Is het normaal dat ze op school dieren mogen......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:49

Ellebel schreef:
ik kan me niet voorstellen dat de dierexperimentencomissie goedkeurt dat een middelbare scholier een dier slacht/afmaakt, dus daar zou ik me geen zorgen over maken.
Ontleden is wat anders, daar heeft dat beest geen last meer van, voor jezelf is het heel leerzaam en ik zou eerlijk gezegd later geen assistente willen die nog nooit een beest van binnen heeft gezien.

Ze zegt toch ook dat ze het ontleden geen probleem vind, alleen het slachten wel?!
Ik vind het echt vreemd dat jullie dieren moeten slachten op school. Ik heb een jaartje diergeneeskunde gestudeerd, en zelfs daar kregen we de dieren dood aangeleverd Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:53

ReBaTi schreef:
Als je dierenarts-assistente wilt worden is het toch wel belangrijk dat je weet hoe de binnenkant van bv een konijn eruit ziet en weet waar alles ziet.
Wij hebben laatst ook een konijn ontleed, moet zeggen dat ik het heel intressant vond.
Het hoort bij je opleiding,dus is het dan normaal, zo denk ik erover. Lachen

dus artsen maken ook speciaal mensen dood om te ontleden? Omdat dit hoort bij de opleiding? ik dacht het niet.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:57

Desiree"]
[quote="ReBaTi schreef:
Als je dierenarts-assistente wilt worden is het toch wel belangrijk dat je weet hoe de binnenkant van bv een konijn eruit ziet en weet waar alles ziet.
Wij hebben laatst ook een konijn ontleed, moet zeggen dat ik het heel intressant vond.
Het hoort bij je opleiding,dus is het dan normaal, zo denk ik erover. Lachen

dus artsen maken ook speciaal mensen dood om te ontleden? Omdat dit hoort bij de opleiding? ik dacht het niet.
[/quote]

Niet speciaal. Maar ze worden toch zeker ook gebruikt

En waarschijnlijk gebruiken ze er een slachtkonijn voor. Dus dood ging hij toch.

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:41

Wij hebben laatst op school ook een kip ontleed (het was geen schoolkip, maar een agressieve haan van iemand die toch weg moest ) en die was 5 minuten van tevoren dood 'gemaakt', is echt heel intressant om te zien hoe dat van binnen zit, ook waar alle stukken vlees vandaan komen zoals de kipfilet.