Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spaansepony
Berichten: 992
Geregistreerd: 03-05-17

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 22:31

Hier een paard met krampbeen in de sport lopen. In alle gangen zie je niks en kan ook correct achterwaarts en rijd altijd nette punten boven de 195 in de proeven. (Nu M proeven) staat nachts op stal overdags veel buiten.
Enigste wat je ziet is bij de smid lastiger met optillen dus word laag beslagen en bij koud weer eerste pas uit zijn box kan hij nog wel eens 1 pas trekken.

Ken ook een paard met krampbenen 2 stuks en dat zie je duidelijk terug in het lopen. Die zou ikzelf persoonlijk nooit kopen. En die staat 24/7 buiten. Dus het is totaal verschillend en per paard afhankelijk.

Gulpje

Berichten: 8072
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 23:21

Goedenavond! Zou ik iemand hier per PB iets mogen vragen over afstammingen en bijbehorende zaken?

ikke

Berichten: 37571
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 08:01

Gulpje schreef:
Goedenavond! Zou ik iemand hier per PB iets mogen vragen over afstammingen en bijbehorende zaken?

Vragen mag altijd maar garantie op een zinvol antwoord kan ik je zo niet geven.

Elisa2

Berichten: 37240
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 08:17

Gulpje schreef:
Goedenavond! Zou ik iemand hier per PB iets mogen vragen over afstammingen en bijbehorende zaken?


Ja hoor, stuur maar pb.

oji

Berichten: 4252
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 08:47

Denk dat het nogal afhankelijk is van wat voor afstamming wie je iets zinnigs kunnen vertellen. Dressuur of springen, warmbloed of volbloed, koudbloed of specifiek ras.

Als het gaat om een springpaard/afstamming kun je me wel een PB sturen.

ikke

Berichten: 37571
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 08:49

oji schreef:
Denk dat het nogal afhankelijk is van wat voor afstamming wie je iets zinnigs kunnen vertellen. Dressuur of springen, warmbloed of volbloed, koudbloed of specifiek ras.

Als het gaat om een springpaard/afstamming kun je me wel een PB sturen.

Daarom ook geen garanties.

Elisa2

Berichten: 37240
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 09:11

Dat is een goede inderdaad, als het om Friezen afstammingen gaat ofzo ben ik een totale nitwit. :+

Maar spring/ dressuur gerelateerde warmbloeden weet ik wel wat van af.

dazai
Berichten: 9
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: Leersum

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 09:51

Vanmiddag bezichtiging bij een suuuuuperknappe jongeman. :):) ik ben heel benieuwd!

Cjuan
Berichten: 54
Geregistreerd: 18-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:51

dazai schreef:
Vanmiddag bezichtiging bij een suuuuuperknappe jongeman. :):) ik ben heel benieuwd!


Hoe is het gegaan? Hier een bezichtig gehad maar die was helaas niet voor mij

vidya

Berichten: 305
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 21:24

Hier ook vandaag bezichtigd, maar dat was echt niets voor mij.

Babootje

Berichten: 26295
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 21:52

Tieme schreef:
Zouden jullie een paard met een licht krampbeen an een achterbeen laten staan als hij verder aan jullie wensen voldeed?
Er vanuit gaande dat hij geen last heeft bij het lopen en het geen problemen geeft bij de hoefsmid.


Ik zou dat laten staan ja.

dazai
Berichten: 9
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 22:43

@Cjuan en vidya, wat jammer! Hebben jullie nog meer op de planning?

Die bij mij was echt een knuffel. <3 wel super eigenwijs en had een korte vliegles bij het opstappen maar ach :+ ik ga woensdag nog kijken bij een ander paardje en dan nog even goed nadenken.

Oza04
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 22:53

Tieme schreef:
StalNollie schreef:
Ook die komen recht uit het buitenland, komen vanuit handelaar uit Rotterdam


Maar dat vertellen ze ook eerlijk. Zonder dat je er naar vraagt.



Ja! Bij mij zijn ze ook heel eerlijk geweest, niets over te zeggen. Ze kiezen zelf de goede uit op karakter en of ze aanspreken. Volg ze nog regelmatig via facebook en zie alleen maar hele toffe paarden voorbij komen, allemaal mega vriendelijk gereden, lopen zelfs jonge paarden bij hun in de manege les. Geweldige mensen!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9333
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 07:52

Het gaat er alleen niet om of ze eerlijk zijn, maar het feit dat er dus iedere 2 weken een transportje naar Nederland toe komt met een lading nieuwe. Daarnaast zitten er prima paarden bij, maar ook zat paarden waar van alles aan mankeert. Dit weten zij echter ook niet want weten simpelweg de geschiedenis niet. Bovendien worden ze zo naar veel mensen verkocht die eigenlijk niet capabel zijn voor het ras met alle gevolgen van dien.

