Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26294
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 17:36

Heftig Muze. ik begrijp hoefbevangenheid en een sincker. Op zo'n jonge leeftijd. Wat voor pony was het en wat zoek je nu?

pantarhei

Berichten: 9065
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 18:06

Heftig Muze, sterkte

Muze
Berichten: 5276
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 18:06

Heel verdrietig, ik kon hem niet meer helpen.
Het was een camargue.
Echt zoekende ben ik nog niet. Zou rustig open durven staan voor een lief dier voor lange bosritten en wat dressuurmatig werk ( lekker basis), tzt eens trektocht ofZo. Ergens tussen de 1.50/165 globaal, geen koudbloed. Ook dravers vind ik leuk.
Heb geen echt lijstje. T moet echt iets zijn waar ik tegenaan loop, denk ik, m’n verdriet is ook nog heel groot.

Belker

Berichten: 15314
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 19:08

Sterkte Muze, wat een verlies.

oji

Berichten: 4252
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 20:01

Wat verdrietig Muze. Heel veel sterkte!

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 20:22

Sterkte Muze, erg naar als je ze zo jong moet laten gaan.

Earth

Berichten: 7920
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 21:30

Ik had er even overheen gelezen, maar sterkte. Dat is inderdaad veel te jong.

Mer1980

Berichten: 18844
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 22:01

Sky_As schreef:
Ja maar aan de andere kant snap ik de verkoper ook(behalve dan dat als ik hun was het op de foto zou laten zetten /zou scannen zodat je zeker weet wat er wel/niet zit). Die krijgen te horen dat de dierenarts een vermoeden heeft van afwijkingen die je eigenlijk pas kan zien als je foto's /scans maakt.

Ik snap jou 100% dat je hem niet gekocht hebt hoor, want da gaf negatief koopadvies, en dat is precies waarom je laat keuren.

De dierenarts had het misschien iets anders moeten brengen. Die had beter gewoon kunnen zeggen, ik geef negatief advies aangezien de buigproef positief toont, en advies aan de verkoper om het verder te onderzoeken. Dan trap je beide partijen niet op de tenen.


Ik heb dit ook meegemaakt, mijn pony was echt overal goed op behalve op de harde volte. Potentiële koper kreeg een waslijst van vreselijke aandoeningen die het zouden kunnen zijn, maar hoogstwaarschijnlijk kon je het met een ijzertje oplossen. Ik heb de voeten laten onderzoeken, was niets aan de hand. Ijzertje eronder en kwam vlekkeloos door de keuring. Ik ben mij kapot geschrokken over de waslijst vreselijke dingen die veeartsen gaan roepen terwijl het niet altijd zo erg is. Begon over mri's etc. 3 weken later gewoon goedgekeurd. Ik vind het soms erg ver gaan het is een moment opname.

Suzanne ook hier sterkte....

_Roxanne

Berichten: 1061
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 08:32

Nienke1979 schreef:
_Roxanne schreef:
[ [url=m/yOHH5v.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn nieuwe aanwinst is zojuist op stal gearriveerd *\%/* Dragend van Nashville Star. Heel veel zin om de fokkerij met Nina voort te zetten.

Wat een enorm lief aansprekend hoofd
Heel veel geluk met haar


Bedankt dames! Het is tot nog toe echt een hele fijne en makkelijke merrie. Daar zou ik er nog wel een paar van willen hebben :+

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 09:19

Mer1980 schreef:
Sky_As schreef:
Ja maar aan de andere kant snap ik de verkoper ook(behalve dan dat als ik hun was het op de foto zou laten zetten /zou scannen zodat je zeker weet wat er wel/niet zit). Die krijgen te horen dat de dierenarts een vermoeden heeft van afwijkingen die je eigenlijk pas kan zien als je foto's /scans maakt.

Ik snap jou 100% dat je hem niet gekocht hebt hoor, want da gaf negatief koopadvies, en dat is precies waarom je laat keuren.

De dierenarts had het misschien iets anders moeten brengen. Die had beter gewoon kunnen zeggen, ik geef negatief advies aangezien de buigproef positief toont, en advies aan de verkoper om het verder te onderzoeken. Dan trap je beide partijen niet op de tenen.


