Shoppen voor (hoef)schoenen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:17

Hoe verhoudt zich het gewicht tussen een ijzer en een schoen dan? Verward

=^.,.^=

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:23

ijzer is wel wat lichter maar een dallmer clog is bijna net zo zwaar als een ijzer

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:37

pony25 schreef:
de lichtste zijn voor zover ik het weet Dallmer Clogs maar die hebben wel wat nadelen en natuurlijk ook voordelen
maar als je een goedpassende schoen hebt dan maakt het gewicht niet zoveel uit


Hou de smitjes en de dalmers eens naast elkaar, gewicht maakt wel degelijk uit hoor, ook bij goedpassende schoenen. Ren zelf maar eens ene paar rondjes op lichte gympies of zware legerkisten, om maar een voorbeeld te noemen.
Bij Tjo (supergoeie conditie) was het verschil in hartslag duidelijk waarneembaar met en zonder smitjesschoenen.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:08

ja maar het is niet zo dat het meteen merkbaar is tijdens een gewoon ritje

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:45

pony25 schreef:
ja maar het is niet zo dat het meteen merkbaar is tijdens een gewoon ritje


Tsja dat ben ik dus niet met je eens, merk wel degelijk verschil of we zonder schoenen of met schoenen aan rijden, zelfs met een gewoon ritje, zonder schoenen loopt ze gewoonweg veel lichter. Met de smitjes aan stampt ze veel meer en trekt dr benen hoger op om het gewicht mee te nemen in de beweging.
Smitjes zijn dus ideaal omdat ze op maat gemaakt kunnen worden, grootste nadeel is alleen het gewicht tov andere schoenen.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:48

ik bedoel het verschil tussen verschillende schoenen en niet met of zonder schoenen Knipoog

Juut

Berichten: 6902
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:54

De zolen, de sluitingen, de vormen...iedere hoefschoen is anders. Een collega van mij rijdt overigens met verbouwde easyboots. Ze heeft er een opening rond de straal in gemaakt en een extra riempje wat om de koot van de pony gaat zodat ze ze niet meer verliest. Dat gebeurde nogal regelmaatig terwijl ze wel de goede maat had.
Zijn er nog meer mensen creatief met hoefschoen geweest?

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:42

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nu 1 schoen korter gemaakt (inmiddels dus 2)doormiddel van het stuk eraf snijden
En ik heb gaatjes voor 2 schoefjes (echt hele kleine) gemaakt en ga ik het ontstaande gat/opening dichtmaken met een leren stuk wat dan met die schoefjes aan de schoen vastgemaakt wordt.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:41

pony25 schreef:
ik bedoel het verschil tussen verschillende schoenen en niet met of zonder schoenen Knipoog


ohhh dan begreep ik je verkeerd.... Haha!

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:51

Vippie wat vindt je van mijn creatie Knipoog

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:57

Ziet er spannend uit, blijven ze ook zitten? Ik vindt die schoentjes altijd zo laag van achter als ik ze in mn handen heb in dewinkels.

UniFlap

Berichten: 2749
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:14

Ik heb toch een vraagje voor de mensjes die de hoefschoenen wat langer hebben. Zijn ze nu duurzamer dan ijzers? Want ze zijn wel een duurdere aanschaf toch?
Zoals ik het lees moet ik iig wel al vast wat kracht en behendigheidstraining gaan doen *LOL*

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:14

ze blijven in prenciepe wel zitten als ik op de straat rij maar in het mulle zand trap ze de schoentjes uit (ze plaatst haar achterhoeven tot op de milimeter nauwkeurig langs haar voorvoeten en dan raakt ze hem)

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:32

Vippie"]
[quote="pony25 schreef:
ja maar het is niet zo dat het meteen merkbaar is tijdens een gewoon ritje


Tsja dat ben ik dus niet met je eens, merk wel degelijk verschil of we zonder schoenen of met schoenen aan rijden, zelfs met een gewoon ritje, zonder schoenen loopt ze gewoonweg veel lichter. Met de smitjes aan stampt ze veel meer en trekt dr benen hoger op om het gewicht mee te nemen in de beweging.
[/quote]

Haha, dan moet ik die hebben. Tennessee Walkers krijgen in Amerika juist (bizar) verzwaarde voorijzers aan om die (overdreven) hoge knieactie te krijgen Lachen

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:40

had ik je al gezegt dealer dat op maat gemaakte beter zijn dan die Dallmers die je gekocht hebt als het niet lukt met die Dallmers zou ik ook voor dealer smitjes aanraden OK dan!

De tuigers bij ons lopen ook op verzwaarde ijzers als ze op concours moeten Haha!

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 20:34

De Dallmers van Guinness bevallen supergoed, lekker makkelijk aan en uittrekken, ze zitten gewoon goed, ik kan echt door flinke bagger draven, die schoenen blijven gewoon zitten, alleen een flinke rengalop van Guinness houden ze niet altijd uit, maar dat komt omdat Guinness dan tegen de achterkant van haar kootholte aantrapt. De schoenen zijn inderdaad licht van gewicht (al weet ik niet hoe zwaar andere schoenen zijn hoor). Vanaf begin februari is er niets meer aan Guinness der hoeven gedaan en ze zien er nog perfect uit, bekappen is nog steeds niet nodig !
Volgende week komt de hoefsmid voor de andere 2 knollies, ik ben benieuwd wat hij dan van haar hoeven zegt. Wat mij wel opvalt is dat aan de voorzijde de hoeven een beetje rond afslijten, dus de scherpe rand verdwijnt zeg maar. Duidt dit op een goede afwikkeling van de voet of is dit juist niet goed ??

Enig nadeel die ik tot nu toe ondervonden heb van de Dallmers: de bindinkjes aan de voorzijde gaan vrij snel kapot, 1x stootte Guinness tegen een steen, hoppa binding breekt af, en 1x staat ze er met haar andere voet zelf op, ook weer kapot. Daarbij dan overigens wel weer een supergoede service van Dallmer; bij de eerste kapotte binding zat er een miniscuul scheurtje bij het schroefgaatje. Ik Dallmer gebeld, ze zeiden; stuur maar even op, dus ik op maandag verstuurd, woensdag netjes een telefoontje, dat ze de schoen gerepareerd hadden en donderdag had ik hem al terug, met een hele set reserve bindinkjes en schroefjes, allemaal gratis. En vorige week kreeg ik ineens een massageborstel en nog een paar reserve bindingen van ze, ook gratis. Ik heb dus voorlopig reserve materiaal genoeg Haha!