groot probleem mbt rijden...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

groot probleem mbt rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 23:34

ik heb een groot probleem, een voor mij onoverkomelijk probleem Haha!
ik rijd op manege, en ik wil beter rijden. en die twee gaan niet samen.
k heb gezocht naar een verzorgpony, in eerste instantie een gevonden maar dat ging niet door, in tweede instantie geen gevonden Tong uitsteken
ik wil dus geen poetspony ofzo, daar heb ik al ervaring genoeg mee, maar ik wil gewoon voor mezelf beter rijden.

op de manege staan verschillende paarden qua type, grootte, etc. maar geen enkel loopt echt netjes. ik heb een *niet goede* lesgeefster, die eigenlijk steeds tips geeft die op niks slaan. ik ben overigens niet de enige die dat zegt, mijn vorige (en niet-jaloerse Haha! ) lesgeefster zei het ook. bij die vorige lesgeefster leerde ik ontzettend veel bij, iedereen was gemotiveerd, ik las in die periode ook heel veel op bokt en leerde over correct achterbeengebruik, over de rug lopen, verzamelen, tact, enfin al wat je wil. de theorie zit er geheid in.

mijn probleem is natuurlijk het toepassen. ik weet dat ik het kan door 1 paard. een jonge 3-jarige, hunter-type, net aangereden. ik kon echt veel uit het paard halen, het dragen met mijn benen en het over de rug laten lopen. zoiets had ik zelf nog nooit gevoeld en ik stond ervan versteld hoe een paard kan lopen... een draf die een draf was.

dat paard is helaas doorverkocht omdat het onhandelbaar zou zijn.
enfin het sleept nu al een hele tijd aan en al een jaar 'n half ontwikkeld zich heel wat theorie in mijn hoofd waar ik niet veel mee ben.
echter, ik heb enkele paarden beter kunnen rijden, en ik raak steeds meer vooruit. alleen ligt dat niet aan mijn instructie, die bij de heetste paarden maar roept 'benen naar achter leggen!!!' zonder verdere uitleg. rent het paard weg, blijft ze dit roepen. ik weet wel dat een paard gedragen moet worden en dat ik daarvoor mijn benen genoeg naar achter moet leggen, maar dat is helemaal niet van toepassing geweest daar. het paard stond heel heet en was enkel te houden als ik mijn benen gewoon aanlegde, en probeerde ze op mijn zit terug te krijgen, wat ook wel bij beetjes lukte.

nu, kans o kans. zes nieuwe pony's op de manege! alle zes nog maar een paar keer bereden. twee tinkers, enkele kleine pony's. onverpest! zaterdag heb ik eentje gereden, een hele mini zonder spieren, maar wel groot genoeg om me te dragen. taai beestje zeg maar. hoewel het maar een kleine pony was heb ik nog nooit zo'n vlotte draf en zo'n ontzettend soepele en vlotte galop gevoeld!!! nog nooit, ik stond zo versteld en zat te lachen op mijn pony, van puur geluk dat dit ook nog bestond na al die nachten dat ik letterlijk heb liggen wenen omdat ik niet kon voelen wat ik wilde voelen. omdat ik wist dat de pony's niet gelukkig konden zijn op de manier zoals ze nu gereden worden, ook door mij, want ik rijd allesbehalve goed. wat ik 'voor' heb is dat ik vaak de pony's goed aanvoel, weet wat ze denken zeg maar. ik kan op voorhand zeggen hoe een pony zal lopen en ik voel het ook als ik erop zit. ingrijpen in de situatie is echter moeilijk omdat ik geen goede les meer heb.

mijn probleem is hoe ik nu verder moet? hoe moet ik rijden (dit is meer een RT gedeelte, maar het geheel is meer een verhaal, dus maar bij PP Knipoog )? de pony's gaan nu deze krokusvakantie een kamp meelopen, da's zo'n 4-6 uur per dag. (ik weet het, teveel voor een pas ingereden pony, maar het is niet anders, ze zitten met een verouderd paardenbestand en vroeger hebben ook alle pony's het aangekund. (is nat. geen excuus, maar is gewoon niet anders!))