Ik heb dit ook meegemaakt, mijn pony was echt overal goed op behalve op de harde volte. Potentiële koper kreeg een waslijst van vreselijke aandoeningen die het zouden kunnen zijn, maar hoogstwaarschijnlijk kon je het met een ijzertje oplossen. Ik heb de voeten laten onderzoeken, was niets aan de hand. Ijzertje eronder en kwam vlekkeloos door de keuring. Ik ben mij kapot geschrokken over de waslijst vreselijke dingen die veeartsen gaan roepen terwijl het niet altijd zo erg is. Begon over mri's etc. 3 weken later gewoon goedgekeurd. Ik vind het soms erg ver gaan het is een moment opname.

Suzanne ook hier sterkte....



Jij hebt wel gedaan wat je dan behoort te doen als verkoper, uitsluiten of er iets aan de hand is. :)

Heb ook weleens meegemaakt dan een paard niet helemaal lekker liep op de volte bij de klinische keuring maar meestal gaf de DA dan opties. Bij een paard die rontgen al goed is zeggen ze veel eerder dat twee weken wachten en een ijzertje het verschil kan maken.

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 15:49

Mer1980 schreef:
Ik heb dit ook meegemaakt, mijn pony was echt overal goed op behalve op de harde volte. Potentiële koper kreeg een waslijst van vreselijke aandoeningen die het zouden kunnen zijn, maar hoogstwaarschijnlijk kon je het met een ijzertje oplossen. Ik heb de voeten laten onderzoeken, was niets aan de hand. Ijzertje eronder en kwam vlekkeloos door de keuring. Ik ben mij kapot geschrokken over de waslijst vreselijke dingen die veeartsen gaan roepen terwijl het niet altijd zo erg is. Begon over mri's etc. 3 weken later gewoon goedgekeurd. Ik vind het soms erg ver gaan het is een moment opname.
.


Jij hebt tenminste nog uitgezocht of je pony echt wat mankeerde. De koper waar ik het over heb heeft het paard de volgende dag alweer te koop gezet.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 16:12

Sterkte Muze! En gun jezelf de tijd om het te verwerken, zou mijn advies zijn (hoewel ik me het gevoel van leegte en gebrek aan dagvulling ook goed voor kan stellen en ook wel herken van mijzelf).

Ik heb veel pech gehad met eerdere paarden en merk dat dat mij behoorlijk onzeker maakt nu ik weer opzoek ben. Er wordt ook vaak gezegd: "ellende moet je niet kopen, dat krijg je vanzelf wel". Anderzijds vrees ik dat bijna elk paard wel "iets" heeft. Hoe gaan jullie daarmee om? Bijv. als er opmerkingen op een keuringsrapport staan maar die uiteindelijk niet leiden tot een negatief advies?

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 16:41

Elk paard heeft wel iets, dat is zo, maar als je er een wilt kopen als rijpaard dan moet hij wel rad zijn. Dat is vaak al op het oog te zien zelfs zonder keuring. Dan kan de verkoper wel zeggen dat het niets belangrijks is, maar dan moet hij hem eerst zelf laten herstellen voordat hij hem in de verkoop doet.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 21:30

Vanmorgen is mijn nieuwe paard gezond bevonden met een keurig rapport! Ontzettend blij en ik zal wel een fotootje plaatsen als ik haar dit weekend ophaal. Het is een 4 jarige springmerrie die ik van de fokker heb gekocht.

Kimberley_

Berichten: 4897
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 21:50

Al weer drie jaar geleden dat ik hier mijn zoektocht deelde. Door een zoekertje op marktplaats te plaatsen staat morgen al 3 jaar mijn meisje bij mij. Ik lees hier nog steeds dagelijks mee en wilde tussen de soms leuke, verdrietige en frustrerende zoektochten ook een resultaat delen
[ITP] Baloe, al 3 jaar mijn goud!

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 23:23

Kimberley_ schreef:
Al weer drie jaar geleden dat ik hier mijn zoektocht deelde. Door een zoekertje op marktplaats te plaatsen staat morgen al 3 jaar mijn meisje bij mij. Ik lees hier nog steeds dagelijks mee en wilde tussen de soms leuke, verdrietige en frustrerende zoektochten ook een resultaat delen
[ITP] Baloe, al 3 jaar mijn goud!

Leuk! Vind het sowieso leuk om hier mee te lezen en ook hoe het uiteindelijk uitgepakt heeft.
Jam en Igor waren beide zoektochten die in dit topic of het andere (ver)koop topic te volgen waren. Beide vreselijk lange zoektochten... maar ik weet ook dat mijn eisen wat lastig zijn :')

Lukasje
Berichten: 11274
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 01:49

Mooi verhaal Kimberley! <3

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 07:36

@ Laura: van harte gefeliciteerd!

