Onze eigen blunders

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 01:03

Hebben jullie even.... Deze gaan over water...

Ik maakte voor iemand wel eens een paard zadelmak. Na een aantal weken in de bak gereden te hebben wou ik hem wel eens in de wei tussen de bordjes hebben.... Paard had al in tijden geen gras meer onder de voeten gehad en werd erg vrolijk. Ik hield er niks meer aan en paard ging dus goed aan de kletter. Paard springt onderweg nog door een meidoornheg en kleppert mooi verder. Ik zat nog steeds boven uit alle macht te proberen om weer controle te krijgen. Paard denderd door en komt uiteindelijk bij een brede sloot. Paard ziet dat te laat en neemt een noodsprong en land er middenin.... Brrrrr.... wat is het water koud in maart.

Na een springles besluiten we om met zijn 4-en nog even door het water te stappen... Op de heenweg door het water komt fuurtje voorbij in een drafje, ik denk op de terugweg, dat kan ik ook en geef heel iets been... Paard springt in galop vooruit en opzij, precies in een dieper gedeelte. Met paard en al koppie onder...

Met een vriendin samen met de paarden naar een kolk hier in de buurt: haar paard kende geen water... Afijn, de mijne duwde die van haar er wel in, ging prima. Aan het einde even omdraaien op de wal en dan het water weer in... Springt die van haar ineens met een rotgang erin en die vanmij dook er wel achteraan. Allebei met paard en al koppie onder.

Met de pony een sloot proberen te springen en de pony bedenkt zich op het laatste moment.... Gevolg: ik lag met hoofdstel in de handen in de sloot en pony ging er met het zadel vantussen naar de veewagen.

Nog eentje dan over water: Na een parcours je paard willen laten drinken uit een waterbak (oud bad) op concours... Paard steekt eerst het hele hoofd erin en gooit vervolgens het hoofd in de nek. Gevolg: alle andere paarden die bij de waterbak stonden aan de kletter en ik behoorlijk nat. Vervolgens steekt paard ook nog het voorbeen in de bak en begint te maaien met het voorbeen. Gevolg: een klere herrie die over het hele terrein te horen was en alle paarden op het voorterrein over de rooie... (incl. ruiters) Ben maar snel naar huis gegaan...

Ach, en zo kan ik nog wel een boek volschrijven over vanalles en nogwat zonder water...


supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 08:31

paard stond los in de wei en ik wilde er op springen, doe ik wel vaker, alleen ik sprong iets te hard en toen lag ik er aan de andere kant weer naast... Hij keek wel heel verbaasd!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 12:03

Vanochtend heb ik ook eens flink geblunderd Haha! . Ik had van het weekend Janneke's modder staart eens flink in de was gezet en ik wilde er nu even wat antiklit/glansspray door spuiten. Dus ik pak de spray uit mijn poetskist en begin lekker te spuiten. Ik keek naar die staart en dacht "jeetje, dat spul werkt ook goed bij haar hij wordt weer helemaal diepbruin die staart, dat moet ik vaker doen ". Vervolgens kijk ik naar het flesje in mijn hand en zie daar allemaal bruine strepen overheen lopen Verward . Oohooh Schijnheilig . Draai ik die flacon om blijkt het bruine teerspray te zijn Frusty Blond . Kon ik weer gaan boenen en neem maar van mij aan dat die teer zich niet makkelijk laat verwijderen Haha! .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 13:29

Typische maandagochtend bij jou waarschijnlijk. Wel op maar niet echt wakker dus Haha!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 13:37

Tiffy schreef:
Vanochtend heb ik ook eens flink geblunderd Haha! . Ik had van het weekend Janneke's modder staart eens flink in de was gezet en ik wilde er nu even wat antiklit/glansspray door spuiten. Dus ik pak de spray uit mijn poetskist en begin lekker te spuiten. Ik keek naar die staart en dacht "jeetje, dat spul werkt ook goed bij haar hij wordt weer helemaal diepbruin die staart, dat moet ik vaker doen ". Vervolgens kijk ik naar het flesje in mijn hand en zie daar allemaal bruine strepen overheen lopen Verward . Oohooh Schijnheilig . Draai ik die flacon om blijkt het bruine teerspray te zijn Frusty Blond . Kon ik weer gaan boenen en neem maar van mij aan dat die teer zich niet makkelijk laat verwijderen Haha! .