en daarna? ik rijd 1 keer per week en kan niet vaker komen (mijn ouders moeten steeds een halfuur op en af). toch weet ik dat het, hoewel weinig, enige zin heeft, ook al rijd ik maar 1 maal per week. ik rijd in de hoogste groep, wat betekent dat we 1u30 rijden. we doen heel veel verschillende dingen. we rijden ook individueel, dus zulke oefeningen zeker welkom

wat zouden jullie doen? hoe hou je deze pony's goed, leuk, wat kan ik doen om dat gevoel te behouden van lichte gangen, soepel lopen, en zelfs aan teugel, en dat voor een voor de tweede (or so) maal gereden pony. ik bedoel, jullie kan het logisch in de oren klinken, maar de manegepaarden missen heel vaak de echte impuls (sloom of juist te loperig) om correct aan teugel te lopen.

het is een heel verhaal, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel en me enige tips kunnen geven, in welke richting ook. ik heb geen onbeperkt budget Knipoog , en kan niet vaker gaan. ik weet dat de mogelijkheden daardoor echt beperkt worden, maar ik had graag gehoord wat jullie in deze situatie zouden doen.

alvast heel erg bedankt voor alle antwoorden!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 00:13

Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal precies wat nu je vraag is..
Maar doet toch een poging Knipoog

Ik denk,dat als jij maar 1 maal per week komt, je dan zeer moeilijk de pony's kunt gaan laten lopen,zoals ze nu doen..Er rijden natuurlijk dagelijks een aantal andere mensen op,met allemaal een andere'rijstijl'..Harstikke vervelend natuurlijk,maar niets aan te doen..
Probeer gewoon elke keer de ontspanning erin te houden,niet in de mond te komen en lekker voorwaarts te rijden..
Ontspanning dus..

Verder,tsja,je hebt naar ik verneem een beperkt budget,anders zou je misschien eens kunnen uitkijken naar een 'huurpaard' of een bijrijdpaard..
Als je zin hebt,zou je ook eens een aantal keer op mijn paard mogen rijden..Ik weet alleen niet of dat qua afstand haalbaar is..(pb of e-mail gerust Knipoog )

Moeilijk,helaas weet ik zo snel geen oplossing voor je...Koester het gevoel wat je hebt ervaren.En zodra je de mogelijkheid hebt proberen weer naar dit gevoel toe te werken.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 00:52

Er is idd, hoe moeilijk ook, weinig aan te doen.
Die ene keer dat jij rijdt in de week kun je de pony's daar niet echt 'rijden' zoals je een eigen paard zou rijden, trainen dus om de goede gangen en soepelheid te krijgen en te behouden.
Dat ene uurtje dat jij rijdt gaat eigenlijk in het niet tegen al die andere uren in de week dat die beestjes ook nog lopen.
Het is jammer maar helaas, maar je kan weinig doen, zoveel verschillende mensen, met verschil in rijstijl en ervaring.. daar worden paarden nou eenmaal anders van.
Misschien toch nog eens stevig doorzetten om op zoek te gaan naar een leuk bijrijdpaardje waar je wat mee kan.

YellyBelly
Berichten: 631
Geregistreerd: 23-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:44

Ga op zoek naar een verzorgpony! Dan heb je een vast paard die je goed leert kennen en kan je wat meer experimenteren... Heb ik ook gedaan, en vanaf tóén ben ik pas écht goed gaan paardrijden!!

