Onze eigen blunders

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 02:18

ik was es op concours, had net gereden, ging heel goed...dus ik dacht ga ff zonder zadel uitstappen.
"paps hou jij em ff vast"...... ik neem aanloop en spring...beland al on-elegant halverwege z'n buik...weet mezelf erop te hijsen..maar glij zo door * plof..via de andere kant er weer af * En dat op een erg vol parkeerterrein...
( toch nog ff naar blunder van een ander) Vriendin van me...ook op concours.
Ze was aan het losstappen voor d'r proef, maar haar paard was best heet.
Gaat de lucht in, maar de bodem was vrij glad...hij glijd op z'n kont (hij zit dus) en zij glijd zo uit het zadel achter em, met d'r benen wijd. Zij dus met benen gespreid achter haar paard, hij zat bijna bij d'r op schoot.
Ik moest toen echt heeeeel hard naar de wc's rennen! OK dan!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 02:28

hihi een van mijn grootste blunders?
was toen ik op een haflinger hengst ging rijden, stavros noemt ie!
ik gans fier dat ik hem ook eens mocht rijden, dus even voorrijden toen ik erop
vertrekt dat beest geeft twee bokken scherpe draai nog een bok en hup daar vloog ik
toen *SNOK*
uhu, ik heb dus nog een 100 m in de beugel gehangen bij een haflinger paard dat galoppeerde, de eigenaar heeft mij er weken mee uitgelachen ***gezellig he***

tweede blunder *schaamde mij dood* Bloos
was op een pony wedstrijd in de manege, springen, ik lekker op het hevigste paardje, dus...eerste hindernis goed, tweede hindernis goed, toen WOEF!!! bles vloog er van door nam een hindernis vloog toen naar de bak rand waar een lesgever stond **kathleen half uit het zadel**
en toen had ik twee paarden om te springen, een mens om bles te houden en bles om mij over de hindernis te dragen
liet hij hem los!
hupsa deden we het parcoursje nogmaals!
***het is wel vermeld dat ik de snelste tijd had bij mijn tweede parcourse maar dat ik door mijn graagspringende pony gediskwaliefiseerd was*** Haha! Bloos Stoom uit je oren
en oh ze hebben nog lang plezier gehad van die laatste blunder
Stoom uit je oren

Kikka

Berichten: 4688
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:03

Van de zomer, ik moest voor het eerst sinds een hele tijd weer eens op een pony, dus ik m'n voet in de beugel en afzetten maar ! Was alleen even vergeten dat een pony niet zo hoog is....Dus Nikki lag gezellig aan de andere kant van pony Tong uitsteken

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:18

hahahha er glijden toch wel verdacht veel mensen aan de andere kant er weer af zeg
dat is mij seriues nog nooit overkomen gelukig

Duhelo

Berichten: 28556
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 11:41

oh mijn grootste blooper
ik reed nog niet zo lang, en ik moest op een wat grote pony, dus ik steek men voet in de beugel, verlies men evenwicht, probeer men voet los te krijgen, wat niet lukt
val om, lig op men rug met men voet in e beugel die ik niet los krijg,
met een publiek van 6 andere ruiters, de instructrice, stuk of 4 helpers, paar mensen die in de stallen rondliepen, en een heel deel mensen in de cafetaria Haha!

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:34

Ik reed lekker fijn met mijn paardje
Denk laat der een sprintje trekken
Teugels extra kort omdat ze de neiging heeft om te bokken en staan en gaan met de banaan
Op een moment voel ik der afremmen ineens stonds ze stil dus ik zat gelukkig nog
Het volgende moment gooit ze der kop naar benenden en jah hoor dara lag ik op mijn kont Bloos
Het ergste was nog dat de manege eigenaar net zei tegen mensen dat ik zo super zat en dat er heel wat moets gebeuren om mij van het paard te krijgen Bloos

