Paarden die in 2022 beleerd worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moska

Berichten: 3396
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 22:52

Wel geprobeerd, maar ging niet. Paard stond te shaken bij de poging tot opstappen gisteren. Blijkbaar ziet ie mij niet als ruiter ofzo, ik ben natuurlijk van het wandelen en de wortels :D Plan is om de voorbereiding tot opstappen te herhalen tot hij er volkomen relaxed onder blijft. Dus opzadelen, op krukje staan, voet in de beugel, gewicht toevoegen enz. Vandaag goed afgesloten, dus ik heb hoop dat hij snel leert dat ik ook oké ben.

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 23:17

Okee, dat klinkt wat uhm..vreemd? Is dit bekend bij dit paard en wordt hij daar wel door meerdere ruiters gereden om dit probleem aan te pakken? War vervelend lijkt me!

Moska

Berichten: 3396
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 23:23

We wisten dit niet, maar nu wel. Lijkt op extreme eenkennigheid oid. Er heeft daar al wel iemand anders op gezeten en dat vond ie ook wel wat gek, maar niet zo extreem als bij mij. Paard is enorm sensibel, dat was al wel bekend. We gaan het zien. Hoop dat ie leert dat het niet eng is en dat ik kan opstappen, zo niet dan zal ik andere beslissingen moeten maken

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 23:53

Ah klinkt wel heftig zeg. Natuurlijk nu wel iets om jullie op te focussen in de training. Zou natuurlijk hartstikke fijn (en nodig) zijn als je zelf op kunt stappen. Hij staat nu een tijdje in training daar al toch ook? Nou, hopelijk met een hoop rust en vertrouwen verder hoor, is je van harte gegund!

Moska

Berichten: 3396
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 00:18

Ik denk/vermoed/hoop dat het een kwestie van vertrouwen is. Het is bij hem gelukkig wel zo dat als iets goed is en bevestigd, dan is het ook goed. Dus we knutselen rustig verder en stellen de (hoopvolle) verwachtingen weer bij.

Galeobdolon

Berichten: 1090
Geregistreerd: 27-06-07

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 08:53

Wij staan ook weer even stil. De bedoeling was om afgelopen zaterdag te verhuizen naar een andere stalling, waar ze droog staat en met onbeperkt getest hooi. We hadden de week er voor geoefend met laden op het wagentje en ze stond er binnen een kwartier super braaf op.

Afbeelding

Helaas moest ze er zaterdag niets meer van weten. Gisteren nogmaals geprobeerd maar ze verzon telkens een andere manier om niet de wagen op te komen.

We kunnen met haar hoeven en het aankomende voorjaarsgras niet langer wachten met verhuizen dus gaan we zaterdag de tocht van 24 kilometer wandelen %)

Dan maar op de nieuwe plek weer het voornemen om trailer laden te bevestigen.

Captain

Berichten: 21380
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 11:04

Heerlijk Britt, echt zo fijn! Genieten! <3 Laat staan als alles straks weer in de bloei komt!

Wat vervelend Moska, was je erg zenuwachtig? Kunnen ze niet vaker verschillende mensen erop zetten zodat het normaal wordt? Wat voor andere beslissingen zit je anders aan te denken? Jammer hoor, zo had je het niet voor ogen natuurlijk. :(

Jeetje Gableobdolon, nam ze je zenuwen over oid? Moet je 24km langs een drukke weg of valt dat mee? Ben je niet bang dat ze misschien dan halverwege denkt: "joe" en je daar dan staat..?

Latino kan ook weleens gewoon niet willen maar prima, al doen we er 5 uur over. Het is bij hem sowieso geen angst maar gewoon geen zin hebben. Maar dat is best, hij leer vanzelf dat het toch wel gaat gebeuren. Aan hem hoe lang hij er over wil doen.
Gelukkig gaat het de laatste tijd super snel.

Ook ik sta op het punt van verhuizen. Hopelijk snel meer duidelijkheid.

Moska

Berichten: 3396
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 11:21

Ik was niet heel nerveus, had mijn eigen hartslagmeter aan, zodat ik het achteraf kon bekijken. Maar die was niet hoger dan tijdens een wandeling met de hond. Ik had er zin in om het te gaan doen, gezonde spanning zeg maar. Een optie is om hem te verkopen aan een (semi) prof. Er schijnt belangstelling te zijn. Maar ik wil nog niet opgeven. Hier heb ik niet vijf jaar op gewacht en hier ben ik niet voor verhuisd en hebben we geen faciliteiten laten aanleggen bij huis. Ik verwacht dat ze nog wel aan de gang gaan met andere ruiters. We gaan het zien.

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 11:29

Britt1, geweldig om er zo met de barebackpad op uit te kunnen trekken. Heb ook gereageerd in je net ontdekte volgtopic :Y) .

