Je paard in de opfok-praattopic

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoellaLoves

Berichten: 698
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:58

NinaCharlie schreef:
Hi! Mag ik mij melden? :D Ik heb een hengstveulen gekocht van maart dit jaar en deze gaat einde zomer naar een opfok. Spannende periode! Heb veel ervaring met paarden maar niet met veulens.


Oh gaaf, heb je een leuke foto van je nieuwe aanwinst?

NinaCharlie

Berichten: 3182
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 23:00

JoellaLoves schreef:
NinaCharlie schreef:
Hi! Mag ik mij melden? :D Ik heb een hengstveulen gekocht van maart dit jaar en deze gaat einde zomer naar een opfok. Spannende periode! Heb veel ervaring met paarden maar niet met veulens.


Oh gaaf, heb je een leuke foto van je nieuwe aanwinst?


Zeker!!


Afbeelding

KirstenChes

Berichten: 1155
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 23:03

MariekeS_ schreef:
Leuk is dat hè? Als je af en toe foto's krijgt? Ik vond dat ook altijd wel erg leuk, vaak net andere momenten dan als je er zelf bent.

De mijne is inmiddels 3 en ons opfok avontuur zit er bijna op... morgen haal ik hem op!
Ik vind het allemaal wel spannend qua vervoer etc, maar ook een bijzondere mijlpaal natuurlijk :D


ooh spannend zeg! Moet hij lang op de trailer? Wel heel leuk dat je straks met hem aan de slag kunt kijk ik erg naar uit.

@JoellaLoves Bedankt ben ook helemaal weg van haar <3

kevinsky

Berichten: 1983
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 08:58

Altijd spannend en leuk om ze weer thuis te krijgen!!

Wat een schatje Nina!! <3

Philaina is alweer twee jaar. En staat nu lekker 24/7 buiten in een gemengde kudde van jonkies en pensioenados. Merries en ruinen. Echt mooie om te zien hoe goed dit haar heeft gedaan. Ze is een heel ander paardje in de kudde geworden. Veel socialer! :)
Afbeelding
Afbeelding

NinaCharlie

Berichten: 3182
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 20:23

Dankjewel! Ik vind jouw merrie ook heel sprekend.

JoellaLoves

Berichten: 698
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 20:51

NinaCharlie schreef:
Zeker!!
[ [url=m/IsQtlM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw wat een knapperd <3

3heathcliff5
Berichten: 485
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 20:51

Ik was dit topic een beetje uit het oog verloren. Ik zie dat we een aantal mensen en hun paardjes kunnen uitzwaaien, maar ook een aantal nieuwe prachtveulens kunnen verwelkomen. Succes met jullie paarden thuis en welkom voor de nieuwe aanwas!

Mijn veulen is alweer een paar maandjes officieel jaarling

Afbeelding

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 22:12

Wat leuk weer!!

Welkom NinaCharlie. Wat een knap veulentje!

Stoere merrie zeg, Kirsten

Veel succes met deel twee van zijn jong leven Marieke.

Ik ben vorige week nog eens op bezoek geweest. Jack doet het geweldig! Hij is super lief en al goed opgevoed


Afbeelding


Afbeelding

3heathcliff5
Berichten: 485
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 23:02

webster543 schreef:
Wat leuk weer!!

Welkom NinaCharlie. Wat een knap veulentje!

Stoere merrie zeg, Kirsten

Veel succes met deel twee van zijn jong leven Marieke.

Ik ben vorige week nog eens op bezoek geweest. Jack doet het geweldig! Hij is super lief en al goed opgevoed


[ [url=m/M6g7DW.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/5ao4xR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Haha, die 2 van ons lijken wel broertjes

MariekeS_

Berichten: 4711
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 23:21

JoellaLoves schreef:
MariekeS_ schreef:
Leuk is dat hè? Als je af en toe foto's krijgt? Ik vond dat ook altijd wel erg leuk, vaak net andere momenten dan als je er zelf bent.

De mijne is inmiddels 3 en ons opfok avontuur zit er bijna op... morgen haal ik hem op!
Ik vind het allemaal wel spannend qua vervoer etc, maar ook een bijzondere mijlpaal natuurlijk :D


Oh dat is heel spannend, heeft hij al eens vaker op de trailer gestaan, of word dit de eerste keer sinds lange tijd?


Hij was alleen als veulen naar de opfok vervoerd en verder niet meer.

Ik heb zelf een 1.5 paards trailer en had geen gelegenheid om te oefenen ofzo. Om die reden ook professioneel transport geregeld en achteraf ontzettend blij mee. Veilige opzet en heel veel ruimte, ideaal! Hij is los in een hengstenuitvoering box vervoerd.

