De verantwoordelijkheid van de manege (discussie)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 18:57

Marije_jiplover schreef:
Ach ja, er zijn tegenwoordig zoveel mensen met paarden, maar de echte paardenmensenzie je niet meer zoveel. En erger nog, de paardenmensen worden door de mensen met paarden zwartgemaakt omdat ze niet goed omgaan met hun paarden.


en dat is nou zo waar OK dan!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 16:17

Iedereen weet dat dit soort dingen met paarden gebeuren. Maar laten we alsjeblieft niet alle maneges over één kam scheren zeg, is nergens voor nodig.

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 18:41

nee precies... die mensen weten gewoon wel wat ze doen.
En tsja, ze hebben als een pony heel dwars is nou eenmaal niet de tijd om de NH boeken in te duiken, dus krijgen ze gewoon ouderwets op hun donder... ~~}> niets mis mee.

Ook vindt ik dat mensen zich vaak teveel door het 'uiterlijk' van een manege laten leiden.
De pensionstalling waar mijn paardje komt te staan ( Hyper! )
En dat is op de manege waar ik al sinds ik op knollies hobbel rijdt, de manege paarden en pony's staan daar in stands... niet de beste manier van houden, maar zeker ook niet slecht. De pony's en paarden kunnen wel ruim liggen e.d. en ze vervelen zich tenminste niet omdat ze genoeg afleiding aan elkaar hebben. en ze staan meestal tot hun knietjes in het stro (of zaagsel bij sommige pony's) Verder is het echt een perfecte manege OK dan!

Maar als mensen weleens komen kijken zeggen ze:
oooooh wat zielig! ze staan in stands!
of:
Kijk eens hoe mager dat paardje is!
(is een kwart arabje van ongeveer 32 jaar... Rolleyes tsja die zijn nou op die leeftijd niet meer zo vol en dikkig als de shet van boer Pim Clown maar hij ziet er verder goed uit en wordt vaak door de VA gecontroleerd)

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:36

Ik ben er weer over uit:
Bokt is een tof forum, met wijze mensen!!!!
Mijn complimenten meiden. OK dan!

Nog iets:
Veel mensen hebben toch een steekje van jaloezie tov paardenmensen zoals manegehouders, handelaren, en bijv topruiters, die in the picture staan.
En kraken die mensen vervolgens af, en tegenwoordig gebeurd dat maar openbaar op t internet.


Het lijkt allemaal heel mooi zo'n beroep, op een afstandje.

Het is natuurlijk in t echt geen rozengeur en maneschijn.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 01:25

Natasha schreef:
Ik ben er weer over uit:
Bokt is een tof forum, met wijze mensen!!!!
Mijn complimenten meiden. OK dan!

Nog iets:
Veel mensen hebben toch een steekje van jaloezie tov paardenmensen zoals manegehouders, handelaren, en bijv topruiters, die in the picture staan.
En kraken die mensen vervolgens af, en tegenwoordig gebeurd dat maar openbaar op t internet.


Het lijkt allemaal heel mooi zo'n beroep, op een afstandje.

Het is natuurlijk in t echt geen rozengeur en maneschijn.


Dat heb je helemaaaaaal mis....
de meesten zijn jaloers op mij...(en bondgenoten natuurlijk)
manlief zorgt voor de inkomsten en ik voor de uitgaven....
en das meestal wel rozengeur en maneschijn...of je moet al maand overhouden aan het eind van je geld....dan moet manlief er maar een baantje bijzoeken Haha!

op zich heb je wel gelijk dat er meestal een stukje afgunst bij zit...maar ook iets onverklaarbaars...tenminste bij als je kijkt naar de paardenhandel...
verkoop je dure paarden dan wordt bedonderd, behalve als je naam en faam hebt in de sport, want dan betaal je voor de naam....
verkoop je goedkope paarden dan kan dat niets zijn en wordt je ook bedonderd Verward heb je daarbij naam en faam dan kan het al helemaal niets zijn.....immers goede naam verkoopt vanzelf en hoef je niet lopen leuren...
even kort gezegd dan...

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 15:46

ik heb het hier wel eens met mijn manege houder over gehad en die zei dat de paarden alleen maar bedrijfsmiddelen zijn om geld mee teverdienen. hij ziet het als auto's. ik ben het er niet mee eens, maar je doet er zo weinig aan he.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 17:54

Ja maar carola zo is het maar net......... en met je bedrijfsmiddelen moet je voorzichtig zijn....... als het kapot is kan je er geen centjes meer aan verdienen........ daarom zullen manegeeigenaren altijd heel voorzichtig zijn met hun bedrijfsmiddelen

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 18:07

ik denk ook dat manegehouders echt wel voorzichtig zijn met hun paardjes.. ze moeten er immers hun brood mee verdienen..
hun naam staat of valt ermee.. als een manegehouder zijn paarden slecht verzorgd, krijgt hij daarmee echtwel een reputatie, en duss minder klanten..

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 18:08

Helaas zijn niet alle manege eigenaren zo. Gelukkig worden de manegepaarden- en pony's op de manege waar ik werk op en top verzorgd. Bij de ponyclub naast ons is dat wel anders..

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 18:11

tjaa ik weet niet.. ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van een manege waar ze de paarden erg slecht verzorgden.. gelukkig maar
op de manege waar ik rijd is alles echt goed geregeld.. de paardjes staan er verzorgd bij.. en qua veiligheid is alles ook goed geregeld..

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 19:00

ze worden ook niet slecht verzorgt, maar als ze kreupel zijn moeten ze echt gewoon mee lopen, zeker als het een populair paard is. ik zeg ook niet dat het overal zo is, maar bij ons wel. alleen als het beestje echt niet meer kan dan mag hij op stal, eerder niet. ik ben het dar dus niet altijd mee eens.

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 19:31

Bij ons is dat niet zo..
het is wel af en toe zo dat een paard twee lesuren achter elkaar moet lopen.. maar als ze kreupel zijn staan ze op stal of in de wei.. het maakt dan echt niet uit hoe populair dat paard ook is, als ze kreupel zijn lopen ze niet mee..