MarjanB

Berichten: 16460
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:28

Ja en volbloeden krijgen een label dat ze lastig zijn en altijd stuk. Terwijl de (goedkope) handel het probleem is

StalNollie

Berichten: 9126
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:55

Oza ze bieden gewoon mee op facebook hoor op deze paarden. Dus niet alles is zeer zorgvuldig uitgekozen.

Maar fijn dat ze daar eerlijk over zijn. Maar het maakt de reeds geïmporteerde niet geschikt voor beginnende/onzekere/kinderponys. Ze moeten eerst landen en groeien
Maarja zijn over het algemeen de goedkopere pony's waar mensen dan toch voor vallen

Muze
Berichten: 5276
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:58

Ik zou dat zelf toch niet snel “ aandurven”, er is geen achtergrond bekend van deze paarden
Snelle handel, lagere prijs en worden allemaal verkocht als “ braaf, lief, makkelijk…”
Waar ze soms nog maar een dag op desbetreffende ( handels)stal zijn.
Dan heb ik persoonlijk liever een paard van een eigenaar die me in elk geval wat meer kan vertellen.
Tuurlijk, ook daar kan je worden opgelicht, maar over het algemeen kunnen die wel meer achtergrond of karakter eigenschappen benoemen.

ikke

Berichten: 37571
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 19:01

Muze schreef:
Ik zou dat zelf toch niet snel “ aandurven”, er is geen achtergrond bekend van deze paarden
Snelle handel, lagere prijs en worden allemaal verkocht als “ braaf, lief, makkelijk…”
Waar ze soms nog maar een dag op desbetreffende ( handels)stal zijn.
Dan heb ik persoonlijk liever een paard van een eigenaar die me in elk geval wat meer kan vertellen.
Tuurlijk, ook daar kan je worden opgelicht, maar over het algemeen kunnen die wel meer achtergrond of karakter eigenschappen benoemen.

Kijken, kijken, kijken.
Vragen stellen en die verkoper laten l*llen. Als er iets is, heb je kans dat ie eens iets te veel vertelt. Kop dicht en luisteren, dus. En kijken naar het paard wat die je te vertellen heeft.

Als een paard dat allemaal door komt, heb je kans dat het iets is....

vidya

Berichten: 305
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 19:21

dazai schreef:
@Cjuan en vidya, wat jammer! Hebben jullie nog meer op de planning?

Die bij mij was echt een knuffel. <3 wel super eigenwijs en had een korte vliegles bij het opstappen maar ach :+ ik ga woensdag nog kijken bij een ander paardje en dan nog even goed nadenken.


Haha meteen vliegles ..

Nee niets meer op de planning eigenlijk. Zijn voor mijn zoektocht (super braaf en gezond) niet zo veel of ze staan aan de andere kant van NL. Heb niet al te veel vertrouwen in handelaars. Helaas al de deksel op de neus gehad.

Muze
Berichten: 5276
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:20

Andere kant van Nederland maakt mij persoonlijk dan weer niet zo uit.
Ja het vergt wel wat planning, maar als het de moeite is…

Balou_k

Berichten: 14062
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:22

Ik heb met mijn zusje heel Nederland en België afgereden. Maar wij wonen in Zeeuws Vlaanderen en zijn het sowieso gewend sneller een stukje te moeten rijden.

Cjuan
Berichten: 54
Geregistreerd: 18-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:23

Hier eentje op de planning maar over 10 dagen (eig is tot rond die tijd weg). Alle paarden wat ik tot nu gezien heb zijn idd heel ver weg van waar ik woon

MarjanB

Berichten: 16460
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 09:59

Heeft hier iemand een idee wat de prijzen voor pony’s nu doen?

3jr onbeleerd, staat er nu niet florisant bij. Was hele knappe tweejarige. Nu lange voeten, dun en slecht in het haar. E pony en geen papier, type koudbloed

Zinzi_jewel

Berichten: 8808
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 10:03

MarjanB schreef:
Heeft hier iemand een idee wat de prijzen voor pony’s nu doen?

3jr onbeleerd, staat er nu niet florisant bij. Was hele knappe tweejarige. Nu lange voeten, dun en slecht in het haar. E pony en geen papier, type koudbloed


Zou zeggen wat de gek ervoor geeft .
Zie zo een verschillende prijzen overal.
Heb net m'n merrie moeten afgeven.
Maar de gedachten aan lege stal maakt me nog veel verdrietiger dus was beetje over marktplaats aan het heen kijken .
Schrik ervan, sommige zo duur en sommige laag .

MarjanB

Berichten: 16460
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 10:17

:(:) sterkte nog!

Ja prijzen wordt ik idd niet veel wijzer van op het moment. Hoor wel aan alle kanten dat de handel niet zo best is.