@ Kimberley: ik heb je topic bekeken, wat een mooi verhaal!

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 08:40

Pluutje schreef:
Sterkte Muze! En gun jezelf de tijd om het te verwerken, zou mijn advies zijn (hoewel ik me het gevoel van leegte en gebrek aan dagvulling ook goed voor kan stellen en ook wel herken van mijzelf).

Ik heb veel pech gehad met eerdere paarden en merk dat dat mij behoorlijk onzeker maakt nu ik weer opzoek ben. Er wordt ook vaak gezegd: "ellende moet je niet kopen, dat krijg je vanzelf wel". Anderzijds vrees ik dat bijna elk paard wel "iets" heeft. Hoe gaan jullie daarmee om? Bijv. als er opmerkingen op een keuringsrapport staan maar die uiteindelijk niet leiden tot een negatief advies?


Als het niet leidt tot negatief advies dan zijn het overwegingen die je maakt. Het perfecte paard bestaat inderdaad niet en ze kunnen ook perfect zijn op de foto en weke delen problemen krijgen.

vidya

Berichten: 305
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 18:28

Wat fijn om te zien dat sommige echt hun topper vinden!

Helaas heb ik na vorige afkeuring niet weer een paard gevonden waarvan ik dacht :yes, dit is m!

Wel weet ik het gevoel die ik moet hebben en dat is : ik wil hier nooit meer vanaf.

Paarden zijn ook wel echt duur tegenwoordig. Ik heb gewoon een goed budget (10k ong) en een prachtig huisje vind ik zelf ;)

Nu nog een braaf beessie!

ikke

Berichten: 37571
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 18:48

vidya schreef:
Wat fijn om te zien dat sommige echt hun topper vinden!

Helaas heb ik na vorige afkeuring niet weer een paard gevonden waarvan ik dacht :yes, dit is m!

Wel weet ik het gevoel die ik moet hebben en dat is : ik wil hier nooit meer vanaf.

Paarden zijn ook wel echt duur tegenwoordig. Ik heb gewoon een goed budget (10k ong) en een prachtig huisje vind ik zelf ;)

Nu nog een braaf beessie!

Ach, je moet er net bij uit komen en een beetje paard kunnen lezen vanaf een foo. Lukt niet altijd, maar sommigen roepen het door de foto heen :j

Zonnebloem24
Berichten: 39
Geregistreerd: 03-05-17

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 20:26

Ik heb een leuk paard gezien, maar zit eigenlijk 2k boven budget en moet nog gekeurd worden.
Zit alleen te dubben of ik toch gewoon mijn interesse toon, mijn budget aangeef en dan vraag of dit haalbaar is. Ik zou wel graag willen kijken, maar niet voor die prijs dus zonde van ieders tijd anders.
Paard staat wel al 3 maanden te koop en is al eens in prijs gezakt.
Wat vinden jullie?

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 20:33

c_alsemgeest schreef:
Succes Alja!

Ik heb gewoon het hele land en een stukje België en Duitsland door gereden in mijn zoektocht. Zocht er dan meestal een paar die daar in de buurt stonden of op de route. Uiteindelijk het paard gekocht wat binnen 30 min afstand stond :+


Hier jaren terug ook heel NL door en werd er een op minder dan een halfuur rijden via via. De foto’s waren bagger die online stonden. Maar een vriendin kende de ruiter en zei die rijdt heel fijn. En ze had nog iets van die mensen nodig. Dus ik moest mee. Dat was mn lotje uit de loterij en zelf was ik nooooooit gaan kijken.

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 20:36

Zonnebloem24 schreef:
Ik heb een leuk paard gezien, maar zit eigenlijk 2k boven budget en moet nog gekeurd worden.
Zit alleen te dubben of ik toch gewoon mijn interesse toon, mijn budget aangeef en dan vraag of dit haalbaar is. Ik zou wel graag willen kijken, maar niet voor die prijs dus zonde van ieders tijd anders.
Paard staat wel al 3 maanden te koop en is al eens in prijs gezakt.
Wat vinden jullie?

Hangt er compleet vanaf wat de vraagprijs is. Of ze 5k of 20k vragen voor het paard is natuurlijk wel een verschil met hoeveel spelingsruimte je hebt. Maargoed, je kan het altijd vragen. Nee heb je, ja kun je krijgen :)

Balou_k

Berichten: 14062
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 20:42

Eentje van €5000 ga je elkaar niet op tegemoet komen met €2000,- maar een van 15000,- kan je elkaar wellicht in het midden treffen. :)