Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43406
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 08:31

Sterkte Kathleen! Joy heb ik altijd de wat sierlijkere versie van Rêve gevonden. Maar hij is nog jong dus kan veranderen als hij wat uit gaat zwaren.

Neon

Berichten: 4930
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 08:40

Dat wordt een kanon van een paard *\o/*


Jammer dat je gezondheid niet mee zit :(

pmarena

Berichten: 48169
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 10:39

Ik vond hem vooral heel slank en hoogbenig viel me erg op op deze foto's.
Oei, hopelijk krijg je je ruggetje weer in het gareel :(:)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-24 12:27

Ben vandaag iig uit bed geraakt. Warmtekussen er op momenteel.

Ben ook benieuw hoeveel Joy nog gaat uitzwaren. Maar de halslengte verliest hij daar niet mee en die lijkt toch iets mooier te zijn dan die van Rêve, Rêve heeft een vrij korte hals van zichzelf.

pien_2010

Berichten: 43406
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 12:46

Klopt!

Sterkte Kathleen en gauw beterschap.

jokari

Berichten: 8770
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 13:09

Beterschap Kathleen

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-24 19:08

Het lijkt een extreem gespannen en dus verkrampte iliopsoas te zijn. Hij heeft ‘m al deels proberen te rekken. Dit weekend veel stretchen dus. Maandag verder kijken.

Wel wat met Joy gespeeld O:)
Afbeelding

Afbeelding

Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 10:18

Joy <3
Als die verder uitzwaart en er met wat training ook nog spier op komt is het helemaal een tank! Maar idd wel mooi in balans door lengte in zijn lijf.
Hoewel ik paarden met Rêve haar bouw ook erg aantrekkelijk vind :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 23:26

Zo, lig eindelijk in bed. Vandaag wedstrijd gehad met Rêve. Voelt als een hele lange dag.

Ik was erg nerveus en hoewel Rêve er echt heel fijn bij was heb ik gewoon echt veel laten liggen door er niet aan te rijden. Er kwamen Harley davidsons door en ze spande op en ik ook… en zij liet het los en ….. ik niet. :x

En dat is die fractie van een seconde waar je moet beslissen of je er aan rijdt of braafjes rijdt… ik heb voor het laatste gekozen en daarmee veel punten laten liggen…
Mijn leerlinge (dat voelt raar om te zeggen. _O-) heeft met haar gsm gefilmd. Dat kan ik al posten. Ben er nog niet aan toe gekomen om die van mijn camera over te zetten.



Ze was met vlechten een ongelooflijke geit. :+ (blauwe heup en achter op mijn hiel en dat was omdat ik wegsprong vlak voor ze uit haalde anders lag ik bij het stoeltje 4m verder tegen haar staldeur. >;) )
Belde mijn man toen ze klaar was met ‘schat zou je een halster naar de stal willen brengen?’
En die vroeg niet eens waarom, _O- gewoon ‘kom er aan’ :+

Hij heeft ook alleen gevraagd of ik nog heel was en heeft haar een ander halster om gedaan en me even geholpen. :+

Op wedstrijd was ze fris maar braaf en gehoorzaam maar ik was er gewoon niet bij.

Manlief troostte me dat ze nu iig een rustig rondje gedaan heeft (ik schoot in de lach met de halt trouwens toen ik het filmpje terug zag, dat had ik écht moeten voorkomen. Giraf. _O- ) en met de spanning die ze toonde voor ik er op ging (ik mocht ook niet op haar zonder dat hij haar vast had tot we in de piste waren en toen liet hij haar nog met tegenzin los en zo is mijn man normaal echt niet.) dat ik wellicht een ontploffing veroorzaakt had als ik haar wel gepushed had. Ik vind dat moeilijk omdat Rêve aan de hand vaak nogal een draak is en onder het zadel valt het dan normaal mee maar manlief vertrouwde het niet. Bij het losrijden moest ze even haar ei kwijt maar voor ik binnen moest voelde ze echt fijn en stabiel. Maar in de proef was ik het zelf gewoon kwijt.


Ik weet het zelf niet goed. Volgende week nieuwe kans…
We hebben trouwens nog 64,8 bij elkaar gereden en dat was fair gejureerd. Ze heeft veel opgehaald op haar galop en ook onderaan op het protocol wat dubbel telt (houding en zit en precisie.)

