Dit kan gewoon niet !!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:38

Wat ik een beetje raar vind is... als mijn paardje echt iets heel ernstigs zou hebben, zou ik 10 keer vragen wat het is, wat het inhoud, of het te genezen valt etc.
Dat je het 1 keer niet kan onthouden oke... maar als je serieus er meer over weten wil vraag je het toch 10 keer na wat het is, hoe het heet etc en probeer je er alles over te vinden en te lezen, om te kijken of het nog goed kan komen en wat je er aan doen Verward ... Maar dat is mijn manier.

Ik ben gewoon eerlijk, zeg alleen even dat ik ook nog steeds twijfels heb bij je verhalen... maar wie ben ik om het te zeggen...

Mocht het wel of niet je eigen paardje zijn, wel of niet waar , ik wens je sterkte....

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 21:54

SANEX schreef:
Wat ik een beetje raar vind is... als mijn paardje echt iets heel ernstigs zou hebben, zou ik 10 keer vragen wat het is, wat het inhoud, of het te genezen valt etc.
Dat je het 1 keer niet kan onthouden oke... maar als je serieus er meer over weten wil vraag je het toch 10 keer na wat het is, hoe het heet etc en probeer je er alles over te vinden en te lezen, om te kijken of het nog goed kan komen en wat je er aan doen Verward ... Maar dat is mijn manier.

Ik ben gewoon eerlijk, zeg alleen even dat ik ook nog steeds twijfels heb bij je verhalen... maar wie ben ik om het te zeggen...

Mocht het wel of niet je eigen paardje zijn, wel of niet waar , ik wens je sterkte....


ze heeft een ernstige scheur in haar pees !!
En dan heeft ze nog iets met een moeilijke naam, en ik weet overigens ook al wel dat je er niets aan kan doen buiten haar veel rust geven,en een bandage met verbandgaas over doen ... over 3 weken weet ik pas of het blijvend is !!
Is het nou zo raar dat ik de juiste benaming niet weet Verward
Maakt een naam zoveel uit als het kan zijn dat je paardje nooit meer serieus kan lopen Verward Ik kan ook niet meer doen als afwachten en alle liefde geven die ik heb ...
Jeetje zeg ...

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:58

Ik wens je heel veel succes met dr!

hou ons maar op de hoogte!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:04

Rustig, kalm, denk om de bloeddruk...
Ik bedoel het verder niet raar ofzo, vind het ook heel sneu voor je, maar zeg alleen even dat ík gewoon alles tot op de bodem had uitgezocht, alle details etc had willen weten.
DA"s zeggen zoveel, waar de een ze opgeeft weet de ander nog wel een oplossing.... daarom ga ik dus altijd zoveel mogelijk op zoek naar informatie er over...

Je hoeft niet meteen kwaad te worden, meld alleen maar even iets wat mij opvalt wat ik anders zou doen...

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 22:09

SANEX schreef:
Rustig, kalm, denk om de bloeddruk...
Ik bedoel het verder niet raar ofzo, vind het ook heel sneu voor je, maar zeg alleen even dat ík gewoon alles tot op de bodem had uitgezocht, alle details etc had willen weten.
DA"s zeggen zoveel, waar de een ze opgeeft weet de ander nog wel een oplossing.... daarom ga ik dus altijd zoveel mogelijk op zoek naar informatie er over...

Je hoeft niet meteen kwaad te worden, meld alleen maar even iets wat mij opvalt wat ik anders zou doen...


Sorry ... ik kan gewoon geen gemene commentaar verdragen Verdrietig
Mijn arme della kan zelfs niet op haar gewonde beentje steunen Huilen
Ik ben gewoon erg gefrustreerd ... hier had ik echt niet aan gedacht toen ik eindelijk een verzorgstertje vond, ik was gewoon heel blij dat ik een hulpje had,en dan gebeurt dit ...
Ik heb heus ook al wel naar een andere DA gebelt,en die wist net hetzelfde te zeggen als hij was komen kijken !!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:16

Gemeen commentaar ? Is helemaal geen gemeen commentaar, was alleen maar een soort duwtje in de rug van : zoek het uit, misschien kan het wel goedkomen,en als jij meer van de achtergrond weet etc. is dat alleen maar beter toch ?
Niet alles als kritiek opvatten...

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:19

wow, ik kijk weer eens in dit topic: ik wist niet dat het zo ernstig was met je paardje! weet ej nog dat ik zij dat je haar terug kon laten komen?.... als het zo was zou ik het ook mooi niet doen, en alle DA kosten naar haar sturen!!!

