De leugens rondom chippen/paspoort beu? Read this.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:44

Sugarmiss schreef:
Ik bedoelde hals natuurlijk
Wat is trouwens het verschil Verward


De nek zit achter de oren, bovenop dus Haha!


Even vraagje voor de auramensen ( Haha! hoe noem je dat?) en bv Bioscanners op Bokt: zitten er geen energiebanen in de hals die door het chippen verstoord worden?

DubbelFun

Berichten: 88771
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:46

Toen Missy gebioscand werd reageerde de scan ook op de lijnen in haar hals. Maar ook heel sterk op haar brandmerken. Dus lijkt me dat ie het ook doet op de chip. Wat voor 'kwaad' dat kan laat ik aan de kenners over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:49

Bij Mileen reageerde het helemaal niet op de brandmerken. Zitten die van jou (nou ja, je paard dan he Haha! ) ook op de kont? Of heb jij een paard wat in de hals gemerkt is?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:52

Francis schreef:
Het verschil met die wormmiddelen en andere medicijnen of wat dan ook is dat ik niet VERPLICHT ben zo'n wormmiddel te gebruiken... ik kan gewoon bij een oud vertrouwd middel blijven of, als ik dat zou willen, helemaal niet wormen.. daar ben ik helemaal vrij in (dat dat laatste niet verstandig is hoeven we het niet over te hebben hier).
De chip wordt je vakkundig door je strot geduwt nu...



antiwormmiddelen was maar een voorbeeld...en chippen is nog steeds niet verplicht...

zou toch ook niet leuk zijn als er als alternatief zo'n oorbel zou komen...(=ook een voorbeeld) of een tatoo in de lip...

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:53

Er lopen verschillende meridianen over de hals en tevens zitten er veel acupunctuurpunten op de hals.
Bij het scannen kom je de chip altijd tegen Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:59

Maar geeft hij geen problemen dan Vera?

DubbelFun

Berichten: 88771
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:00

Sonja schreef:
Bij Mileen reageerde het helemaal niet op de brandmerken. Zitten die van jou (nou ja, je paard dan he Haha! ) ook op de kont? Of heb jij een paard wat in de hals gemerkt is?

2 op de schouder 1 op de bil (naast de staart) en 1 op de kont (zijkant).
Reden waarom chippen voor haar dus helemaal niet nodig is Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:03

Tja die van mij is ook prima herkenbaar door de brandmerken; aan de linkerkant staat de beginletter en aan de rechterkant het geboortenummer. Maar dat nummer kun je natuurlijk (met een hete kachelpook oid Haha! ) vervalsen....

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:07

Sonja schreef:
Maar geeft hij geen problemen dan Vera?

Natuurlijk is elke verstoring niet verstandig.
Zo is het ook beter om geen gaatjes te nemen in je oren. Je oorlel barst nl. van de acupunctuurpunten Haha!

Het is in ieder geval een van de redenen dat ik er tegen ben; niemand kan mij vertellen wat het voor mijn paard betekent. De boerenwijsheden "het valt allemaal wel mee" daar heb ik niks aan.
Het principe is natuurlijk niet gebasseerd op een alternatieve denkwijze, zodra je daar mee aankomt dan ligt iedereen dubbel over tafel.
(Nu helemaal, met de Jomanda kwestie)
Maar voor mij betekent het wel heel veel, zeker als "oud" BioScanner weet ik gewoon dat het wel degelijk op invloed kan zijn van het hele gestel van je paard en niet alleen de specifieke plek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:12

De reden dat ik dit vraag, is dat ik al meerdere malen heb gehoord dat paarden van die vage klachten hebben en als dan alles is geprobeerd, alles is uitgedokterd, dan lijkt SOMS het begin van de klachten NA het chippen te zijn geweest.

