Verkeerde uitspraak paardennamen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 14:22

Ik zou niet weten hoe je precies Ragne zou moeten zeggen, want het is een Letse naam. Maar ik zeg altijd gewoon Ragne, zoals je het schrijft. Een keer tijdens een prijsuitreiking werd het dus Ranje (zoals champagne!). Was wel erg grappig. Maar zo zou ik het ook kunnen uitspreken. Alleen dan heb je weer de kans dat mijn paardje strax Ranja wordt genoemd Haha!

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 14:32

Die van mij heet Sayesinde's Tamarinde. Dat is al zo vaak verkeerd uitgesproken en op zo veel verschillende manieren.

Het is al eens gebeurd dat er op 1 wedstrijd de naam 3 keer verkeerd is uitgesproken en op 3 veschillende manieren door dezelfde vrouw Haha! .

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 14:47

Mirk is niet zo moeilijk uittespreken, gewoon hoe je het schrijft. Toch maken ze op wedstrijden er heel vaak van; Murk... Haha!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 15:11

meestal is t mijn naam die voor verwarring zorgt......
Hoe heet je? [***], Hoe? [***] HOE?? [***] en dan krijg je dus als antwoord: Ah zo ja, [***], weet je zeker dat t geen helga is??
NEEEEEE!! om vervolgens toch helga genoemt te worden

Ik had een pony met de naam Jillocan. Je sprak gewoon Jiellokan uit, ma voor da ze dat door hadden.......

En sirocco blijkt voor vele ook moeilijk te zijn!!!(gewoon sierokkoo)
En dat dan op een wedstrijd ergens verweg hiervandaan:
Helsje Menders met skjirokeeoo Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 15:17

veel mensen die ry zijn naam lezen denken dat je Rydar als Ridar of Rijder uit spreekt , maar t is dus gewoon Rijdar
Heb t nu met mijn show's ook... word ik omgeroepen als " The Amazing Rijders" of " The Amazone Rijders" ...

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 16:58

Ja, mijn vader noemt mijn paard Xena, altijd 'zeena' ...
Ikzelf zeg altijd 'skeena' ...
Nu ik pas die serie op tv heb gezien,xena the warrior princess' denk ik dat ik degene ben die haar naam 'verkeerd' uitspreekt...Maar ach...kseena vind ik mooier klinken dan 'zeena' .... Haha!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 17:54

AmEthyst word vaak AmAthyst, terwijl het toch echt AmEthyst is Haha!
Niet zo'n erge fout, maar toch...

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 18:01

Wij hadden op stal een paar paarden met een naam die nogal eens verkeerd gingen.

Njinsky spreek je gewoon uit zoals je het schrijft, maar waak werd er Nijnsky van gemaakt of iets anders onuitspreekbaars Haha!
Oney (spreek uit Wannie Haha!) werd vaak oo-nie genoemd Haha!
Berdientje is niet zo heel moeilijk, maar toch wordt er vaak Bredientje van gemaakt, of Bedientje Haha!

Larysse

Berichten: 322
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 18:17

Naam : Zegt : Wordt genoemd :

Gelino (DJelino) Gggggelino
Jayca (DJaajkaa) Jjjjjjjayka
Gulliver (Kulliver) Gggggggggguliver
Gamin Ik weet zelf geeneens hoe je het uitspreekt Verward
Zoals al genoemd Luna = Loena en geen Luuna toch Bloos
FiduZ (Fiedoets) Fidoessszzz

Hihi Pling

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 18:20

Mijn paard heet Yetro maar ze zeggen Yettro met de e i.p.v. de ee.
En tegen tizi zeggen ze tizzy.

hmmzz.......

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 18:24

Emeraldo wordt vaak Esmeraldo of Esmerlda of Emeralda, het is altijd anders. Degene die het fout zeggen, denken ook meteen dat Emeraldo een merrie is, en staan 'haar' mooi meisie te noemen.

Een paard wat ook bij Emeraldo op stal staat heet (Als ik het goed schrijf) Stradivarius, toen ik dat de eerste keer hoorde moest ik ook drie keer vragen "Hoe?!?" Maar het klinkt wel chique!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 18:30

Wij zeggen het eigenlijk standaar fout Bloos en wee degene die het goed zegt Schijnheilig . Aquila heet bij ons akwilla, maar je hoort het uit te spreken als akiela. Maar ach ga dat de boertjes nog maar eens uitleggen die haar destijds gefokt hebben en waar ik opgegroeid ben Knipoog . Ze moesten een naam hebben met een " A" en Aquila kwam al ergens anders voor in de afstamming, dus dat was erg makkelijk. Dan maakt het je toch niet uit hoe je het uitspreekt, als het maar goed op papier staat Haha! .