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:58

Zoals ik het hoor leer je niets op die manege, en uit je verhaal begrijp ik dat er ook geen andere( en zeker betere! ) manege in de buurt zit.
Toch zou ik dan proberen om een bijrijdpaardje te zoeken waar je priveles op kan krijgen van een goede instructeur/trice.
Het is niet makkelijk dat weet ik maar ik zou toch zoeken tot je zoiets vind. Succes ermee.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 15:18

bedankt voor de antwoorden. ik 'wist' eigenlijk wel dat er niks anders aan te doen was dan een bijrijdpaard, maar dat is duur, zeker als je zelf ook nog wil lessen. want mijn houding daar is bv veel te weinig op gelet, 7 jaar lang, en dat zit er gewoon ingebakken. ik moet mijn handen rechter houden, mijn voeten naar binnen, mijn benen meer naar achter, etc.

ik denk dat ik een combinatie ga uitproberen Tong uitsteken met een manegepaard privéles, al is dat ook weer duur Scheve mond . ik heb het verhaal meer getypt om een beetje mijn verhaal te doen, en misschien wat 'waaw' tips te krijgen... een bijrijdpaard, ik weet het...

en ik zal zeker proberen dat gevoel te onthouden. zaterdag ga ik het paard van een vriendin even rijden. heb ik al eens gedaan en wat kan dat paard lopen. naja misschien heeft ze een heel gewone draf hoor, maar voor mij... Haha!

Kelly, bedankt voor je aanbod, idd iets te ver weg Knipoog . ik zal idd de ontspanning erin proberen te houden. het probleem is om ze 'juist' voorwaarts te houden. het is enorm frustrerend als een paard niet reageert zoals het zou moeten reageren.
zo hoorde ik een tijd geleden op bokt iemand verbaasd uitroepen 'een paard naar links door aan de linkerteugel te trekken en de rechterteugel los????' euhm ja, anders heb ik het nooit geleerd Haha!
dat was zo'n beetje de start, nu rijd ik de meeste paarden op de buitenteugel de volte in en kan ik ook de binnenteugel volledig loslaten (als test natuurlijk, verder gelijke teugeldruk).

bedankt om mijn verhaal te lezen en de moeite te hebben genomen een antwoordje te typen... ik weet dat er niet veel oplossingsmogelijkheden zijn maar echt, ooit heb ik een eigen paard met een mooie draf Lachen

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:59

Wat lang, een les van 1,5 uur..

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 18:13

ja, dat is inderdaad lang. maar aangezien de paarden zo'n 5-6 uur per dag lopen de zaterdag, in de week iets minder, kunnen ze dat wel. ik moet zeggen ze hebben een conditie om u tegen te zeggen.

we stappen goed in, rijden veel vwnw in het begin, en we kunnen aleens echt les hebben. we hebben ook een halfuur voorverzorging (dus in totaal 2 uur) en meestal blijf ik nog een paar uur na.

we kunnen aleens een grotere wandeling maken, een uurtje op de renbaan gaan rijden, eens een laag crossje rijden, en ook eens serieus dressuren. al is dat bij onze huidige lesgeefster echt 1u30 cirkels rijden Scheve mond echt heel de tijd, we mogen niks anders rijden... snap je dat ik haar niet goed vind? als je elke dag rijdt kan je eens zeggen vandaag gaan we op cirkels werken, maar 1u30? we zijn niet echt meer gemotiveerd.

maar met de nieuwe pony's

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 18:14

Is er niemand in de buurt die een bijrijdster zoekt ? Hang briefjes op in de supermarkt, plaats een advertentie op Marktplaats, in de krant, of wat dan ook ... De beste manier om goed te leren rijden is op een goed paard met goede instructie...
Ik zie ook het nut niet in van een les van 1,5 uur Verward