Moska, groot gelijk dat je het nog tijd geeft. In het beste geval is het een kwestie van wennen. Die van mij was totaal niet zo extreem als de jouwe, maar toen er voor het eerst een andere ruiter opging, vond hij het echt héél raar. De jouwe lijkt wel extreem gevoelig. Maar goed, rustig aan opbouwen, verkopen kan altijd nog.

Gableobdolon, dat is herkenbaar. Kun je haar niet met een paardenvrachtwagen laten vervoeren? Dat doet de Paardentaxi Amsterdam hier altijd in het geval van echt niet te laden paarden (en zij kunnen bijna alles op een trailer krijgen). Ik zou het overwegen, 24 km is ver, te voet.

Citaat:
Ook ik sta op het punt van verhuizen. Hopelijk snel meer duidelijkheid.

Captain, spannend!

Galeobdolon

Berichten: 1090
Geregistreerd: 27-06-07

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 11:40

Het was al een Paardentaxi vrachtwagentje #)

Zou goed kunnen dat ze mijn spanning over nam. En het is niet dat ze mijn vraag niet begrijpt en ik ben enorm consequent maar na 2,5 uur moest de taxi ook weer elders heen.. Gisteren had ik al besloten om te gaan lopen, had ik geen echte spanning meer met dat het moest en zou lukken en nog was haar antwoord gewoonweg ‘nee’.

24 km is erg ver, met mijn conditie wel te doen en knolleke loopt vast prima mee met wat knabbelen aan takjes en grasjes onderweg.

Mijn geld is nu even op, anders had ik zelf weer een vrachtwagen gehuurd en dan had ik er desnoods de hele dag over gedaan of een pro weer ingehuurd. Maar ze moet zsm over en geld is er even niet meer.

Moska

Berichten: 3396
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 12:05

Oef dat is ook enorm balen, paard wat er niet in wil. En dat terwijl je zo goed geoefend had -O- Het komt ook zo precies soms met die paarden. Het zit waarschijnlijk in ons, maar het is wel eens frustrerend. Het is wel een flink stuk lopen, maar als iets niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 13:37

Galeobdolon schreef:
Het was al een Paardentaxi vrachtwagentje #)

Zou goed kunnen dat ze mijn spanning over nam. En het is niet dat ze mijn vraag niet begrijpt en ik ben enorm consequent maar na 2,5 uur moest de taxi ook weer elders heen.. Gisteren had ik al besloten om te gaan lopen, had ik geen echte spanning meer met dat het moest en zou lukken en nog was haar antwoord gewoonweg ‘nee’.

24 km is erg ver, met mijn conditie wel te doen en knolleke loopt vast prima mee met wat knabbelen aan takjes en grasjes onderweg.

Mijn geld is nu even op, anders had ik zelf weer een vrachtwagen gehuurd en dan had ik er desnoods de hele dag over gedaan of een pro weer ingehuurd. Maar ze moet zsm over en geld is er even niet meer.


Als het geld op is, het je rust geeft, en je het ziet zitten, prima hoor!

Sta me toe toch nog dit te zeggen, voor als je toch nog een andere manier zou overwegen: de specifieke vrachtwagen van Paardentaxi Amsterdam is gigantisch, voor zes of acht paarden. Dat is voor de meeste paarden een heel ander gevoel dan die kleine wagentjes. Ik dram een beetje omdat Paardentaxi Amsterdam zowat elk paard vervoerd krijgt, linksom of rechtsom, en dat met veel geduld en vriendelijkheid. (Ik spreek uit ervaring, ze zijn me na een buitenrit moeten komen redden omdat mijn paard reoluut weigerde de trailer op te gaan ;( . Hij was bij hen binnen 5 minuten geladen.) Ik heb geen aandelen overigens :Y) .

Galeobdolon

Berichten: 1090
Geregistreerd: 27-06-07

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 14:40

Ik heb inderdaad hele goede verhalen over ze gehoord! De afstand tot andere taxi’s was alleen korter dus koos daarom niet voor Paardentaxi Amsterdam. Maar ik wist ook niet dat zij een veel grotere hebben, dit zou zeker schelen!

lletam

Berichten: 577
Geregistreerd: 14-05-12

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 10:23

Je hebt wel engelengeduld Moska! Hopelijk gaat het binnenkort lukken!
Galeo, begrijp ik goed dat je je paard aan huis zet, als jullie er komen;) ?
En captain ook verhuizen, is het gelukt weer zo'n fijne plek te vinden (behalve het voer dan)
Wij zijn ook verhuisd. Nog steeds niet perfect maar alle beetjes helpen. In ieder geval meer ruimte om onszelf te zijn, dat is ook belangrijk :)

Galeobdolon

Berichten: 1090
Geregistreerd: 27-06-07

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 11:13

Haha helaas niet. Die droom moet nog even wachten. Ik heb net na 2 jaar geen vaste woonruimte gehad te hebben een appartementje 4 hoog gekocht met m’n schamelige maatschappelijk werker loontje.

