Stelletje GRRR-Knollen!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Stelletje GRRR-Knollen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 12:29

Gistermiddag wilde ik Imker en Vienna, rond een uur of 4 uit de wei halen, want ik wilde Imker even longeren.
Ik ga dus de wei in met een paar brokjes en Im's halster. Even uitleg: dit is een wei van 2 ha, dus ze kunnen nogal tekeer gaan daar.

Dat stelletje rotzakken Bloos! zag mij dus aankomen en je raad het al.
SPURT naar de ene kant van de wei, SPURT naar de andere kant van de wei en ga zo maar door. In het begin vond ik het wel grappig, dat stelletje maffe knollen die daar als een gek door de wei heen ploegen, maar op een gegeven moment vond ik het welletjes, hun niet Boos! . Rennen, bokken, steigeren, klooien en vooral NIET komen naar 't vrouwtje, dat was de sport van gistermiddag.
En als ik dan dichtbij was, zag ik gewoon de ondeugd in die ogen, het is dat ze geen handjes hebben, anders hadden ze gewoon SLIEP-UIT naar mij gedaan Clown .

Na een uur Boos! Bloos mocht ik zijne Koninklijke Hoogheid Imker toch eindelijk een touwtje om zijn nek zwiepen, al was het maar omdat ik een supergrote winterpeen vasthad, die hij graag op wilde peuzelen.
Toen ik eenmaal Imker had, kwam Vienna ook als een mak lammetje mee. Stelletje GRRRR-beesten!!! Schijnheilig

Nou, ik op stal die deken van Imker afgehaald en het was of ik spontaan in een Turks stoombad stond, zo was hij aan het dampen, dus heb ik maar 15 minuten met hem aan de hand gestapt.

Een volgende keer laat ik ze mooi in hun sop gaarkoken, want ik was de bezienswaardigheid van de buurt, zoals ik achter dat stelletje mafketels aan heb zitten jagen... .

Toos paardloos


Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 12:30

heeft niemand dat op film opgenomen Cheese! kunnen wij ook nog even lachen Knipoog Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 12:35

Whahahaha geweldig Haha! Haha!
Zie het helemaal voor me Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 12:36

*LOL* Paadjes zijn aaaltijd leuk Ach, zo vermaak je de buren in hun saaie leventje ook maar moet je denken Lachen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131961
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 14:36

Da's echt ontzettend Grrrrrrrrr Scheve mond
't Is even leuk, maar dan moeten ze gewoon komen.
Wij hebben vroeger ook een pony gehad die telkens zoiets flikte (en ook zo'n grote wei).
Op een gegeven moment had ik hem ook het liefst zo'n winterpeen door z'n strot geduwd Haha!

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 15:17

Dat heeft Rena ook standaard 1 x per jaar Haha! Stoom uit je oren

Vorige keer was rond oud & nieuw.

Beesten staan ook ruim , en in klein kuddetje van KWPN-merrie , haar zoon van 2,5 , Welsh iets kleiner dan Rena , jong Friesje , en bont Shetje.

Dat spul wil ook wel *LOL*

Ik die dag even naar de wei toe , met een peen bij me , echt ALLEEN maar om haar even die peen en een kriebeltje te geven , en dan te gaan mesten. Wilde haar lekker laten staan die dag en vond het wel goed om weer eens naar haar toe te gaan zonder haar gelijk aan het werk te zetten

Kom ik geeneens bij die lummel in de buurt Stoom uit je oren

Dus peentje-kriebeltje-weg werd proberen bij m'n eigen paard te komen Boos!

Dat hele spul rennen en vliegen , al briesend en met staart op de rug door de wei Clown Zag de hoofden al voor de ramen verschijnen van de buren naast de wei Haha!