Als ik haar iets meer vooruit had durven rijden was ze over de hele lijn beter geweest want ze klooit omdat ze eigenlijk gewoon net achter mijn been is. :(:) niet haar schuld. :+:
Zolang ze haar knuffel krijgt is zij gelukkig blij. (En haar stud muffin natuurlijk.)

Kan morgen het filmpje van mijn camera ook posten.

Ben erg blij met hoe ze zich gedragen heeft. Baal beetje van mezelf maar goed… is morgen weer voorbij.

pmarena

Berichten: 48169
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 05:54

Misschien had je toch wel een hele goede reden aangevoeld om het er even bij te laten, want het had natuurlijk niet per-sé beter hoeven te gaan hè als je het anders had gedaan. Klinkt alsof het veel vervelender had kunnen lopen en dat dit toch een prima rondje was al met al om weer wat te leren van elkaar :)

pien_2010

Berichten: 43406
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 08:13

Pmarena schrijft wat ik dacht.

Lucia88

Berichten: 532
Geregistreerd: 06-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 08:14

Zou ook niet te kritisch zijn hoor! Ik vind t er gewoon netjes uit zien en met alles wat je vd week weer met je lijf had kan ik me voorstellen dat je misschien even voorzichtig met jezelf doet (en misschien wilde je paard ook wel voorzichtig doen met jou erop!)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 13:26

Zit denk ik gewoon een beetje in mijn eigen hoofd. :o Ik weet wat ze kan en wil haar graag tonen want ze is mijn meisje maar dat lukt dan niet omdat ik twijfel en dan baal ik. :+
Enfin volgend weekend nog eentje. Dan weer een maandje niks als ik de kalender goed gezien heb.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 14:30


Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 15:35

Ah ik vind je ook te streng voor jezelf. Jullie gaan toch maar weer door de baan ondanks vervelende klachten aan je lijf. Je mag gewoon super trots zijn :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 21:35

:j We hebben iig mooie foto’s van mijn gave power-meid. :+:
En al zeg ik het zelf, mijn knot-werk wordt ook beter ondanks dat Rêve het echt niet makkelijk maakt om überhaupt een vlecht in haar manen te krijgen laat staan meerdere knotten. :+

Ze had de dag voor de wedstrijd trouwens een hap van Sam gehad. Dat is de plek zonder haar op haar nek. :+


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ze is zo mooi :+: en haar zoon is wellicht nóg mooier… :o :+:

Haar benen waren nog vuil omdat ik mijn lijf en leden verkozen heb boven witte benen die toch weer vuil zouden worden in de natte piste. :o
Ze was echt in een humeurtje bij het klaar maken. :=

pien_2010

Berichten: 43406
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:19

Mooie foto's zitten er bij van een paard dat netjes gereden wordt.

Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:54

Super leuk die laatste paar met jouw smile en haar guitige koppie! En toch even dat ene oortje jouw kant op draaien <3

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 23:29

Ik zei meteen ‘goedzo poppeke!’
Sowieso mompel ik veel tijdens de proef. Nog geen jury die er over gevallen is gelukkig. :+ heb haar in de galop ook even beloont omdat ik voelde hoeveel moeite het haar kostte om met haar concentratie bij mij te blijven.

Maar ik vind het belangrijk dat mijn paarden voelen dat ik blij ben met wat ze doen voor me. En ik merk zowel aan haar als aan Sam vroeger dat ze daar ook echt wel op reageren. :+: uiteindelijk zijn het een soort kleuters die veel bevestiging nodig hebben. :+: hoe stoer ze ook zijn.

Manlief aaide haar bij het af zadelen over de hals en zei ‘Goedzo tank.’ En toen kreeg ie even haar neus heel lief tegen zijn arm gedrukt. :+:

Ik kan balen van mezelf en de proef maar ik wil dat mijn paarden zich happy voelen…

Ik denk dat Rêve heel vaak zegt ‘my mommy loves me!’ _O- (Rêve hinnikt en murmeld veel op wedstrijd.)

Mijn man hielp even met mijn jas en Rêve murmelde en ik zeg ‘waar is de hengst?’
En mijn man: ‘die zwarte wat net de stal in ging hoe weet gij dat?’
Ik: ‘omdat ik het hoor aan Rêve.’