Ik ga niet zeggen dat het dus van het chippen komt, want misschien heeft het paard na die tijd wel een spier verrekt, een verkeerd plantje gegeten of vastgelegen in z'n stal.
Maar het kan volgens mij ook heel goed zijn dat een energiebaan verstoord is, of een acupressuurpunt geraakt, wat z'n weerslag heeft op het dier. Als dat niet zo zou kunnen, dan is acupunctuur ook meteen per definitie onzin namelijk. En dat is het niet, daarvoor heb ik inmiddels bewijs genoeg gezien van paarden die zichtbaar opknappen na behandeling op acupunctuurplekken.

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:22

Wat betreft het verstoren van de meridianen is voor mij een van de grootste reden om mijn paard niet te chippen, maar ik dacht daar begin ik maar niet over in het wellus nietus verhaal. Haha!

Ik blijf erbij dat niemand mij mag verplichten om een chip in mijn paard te stoppen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:23

vera schreef:
Zo is het ook beter om geen gaatjes te nemen in je oren. Je oorlel barst nl. van de acupunctuurpunten Haha!


De reden waarom ik geen gaatjes in mijn oren mocht van mijn moeder is een andere, maar ik heb ze nog steeds niet en ga ze niet nemen ook!
En ik zweer bij acupuntuur voor mezelf, het heeft geholpen waar de klassieke medische wetenschap heeft opgegeven ("leer er maar mee leven")

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:38

Marieke schreef:
Wat betreft het verstoren van de meridianen is voor mij een van de grootste reden om mijn paard niet te chippen, maar ik dacht daar begin ik maar niet over in het wellus nietus verhaal. Haha!

Ik blijf erbij dat niemand mij mag verplichten om een chip in mijn paard te stoppen.


en toch zou de overheid je dat dus wel kunnen verplichten....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:39

Misschien is emigreren een optie Haha! Lips are sealed
In Duitsland krijg je nog wel een paspoort zonder chip.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:47

Voor een ieder die niet wilt chippen, graag de berichtgeving op www.invisio.nl/antichip lezen. En dan de ontheffing zo snel mogelijk opsturen naar de PVV (voorbeeld brief en adres staan op de site). De PVV denkt namelijk dat de nederlandse paardenwereld chippen zonder morren accepteerd. Pas als ze ladingen post binnenkrijgen met ontheffingsaanvragen kunnen we ze van overtuigen dat er wel degelijk vele eigenaren zijn die om elk een eigen reden hebben om niet te chippen.

Wat ik al in een gesloten topic heb genoemd, wisten jullie dat als je paard erug duur is niet gechipt hoeft te worden. Dus al die dure sport paarden en dekhengsten zijn vrijgesteld. Waarom? Nou, de PVV durft het risico niet aan dat er wat gaat gebeuren met die paarden, plus dat de USA liever geen paarden met chips hebben (tenslotte een grote afzetmarkt voor dure paarden). Dus onze 'goedkopere' paarden zijn het risico wel waard van chippen. Tevens hebben ze al aangegeven dat er GEEN onderzoek is gedaan naar gevolgen van chippen op langere termijn. Vraag me af hoe ze dan dit verplicht mogen stellen? Informatie stond zelfs in de laatste Paard en Sport aangegeven over bovenstaande.

Dus, wil je niet chippen, maak je hoorbaar en stuur het bezwaarschrift naar PVV.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:49

O, over chippen en accupunctuur. Er schijnen gevallen bekend te zijn dat paarden in disbalans zijn geraakt door het plaatsen van de chip. Heb ook begrepen dat deze paarden niet meer zijn hersteld.

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:58

Cassidy schreef:
Misschien is emigreren een optie Haha! Lips are sealed
In Duitsland krijg je nog wel een paspoort zonder chip.