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 18:20

met al dat opzadel gedoe ben je al gauw een dik kwartier kwijt langs alle kanten, en in een les met z'n 7'en is het heel moeilijk in een uur alles te doen. het gaat veel te rap. ik moet zeggen, was ik alleen en liep mijn paard van in het begin goed, dat had ik wrs all-in ook maar een klein uur nodig. maar als je deze paarden los hebt kan je nog een kwartier rijden. (als je ze al los krijgt). ik vind het echt onzettend positief, nu kunnen we tenminste iets doen, dat scheelt.
(oja, wij zijn ook de enigen die 1u30 rijden, de andere lessen zijn maar 1 uur)

en er zijn gewoon geen paarden in mijn buurt. ik woon aan de rand van een grote stad, zie je, en het is gewoon erg moeilijk. er is gewoon bijna niets met paarden in de buurt. ik heb er vroeger al een topic over geopend, en iemand op bokt gevonden die een paar dorpen verder woont. (helaas ging dit niet door) echt heel moeilijk te vinden hier.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:02

Nog een jaartje en Spix mag ingereden worden. Misschien zou je kunnen vragen of je zou mogen lessen op de ranch. Ze promoten het op hun site, het moet dus wel degelijk mogelijk zijn, staat er zelfs op dat het met eigen paard mag zijn!!! Moest je zelfs willen is onze grote shet geschikt voor beginners, voor je zusje
Spix zal worden ingereden proffesioneel en daarna sta ik absoluut open voor een bijrijder voor hem Knipoog

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 20:15

als dat mogelijk is, zou ik dat natuurlijk fantastisch vinden . maar hun lessen zijn vaak ontzettend duur Scheve mond dat zien we dan wel Lachen bedankt voor het aanbod Knipoog

ging even op de site kijken (wat is die veranderd, herkende het pas toen ik hun kasteel herkende Haha! , www.paintranch.be toch? )
ze geven wrs alleen maar westernles? even gekeken, inderdaad enkel westernles... dat gaat me niet lukken, wel bedankt hoor sonja voor het aanbod
Laatst bijgewerkt door ponyzotje op 25-02-04 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:21

Is het zoeken van een andere manege geen optie? (Tsja, ik weet niet hoeveel er daar van zijn bij jou in de buurt...)
Of naar een andere les gaan (van een andere instructrice)? Ook al zit je in de hoogste les nu, soms leer je meer in een wat lagere les van een betere instructrice (weet ik uit ervaring!).
Verder gewoon volhouden, er zijn heus verzorgpaarden te vinden bij jou in de buurt.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 20:28

Myra, bedankt voor je tips, daar kan ik idd over nadenken.
er is een andere manege in de buurt, maar die valt ontzettend duur uit... bovendien is de les er steeds schreeuwen, brullen... ben al enkele keren gaan kijken en heb me geïnformeerd, maar het is echt niks

ik rijd al enkele jaren in de hoogste groep (er staat +150u ervaring, heb er denk ik 500, al een tijdje dus), bij een groep lager doen ze alleen maar kleine sprongetjes, bovendien is het dezelfde lesgeefster. vorige keer heeft ze een van haar leerlingen die nogal bang was echt overhoop geschreeuwd, omdat ze van haar pony gevallen was. zo'n kleine ambetanterik Haha! , en ze was ervan gevallen, huilde wat, maar die lesgeefster begon meteen te schreeuwen, brullen, van 'niet trunten, en nu ga je erop!!!' etc... dat arme kind .

het enige wat ik zou kunnen doen is overschakelen naar de paarden... maar die lesgever stopt binnenkort met lesgeven, echt jammer want hij is heel goed (traint paarden, geeft les a. internationale ruiters, ik bedoel gewoon niet de eerste de beste Knipoog ) en ik heb altijd veel van hem geleerd.

ik ga denk ik toch maar aan een lesverandering denken . bedankt voor je tip Lachen

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:48

mmh het is jammer dat je niet hier woont!! Zit momenteel met 3 paarden die ik kan doen...en nog wel 2 die ik zou mogen rijden...kom er dus in om!! En dat helemaal gratis!!...

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 21:56

ach als ik groot ben verhuis ik sowieso Tong uitsteken ben maar 1.60cm

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:48

5-6 uur op een dag vind ik wel erg veel (net als 1,5 uur les...) Bij ons lopen ze max 2 uur op een dag, uitzondering 3.

