en zo staat je paard op straat...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

en zo staat je paard op straat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 21:10

Een tijdje terug had ik dit topic geplaatst:
[PP] Wat doe je in dit geval?


Er was nog steeds heel veel onzeker of we op stal zouden kunnen blijven. Volgens de stalhouder hoefden we ons nog niet zo druk te maken.
Maar ondanks dat hij in hoger beroep is gegaan wilden ze dat bij de gemeente niet afwachten...

en gisteren is de beslissing gevallen...
1 mei moeten alle paarden van het terrein af zijn!
En als ze het hoger beroep eind van de zomer nog gaan winnen, mogen per 1 september de paarden weer terug komen...

Daar sta je dan met je paard...
Ik ben wel aan het rondkijken, maar heb nog niks anders naar mijn zin kunnen vinden, dus dat gaat nog een leuke tijd worden...


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 21:37


Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 21:41

Meid, zoals ik je net al zei vind ik het ontzettend sneu voor jullie, omdat je toch min of meer aan het lijntje gehouden bent.

Ik hoop echt dat je snel een leuke nieuwe stal vind. Veel succes!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 21:43

Hoeveel paarden komen nu op straat te staan?
Weet verder helaas niets voor je, hoop dat je snel een ander plekje vind.

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 21:46

Nouvel schreef:
Een tijdje terug had ik dit topic geplaatst:
[PP] Wat doe je in dit geval?


Er was nog steeds heel veel onzeker of we op stal zouden kunnen blijven. Volgens de stalhouder hoefden we ons nog niet zo druk te maken.
Maar ondanks dat hij in hoger beroep is gegaan wilden ze dat bij de gemeente niet afwachten...

en gisteren is de beslissing gevallen...
1 mei moeten alle paarden van het terrein af zijn!
En als ze het hoger beroep eind van de zomer nog gaan winnen, mogen per 1 september de paarden weer terug komen...


Ik weet niet precies door wie de beslissing is genomen (gemeente, neem ik aan) en welke procedurele stappen allemaal zijn genomen (en nav welke gebeurtenissen), maarrrrr: is het niet mogelijk dat de stalhouder naar de rechtbank stapt en vraagt om een voorlopige voorziening? Dus schorsing van het besluit van de gemeente in afwachting van het hoger beroep? Dan zouden de paarden kunnen blijven staan, voorlopig, misschien...

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 21:48

Pfff, daar word je niet echt vrolijk van... Ach gut

Als je echt omhoog komt te zitten, dan is er bij ons op stal nog wel wat vrij (weet het, ver uit de buurt, maar altijd beter dan Fie "aan een lantaarnpaal vastknopen"...)

Succes iig!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 08:17

Vervelende situatie, zeg. Maar ik denk dat je misschien je eisen wat zult moeten bijstellen als je zometeen op straat komt te staan. Belangrijkste lijkt mij dat je je paard dan ergens kunt onderbrengen, ook al is dat niet de ideale locatie. Van daaruit zou je dan kunnen blijven zoeken naar een plek die je wel aanstaat.
Succes.

* To Belg, or not to Belg *

scallie

Berichten: 168
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 11:58

heb ongeveer ne hezelfde meegemaakt, en na 3weken hard zoeken en heel veel piekerwerk en wakker liggen, nu een geweldig plekje gevonden!

gebruik alle kanalen: advertenties, internet, zoekerjes hangen in locale winkels en verel je verhaal tegen iedereen, opeens loop je dan "toevallig" iemand tegen het lijf die een plekje voor je heeft!!

volgende week verhuizen wij ook, zucht, het piekeren is voorbij

heel veel sterkte!!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 12:23

Tjee... wat rot voor je Ellis. Is er sowieso nog wat stallingmogelijkheid bij jullie in de buurt? Ik dacht altijd dat paardenhouderij ook onder agrarische bestemming viel. Verward
Veel succes met de zoeken iig, ik hoop dat je binnenkort wat geschikts vindt.

Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 12:30

jemig dat is vervelend zeg..
hoop dat je gauw een nieuw onderkomen vind

ONDERSCHRIFTLOOS

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 12:32

Wat vreemd dat ze zo'n zaak die al zolang hangende is, toch de paarden nu al weg moeten.

Normaal is het toch zo dat in afwachting van de uitspraak de paarden kunnen blijven.

Wel heel vervelend voor je. Succes

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 12:38

Ik vind het ook op zn minst merkwaardig.......... volgens mij kan de gemeente in dit stadium zelf geen beslissingen van dien aard nemen....... en dat het idd zo blijft tot de uitspraak.........

paardej555

Berichten: 46
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: overijse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 12:49

ik denk dat ik wel een menege weet!
of bij die menege kan je paarden stallen.
maar ik weet niet of er nog plaats is.
het noemt "kei-hoeve"het is in huldenberg.
er word ook les gegeven.
wil je het telefoonnummer(gsm);0472326856;)

mis you! love you!need you!want you!
Boos! Lachen I hope I sea you seone
bey bey!;)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 12:55

paardej555 schreef:
ik denk dat ik wel een menege weet!
of bij die menege kan je paarden stallen.
maar ik weet niet of er nog plaats is.
het noemt "kei-hoeve"het is in huldenberg.
er word ook les gegeven.
wil je het telefoonnummer(gsm);0472326856;)


Verward Is dit in de buurt van Noordwijkerhout???

KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 13:03

Jeetje, wat een rotstreek zeg.. Scheve mond
Dat doe je toch niet zo? In ieder geval heel veel succes met het vinden van een nieuwe (tijdelijke?) stal Ach gut

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 13:26

Mag de gemeente dat zomaar doen? Kan je niet bij bijvoorbeeld een wetswinkel oid informeren???Lijkt me een vreemde gang van zaken, als het proces nog loopt, dat ze op de uitspraak vooruit gaan lopen.Verward

Vervelende situatie hoor.

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 14:38

yokie schreef:
Ik weet niet precies door wie de beslissing is genomen (gemeente, neem ik aan) en welke procedurele stappen allemaal zijn genomen (en nav welke gebeurtenissen), maarrrrr: is het niet mogelijk dat de stalhouder naar de rechtbank stapt en vraagt om een voorlopige voorziening? Dus schorsing van het besluit van de gemeente in afwachting van het hoger beroep? Dan zouden de paarden kunnen blijven staan, voorlopig, misschien...


Daar is vorige week een voorlopige rechtzaak over geweest dus...
en de uitspraak daarvan was vrijdag geweest...
Daar is dus uitgekomen dat er geen voorlopige voorziening getroffen mag worden. Dus alle paarden moeten er echt uit voor 1 mei!

Als het hoger beroep is geweest weten we of de paarden weer terug mogen, maar dat zal dan pas op 1 september zijn.

Ik ben inmiddels al druk aan het zoeken, rondbellen en rondrijden. Niet erg aardig, maar nu moet ik misschien toch wat stalgenootjes voor proberen te zijn...
Er komen 12 pensionpaarden, en 4 eigen pony's op straat te staan die allemaal een (tijdelijk) plekje willen hebben!
En zo heel veel is hier niet in de buurt, of het is heel duur, of het staat vol...

Ik stel mijn eisen echt wel bij, perfect zal ik het nu niet krijgen, maar ik moet het wel kunnen betalen, en mijn paard moet gewoon redelijk stofvrij staan i.v.m. haar luchtwegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 14:48

Op mijn eerste stal kreeg ik ook op een gegeven moment te horen dat we weg moesten, binnen een maand en het was middenin de winter. Gelukkig heb ik toen vrij snel een stal gevonden, maar je weet soms niet waar je het moet zoeken. Bij ons op stal is ook nog wel een stal vrij, maar dat is ook niet naast te deur Scheve mond.

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 16:26

Hoi, wat vervelend voor je Boos!
Ik weet niet wat je eisen precies zijn, maar ik weet nog wel een pensionstal (kleinschalig). Het is in Zwaanshoek. Pb maar als je intresse hebt?

Brent mijn stoere vent !

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 18:01

Nouvel schreef:

Er komen 12 pensionpaarden, en 4 eigen pony's op straat te staan die allemaal een (tijdelijk) plekje willen hebben!
En zo heel veel is hier niet in de buurt, of het is heel duur, of het staat vol...



Moeten hun eigen pony's ook weg Verward . Ze mogen toch wel voor hobbymatig gebruik een paar pony's houden?

Jammer dat de stal waar ik sta te ver weg is voor je, want verder is het echt een gezellige stal!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 18:30

Jeps Fitz,
alles moet weg,
de buren hebben zo lang gezeurd en hun best gedaan om de paarden er weg te krijgen, dat ze nu hun zin hebben...
Mischien dat een deel wel terug mag na het hoger beroep, maar dat weten we dan pas.

Alleen de 2 drachtige merries hebben d.m.v. een veeartsverklaring de tijd gekregen tot de veulens er zijn. Die mogen dus nog wel blijven staan.

Had ik Fie dus toch vorig jaar moeten laten dekken... Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 06:54

PB astridastrid eens, die staat ook daar in de buurt, wie weet weet zij nog een leuk plekje voor je... wat een elendige situatie zeg....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 08:18

Vippie schreef:
PB astridastrid eens, die staat ook daar in de buurt, wie weet weet zij nog een leuk plekje voor je... wat een elendige situatie zeg....


Ik heb haar al gevraagd om een pbtje met informatie over de stal waar zij staat Knipoog

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 08:30

Hoi mischien een optie voor je,als het toch misschien maar tot september is!
Meers paarden centrum,ligt op de grens Nieuw Vennep / Hoofddorp
Ik weet dat er nog wat buiten boxen vrij zijn,helaas alleen niet een van de goedkoopste!
Mocht je meer willen weten pb me maar!
Suc6 ermee!
Groetjes Lundi

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 09:35

Sjezes, wat rampzalig zeg, vooral voor de stalhouder! zijn inkomen wordt om zeep geholpen. Echt belachelijk. Ik hoop toch dat jullie het gaan winnen.

De hond is de betere mens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annash, Goldwynn, IASCrawler, Irma_Maandag, sterregoud en 47 bezoekers