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 13:14

Ik kan kiezen uit een erg groot aanbod van blunders, maar mijn grootste blunder is deze;
Ik reed krap twee jaar en mocht op een voor mij nieuw en groot paard. We mochten al opstappen maar de instructeur was er nog niet (gelukkig), er was geen publiek en nog niet alle ruiters waren er (nog meer gelukkig!) Ok, ik klim erop, had m'n andere voet nog niet in de beugel of paard begint te steigeren. Ik stoer naar voren zitten en klaar. Begint paard gelijk daarna te bokken!. Ik vloog echt met een boog (dacht onderweg er nog over om z'n manen vast te pakken maar die waren net getrokken en erg kort) Maakte onderweg nog een fraaie salto en lande op m'n kont...
Toegift;
Men neme een eigenwijse haflinger en een eigenwijse ruiter en laat hen samen grondwerk gaan doen. Eigenwijse haflinger gaat lekker staan grazen, want ja, dat gras groeit niet voor niks hé. Eigenwijse ruiter staat rood aan te lopen van het zwaaien met de leadrope. Haflinger draait er z'n oo niet voor om. Ruiter loopt nog roder aan, begint te schreeuwen naar de haflinger. Haflinger draait er nog steeds z'n oor niet voor om en graast geduldig verder. Ruiter staat op ontploffen, dreigt met gehaktmolen en geeft de haflinger uiteindelijk een knal voor z'n kont. Haflinger is beledigt, ploegt eerst de halve bak om, om vervolgens maar over de omheining te springen en in de wei verder te grazen...
Het was maar goed dat de eigenaars er niet bij waren; was erg voor schut en ove het hele weiland en bak lag de bovenste draad eraf. 1.40 was net te hoog voor haflinger. Ben dus de rest van de middag bezig geweest met het restaureren van de omheining.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 15:08

hihih!!!
het is wel leuk om zelf zo'n dingen te vertellen....
en leuk om te lezen, heb me krom gelachen met eentje op de eerste blz, dat ze fraai wou afstappen!
moet een mooi zicht geweest zijn *LOL*
gna gna

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 15:19

dat verhaal van die Haf doet me het volgende herinneren:

Ik werkte op een Norikerstoeterij en er was een nieuwe lading merries uit Oostenrijk gekomen, ze zijn altijd volledig beleerd dus een vriendin en ik gingen er eens een paar longeren.
Er was een hele brede merrie,echt oud type, we hadden een longeercirkel en ze ging zonder lijn keurig rond, die is beleerd zeiden we nog.....

stap ging prima, omdraaien prima, draf ging perfect, dus mijn vriendin (ik hing over het hek) zei: zou ze een galopje kunnen, dat kunnen de meeste Norikers niet, of ze kunnen het wel, maar ze verrekken het, dus galopje, ging prima......tot ze ineens omdraait aanloopje neemt en over het hek springt....... helaas sprong ze 1.20 en was het hek 1.25 Haha! Schijnheilig

Ik zei alleen maar: oeps........ en mijn vriendin kon worden opgedweild van het lachen.....

De eigenaar van het beestje was aan het koetsieren met de huifkar, dus wij hem gebeld: we hebben goed nieuws en we hebben slecht nieuws:

het goede nieuws is: jouw nieuwe merrie kan springen!!!!!

het slechte nieuws is: slechts 1.20.....en het hek was 1.25.......

wat ie toen zei kan niet door de Boktcensuur Haha! Clown Schijnheilig

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 15:31

Haha! Haha! Haha!

Lando
Berichten: 72
Geregistreerd: 29-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 15:32

Haha.. idd veel die er weer van de andere kant afvallen. Mij gelukkig ook nog nooit over komen. Maar wel iets anders..

Ik kreeg mijn eerste pony, allemaal heel leuk, trots aan het vertellen enzo. Maar hij moest nog even op die stal blijven staan waar dat hij toen stond want we hadden thuis nog geen stal enzo.
Mijn vriendin wou hem wel eens zien, dus wij daar naar toe.. Stonden er wel heel veel paarden in de wei.
Ik trots de "mijne" halen, kijkt dit is ie, mee naar binnen genomen, gepoetst, opgezadeld, helemaal klaar dus wil ik net opstappen komt die eigenaar daar aangelopen, wat ga jij doen?
Ja rijden.. zegt ie: zou je dan je eigen paard niet gaan halen.. oeioei.. mn vriendin kwam niet meer bij.. Bloos

Achja ze leken gewoon erg op mekaar.. Schijnheilig

Duhelo

Berichten: 28556
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 15:42

smurf schreef:
dat verhaal van die Haf doet me het volgende herinneren:

Ik werkte op een Norikerstoeterij en er was een nieuwe lading merries uit Oostenrijk gekomen, ze zijn altijd volledig beleerd dus een vriendin en ik gingen er eens een paar longeren.
Er was een hele brede merrie,echt oud type, we hadden een longeercirkel en ze ging zonder lijn keurig rond, die is beleerd zeiden we nog.....

