Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalNollie

Berichten: 9218
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 23:12

MarjanB schreef:
Ik zag laatst op mn facebook een E new Forrest langskomen. Zal ff kijken of dat die al ohz is

Oh die is 161 :+


Is reeds röntgen gekeurd en word binnenkort weg gebracht om te belerem als ze niet verkocht word.
Super leuk dier en is nog niet helemaal uitgegroeid. (Als we het dan over dezelfde hebben)

lies

Berichten: 9650
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 23:18

Oh oeps, ja dank voor de suggestie, maar ze zoeken in noord Nederland :+

MarjanB

Berichten: 16598
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 07:44

StalNollie schreef:
MarjanB schreef:
Ik zag laatst op mn facebook een E new Forrest langskomen. Zal ff kijken of dat die al ohz is

Oh die is 161 :+


Is reeds röntgen gekeurd en word binnenkort weg gebracht om te belerem als ze niet verkocht word.
Super leuk dier en is nog niet helemaal uitgegroeid. (Als we het dan over dezelfde hebben)


Ja gok van wel :D bruine, zullen er niet veel van zijn

Phonix
Berichten: 1127
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 11:04

lies schreef:
Oh oeps, ja dank voor de suggestie, maar ze zoeken in noord Nederland :+


Ik vindt dit zo grappig. Je sluit dan een hele deel van het land uit. Terwijl we praten over Max 2 uur rijden.

pol013

Berichten: 9028
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 11:06

Phonix schreef:
lies schreef:
Oh oeps, ja dank voor de suggestie, maar ze zoeken in noord Nederland :+


Ik vindt dit zo grappig. Je sluit dan een hele deel van het land uit. Terwijl we praten over Max 2 uur rijden.


Ik heb dit ook gedaan bij mijn zoektocht hoor. Te vaak in de auto gezeten en na 1 blik op een paard al gedacht: niks voor mij. Dan ha dik toch al foto's en video's gezien.
Ik ging ook alleen nog enigszins in de buurt kijken.

Alja

Berichten: 25667
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 11:08

Mijn paard wordt vanmiddag gekeurd, ben erg benieuwd

Ineke2

Berichten: 33171
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 11:55

pol013 schreef:
Ik vindt dit zo grappig. Je sluit dan een hele deel van het land uit. Terwijl we praten over Max 2 uur rijden.


Citaat:
Ik heb dit ook gedaan bij mijn zoektocht hoor. Te vaak in de auto gezeten en na 1 blik op een paard al gedacht: niks voor mij. Dan ha dik toch al foto's en video's gezien.
Ik ging ook alleen nog enigszins in de buurt kijken.

Alleen in hun geval is de zoektocht al heel lastig ivm het budget. Tja om dan ook nog eens iets in de buurt te gaan vinden, het kan natuurlijk maar maakt het alleen nog maar uitdagender.
Je kan dan proberen om te gaan kijken bij meerdere pony’s op 1 dag daar in de buurt.

Spannend Alja!

Belker

Berichten: 15378
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 12:15

Spannend Alja

oji

Berichten: 4291
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 12:16

Succes Alja!

Babootje

Berichten: 26512
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 12:28

Succes Alja.

@ Kirsten, gefeliciteerd met je aankoop.

c_alsemgeest

Berichten: 20752
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 12:44

Succes Alja!

Ik heb gewoon het hele land en een stukje België en Duitsland door gereden in mijn zoektocht. Zocht er dan meestal een paar die daar in de buurt stonden of op de route. Uiteindelijk het paard gekocht wat binnen 30 min afstand stond :+

overzee2

Berichten: 668
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 12:52

Succes Alja!

Tja wij moeten altijd op wereldreis als we op paardenzoektocht gaan. Twee uur met de boot en dan nog vaak 2 uur in de auto. Onze pony kwam uit Gelderland en ben ook naar Noord Brabant geweest. Zeeland en Limburg zijn voor mij wel te ver, dat red ik dus niet in één dag. Gelukkig kwam de laatste aankoop uit Friesland dus relatief dichtbij.

Ik merk bij mezelf dat ik in het begin altijd alle provincies in mijn zoektocht betrek maar als je een paar keer voor Jan Doedel hebt gereden, verkleint de motivatie door de vele terleurstellingen en daarmee ook het zoekgebied. Veel paardenfilmpjes lijken wel met een filter genomen. Je ziet een flitsend mooi dier en als je er komt staat er een ezel.

anjali
Berichten: 15264
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 13:11

c_alsemgeest schreef:
Succes Alja!

Ik heb gewoon het hele land en een stukje België en Duitsland door gereden in mijn zoektocht. Zocht er dan meestal een paar die daar in de buurt stonden of op de route. Uiteindelijk het paard gekocht wat binnen 30 min afstand stond :+

Ik heb ook vaak hele dagreizen gemaakt om een paard te gaan bezichtigen en vond er eigenlijk altijd een heel dichtbij. Alleen als je een heel zeldzaam ras of afstamming zou zoeken kan een verre reis ervoor wel eens nodig zijn.

