Mijn SuperTelles heeft een hoefzweer *huil*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Mijn SuperTelles heeft een hoefzweer *huil*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 00:05

En hij voelt zich behoorlijk zieliggggg, ik kwam vandaag op stal en zoals altijd ga ik gelijk even naar hem toe om hem te knuffelen en hem even aan te halen. Maar vandaag geen luide hinnik....toen had ik al mijn bedenkingen....dus ik voor zijn stal staan en mijn hand naar binnen gestoken maar nee hoor hij kwam niet naar me toe. Dit is helemaal niets voor hem. Dus even later kwam hij toch naar me toe. Dus ik nog even aangehaald en de andere 2 geaaid. Oke wat poets spullen gepakt en zijn halster en hups zijn box uit! Kon mijn arme lieffie helemaal zijn stal niet uitkomen stok en stok kreupel! Dus maar weer op stal gezet en even aan zijn voeten gevoeld. Is de ene voet veeeeeel warmer als de andere dus maar gelijk even gedacht een een hoefzweer! Even overlegt met ouders en stalgenoten. En dan toch maar de hoefsmid gebelt. Die kwam dus s'avonds en hij snijen. Gelukkig kon hij hem vinden. Dus een gaatje in zijn hoef en toen kwam er vies spul uit. Toen moest hij 20 minuten in de Biotex en daarna met een wat in het gaatje en een zak om zijn hoef zijn stal weer in. Nu moet hij 3 x per dag in Biotex tot zondag en dan maandag moet het weer goed zijn!

Ik hoop maar dat het snel overgaat! Dat arme dier had echt pijn! En dat terwijl ik vanmiddag nog een nieuw hoofdstel voor hem heb gekregen. Een zwarte met rood onderlegt! Heel mooi! Maar die mag hij om zodra hij beter is.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 00:12

he vervelend!
geef hem maar een dikke knuffel!
hoop dat het snel over is!

anoukje

Berichten: 450
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 00:14

oh wat zielig... mijn vorige pony had ook regelmatig hoefsfeer, gelukkig duurt het meestal niet lang voordat het weer over is..

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 01:41

aah das balen, heel veel beterschap voor je paardje.

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 01:41

en vergeet geen foto's te maken van het nieuwe hoofdstel he Tong uitsteken
wij willen mee genieten van jou mooie nieuwe hoofdstelletje Knipoog

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 10:23

Hihi...ja ik zal proberen volgende week eens wat foto's er van te maken! De digi ligt namelijk bij mijn vriend thuis.

Maar ik hoop dat het snel beter met hem gaat! Ik ga zo naar hem toe iig

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 11:27

Ja sneu he? Paula heeft het laatst gehad. DA heeft diep gesneden en het pus spoot eruit, was even niet fijn, maar daarna ging het al zo snel beter!
Moet echt een opluchting voor je beestje zijn, nu gaat het gauw over
Beterschap!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 13:08

hoe wist je dan dat je paard hoefzweer had en niet iets anders?? kan je dat dan op een speciale manier zien/ voelen?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 13:10

Die van mij heeft het ook al 2 keer gehad.. Arm ventje, het is idd prettig voor ze als het open is gemaakt..

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 15:04

jah, lijkt mij ook en de hoef staat ook echt onder druk door die pus brr lijkt me niet fijn

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 23:00

DANIenVLIEG schreef:
hoe wist je dan dat je paard hoefzweer had en niet iets anders?? kan je dat dan op een speciale manier zien/ voelen?


Ik heb al een aantal paarden gezien met een hoefzweer bij ons op stal. Toen ik vrijdag Metel uit zijn box haalde zag ik vrijwel direct dat het een hoefzweer was. Zijn voet was ook heel heet en hij kon er amper op staan. Ik snel de hoefsmid gebelt en ik had gelijk. Je schijnt het ook te kunnen achterhalen als je er met een hoevenkrabber heel hard op tikt ofzo iets. Maar dat heb ik niet geprobeerd.

Even nog een update,

Het gaat al behoorlijk goed met hem. Vandaag was hij voor 80 procent al verbetert. Ik heb hem nog niet uit zijn box gehad alleen om even met de Biotex te doen. Maar morgen mag hij weer naar buiten! Gelukkig maar anders word hij gek! Ach gut