Als ik jou was zou ik idd op zoek gaan naar een andere les of manege, als je een kleine les hebt, maakt niveauverschil ook niet veel uit. Ik rij in een pension les mee op een manegepaard, daar rijdt ook vanalles en nog wat maar je krijgt les op jou niveau dus hoe de anderen rijden maakt niet zo heel veel uit (beetje lastig uit te leggen, hoop dat je het snapt). Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je bij echte beginners in de les komt...


Bella, waar ligt steenwijk?

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 03:40

Over welke maneges heb je het Kim? Ik weet dat je nu in Waregem gaat (manege met een discutabel reputatie'tje Lips are sealed). Heb je al naar die in de Walen gaan kijken (langs de weg om naar Moeskroen te rijden)? Daar zijn de lessen van een behoorlijk hoog level en niet duur. Wel in het Frans Knipoog Ik vermoed dat ik weet welke de "schreeuwmanege" is ook Nagelbijten / Gniffelen

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 15:02

de schreeuwmanege is epona. hele goede manege, prachtige stallen... maar die lessen Lips are sealed

wat heb je dan gehoord over waregem? ik ben persoonlijk heel blij met deze manege, al heeft ie een paar mindere facetten en vreemde paarden. maar ik zit er al 7 jaar en ik ben er echt thuis zeg maar.
misser, ik weet het, het is niet echt goed. maar alle paarden kunnen het aan. soms hebben ze een reeks van wel 7 paarden ineens mank staan Lips are sealed maar dan weten ze het ook wel weer. ik bedoel, ik kan er niks aan doen, en ik heb er veel aan van op allerlei van de lastigste paarden te rijden die je je kan voorstellen.

er zijn in waregem waar ik nu rijd zo'n 10 niveau's denk ik. in epona maar 3. (beginneling, half-gev., gevorderd)
welke manege is dat sonja?

ik ga eens rondneuzen bij wat andere maneges, als ik zo in het paardenvademecum kijk zijn er nog wel een paar iets dichter dan waregem.

tis alleen... ik zit daar nu al 7 jaar Scheve mond ... maarja

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 15:23

Er moet toch iets te vinden zijn in jouw buurt? Gouden gids al eens bekeken?

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 15:31

zie hierboven, het paardenvademecum ja . hopelijk vind ik iets dat het waard is om die 7 jaar in waregem los te laten.

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 15:51

Citaat:
bedankt voor de antwoorden. ik 'wist' eigenlijk wel dat er niks anders aan te doen was dan een bijrijdpaard, maar dat is duur, zeker als je zelf ook nog wil lessen. want mijn houding daar is bv veel te weinig op gelet, 7 jaar lang, en dat zit er gewoon ingebakken. ik moet mijn handen rechter houden, mijn voeten naar binnen, mijn benen meer naar achter, etc.

Alles kan je veranderen. Ookal zit die houding erin gebakken: het valt te veranderen!

Wat vervelend voor je dat je nu een beetje blijft steken, terwijl je eigenlijk hogerop wilt komen. Mijn tip zal net als die van de anderen zijn: zoek een bijrijdpaard bij je in de buurt, zodat je er zelf naar toe kunt gaan. Ik denk dat je op een manege alleen de basis leert en dat je op een gegeven moment gewoon blijft hangen, dat je niet verder komt. Dat zal o.a. komen door de paarden en doordat je maar één keer in de week rijdt, enzo. Een bijrijdpaard hoeft niet per se wat te kosten, met een beetje goed zoekwerk kan je misschien wel een gratis bijrijdpaard vinden. (of voor lage prijs) En dan kan je misschien privéles nemen bij iemand uit je buurt: dus niet bij een manege (zou ik niet doen ten minste). Een voordeel is dan dat je vaker rijdt en op één en hetzelfde paard. Ik denk dat je buiten een manege pas écht goed leert rijden, dat je je dan echt verder ontwikkeld. En als je bij je manege blijft lessen, ja, dan zou ik ook op zoek gaan naar de beste instructeur. Het maakt niet uit in welke les je rijdt (of het de hoogste is of niet), maar de instructeur moet goed zijn en bij jouw passen. Succes!!