Hahahahahahaha!!!

Ik heb eens mijn spullen ingevet met vliegenspray Bloos!

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 13:42

Ik heb ook nog wel een mooie blunder als toevoeging.
Ik was net terug van vakantie maar ging even mijn verzorgpaardjes gedag zeggen. Ik had een wikkelrok aan, maar was toch niks van plan.
Toen ik aankwam was een andere verzorgster aan het rijden, het was toch te aanlokkelijk en ging er ook maar even op, alleen stappen.
Ze voelde zo lekker aan dat ik toch maar een galopje probeerde, en dat had ik niet moeten doen, want opeens was mijn wikkelrok kwijt Haha! Bloos!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 14:17

Blunders genoeg.....
Wat denk je van een buitenritje gaan maken met de fjord van een vriendin van me. Op een gegeven moment komen we bij een hele steile heuvel, de bovenkant van die heuvel is plat (afgraving). Leuk de heuvel op gegalopeerd, en even crossen over de heuvel heen. Tegen het einde wil ik die fjord terugnemen, fjord had echter andere plannen Scheve mond Dus ik denk, ach we moeten daar weer steil naar beneden, dan moet ze wel remmen (en dat is echt steil). Nee hoor, ze gaat gewoon in volle galop over de rand en laat zich op haar kont naar beneden glijden.... Mij achtelatend tussen de brandnetels Boos!

Met mijn eigen tinker ook genoeg, meneer heeft gevoel voor humor >;)
Mijn bijrijdsters zouden meedoen aan een wedstrijd, de 1 springen, de ander dressuur. Maar er was ook een cross, waarvoor je je daar in kon schrijven, dus ik denk laat ik dat eens proberen
Bij de 1e hindernis kon ik hem er al net van weerhouden om om te draaien en vol gas over het inrijterrein te gaan.... De meeste hindernissen gingen goed, tot ik bij een hindernis kwam waar strandspullen zoals parasols en opblaasbeesten stonden, Jordy vol in de ankers, om vervolgens te besluiten dat hij toch maar een noodsprong maakt. Leuk als je het niet verwacht... De manier waarop we erover gingen en het feit dat ik bleef zitten leverde wel applaus van het publiek op Haha! Toen de waterbak, Jordy had geen zin om nat te worden, dus remmen. Ik spoor nog een keer aan, hij doet een stap naar voren, steekt zijn hoofd helemaal in het water en begint te blazen Verward Om er vervolgens doorheen te draven....

Mijn bijrijdster heeft ook leuke ervaringen op wedstrijden met Jordy....
Eerste keer dressuurwedstrijd, grote volte in galop. Jordy besloot op de helft van die volte om aan de kletter te gaan, en rent rechtdoor dwars door de andere ring heen, een andere ruiter en paard bijna ondersteboven rennend Bloos! Het leuke was nog dat ze hem in die andere ring weer omgedraaid kreeg, en doodleuk haar eigen ring weer binnen galopeerde en de volte afmaakte *LOL*
Of een oefenprcoursje, Jordy kwam iets te hard aan (understatement Haha! ) en haalde de boch niet meer, waardoor hij zo rechtdoor de ring uitrende, dwars door het publiek heen Bloos!