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 22:22

draaakje schreef:
wow, ik kijk weer eens in dit topic: ik wist niet dat het zo ernstig was met je paardje! weet ej nog dat ik zij dat je haar terug kon laten komen?.... als het zo was zou ik het ook mooi niet doen, en alle DA kosten naar haar sturen!!!

het straffe van al is dat de ouders de kosten niet willen betalen,
ze zeggen dat het mooi mijn eigen schuld is, en dat ik hun dochter niet mag beschuldigen.
Zit ik met alle kosten ... ik heb wel alles voor della over, maar dat was toch het minste dat ze konden doen, als ze weten dat het misschien nooit meer goed komt Verdrietig

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:34

Laurakeuh schreef:
Ik heb heus ook al wel naar een andere DA gebelt,en die wist net hetzelfde te zeggen als hij was komen kijken !!


áls hij was komen kijken... je hebt dus alleen gebeld ? Laat hem gewoon komen joh, een second opinion is nooit verkeerd, een DA kan niet via de telefoon een diagnose over een kapot been geven....

Over die ouders, jij kan dat eisen van hun, als je bewijs hebt dat het haar schuld was. Tegen bewijzen kunnen ze weinig inbrengen...

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 22:38

SANEX"]
[quote="Laurakeuh schreef:
Ik heb heus ook al wel naar een andere DA gebelt,en die wist net hetzelfde te zeggen als hij was komen kijken !!


áls hij was komen kijken... je hebt dus alleen gebeld ? Laat hem gewoon komen joh, een second opinion is nooit verkeerd, een DA kan niet via de telefoon een diagnose over een kapot been geven....

Over die ouders, jij kan dat eisen van hun, als je bewijs hebt dat het haar schuld was. Tegen bewijzen kunnen ze weinig inbrengen...
[/quote]

neej hoor Lachen je hebt het verkeerd begrepen
Hij is langs geweest, die als moet anders bedoeld zijn, kannet niet goed uitleggen, maar hij is dus wel echt geweest!
Maar ... er zijn toch geen bewijzen Verward M'n paardje heeft er iets aan overgehouden, maar kan even goed zijn dat ik dat heb gedaan hé ...
Nou éh, dat zeiden zij toch ... voel me wel erg down nu Verdrietig

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:45

Er zijn dus 2 verschillende DA's geweest die precies dezelfde diagnose gaven als ik het begrijp ?

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 22:57

SANEX schreef:
Er zijn dus 2 verschillende DA's geweest die precies dezelfde diagnose gaven als ik het begrijp ?


de een had er enkel wat meer hoop in, dan de ander !

Sebito
Berichten: 54
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:58

Oh...eh....ik heb geloof ik onbewust wat slapende honden wakker gemaakt, mijn excuses daarvoor.
Maar, wat zegt je moeder er eigenlijk van joh? Ik bedoel, zij draait nu toch ook voor de kosten op toch?
En als die kosten dan heel hoog oplopen, mag je dan nog steed Ullis erbij kopen?
Mag ik je mama dan een tijdje lenen?? Knipoog
Ontzettend lief hoor!!

Ik heb geen paardje meer en zou ook best wel weer een paardje erbij willen, maar mijn ouders zijn ook jaren geleden gescheiden en konden toen beiden geen paarden voor mij erbij kopen, jij hebt het dus wel getroffen zeg!

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 23:01

Sebito schreef:
Oh...eh....ik heb geloof ik onbewust wat slapende honden wakker gemaakt, mijn excuses daarvoor.
Maar, wat zegt je moeder er eigenlijk van joh? Ik bedoel, zij draait nu toch ook voor de kosten op toch?
En als die kosten dan heel hoog oplopen, mag je dan nog steed Ullis erbij kopen?
Mag ik je mama dan een tijdje lenen?? Knipoog
Ontzettend lief hoor!!

Ik heb geen paardje meer en zou ook best wel weer een paardje erbij willen, maar mijn ouders zijn ook jaren geleden gescheiden en konden toen beiden geen paarden voor mij erbij kopen, jij hebt het dus wel getroffen zeg!


