Een lege stal...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 16:16

jeped schreef:
Normaal ben ik niet iemand die reageert.
Wel was ik de eigenaar van Freckle.
Wij dachten dat hij 28 was maar een van zijn vroegere ruiters wist ons te vertellen dat hij in zijn jeugd net zo oud was al zijn ruiter en die is nu 30+
Freckle was een pony die een heel goed sportief (Z springen en dressuur)en werkzaam leven heeft gehad.
Helaas kon hij gisteren niet meer in de benen komen, ook voor ons was dit heel onverwacht.
De dierenarts is een paar keer geweest maar kon helaas ook niets doen.

De kindertjes die kwamen lessen wilden wij nog niet belasten met het feit dat Freckle misschien een spuitje moest krijgen omdat we tot het laatst toe toch de hoop hebben gehad dat hij weer in de benen kwam.
Helaas had Freckle die wil niet meer.
Hij heeft dinsdag nog gewoon een lesje meegelopen en was net zoals anders zeer enthousiast.

Wij hebben al ons hele leven paarden en er is er nog nooit eens bij ons overleden.
Het was heel emotioneel maar we hebben met ons hele gezin en een paar vertrouwde mensen van Freckle de hele dag bij hem gewaakt, hem geaaid en tegen hem gepraat.
We hebben koffie bij hem gedronken en samen met hem gegeten.
Hij vond het zo goed.

Toen de dierenarts kwam zijn de emoties wel hoog opgelopen, maar ik vind ook dat dat mag.
Ook de dierenarts was geemotioneerd maar heeft ons wel heel goed begeleid.
Freckle was heel rustig en is heel vredig ingeslapen.

Nu ligt er een schrift op stal opgedragen aan Freckle, waar iedereen en ook de kindertjes en ouders hun belevingen met Freckle in kwijt kunnen.

Wij bedanken Freckle ook uit de grond van ons hart voor al het rijplezier dat wij van hem hebben gehad.
Freckle was braaf onder het zadel, rustig in de hand en zeer lief op stal.

Wij hebben nog een oude pony en samen met deze pony vormde hij de bejaardensoos.
Deze pony hebben wij gisteren op advies van de dierenarts ook afscheid laten nemen.

Op het moment dat Freckle het spuitje ging krijgen hinnikten alle paarden en onze hond die bij mijn jongste zoon zat begon te trillen.

Heel raar Freckle had er in onze ogen vrede mee en alle paarden en honden wisten gewoon wat er ging gebeuren.

Het was een nare emotionele dag maar wij hebben er vrede mee op de wijze hoe we afscheid hebben kunnen nemen van onze leuke witte Freckle



Moet even slikken na dit verhaal maar je hebt het heel mooi beschreven en heel goed gedaan, je kan echt trots op jezelf zijn! OK dan!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 16:24

Ja dat is verschrikkelijk rot en vooral als je een band hebt met zo´n pony en dat je daar op hebt leren rijden.
Echt verschrikkelijk is het, maar je moet eigelijk zo denken (niet om je op te vrolijken, maar ik denk wel altijd zo en dan helpt het soms wel) dat die pony wel oud is wel geworden daar op stal en een fijn leven heeft gehad..en dan lucht dat vaak nog wel op.
Maar ik vind het voor de eigenaresse ook verschrikkelijk. Verdrietig
Ik wens jullie veel sterkte. Ach gut

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 16:26

Heel veel sterkte...en het is inderdaad eng om mee te maken en ook van anderen te horen dat het ineens heel erg rustig wordt op stal...

Paarden voelen meer dan wij ons kunnen voorstellen hoor!

Wilma

Berichten: 1119
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 18:35

jah paarden voelen veel, dat merk je op zon moment maar weer...
vanmorgen stonden de tranen al weer in mn ogen Verdrietig

Lieve Freckle,
We Loved You
We Still Do
We Miss you
We Will Always Do
We Have Spend A Lot Of Time
Together With You
We'll Never Forget
The Times We Had zTogether
Together With You.....

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 19:23

sterkte , wat erg om dit allemaal te lezen zef

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 19:36

Wat mooi geschreven door de eigenaar, daar spreekt verdriet uit maar ook veel dankbaarheid voor wat de pony voor iedereen betekend heeft.
Heel veel sterkte ermee...

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 19:45

Ook namens mij heel veel sterkte. Vriendjes zijn?

azriM

Berichten: 656
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Sambeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 19:52

Ik heb een brok in mn keel na het lezen van dit topic... sterkte!