Alja

Berichten: 25667
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 13:30

Ik heb ook geen tijd om hele dagreizen te maken voor een paard.
Zit aan tijden vast om de kinderen van de opvang te halen en ik moet er ook iedere keer een vrije dag voor opnemen.

Babootje

Berichten: 26512
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 13:40

Ik deed altijd een tourtje. Dan ging ik verschillende paarden op 1 dag kijken. Gaat meestal om paarden die (nog) niet geadverteerd staan. Gewoon wat handelaren/fokkers bellen. Mijn meest recente paarden zijn via via gegaan.

Zinzi_jewel

Berichten: 8868
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 14:01

Ben bij 3 van de 5 paarden die ik had , ver gereden.
Maar het was de moeite waard .

Sintara

Berichten: 7475
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 15:01

Vanavond gaan we kijken voor een paard voor mijn vriend, beetje snel maar op papier lijkt hij perfect.
18 jarige ruin van 1.75, gewend aan beginners en kan goed alleen op stap etc. Dus ik ben heel benieuwd!

oji

Berichten: 4291
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 16:18

Zo lang het binnen Nederland is, maakt het me niet zoveel uit. Ik heb ook altijd via via gekocht, waarbij de paarden niet geadverteerd waren maar ik heel duidelijk aan mijn netwerk heb aangegeven waarnaar ik op zoek ben. Ik heb eigenlijk maar 1 keer gehad dat ik dacht, nou zet die maar meteen weer terug op stal want dat is echt niet wat ik zoek, maar toen ging ik er 3 bekijken en de andere 2 pasten wel in mijn plaatje (niet gekocht, maar was daarom niet een totaal onzinnige rit).

Maar ik denk dat het ook veel uitmaakt. Als je zelf weinig netwerk hebt en er dus niet veel mensen zijn die weten wat voor type paard je op valt en wat past bij jouw eigen capaciteiten. Als je dus puur op advertenties af moet gaan denk ik wel dat je vaak ter plekke denkt...is dit hetzelfde paard???

Maar ook daarin denk ik dat je je veel teleurstellende ritjes kunt besparen als je in het voorafgaande telefoongesprek al heel goed doorvraagt en extra beeldmateriaal vraagt. Als het gesprek en het beeldmateriaal me aanspreekt, dan spring ik gerust een paar uur in de auto.

Alles staat en valt denk ik wel met hoe goed je als koper weet wat je wilt. Als je nog heel breed aan het oriënteren bent, dan komt er zoveel voorbij, dan kun je in de auto blijven springen om te kijken of dit of dat iets lijkt.

Padoertje
Berichten: 1578
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 17:15

c_alsemgeest schreef:
Succes Alja!

Ik heb gewoon het hele land en een stukje België en Duitsland door gereden in mijn zoektocht. Zocht er dan meestal een paar die daar in de buurt stonden of op de route. Uiteindelijk het paard gekocht wat binnen 30 min afstand stond :+


Succes Alja! En Sintara vanavond!

Ja, zelfs toen wij op veulenzoektocht waren had ik 4 adressen in Duitsland ingepland. Wilde bepaald bloed en daar stonden er daar meer van dan in NL. Uiteindelijk niet nodig geweest, omdat we hier onverwachts in NL tegen een veulen aanliepen (uit een heel ander lijntje :+ ).

lies

Berichten: 9650
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 17:26

Tja, misschien is het niet handig idd om een beperkt zoekgebied in te stellen, hoewel Drenthe - Limburg voor mij ook wel een stap te ver zou zijn.
Haar dochter heeft nog een pony, dus er is geen haast bij. Als blijkt dat het zoekgebied toch uitgebreid moet worden om hun doel te behalen, zullen ze dat wel doen, neem ik aan. Voor nu dus alles vanaf het bovenste deel van Gelderland (minus Noord Holland) en omhoog, denk ik zo'n beetje.

Succes Alja!

Koekie73

Berichten: 2700
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 17:53

@lies wat is exact een klein budget in dit geval?

Alja

Berichten: 25667
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 18:19

Willen ze niet een pony te rijden voor een jaar ofzo?
Kunnen ze hun budget mooi wat verhogen

lies

Berichten: 9650
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 21:33

Ze willen er gewoon niet te veel aan uitgeven.
Het kind is 12, ze hoeft geen pony van 10k ;)

edit; Hoe ging de keuring Alja?!

Elisa2

Berichten: 37798
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 22:55

Ik weet niet of het hier mag, maar zoekt iemand nog een weide maatje? 25 jaar, PPID maar verder gezond op wat gebitsproblemen na. D pony.

Is niet van mij, ben bang dat het dier anders slecht terecht komt.

StalNollie

Berichten: 9218
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 23:21

Ppid en gebitsproblemen noem ik niet echt gezond :o