De meeste mensen vroegen ook drie keer hoe Relrite nou heette. De mooiste uitspraak was toch wel van de behandelend arts in Utrecht, die haar relraait noemde Haha! .

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 18:43

Nou van Ozistrade kunnen ook leuke dingen worden gemaakt hoor Haha!

Zo was er op mijn vorige stal altijd iemand die haar Oziestrada noemde Tong uitsteken Ook leuk Knipoog En uiteraard word de klemtoon vaak verkeerd neergelegd. Zo kom je vanzelf op Ozi-strade, O(z)zi(e)s-trade of natuurlijk Ozzie-strade, wat me meteen doet denken aan The Osbournes Vandaar houden we het nu simpel en heb ik op mijn nieuwe stal gewoon gezegt dat ze Ozis heet Haha!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 19:15

Ik heb een tijdje geholpen bij 2 paarden op wedstrijd, en die heetten Poëssa en Roëssa (poo-essa en Roo-essa).. maar op wedstrijd wordt dat standaart Poessa en Roessa (zonder puntjes dus..)
Welke gek noemt z'n paard nou Poessa? Haha!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 19:24

Mijn paard noemen mensen vaak EstraGon.. Terwijl je het uitspreekt als Estrakon (maar dan de k wel zacht)
Herlando wordt vaak Orlando genoemd

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 19:27

Mijn vorige lieveling was Naen (spreek uit: Naan) ...Er werd Ne-an, Na-en, Naane etc van gemaakt.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:52

Mijn eerste verzorgpaardje heet Pyx (spreek uit paiks).
Daar zijn ook varianten op geweest oa. Spike. Als ze haar naambordje zegen wisten ze vaak niet hoe ze het uit moesten spreken.
Zelf noemde ik haar altijd als ik boos was Piks, is makkelijker uitspreken. Eigenaresse deed dat ook, dus als ze Piks hoort, weet ze dat ze fout zit. Anders is het Pykie (spreek uit Paikie) als ze wel lief is.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:10

Kasmeria wordt altijd wel goed uitgesproken. Alleen geschreven heb ik alle versies al gehad:
Kasmiera, Kasmiria, Kashmir, Kasmaria....

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:24

Die van mij heet vlieg dus dat is niet zo moeilijk!!!
Maar toch raar dat veel mensen zijn naam vergeten en als ik het ze dan vertel, staan ze me (en vlieg ook) gewoon uit te lachen Boos! .

Hij heet officieel Butterfly Vaumirpa, en zeker van zijn laatste naam wordt vaak iets anders gemaakt.

Dus houden we het maar lekker bij Vlieg!!!

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:00

Mijn veulen heet Mystery spreekt het uit op engelse manier misterie met een zachte r. Vaak wordt het dan als Miesterrrrry uitgesproken.. Best grappig want zo moeilijk is het niet Knipoog

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:04

Wij hebben pas een nieuw paard op de manege en op haar papieren staat de naam Liza. We zijn er nog niet over uit hoe het uitgesproken moet worden, de één zegt gewoon [Liezaa], maar veel mensen (ik ook) vinden [Laaizaa] mooier. Omdat [Liezaa] net zo gewoon is als Jessica (en hier valt volgens mij niks ander van te maken).

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:39

M'n vorige pony heette Roar, dat werd op de keuring uit gesproken als Raar *LOL* , nadat ze eerst over mijn naam waren gestruikeld (voor en achter)

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:51

Op een springwedstrijd kwam eens een meisje in de ring, haar pony heette Desire (Engels dus). De omroeper brulde twee keer door de mike dat die pony "Desirée" heette. Draaft dat kind naar het juryhok: "Mijn pony heet DIE-SAI-ÛR! Boos!
Pas ook, toen stonden de laatste drie letters van de naam van een pony op de volgende regel op de coupon. Dus de naam werd uitgesproken zonder die drie letters. Krijg je ook hele rare dingen van... Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:58

Toen ik Rachel net had, werd ze Raggel genoemd door m'n zusje haha Haha!

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:05

Debo schreef:
Heb t nu met mijn show's ook... word ik omgeroepen als " The Amazing Rijders" of " The Amazone Rijders" ...

whaha, dat was zo grappig, in venlo: de amazone rijders Tong uitsteken (ze zeiden zelfs de ipv the)