Hij vond het wel erg spannend maar het ging allemaal ontzettend soepel, stond er met een minuut in en staat nu lekker op zo'n logeeradres voor het zadelmak maken. Dikke aanrader voor wie twijfelt...

Afbeelding
Afbeelding

3heathcliff5
Berichten: 485
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 23:47

Wat fijn om het zo te regelen MariekeS_.
Super dat het vervoer goed is gegaan. Hopelijk gaat het beleren ook zo makkelijk verlopen.

Vorig jaar had ik een wagentje gehuurd om m’n veulen op te halen en naar de opfok te brengen. Dat is op zich goed bevallen, maar ik was wel kapot van de reis. Moest eerst helemaal naar de andere kant van het land om hem in het midden van het land af te leveren en daarna nog wagen terugbrengen en naar huis.
Ik had daarna gelijk besloten dat ik hem lekker laat brengen wanneer hij naar huis gaat komen.

ZwarteHeks

Berichten: 626
Geregistreerd: 19-07-19
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 11:10

Hey iedereen, ik wil mij hier ook melden. Ik heb een merrieveulen, die ga ik aanhouden. Ik heb alleen nog geen opfok gevonden, wat voldoet aan mijn wensen. Ik vind het écht heel moeilijk. Ze heeft blauwe ogen en een roze huid, ze moet in de zomer echt haar uv-werend kapje op... maar geen enkel opfok tot nu toe wil daaraan meewerken (snap ik redelijk, want de gaan er waarschijnlijk mee spelen, aan zitten knagen?).

Hebben jullie misschien tips voor een kleinschalige opfok? Het liefst hou ik haar op stal bij mij, maar het is gewoon geen goede plek voor een jonkie, zeker niet in de winter... Het liefst Brabant, Gelderland, Limburg, net over de grens Duitsland of België kan ook. Ik zoek me scheel, maar ik vind alleen grote opfok of iets wat helemaal in Friesland is...

Isabel

Berichten: 2273
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:51

Afbeelding
Onze wilde hengst <3
Hij heeft het zó goed op de opfok! Ben echt heel blij met ons plekje.

Rianne1807
Berichten: 702
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 22:31

Groot gelijk marieke, better safe then sorry.
Ik dat tegen die tijd ook zo doen, vervoeren door een professional met een vrachtwagen.
Zeker omdat ik ook niet kan oefenen met de trailer.

Oohh mooie foto isabel, wat een knapperd is die wilde hengst.

Zwarte heks: die van mij staat in Brabant in een kleinschalige opfok, ik kan vragen of ze dit najaar start met een nieuwe groep, hoorde haar laatst er wel over, maar ze is daar niet zeker over.
Wil je meer info, kan ik je die via pb geven.
Ik ben er zo blij mee met die plek, solana doet t er zo goed.
Ik heb over haar nu even weinig te melden, ga morgen weer even bij dr kijken en knuffelen <3
Ben benieuwd hoeveel ze nu weer gegroeid is, de vorige keer had ik haar ook een maand niet gezien en schrok me rot haha

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 16:46

Knap Isabel!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:44

ZwarteHeks schreef:
Hey iedereen, ik wil mij hier ook melden. Ik heb een merrieveulen, die ga ik aanhouden. Ik heb alleen nog geen opfok gevonden, wat voldoet aan mijn wensen. Ik vind het écht heel moeilijk. Ze heeft blauwe ogen en een roze huid, ze moet in de zomer echt haar uv-werend kapje op... maar geen enkel opfok tot nu toe wil daaraan meewerken (snap ik redelijk, want de gaan er waarschijnlijk mee spelen, aan zitten knagen?).

Hebben jullie misschien tips voor een kleinschalige opfok? Het liefst hou ik haar op stal bij mij, maar het is gewoon geen goede plek voor een jonkie, zeker niet in de winter... Het liefst Brabant, Gelderland, Limburg, net over de grens Duitsland of België kan ook. Ik zoek me scheel, maar ik vind alleen grote opfok of iets wat helemaal in Friesland is...


Heb je inmiddels iets gevonden? Ik ben ook op zoek in de regio limburg/brabant (omgeving eindhoven) maar nog weinig succes. Merk dat veel bedrijven er mee stoppen of gestopt zijn.