stap ging prima, omdraaien prima, draf ging perfect, dus mijn vriendin (ik hing over het hek) zei: zou ze een galopje kunnen, dat kunnen de meeste Norikers niet, of ze kunnen het wel, maar ze verrekken het, dus galopje, ging prima......tot ze ineens omdraait aanloopje neemt en over het hek springt....... helaas sprong ze 1.20 en was het hek 1.25 Haha! Schijnheilig

Ik zei alleen maar: oeps........ en mijn vriendin kon worden opgedweild van het lachen.....

De eigenaar van het beestje was aan het koetsieren met de huifkar, dus wij hem gebeld: we hebben goed nieuws en we hebben slecht nieuws:

het goede nieuws is: jouw nieuwe merrie kan springen!!!!!

het slechte nieuws is: slechts 1.20.....en het hek was 1.25.......

wat ie toen zei kan niet door de Boktcensuur Haha! Clown Schijnheilig

Haha!
wat is der dan gebeurt met die merrie?

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 15:43

magege Stegeman.... ~~}> Haha!

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 18:41

smurf schreef:
magege Stegeman.... ~~}> Haha!

Aaaah, en ze kon zo goed springen.. Huilen

anoukje

Berichten: 450
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:32

ik zat op de bakrand. en daar zat een spijker, ik gleed dus van de bakrand af en ik hoorde wel iets scheuren maar wist niet dat ik een groot gat in mijn rijbroek had zitten... en iedereen kijken, pas iets later kwam ik erachter dat er een gat in zat....... ihihihih wel een nieuwe rijbroek gekregen! Haha!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:43

Ik wou een keer over een balkje van nog geen 20 cm springen, in een weiland, op een westernzadel. Op zich geen probleem, tot die pony besloot dat het gras vlak na de hindernis er toch wel heel lekker uitzag... Ik vloog er echt heel mooi voorover af...

En nog een, die vooral voor mezelf l*llig was, van een paard vallen en daarbij mezelf met m'n spoor in m'n kont prikken Boos!
Laatst bijgewerkt door Exit13 op 29-02-04 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:46

Citaat:
daarbij mezelf met m'n spoor in m'n kont prikken


*ligt onder de tafel van het lachen*

Haha! OK dan! Clown
weet je ook es hoe het voelt, zo'n spoor in je bil!

(moet er niet aan denken, ik heb van die lange Nagelbijten / Gniffelen )

Duhelo

Berichten: 28556
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:49

smurf schreef:
Citaat:
daarbij mezelf met m'n spoor in m'n kont prikken


*ligt onder de tafel van het lachen*

Haha! OK dan! Clown
weet je ook es hoe het voelt, zo'n spoor in je bil!

(moet er niet aan denken, ik heb van die lange Nagelbijten / Gniffelen )

auwtsjjjj!!! Ziek Bloos!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:53

Ik wou een keer op monica opstijgen, alleen maakte ze ineens een grote draai waardoor ik aan de andere kant eraf viel ik zat van top tot teen onder de blubber.
Ook me gezicht zat helemaal onder, en ik stond bij die mensen aan de deur..........uuuuhm.....heeft u misshcien een doekje??? Haha!

Eerst was ik heel boos op haar, maar later hebben we onwijs hard gelachen!! *LOL*

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:23

Hahahaha Haha! Wat ben ik blij te horen dat anderen ook vandie stomme dingen meemaken! OK dan!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:07

smurf schreef:
dat verhaal van die Haf doet me het volgende herinneren:

Ik werkte op een Norikerstoeterij en er was een nieuwe lading merries uit Oostenrijk gekomen, ze zijn altijd volledig beleerd dus een vriendin en ik gingen er eens een paar longeren.
Er was een hele brede merrie,echt oud type, we hadden een longeercirkel en ze ging zonder lijn keurig rond, die is beleerd zeiden we nog.....

stap ging prima, omdraaien prima, draf ging perfect, dus mijn vriendin (ik hing over het hek) zei: zou ze een galopje kunnen, dat kunnen de meeste Norikers niet, of ze kunnen het wel, maar ze verrekken het, dus galopje, ging prima......tot ze ineens omdraait aanloopje neemt en over het hek springt....... helaas sprong ze 1.20 en was het hek 1.25 Haha! Schijnheilig

Ik zei alleen maar: oeps........ en mijn vriendin kon worden opgedweild van het lachen.....