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 15:53

Ps. Western is héél leuk, hoor! Haha! Zou ik niet gelijk van de baan schuiven. Ik zou zeggen: probeer het eens!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 16:05

bedankt voor je antwoord(en) lisette!
western, ach, ik ben een kort tijdje op de ranch gewerkt die sonja aangaf, het lijkt me een fantastische tak, heel ontspannen, maar niet voor mij weggelegd, voorlopig.

misschien dat er inderdaad nog wel ergens bijrijdpaarden te vinden zijn, maar normaal gezien is hier in de buurt echt niks. ik wil niet echt hogerop komen, maar ik wil een goede basis hebben. een nette zit en een recht paard Knipoog .
oh en ik weet wat mijn fouten zijn, en ik heb al een pak fouten verbeterd, zie ik als ik naar foto's kijk. maar er blijven er veel over Scheve mond Haha!
maar door meer jonge paarden te rijden, kwamen mijn benen vreemd genoeg goed te liggen, en voldoende naar achter. ik weet niet hoe het kan, maar ik reed een jong paard (waarover ik hierboven ook al eens sprak), en mijn benen lagen vanzelf goed, af langs het paard en recht naar onder. zelfs in de galop bewogen ze minder. en mijn tenen waren vanzelf naar binnen. het was zo'n ommekeer dan mijn benen echt pijn deden na die anderhalf uur, maar ik kon ze niet meer ontspannen verkeerd leggen. ik heb echt ontzettend veel geleerd van 'n hoop jonge paarden!

van die instructeur... misschien kan ik alsnog bij hem gaan lessen (diegene die weggaat van de manege, zoals ik hiervoor typte)... het is wel een eindje, maar ik zou bij hem kunnen gaan lessen ja... *mogelijkheid! Haha! *

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 16:49

Het Crisil is een goede manege die deels NH werkt maar ook gewone basis dressuur, ze gaan stukken dieper in het wezen paard kijken Héél intressante manege daar waar je ook andere takken kan "proeven"

De manege in de "walen" is in dat straatje achter de winkel "La Serre" (waar ze paardenspullen verkopen en bloemen en planten), de baan van Dottenijs naar Moeskroen toe. Ik weet niet hoe het daar noemt, maar ik kan anders wel 's meekomen Knipoog

Waregem reputatie manege : bekakt, geen hoogstaande lessen, lesgevers zijn zelf niet voldoende gevorderd .... Eigen ervaring : bekakt zijn ze zeker en vast. Wij gingen zien voor een pony te kopen daar en werden als een stel debielen behandeld omdat we niet "full in uitrusting" kwamen kijken Lips are sealed Lesgever wist niet eens aan te geven welk een niveau de pony had in kwestie, maar Madamme de eigenaresse was wel "chique" hele goede "madamme" Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed ... De pony liep wel in de lessen mee af en toe Verward (dus ze weten niet welk een niveau hun eigen pony's hebben!) For sure, not my cup of tea Lips are sealed

Epona is mooi inderdaad, maar kwa lessen kom je daar na de basis gewoon vast te zitten. Groepsles=luid genoeg roepen zodat iedereen het heeft gehoord, individueel op de lessertjes letten? Waarom??? 15 lessen en ze schuiven toch door naar de volgende groep Lips are sealed Seaftinge moet je zijn als je wil voelen hoe "voddenzadels" voelen (spul is zo versleten dat het letterlijk uit elkaar valt) en als je wil hebben dat je kind moet lichtrijden zonder stijgbeugels en ze dit niet eens opmerken, maar je kind in de plaats van de pony af halen van "ze is te moe", volgend kind erop en twee mensen voor de les te laten betalen in de plaats van één volle les te krijgen Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed ... Héél hoogstaand