Heb ik al gedaan!!!!
Woon op Tenerife! Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:04

Wil je dat potverdorie niet meerdere malen vertellen! 'k Moest vanmorgen hartstikke krabbelen voor ik wegkon..... Ooooowwww en ik kan me ook helemaal voorstellen hoe bruin jij bent...... Marieke is GEMEEN!!!!!!!
Haha!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:06

Marieke"]
[quote="Cassidy schreef:
Misschien is emigreren een optie Haha! Lips are sealed
In Duitsland krijg je nog wel een paspoort zonder chip.

Heb ik al gedaan!!!!
Woon op Tenerife! Cool
[/quote]
om alleen een paspoort aan te vragen hoef je niet te emigreren.....
3 gebeld en bij 3 kon ik gewoon een paspoort aanvragen zonder chipverplichting....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:06

Alane schreef:
om alleen een paspoort aan te vragen hoef je niet te emigreren.....
3 gebeld en bij 3 kon ik gewoon een paspoort aanvragen zonder chipverplichting....

Na 1 Januari 2004? Of was dat daarvoor?

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:16

Eleonoor schreef:
Er schijnen gevallen bekend te zijn dat

Is het niet verstandiger op op feiten af te gaan?
Al dat 'ge-ik heb gehoord dat' en 'via-via verhalen'. Boos!
Om een duidelijk en objectief beeld te vormen zou ik alleen op feiten willen afgaan.

Emigreren helpt ook slechts tijdelijk. Nederland is niet het enige land dat zich met dit onderwerp bezighoudt.....

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:19

Tenfold"]
[quote="Eleonoor schreef:
Er schijnen gevallen bekend te zijn dat

Is het niet verstandiger op op feiten af te gaan?
Al dat 'ge-ik heb gehoord dat' en 'via-via verhalen'. Boos!
Om een duidelijk en objectief beeld te vormen zou ik alleen op feiten willen afgaan.
[/quote]

Het probleem is dat we vaak merken dat mensen die al gechipt hebben vreselijk fel tegen de 'anti-chippers' zijn. Voor bescherming van gevallen waarbij het niet goed is gegaan geven we geen namen, zowel van eigenaren als paarden. Dus vandaar dat onze verhalen altijd gaan van 'er schijnen gevallen' bekend te zijn. Er heerst op een of andere manier een enorme taboe in de paardenwereld om openlijk vooruit te komen dat chippen fout is gegaan. Waarom, omdat de eigenaren van paarden waarbij het fout is gegaan liever niet door het 'slijk' worden gehaald en nog een publieke trap in hun rug willen krijgen waarom ze hun paarden hebben gechipt. Daarom...

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:24

Cassidy: ik heb vandaag gebeld...heb nl een veulen die papierloos is en een paspoort moet hebben...kan dus gewoon een paspoort aanvragen zonder chippen....

Eleonoor : zwak excuus....dan zou je schrijven: er zijn gevallen bekend dat....
Citaat:
omdat de eigenaren van paarden waarbij het fout is gegaan liever niet door het 'slijk' worden gehaald en nog een publieke trap in hun rug willen krijgen waarom ze hun paarden hebben gechipt

dus door de antichippers....
vind het heel vreemd, als er zoveel mis gaat zou juist die bekendheid ervoor zorgen dat er niet gechipt wordt en het geen verplichting wordt..
Nu krijg ik het idee van een broodje-aap-verhaal....

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:26

Wat een onzin zeg. Ik ken ook heel veel gevallen waar het 'goed schijnt te zijn gegaan'.
Als je geen feiten te melden hebt, dan heb je mij niets te melden.
Ik ben geinteresseerd in voor en nadelen, maar dat wel met een goede basis.

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:28

Ik vind de felheid vooral uit de hoek van de anti-chipper komen, op het griezelige af. Als je er voor kiest om het niet te doen, dan is dat ieder zijn recht. Als je met goede argumenten, onderbouwd door feiten, aankomt, dan zijn die zeer welkom in mijn opinie. Maar het lijkt wel een soort hetze tegen het chippen en dat vind ik veeeeel te ver gaan. Laat ieder zijn eigen mening vormen op basis van de juiste gegevens....