De eigenaar van het beestje was aan het koetsieren met de huifkar, dus wij hem gebeld: we hebben goed nieuws en we hebben slecht nieuws:

het goede nieuws is: jouw nieuwe merrie kan springen!!!!!

het slechte nieuws is: slechts 1.20.....en het hek was 1.25.......

wat ie toen zei kan niet door de Boktcensuur Haha! Clown Schijnheilig


Bwahahaha! Wat heb ik gelachen om jou verhaal! *LOL* Clown

Voor een echt orginele blunder moet ik diep in m'n geheugen graven. Ik bedoel, iedereen heeft toch minstens 1 keer z'n schoen in de modder verloren of is op een zonnige winterdag met ponylief in een plas vol onderuit gegaan ... Jullie zijn toch ook allemaal al wel is een keer in volle vaart door een paard naar de wei gesleurd ...?
Ik heb eigenlijk erg veel herrineringen van kennismakingen met modder .. >;)

Maar er is 1 ding waar ik zeker van ben dat het nog niet vele is overkomen, en dat zit wel zo->

Ik was een jaar of 9 en had nog niet zo lang een eerste eigen pony gekregen van mijn ouders. (Greg, Welsh, evenoud als ik)
Op een keer ging ik hem loslaten in de bak en hield hem daarbij vastberaden stevig vast aan z'n halster ... So far so good!
Ik weet nog steeds niet waarom het gebeurde, maar plots besloot Greg een andere route te nemen en stak hij zijn hoofd onder mijn arm door die het halster vast had. Het gevolg was dus dat ik met die arm over Greg hals hing waardoor hij compleet idioot rondjes begon te draaien! Nou, daar hang je dan ... je kan niet met je voetjes aan de grond én je kan het halster niet los laten. Je kan alleen maar hopen dat ponytrol snel weer stil staat en je laat zakken. Of dat er hulp komt ... snel ... Cause he keeps going round and round and round and round and .... Ziek

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:40

Ik zat een verzorgpaard en haar dochter stond ook bij haar in de wei. Dit was een nogal brutaal paard, gek op aandacht, ong 1.70m hoog. 3 jaar, aantal keren bereden en in het voorjaar, dus goed in de rui. Nu vond dit dier het heerlijk als je borstelde en de losse haren wegplukte. Dus ik was daar samen met een vriendin dat paard aan het plukken, zeg ik tegen haar, geef me eens een voetje want boven op zijn kont kom ik er niet bij! Dus zonder zadel en hoofdstel achterstevoren op een 3 jarig paard (vragen om moelijkheden Knipoog ) maar het ging nog best wel even goed. Tot ze er om een of andere reden genoeg van had en ineens bokkend er van door vloog. Tja, ik vloog uiteraard ook, zeer elegant naar de grond... Vriendin van mij natuurlijk in een deuk en het paard kwam weer heel vrolijk terug met zo'n gezicht van, is er iets?

Ethelate

Berichten: 21122
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:46

tijdens een springwedstrijd, mocht 2 hindernissen van het parcour "verkennen" en hij sprong gewoon een meter te vroeg, meter te hoog en ik hing aan zijn nek, en met net op tijd terug in het zadel kunnen duwen...
zo ook tijdens een springles met veel publiek voor het zadel landen...

Of ff een rondje buitenom uitstappen zonder zadel, schrikt, draait om, en je staat ineens naast je paard... Het moet er zo komisch uitgezien hebben, want fietsers aan de andere kant van de weg lachte me hard uit... en ik kon verder lopen

GiuSli

Berichten: 17
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:52

hahaha als je die blunders allemaal leest zijn ze egt grappig ...
maar ik heb hel veel blunders gemaakt .. maar ik kan er geen een meer op noemen .. heel raar ..
zodra ik er eentjke weet laat ik het horen ..
dodioeid

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:13

JJJaaahhhhh!!!
Ik kan me nog een heeeeel ongemakkelijk blundertje herinneren!!
Zonder zadel op een appalooza ryden,en als je ,eenmaal terug by stal ,weer afstapt,heeft hy behalve zwarte vlekken,ook nog een rode vlek waar ik gezeten had!! Bloos Schijnheilig