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 14:48

Vorig jaar winter toen ik Zazou net reed viel ik er altijd wel 1 keer af. Dat was dan altijd zo. En toen was k 1 keer niet gevallen, dus ik was helemaal trots op mezelf dat k was blijven zitten. Ik dacht, ik stap dr wel even zonder zadel uit. Dus ik spring en vlieg er aan de andere kant weer af. Dat was echt dom, was ik dr alsnog afgevallen Tong uitsteken

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 14:38

Supertje schreef:
Mijn bijrijdster heeft ook leuke ervaringen op wedstrijden met Jordy....
Eerste keer dressuurwedstrijd, grote volte in galop. Jordy besloot op de helft van die volte om aan de kletter te gaan, en rent rechtdoor dwars door de andere ring heen, een andere ruiter en paard bijna ondersteboven rennend Bloos! Het leuke was nog dat ze hem in die andere ring weer omgedraaid kreeg, en doodleuk haar eigen ring weer binnen galopeerde en de volte afmaakte *LOL*
Of een oefenprcoursje, Jordy kwam iets te hard aan (understatement Haha! ) en haalde de boch niet meer, waardoor hij zo rechtdoor de ring uitrende, dwars door het publiek heen Bloos!


uuhmmm jah Bloos en dan die buitenrit nog... corina op shogun en ik op jordy... alice (Supertje) hield shogun vast aan een lijn en mn moeder liep ook mee. we zouden alleen gaan stappen, maar het ging zo goed dus corien zei kom we gaan een stukkie draven.. wij in draf hoor ik achter me shogun galopperen en jordy die dacht Whaaa wat gebeurd er nou dus die ging ook Verward daar gingen we met zn 2en... na 100m had corien shogun stil (omdattie een paar zandbergen zag) en was bij jordy de paniek weg maar hij dacht we ze zijn toch al onderweg Schijnheilig dus ik ging verder... maar ik zag in de verte wandelaars dus dacht bij me zelf we MoeTeN stoppen, alles proberen.. nix hielp, dan maar zagen en jah hoor hij ging zachter en zachter tot we stapte (maar hij stond nog zo van als je me de ruimte geeft gah ik weer hoor!!) ik had hem met zn kont naar huis geparkeerd en links van me daar was de rest dus ik d8 we gaan terug stappen ... niet dus meneer draaide in een keer door en ging in een hand galopje terug naar huis... *zucht* ik d8 laat maar gaan het lukt toch niet meer.. we kwamen nog een plas tegen wat denk je remmen en erom heen gaan en toen we bijna thuis waren ging die stappen Verward de EI haha

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 16:06

Genoeg blunders meegemaakt. Vooral die van er aan de andere kant weer af glijden. Haha!
De enige die nog steeds lachsalvo's kan veroorzaken is deze:

Aan het einde van de zomer besluiten we met alle meiden van stal (6 meiden) een lekker buitenrit te maken.
Omdat het nogal warm was besloten we naar de polder te gaan en daar even rond te rijden. Daar aangekomen zien we een meertje ( kleintje ) en besluiten om daar even heen te gaan.
De paarden staan mooi met z'n zessen naast elkaar tot de knieen in het water en wij lekker klieren en kletsen.
Die van mij was flink met z'n voorbenen in het water aan het maaien en vond het prachtig !! Op dat moment wordt ze onrustig en probeerde ze te steigeren ( altans dat dacht ik ). Haar bedoeling was echter niet om te steigeren, maar om eens lekker in het water te duiken. Dus daar zwom madam met mij + tuig nog op haar rug. Gelukkig kon ik haar terugsturen naar de kant, maar hier ben ik nog lang mee gepest. Verdrietig Clown

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:04

dutske"]
[quote="smurf schreef:
mijn leven bestaat uit blunders, maar er zijn er 2 die ik nooit zal vergeten:

vroeger, lang geleden, had ik een Fjord en die stond op een drukke manege, ik had een les meegereden (16 man) en de volgende les was aan het losstappen (ook 16 man) en ik zou op de A-C lijn ff elegant afstijgen, met mijn been voor het zadel langs, vergeet ik alleen mijn andere voet uit de beugel te halen en klap dus op m'n platte smoel in het zand.....met 32 man publiek + 2 instructeurs

