springlesje gevolgd in de plaatselijke manege.ahum

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

springlesje gevolgd in de plaatselijke manege.ahum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 19:38

vanaf de zijkant enigsinds mijn vriendin deed mee, aan de les die anderhalf uur duurd. ok mijn vriendin poets het paardje waar zij mee moest rijden. ah ja pas op want als je dat doet loopt hij weg, bij aansingelen steigert hij, hou hem vast want hij kapt (uitzwaaien, of hoe je het ook kunt zeggen)

Scheve mond had ondertss zo iets ahja leuk paard, wat moet dat zijn met beginners Scheve mond

dus gaan we haar zadel en hoofdstel halen:
oh geen zadeldoek te vinden ik neem dat oude vod (oude versleten zadeldoek)maar Verward
vorige keer had ze zonder zadeldoek moeten rijden omdat ze totaal geen vond.

Scheve mond wat een organisatie Scheve mond

goed zo gaan we verder...
iedereen moest helpen hindernismateriaal in de piste te zetten, ohja geen probleem ik help ff mee goed alles staat. Zie ik naar het beginparcoursje.
zaten er nog losse lepels op de staanders, boven de balk.

Scheve mond had weer zo iets van, die gaan ze er toch afhalen , dat is gevaarlijk? niet dus Scheve mond

Dus de les begint...
Waren ze 5 min bezig, waren ze al aan het galoperen.

Scheve mond dacht ik weer: eum bestata instappen niet meer? Scheve mond

Dan begint het springen, eerst allemaal is alleen het eerste parcoursje.
ondertss zaten ze bijna omgekeerd op hun paard, om te kunnen praten over de 'koetjes en de kalfjes'. Voor hun verhaal dan wat duidelijker weer te geven gaan ze met hun zweep zwieren enzo...

Scheve mond HALLO, waarom zegt de lesgeefster niets? je moet altijd alert zijn -->dacht ik weer Scheve mond

dan gaan ze met enkele meteen achter elkaar springen.
enkele uitspraken van de lesgeefster:
-verdorie waarom doe je dat nu? (paard wou niet over hindernis)
-lichtrijden op juiste been
-verkeerde galop
-kan je niet uitkijken???
ze sprongen achter elkaar en iemand had een balk afgegooit en diegene achter kon niet tijdig stoppen dus sprong ook maar

dat was ongeveer haar uitleg van de les.

dan was de les voorbij Thank God

waren ze aan het uitstappen.
Bolt de lesgeefster het af !!!! waren die kinderen maar alleen aan het rijden (voor diegene die bolt niet begrijpen, trapt het hem af, gaat weg)

Scheve mond wat een risico Scheve mond


ziezo dat was de les voor vandaag

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 19:53

Ben ik blij met de les die ik nog volg wekelijks op de manege als ik zoiets lees Scheve mond . Ik was het daar ook al lang afgebolt. Onze groep heeft in een crisisperiode ook eens een tijdje lesgehad van iemand die rijtechnisch nul bijbracht en waar er alleen maar wat werd rondgecrosd op enkele voltes, we hebben toen wel duidelijk laten merken aan de manege dat we er niet mee eens waren en nu hebben we superleuke les.

Ten eerste vind ik het harnachement al bijzonder belangrijk, erg als je zonder zadeldoek moet gaan rijden.
Na vijf minuten galoperen ben ik ook geen voorstander van. Wij stappen eerst altijd, dan gaan we figuren rijden in draf, dan stappen we weer en dan pas gaan we galoperen.
En de instuctrice lijkt me ook niet om naar huis te schrijven.

Hoe was eigenlijk de rijkunst van de groep? Konden de ruiters goed rijden of zaten ze ook maar wat mee te hobbelen op het paard?

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 19:59

de ene trok haar paard omhoog als het ware over de hindernis, ze stond recht en trolk naar boven.
mijn vriendin is van perfecte basis naar 0,0 gegaan
ene meisje haar pony croste scheef naar de hindernis toe, met al getrek en gesleur bijgevoegd.
ene bleef constant achter met de sprong enzovoort.

eentje reed met een pessoa bit

dan nog eentje sloeg haar paard over de hindernis of in galop

denk dat het dat ongeveer is

ja ze zijn er voro het te leren, mar als de instructrice hen er niet op wijst...

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 20:14

maw, instructries(voor zover die er waren) van de instructrice trekken op niks. Scheve mond . En het parcours? was dat hoog? Als ik de rijkunst lees van de ruiters, lijkt het mij niet echt aan te raden om daar mee te gaan springen, eerst maar eens leren fatsoenlijk rijden zonder ruk en pluk en afstand leren houden, en dan pas springen. Scheve mond

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 20:19

Eigenlijk een absolute afrader dus, die manege...
Vind het niet normaal hoe daar lesgegeven word als ik dit zo lees Scheve mond

Misschien dat het bij een andere instructrice wel anders is...

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 20:26

xKatleentjex schreef:
maw, instructries(voor zover die er waren) van de instructrice trekken op niks. Scheve mond . En het parcours? was dat hoog? Als ik de rijkunst lees van de ruiters, lijkt het mij niet echt aan te raden om daar mee te gaan springen, eerst maar eens leren fatsoenlijk rijden zonder ruk en pluk en afstand leren houden, en dan pas springen. Scheve mond


ik schat 70 cm?

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 20:28

die manege is zo 'boertig' als het groot is, in de cafetaria ook de barvrouw is hele dagen dronken. (elke keer als ik er ben) en tegen dat je bediening hebt gehad is de volgende wereldoorlog voorbij.

had de piste is afgehuurd, en ga dus naar die mevrouw ja hoeveel moet ik u voor de piste?

barvrouw: ah heb je gereden in de piste?

voor het zelfde had ik me verongelukt en had niemand het gezien, of wasik een slecht mens en was ik zonder betalen weer weg