M'n moeder is ook ontzettend kwaad ...
En ik geloof ook wel dat ze heel kwaad is om de kosten, maar hier over spreekt ze niet met mij, omdat ze weet dat ik al té veel verdriet heb om della ...
En of ullis er nog bij mag komen?M'n moeder wil eerst zeker weten of ik volgende maand nog even graag met haar rijd als nu,...
En als de koop zou doorgaan, is het pas voor over een maandje of twee ...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:11

Laurakeuh"]
[quote="draaakje schreef:
wow, ik kijk weer eens in dit topic: ik wist niet dat het zo ernstig was met je paardje! weet ej nog dat ik zij dat je haar terug kon laten komen?.... als het zo was zou ik het ook mooi niet doen, en alle DA kosten naar haar sturen!!!

het straffe van al is dat de ouders de kosten niet willen betalen,
ze zeggen dat het mooi mijn eigen schuld is, en dat ik hun dochter niet mag beschuldigen.
Zit ik met alle kosten ... ik heb wel alles voor della over, maar dat was toch het minste dat ze konden doen, als ze weten dat het misschien nooit meer goed komt Verdrietig
[/quote]

Ergens hebben de ouders daar ook gelijk in. Als je een verzorgster neemt zijn de risico's wel voor de eigenaar van de pony, en niet voor de verzorgster. Ik hoop alleen dat de ouders dat kind wel aan zijn verstand peuteren, dat datwat ze heeft gedaan toch echt niet door de beugel kan. Maar als de ouders in dat stukje opvoeding verzaken, kun jij er ook niets aan doen.

Een waarschuwing voor iedereen...kijk uit wie je je paard in handen geeft.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:20

Cassidy, ben het met je eens dat de risico's bij een verzorgster voor de eigenaar zijn, maar slechts tot op een bepaalde hoogte! Als een paard ervandoor gaat, struikelt, verkeerd springt etc. dan is dit een ongeluk. Dit wat nu gebeurd is, komt door onverantwoordelijk gedrag, dat is toch wat anders.

Laura, als je een nieuwe verzorgster neemt, zorg dan dat je, behalve met de verzorgster, ook met de ouders goede afspraken maakt. Desnoods op papier. Dat je in zo'n geval iig de kosten op hun kan verhalen. Dat verandert natuurlijk niks op aan het feit dat je pony misschien niet meer normaal kan lopen, maar je hebt dan tenminste iets, zeg maar.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:23

Idd in het vervolg ALLEs zwart op wit zetten, regels en afspraken maken, wie is waarvoor aansprakelijk etc...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:29

Misser schreef:
Cassidy, ben het met je eens dat de risico's bij een verzorgster voor de eigenaar zijn, maar slechts tot op een bepaalde hoogte! Als een paard ervandoor gaat, struikelt, verkeerd springt etc. dan is dit een ongeluk. Dit wat nu gebeurd is, komt door onverantwoordelijk gedrag, dat is toch wat anders.

Laura, als je een nieuwe verzorgster neemt, zorg dan dat je, behalve met de verzorgster, ook met de ouders goede afspraken maakt. Desnoods op papier. Dat je in zo'n geval iig de kosten op hun kan verhalen. Dat verandert natuurlijk niks op aan het feit dat je pony misschien niet meer normaal kan lopen, maar je hebt dan tenminste iets, zeg maar.


Je hebt geen poot om op te staan als dit voor de rechter komt. De advocaat van de tegenpartij zal aanwijzen dat de verzorgster met medeweten van Laurakeuh bij die pony mocht zijn, en of dat nu een dag is dat ze er normaal niet mocht komen is dan niet relevant. Het is ook niet relevant als je van te voren met de ouders iets op papier zet. Die afspraak is het papier niet waard waar het op geschreven staat.

Wat de ouders wel kunnen doen is hun goede wil tonen en proberen het op hun WA verzekering te claimen. Hoewel ik ook betwijfel of die in dit geval uitkeert, omdat er toch grove nalatigheid in het spel is.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:51

Cassidy schreef:
. Het is ook niet relevant als je van te voren met de ouders iets op papier zet. Die afspraak is het papier niet waard waar het op geschreven staat.
.



Waarom niet?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:05

Omdat ze er niet aan gehouden kunnen worden. Stel dat ze iets ondertekenen, en ze houden zich er niet aan...stel dat je daarna voor gerecht gaat...de rechter zal je GEEN gelijk geven. Het is geen contract dat je afsluit. Om zoiets helemaal waterdicht te krijgen zou je een advocaat in de arm moeten nemen. En of dat het nu waard is?

Al die bordjes die je bijvoorbeeld op een Manege tegenkomt. Betreden van het terrein op eigen risico: als er echt iets gebeurt is de Manegeeigenaar evengoed aansprakelijk te stellen. Heeft nog in de Bit gestaan...