Een andere blunder, een paar maaanden geleden.
Ik had een Australian Stockzadel met knop (!) gekocht, had m'n eerste ritje gemaakt, kom terug op stal, wat mensen erbij die vroegen hoe het zat enzo.
Ik wil (wederom) elegant afstappen en blijf met mijn t-shirt aan de knop hangen.......*bengel bengel* 10 cm boven de grond, zie geen moer meer......hoor alleen hikkende en gierende geluiden en vaag wegduikende mensen.......... Ziek

Heb mezelf uiteindelijk moeten bevrijden Stoom uit je oren


*komt onder bureau vandaan en rolt terug over de grond Haha! *
[/quote]

hahaha jah hier nog een Haha!:D:D

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:15

Pocahontas schreef:
JJJaaahhhhh!!!
Ik kan me nog een heeeeel ongemakkelijk blundertje herinneren!!
Zonder zadel op een appalooza ryden,en als je ,eenmaal terug by stal ,weer afstapt,heeft hy behalve zwarte vlekken,ook nog een rode vlek waar ik gezeten had!! Bloos Schijnheilig


hahahah das banketstaaf!!! Haha! hahah gelukkig nog nooit gehad Haha! haha afkloppen Tong uitsteken Knipoog had iemand het gezien? zeker snel een emmer met sop gehaald Tong uitsteken

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 22:41

Jaaah,erg hè ?
Bloos Nee,gelukkig had niemand het gezien,maar ik had het wel mijn stiefmoeder verteld(het was haar paard).,en we hebben plat gelegen van het lachen!!
Natuurlijk heb ik het meteen schoongemaakt,wilde het beestje niet nog meer overlast van vliegen bezorgen!!! Schijnheilig

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 08:00

haha aah bah! stel je voor dat je het zo zou laten zitten en zo zou opdrogen... bah!! haha Tong uitsteken

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:40

Citaat:
Ik zet rikky terug in zijn stal en voelde in mijn zak, ik dacht dat ik een koekje voelde en gaf die aan rikky. Wat nogal raar was, hij at hem niet op en het volgende koekje ook niet. Hij gooide ze allebei in de voerbak, dus ik ze weer oprapen... bleken het batterijen te zijn uit de digi van de vorige dag.. gelukkig niets geks mee gebeurd niet met rikky en de batterijen waren nog gewoon goed hehe

Zoiets heb ik ook ooit gedaan, maar dan met een tampon! En dat gekke paard van me pakte dat ding ook nog aan met tuitlipjes en gaat hem vervolgens omhoog (en buiten mijn bereik) houden, zodat alle stalgenoten goed konden zien wat hij daar voor moois had! Bloos!

*Het leven is te kort om moeilijk te doen!*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:34

Blunder 1: Jaaaren geleden (ik zal een jaar of 10/11 geweest zijn), had ik een springwedstrijd op een manegepony. Het was een 80 cm parcours en die pony kon dat makkelijk springen. Klein nadeeltje was dat het beestje heel sterk was en bloedsnel.

De eerste sprongen gingen goed. Ik kon hem alleen niet meer houden. Op een gegeven moment scheurde hij op een Triple Bar af van de verkeerde kant en dook er middenin. De balken vlogen om mijn oren!

Ik schrok me kapot. Sprong direct van de pony af en rende de bak uit. De pony liet ik gewoon staan op de plek waar ik eraf gesprongen was, daar wilde ik niets maar dan ook helemaal niets meer mee te maken hebben Schijnheilig...

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 21:18

CCCCorine schreef:
Ik schrok me kapot. Sprong direct van de pony af en rende de bak uit. De pony liet ik gewoon staan op de plek waar ik eraf gesprongen was, daar wilde ik niets maar dan ook helemaal niets meer mee te maken hebben Schijnheilig...


wahahaha, dit is echt geweldig:D
eht fantastisch, zit hier echt onder mijn comp van het lachen Tong uitsteken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Blijgeestig, c_alsemgeest, Iser, Larissajulia, nick_en_ik, Ptl4ever, Roosch, sassefras, StalNollie en 184 bezoekers