ZwarteHeks

Berichten: 626
Geregistreerd: 19-07-19
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:43

Abercrombie schreef:
ZwarteHeks schreef:
Hey iedereen, ik wil mij hier ook melden. Ik heb een merrieveulen, die ga ik aanhouden. Ik heb alleen nog geen opfok gevonden, wat voldoet aan mijn wensen. Ik vind het écht heel moeilijk. Ze heeft blauwe ogen en een roze huid, ze moet in de zomer echt haar uv-werend kapje op... maar geen enkel opfok tot nu toe wil daaraan meewerken (snap ik redelijk, want de gaan er waarschijnlijk mee spelen, aan zitten knagen?).

Hebben jullie misschien tips voor een kleinschalige opfok? Het liefst hou ik haar op stal bij mij, maar het is gewoon geen goede plek voor een jonkie, zeker niet in de winter... Het liefst Brabant, Gelderland, Limburg, net over de grens Duitsland of België kan ook. Ik zoek me scheel, maar ik vind alleen grote opfok of iets wat helemaal in Friesland is...


Heb je inmiddels iets gevonden? Ik ben ook op zoek in de regio limburg/brabant (omgeving eindhoven) maar nog weinig succes. Merk dat veel bedrijven er mee stoppen of gestopt zijn.

Ik heb een PB gehad van Rianne1807 en heb haar opfok een berichtje gestuurd. Die zouden contact opnemen als ze weer een groep gaan vormen, die zitten in de buurt van Uden.

Voor de rest heel moeilijk, de meesten zijn zo gigantisch groot dat ik enkel een aai over de bol mag geven en voor de rest niks. Beestje is zo mak nu, ik wil niet dat ze 2 jaar geen aandacht krijgt, niet wordt gepoetst of af en toe een wandeling maken. -O-

Ik heb nog niet echt iets passends kunnen vinden.

Quir

Berichten: 17398
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:59

Opfok in het zuiden vinden is inderdaad lastig, vaak gingen bij "ons" de jonge paarden in de zomer ook naar Friesland en Zeeland.

Vandaag weer even bij mijn mannen geweest, was alweer 4 weken geleden. := Maar zo druk met insemineren en sperma vangen op het station, dat het er bij in schoot steeds (en het is ook 1,5 uur enkele reis :+ ). Ze staan wel echt fijn, leuk groepje, super fijne plek in het half wild, elke ochtend worden de neusjes ingesmeerd met zonnebrandcrème en een keer in de week met vliegen spray. Vanaf deze week krijgen ze ook wat extra brok en mineralen.

Maar wat groeien ze toch hard nu!
En het was erg warm vandaag (34 graden om 10 uur := )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 12:03

@zwarteheks, die basis heeft je veulen nu al goed, dat is hij/zij echt niet verleerd over 2/3 jaar hoor.
Mijn hengst is nog steeds super relaxt naar ons toe en heel fijn in omgang. Al wordt hij nu niet gepoetst o.i.d.

Ik zou me daar niet te druk over maken.

NinaCharlie

Berichten: 3182
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 22:01

Hoe gaat het met jullie toppers in de dop?

Ik ben aan het aftellen om mijn veulen op te halen en naar zijn opfokadres te brengen. Nog 3 weken. *\o/*

KirstenChes

Berichten: 1155
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 22:14

NinaCharlie schreef:
Hoe gaat het met jullie toppers in de dop?

Ik ben aan het aftellen om mijn veulen op te halen en naar zijn opfokadres te brengen. Nog 3 weken. *\o/*


Spannend leuk! Heb je ook een recente foto van hem? Hij is vast flink gegroeid

Wij halen de mijne rond 1 oktober op. Zijn 1x langs geweest in augustus en krijg soms een filmpje heel fijn. Ze doet het super goed daar en staat in een mooi klein groepje van 5 op een groot stuk land.

Even 2 foto's uit het recentste filmpje gehaald. Inmiddels is ze 1 jaar en 7 maand.

Afbeelding

Afbeelding

Rianne1807
Berichten: 702
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 22:39

Afbeelding
Super goed, ze word steeds maar knapper.
Helaas weinig tijd om langs te gaan, baal dr van, maar t is niet anders.
Inmiddels is ze 16 maanden oud

Isabel

Berichten: 2273
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 06:58

Hier gaat het super goed. Sepp krijg wel een groot hoofd, moet nu al maat full hebben :')
En Sirre wordt vandaag gecastreerd.

Afbeelding

Ketly

Berichten: 5936
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 07:20

Wat leuk om al jullie baby’s te zien <3 Ik kan ook aftellen, mijn baby gaat 15 oktober naar de opfok.

Afbeelding

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:52

Knappe veulens allemaal!!!

Afbeelding

Afbeelding

Hier mijn knappe Jack <3