Ze gaat naar een PP op 20 minuten rijden afstand:)

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 16:15

Hoi allemaal hoe is het hier?

Galeobdolon, ik ben benieuwd of jouw tocht te voet is doorgegeaan of dat het toch op een andere (snellere) manier opgelost is?

Captain, en jij al meer duidelijkheid over een eventuele verhuizing? Soms kunnen dit soort dingen snel gaan, dus ik ben benieuwd.

Moska, echt een domper voor je dat het zo loopt, toch hoop ik dat de rust er in komt en je paard vertrouwen vindt in het bereden worden door een ander: vooral door jou! Wat zou het zuur zijn als het niet de match wordt dit je had gehoopt en waar je al zo lang op wacht. Hoe is de voortgang nu, gaan ze nu met specifiekere dingen aan de slag?

Ik heb mijn zadel terug en ben tussen de buien door het bos in geweest én heb gisteren weer voor het eerst echt in de bak gereden (de nieuwe passessie niet meegeteld). Buiten begonnen, ineens veel regen, dan is de luxe van een binnenbak wel heel fijn!
Lief stalgenootje die wat beelden heeft gemaakt, vind ik zelf altijd fijn om terug te zien. Mijn paard viel enorm op zijn binnenschouder steeds, ook wel te zien in het filmpje, dus daarmee aan het puzzelen. Paardrijden is zo makkelijk nog niet, maar oh wat geniet ik er weer van!! <3
Tot zover de update :)



Galeobdolon

Berichten: 1090
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 17:36

Geweldig Britt dat je zoveel vertrouwen in jezelf en Gino hebt gekregen! Het ziet er heel fijn en vriendelijk uit :D

Wij zijn zaterdag de tocht aan gegaan. Het was een hele onderneming 24,5 km lang maar Gul is zoooooo ontzettend braaf! Ze vertrouwde volledig op mij en liep als een zoet paard achter me aan. Na een km of 15 begon ze het moeilijk te vinden om weg te lopen als er paarden stonden, maar toch telkens weer braaf mee. Groot klapperend zeil? Niet eng. Schapen, doodeng :+ Tunnel onder de snelweg? Ja best joh, standbeeld van een koets in een voortuin? Levensbedreigend!

Ik heb misschien 2 km gereden, de rest gewandeld.

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 17:45

Oh wow, helemaal gelopen (en gereden) dus! Knap hoor en meteen echt een hele goede oefening met alles wat jullie zijn tegengekomen!
Hoe lang heb je er over gedaan??

En jaaa, super hoe de dingen gaan nu met Gino, heel blij mee. *\o/*

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 18:57

Jullie zijn zo goed bezig, Britt1. Had ik al gezegd dat ik stikjaloers ben op mensen met een binnenbak?

Driewerf hulde, Galeobdolon, wat een huzarentocht van jullie beiden. Fantastisch dat het gelukt is!

Captain

Berichten: 21380
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 19:23

Ahh het wapperende zeil in Renswoude! Knap hoor!!

Galeobdolon

Berichten: 1090
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 20:34

Captain schreef:
Ahh het wapperende zeil in Renswoude! Knap hoor!!


Haha ja, is het berucht? Ze was meer onder de indruk van de schapen daar na. Stond erbij de snuiven alsof ze een draak na deed. Wat de schapen alleen maar super interessant vonden.

Bedankt voor alle complimenten :o volgende keer toch echt wel met een voertuig hoor :+

Captain

Berichten: 21380
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Paarden die in 2022 beleerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 10:00

Haha nee, alhoewel onze hond er ook altijd bang voor was. _O-

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 12:19

Galeobdolon schreef:
Stond erbij de snuiven alsof ze een draak na deed. Wat de schapen alleen maar super interessant vonden.


:D

Het is altijd zo curieus, waar ze dan ineens bang voor zijn. De mijne geeft geen zier om gewone melk-of vleeskoeien, kijkt nauwelijks op of om. Maar laatst stonden er in een stukje natuurgebied hier in de polder opeens een soort wollige mini-koeien, leken op hooglanders maar dan veel kleiner. Nou, dat werd hier ook snuiven als een draak, en no way dat we er voorbij gingen. En de koeien maar rennen en roepen richting ons, want die vonden ons leuk. Ben uiteindelijk afgestapt en er zo langs gegaan, maar ik had echt een ontploffende Arabier naast me. Wat precies het engheidsverschil met gewone koeien is, geen idee.

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 22:00

Joehoee nog even een mijlpaaltje delen hier... ik heb gegaloppeerd! *\o/*


miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 08:31

Britt1 schreef:
Joehoee nog even een mijlpaaltje delen hier... ik heb gegaloppeerd! *\o/*

[ Video ]


*\o/*