Op een gegeven moment kon ik elk paard aanhalen , behalve die van mij , de plurk Stoom uit je oren

Dan zou je ook een goed pak slaag willen geven , maarja ze gaat te snel voorbij *LOL*

Vooral frustrerend omdat je die etterbak alleen even wat lekkers komt geven Clown

Een klein jaar geleden had ze ook zo'n dag.

Echt NIET zich laten pakken.

Ik ben dan heel simpel en jaag haar flink op , verberg m'n boosheid en jaag haar elke keer in galop als ze wil gaan grazen of me triomfantelijk aan staat te kijken. Even laten halthouden , proberen te pakken..nog wegschieten ? Rennen dan maar weer Extreme duivel

En op een gegeven moment kiest ze toch maar eieren voor haar geld.... Haha!

Gelukkig duurt het nu volgens haar gebruiksaanwijzing weer een paar maanden voordat ze weer zo'n bui heeft Lachen

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:58

't is dat er geen behang hangt in zo'n wei hè Haha! .....

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:18

Bekijk het positief: je weet in elk geval zeker dat ie genoeg beweging heeft gehad Haha!.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 09:20

Apple schreef:
Bekijk het positief: je weet in elk geval zeker dat ie genoeg beweging heeft gehad Haha!.


Haha, ja dat zeker, hij was kliederkleddernat en stond me toch een partijtje te hijgen!! Maar helaas: door de medicijnen die hij had, mocht hij helemaal niet zweten. Oeps....

Naja, hij was iig goed losgewerkt en heeft laten zien dat hij weer aan het werk wil. Haha!

Toos paardloos

baukje
Berichten: 167
Geregistreerd: 02-09-03
Woonplaats: sint pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 10:07

misschien eens oefenen met pakken.
paard laten komen en wer loslaten .niet elke keer gaan werken met ze maar ook eens gewoon knuffelen en dan weer loslaten.
ik heb een verzorgpaard gehad waar ik dus ook alleen kwam als ze moest werken nou dat wist ze heeeeeeeel snel. niet meer te pakken wat ik ook deed of aanbood..
nu heb ik zelf een paard en daar ga ik ook vaak heen met gewoon wat lekkers. ze komt altijd(nouja altijd) naar me toe.

het is misschien het proberen waard.

dit is geen aanval hoor

ik hoop dat je wat aan de tip hebt

joy is the best

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 12:04

baukje schreef:
misschien eens oefenen met pakken.
paard laten komen en wer loslaten .niet elke keer gaan werken met ze maar ook eens gewoon knuffelen en dan weer loslaten.
ik heb een verzorgpaard gehad waar ik dus ook alleen kwam als ze moest werken nou dat wist ze heeeeeeeel snel. niet meer te pakken wat ik ook deed of aanbood..
nu heb ik zelf een paard en daar ga ik ook vaak heen met gewoon wat lekkers. ze komt altijd(nouja altijd) naar me toe.

het is misschien het proberen waard.

dit is geen aanval hoor

ik hoop dat je wat aan de tip hebt



Mijn paarden komen normaal gesproken gewoon als ik ze roep, alleen hadden ze nu de kolder in de kop en hadden ze zoiets van: zoek het maar uit, vrouwtje Tong uitsteken .

Maar anders was je tip iig wel een goede tip geweest!

Toos paardloos

c_alsemgeest

Berichten: 20621
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:44

weet je wat ook altijd zo leuk is...
dat als je je eigen paard wil lokken dat dan de rest van de groep om je heen staat en je eigen knollie als een bezetene heen en weer aan het rennen is om maar zo ver mogelijk van je vandaan te blijven.

dan kun je ze soms wel... Bloos

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:48

die van krijgen vaak zo'n bui als ze s'avonds binnen moeten. Meestal lukt eten dan wel maar als ze echt de kolder in hun kop hebben kan ik maar een ding doen en dat is binnen jagen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, brittms, EsmeeKKK, Groetje, Iselda, lletam, Majolen, Salinah, SentiBot, snorkel1986, vilheide, wisja en 115 bezoekers