Hartverscheurend

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-01 08:47

Vanmorgen zit ik op de fiets naar mijn werk, lopen er 2 mensen met een kruiwagen in een weiland. En een schaap onwijs debiel te doen, dus ik dacht daar zal vast eten in zitten Haha! . Maar zo debiel deed'ie dat ik bleef kijken. Zie ik later dat in dat kruiwagen een dood schaap ligt, echt als je ziet hoe gek dat beest deed. Dan moeten het wel hele goede maatjes geweest zijn. En nu stond 'ie nog alleen. Ik hoop dat ze snel een nieuw maatje voor 'm zoeken. Huilen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 09:06

schapen zijn kudde dieren ja. Die houden niet van alleen zijn. Zielig is dat om te zien he. Paarden kunnen ook zo reageren, tenzij ze goed weten dat hun maatje dood is. DAarom zou ik een paard altijd afscheid laten nemen van zijn dode maatje, zodat hij het begrijpt. Ze snappen instinctief wat dat is.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 10:37

Ben ik helemaal mee eens Desiree. Het meest ideale lijkt mij dat als een paard doodgaat, thuis op het terrein, dat je een ander paard (dat het vriendje was ofzo), even goed afscheid laat nemen.

Als een veulen doodgaat, neemt de moeder afscheid en begraaft het onder het stro en dan is het 'goed'. Als je de moeder die kans niet geeft en je haalt het veulen weg, blijft de moeder heel onrustig.

Maar het blijft altijd hartverscheurend als zoiets gebeurd. Verdrietig

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 10:56

Ach jee wat zielig voor het beest! Hopelijk kopen ze snel een nieuw maatje.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 11:05

Echt hartverscheurend ja.
Verdrietig
Zo n schaapje weet dondersgoed dat zn maatje er niet meer is...
Hoop dat ie snel een nieuw maatje krijgt! Lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-01 17:25

Ik ben nu thuis, het andere schaap stond er ook niet meer. Ik hoop maar dat ze dat nu bij andere schapen hebben gezet.. Verdrietig

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 17:47

ja... Verdrietig echt zielig. die beesten hechten zich gewoon enorm aan elkaar. toen iwanda weg ging van expensive wou expensive de hele tijd naar de trailer omdat hij dacht dat iwanda daar in stond. Scheve mond\ gewoon zielig. en ik ben het ook met desiree eens, dat laten kijken heb ik btw ook met mijn poesje gedaan toen zijn zusje overleden was..