Rêve wil graag terug mama worden geloof ik. :=
Mijn merrie maakt meer kabaal als er een hengst in de buurt is dan de hengsten. _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 22:33

Handig dit: (ik was Joy aan het borstelen)
De oudste en de jongste van de kudde. :+
De jongste heeft trouwens altijd slobber tot aan zijn kont hangen dus dat is wat je soort van overal ziet op zijn hoofd. _O-

Afbeelding

Afbeelding

Leo <3

Afbeelding

Balli moet nog even personal space oefenen…



En het heeft niks te maken met de opfok maar ben gewoon trots. Mijn eerste digitale tekening:

Afbeelding

Eindelijk af gemaakt vanavond. Heb het gevoel dat ik nog amper zit tegenwoordig.

Sam zorgt inmiddels voor wat hoofdpijn. Hij is erg onrustig (weven op weide maar in die mate dat hij een gracht gemaakt heeft sinds zondag).
Hij was de laatste weken met momenten onrustig maar er zitten ook jonge vossen langs hun weide dus in eerste instantie niet echt aandacht aan besteed… Sam is Sam en echt normaal kan je hem nooit noemen. Maar nu is het geëscaleerd… eigenlijk maandag. Zondag stond hij nog relatief rustig.
Het rare is dat hij als ik ze van de grote weide ga halen ook zijn oren plat legt en dreigende houding vertoont als we langs het huis van de buren gaan. (Via het veld dat grenst aan het huis van onze buurman dus).

Ik dacht eerst dat hij het op Rêve deed maar vandaag heb ik ze eens van kant gewisseld en het gaat hem duidelijk niet om Rêve maar heb geen ide waar om dan wel. :\

Voor vandaag heeft hij een spuit naf magic onder zijn voer gezien dat hoofdzakelijk magnesium is en ik voor een keer geen magnesium heb staan. Heb ook nog rustgevende kruiden staan die heeft hij ook gekregen. Morgen komt normaal medics relax pro aan. (Met dank aan Gustxbill voor de tip ondanks dat ze ook veel aan haar hoofd heeft. :(:) Gust is echt een gouden mens.)

Ik wil ook de oorzaak vinden maar ik maak me zorgen om zijn benen met hoe hij weeft dus mijn prioriteit is nu even iets vinden dat hem rust geeft. :o

Verder heb ik de starturen voor zondag en heb me per ongeluk voor een soort kampioenschap oid in geschreven dus we zijn met veel combinaties wat betekent dat de uren ook ver uit elkaar liggen. :+

pien_2010

Berichten: 43406
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 06:58

Kampioenen horen dat soort wedstrijden te rijden, hahahaha.

Hopelijk wordt Sam weer snel rustig. Je foto's vind ik heel lief met al die mannen samen.

pmarena

Berichten: 48169
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 07:06

Erg lief die foto's :+:

Bij die Leo foto zo'n brombeer in een schuilhokje op de achtergrond :D

Mja die Sam..... wat zou daar nou weer achter zitten.....

petraakenJarig

Berichten: 44209
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 09:11

Er is duidelijk iets dat Sam dwars zit. De vraag is alleen wat en vooral hoe ga je dat ontdekken? Is een wildcamera plaatsen op de wei een mogelijkheid?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-24 14:25

Vandaag heeft hij nog niet staan weven en hij eet weer. Magnesium is ook onderweg. Wellicht heeft de magnesium boost toch geholpen gezien dat het enige is dat ik gisteren gegeven heb dat zo snel kan werken.

Ik weet ook niet hoe je dit zou uit zoeken. De DA bellen met ‘mijn paard doet vreemder dan normaal.’ Zou zelfs voor mij een eerste keer zijn maar als ‘mijn paard is braaf’ werkte een aantal jaar geleden dan dit wellicht ook… :=

Momenteel staat ie aan Rêve haar halster te klooien. :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-24 23:10

Zodra ik Rêve pakte om te trainen was het mis. :x inmiddels reageert Rêve ook op hem. :roll: (hij schreeuwt ook alsof hij vermoord wordt dus ik snap haar wel.)
Hij heeft net zijn eerste dosis pro calm gehad en ontspannende kruiden er naast maar als hij zaterdag nog zo is moet ik zondag af bellen of een oplossing vinden want dan durf ik hem niet alleen laten. Zondag is een lange dag en hij stopt niet met rennen/weven. :\
Hij had zelfs de neiging van tegen de poort te duwen wat helemaal niet van zijn doen is. :\ als hij probeert er over heen te gaan verongelukt hij zichzelf, hij kan echt niet goed genoeg springen daarvoor wat hij zelf ook denkt. :\

Op stal zetten maakt hem in mijn ervaring overigens altijd erger. :\