Belfer oefende voor struisvogel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Belfer oefende voor struisvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 19:11

Vandaag zou ik voor Belfer zorgen, omdat zijn baasjes op wintersport waren. Vorig weekend had ik hem ook al verzorgd, door de week had een ander meisje hem gedaan, omdat ik geen vakantie had en net deze week een heel vol rooster in Utrecht te doen had.
Vorige week zondag haalde ik Belfer zijn deken eraf en zag een enorme bult aan zijn borst hangen, wat hoogstwaarschijnlijk een reactie was op de enting tegen schimmel die hij in de week ervoor gehad had. De bult was ongeveer 15-20 cm groot en bungelde net zo voor zijn voorbeen, dus hij schopte er steeds zo'n beetje tegen aan als hij liep. Op advies van de manege-eigenaar alleen maar stappen totdat het zo'n beetje over was. Die dag heeft hij lekker een poosje in de molen gelopen terwijl ik zijn stal deed en daarna heb ik hem nog lekker gepoetst en dan was het dan weer voor die dag. Tegen het andere meisje ook gezegd dat hij voorlopig alleen mocht stappen en dat ze verder maar advies aan de manege-eigenaar moest vragen.
De manege-eigenaar had ons ook geadviseerd om Edith nog maar niks te vertellen, op zich was het waarschijnlijk niet zo ernstig en anders zit ze zich op vakantie maar zorgen te maken.
Zondag en maandag ook nog was hij wel heel suf, geen koorts, maar wel heel lauw. Nou is Belfer nooit zo'n heethoofd, maar dit was wel heel suf. Maar dinsdag begon hij al wat meer praatjes te krijgen en de bult ging langzaam zakken, tot hij zo'n beetje tussen zijn voorbenen zat (woensdag) en donderdag was hij al bijna helemaal weer weg. De manege-eigenaar had ons wel geadviseerd om nog geen singel te gebruiken, dus heeft zij gister (nadat ze hem eerst had losgegooid, hij was nl erg wakker) lekker zonder zadel weer met hem gereden en dat ging ik dus vandaag ook doen.
Ook vandaag was hij al erg wakker en ik vind hem niet zo heel lekker zitten zonder zadel, waardoor ik snel ga klemmen en hij weer niet zijn rug loslaat en lekker gaat lopen. Het eerste kwartier lukte er dan ook niet veel, maar toen ik lekker even had gegalopeerd kwam Belfer een beetje op temperatuur en toen lukte het wel. Toen hebben we nog even 20 minuutjes gewerkt en toen vond ik het wel weer mooi geweest, dus ik ging lichtrijden en zijn hals laten strekken om af te bouwen.
En ineens... lig ik op de grond. Belfer struikelde, en omdat hij zijn hoofd al laag had door het halsstrekken, boorde hij zo zijn hoofd in het zand en maakte een halve koprol. Omdat ik zonder zadel zat, had ik zijn hals als een mooie glijbaan voor me en ik gleed er zo vanaf. Gelukkig hebben we er beiden niks aan over gehouden. Wel zat Belfer zijn hele koppie onder het zand, er zat zelfs zand tussen zijn oren! En onder zijn frontdeel en onder zijn neusriem zat ook allemaal zand. Ik ben er weer opgeklommen en heb hem nog even laten draven, maar gelukkig liep hij nog goed, dus toen konden we lekker gaan uitstappen.
Maar goed, ik denk dat hij van de struisvogels gehoord had hoe zijn remmen: door hun kop in het zand te steken!

Inmiddels heb ik zijn baasje alweer aan de telefoon gehad, om nu wel te vertellen dat hij die entreactie gehad heeft, is toch wel fijn als ze dat van ons als eerste hoort, voordat er op de manege alweer allemaal indianenverhalen op haar afkomen en ze was blij dat wij zo goed voor haar paardje hadden gezorgd.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LaDonna75 en 122 bezoekers