1e SGW training gehad

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

1e SGW training gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 18:51

Vanmiddag was de eerste SGW training in Ysselsteyn, olv Rob Janssen. Toen we aankwamen was de groep die voor ons moest met de waterbak bezig. We gingen nog even kijken en toen viel er een meisje met paard en al in het water. Brrr! En het was al zo koud (sneeuw!).

Even later was ons paardje aan de beurt. Eerst losgereden. Hij was heel braaf, maar heeft het terrein dan ook wel eens eerder gezien. Vervolgens wat gemakkelijke hindernisjes gedaan. Geen problemen. En toen naar de bult. Die hebben we wel eens eerder gedaan, maar niet de hindernis die erachter stond met het gat. Rob vond dat dat gemakkelijk kon. En hij zeilde er zo overheen. Ook over de grindbak daarna (altijd gedacht dat hij zover nog niet was) vloog hij. Daarna een punt gesprongen.

En toen op naar de skischans. Dat is op, op, op, over een steil en dan heel diep naar beneden. Normaalgesproken staat deze hindernis in het M pas, en ons paardje heeft pas 3 B crosjes gelopen. En hij ging er zo overheen! Cheese! Ik was wel trots hoor! Zijn ruiter vond het eng, maar staat met een BIG GRIJNS op de lens(ik was trouwens de cameraploeg Haha! )! Lielle, die van jou ging er ook super over hoor!

Toen een giga witte oxer. Die hebben we zelfs met ons vorige paard, die toch al redelijk ervaren was altijd overgeslagen, omdat hij zo hoog is. Rob vond dat het wel moest kunnen, en hij sprong het alsof het niks was. Verder naar de coffin en toen naar een dubbelsprong van 1 m breed. Ook altijd overgeslagen tot nu dan. De eerste sprong deed hij braaf maar bij de tweede reageerde hij van: Dat meen je toch niet serieus??? Haha! De tweede keer begreep hij wat de bedoeling was.

Verder nog wat eenvoudige sprongetjes, en aan het einde naar de waterbak. Ook bekend voor hem. Hij sprong er zo in. Maar Rob vond dat ie ook de hoge afsprong in het water moest doen. Die hadden we ook nog nooit gedaan. Bij de eerste keer aanrijden dacht het paardje ????? Verward en toen stopte hij. De tweede keer werd hij toch door zijn ruiter overtuigd en plonste hij erin. Gelukkig geen natte kleren! Lachen

Het was dus een fijne middag en vele nieuwe ervaringen opgedaan. Over 3 weken is de volgende!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:01

Klinkt erg spannend!
Ik heb ook wel eens cross gedaan maar ik vind een afsprong van een meter al hoog Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:18

ik sluit me helemaal aan bij het verslag van Scum. De skyjump was wel het hoogtepunt maar ook die mega oxer, de coffin en de smalle boompjes waren erg leuk. Ik ga zo foto's plaatsen.

Die dubbelsprong van 1 meter breed, had dus een front van 1 meter, en was ongeveer een meter hoog. Goed sturen!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:20

Wauw!! Klinkt super allemaal. Een volgende keer zal ik (als het mag van Lielle) meegaan om te groomen!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:05


Sambo

Berichten: 606
Geregistreerd: 22-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:15

Ik weet wat jullie voelen
krijg weer helemaal de kriebels.
Heb helaas geen geschikt paard op dit moment.
Was het druk afgelopen woensdag?

Afbeelding

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:26

vind het altijd heel stoer dat jullie dat allemaal durven !! mijn niet gezien haha

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:50

ja., behoorlijk. 1e groep 8 ponys, 2e groepen 2 paarden en 4 ponys, 3e groep ca 6 paarden geloof ik.

Leuke foto Sambo, waar is dat?

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:53

Etten leur zou dat kunnen??
Ik hoop zelf ook ooit een cross te starten, maar groomen is ook super!
Heb er zin in zeg!!

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:57

wat cool, ik hoop dat ik het ook een keer kan doen zeg Haha! Knipoog OK dan!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:39

Ik hoop dat Otje geschikter is dan ik denk

Ontario staat te koop dus ik heb niet zoveel zin(en tijd!) om die weer naar het crossen toe te trainen Verdrietig

Sambo

Berichten: 606
Geregistreerd: 22-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 00:47

Lielle schreef:
ja., behoorlijk. 1e groep 8 ponys, 2e groepen 2 paarden en 4 ponys, 3e groep ca 6 paarden geloof ik.

Leuke foto Sambo, waar is dat?


Ik had graag komen kijken maar helaas was ik nog niet fit
van de carnaval.
Deze foto is gemaakt in Etten leur