Hoe oud was jij de eerste keer???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 11:18

ik was zelf 8 jaar toen ik eindelijk op les mocht:D
Natuurlijk had ik al wel op pony's gezeten op de kinderboerderij enzo, maar dat was niet echt rijden.

Ik heb nou sinds een week(!!!!) een eigen paardje gekocht!!!
IK heb hem zelf betaald en moet ook zelf de stalling betalen.
Maar ik heb het er zeker voor over!!!

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..


KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 11:31

Jong Tong uitsteken
Echt paardgereden heb ik toen ik 7 was geloof ik..

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 11:32

Ik was 15 bij de eerste rijles en 16 bij de 2e les. Ik ben dus een later ruiter.

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 12:00

Eerste keer op een paard, 10 jaar ofzo. Met heel veel schrik, ik moest echt niks hebben van die beesten. Haha! Veel te groot, veel te lomp, veel te gevaarlijk. Gaf mij maar een hond, dan was ik gelukkig!

Vier jaar later kreeg mijn zus haar pony en toen zat ik iets vaker op, rond 15 jaar eerste les. Nam gemiddeld twee keer in de maand les, het zei mij nog altijd niet enorm veel paardrijden. Wel die paardjes verzorgen, ik had mijn schrik al overwonnen en vond het geweldig om de verwaarloosde pony's van de manège een lekker poetsnamiddag te geven.

Toen ik 17 jaar was kreeg ik mijn eigen paard, met de bedoeling dat mijn zus met hem wedstrijden reed en hem daarvoor trainde en ik hem zou knuffelen en met hem zou gaan wandelen. Toen hij een jaar later niet goed genoeg bleek voor mijn zus, heb ik alles overgenomen. Met veel plezier *LOL* Nu rij ik gemiddeld 4 maal per week.

Mijn paard hebben mijn ouders betaald, de stalling, voer, smid, DA betalen zij ook. Maar alle bijkomende zaken (zadel, dekje, bandages,... en lessen) betaal ik zelf. (Of krijg ik wel eens voor verjaardag of kerstmis)

You touched my heart you touched my soul. Goodbye my friend.
~Snifje: 09/07/1989 - 08/06/2005~
~Baloo: 01/04/2004 - 11/02/2006~

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 15:54

Ik was al 14 toen ik eindelijk mocht gaan lessen...al bijna oud en bejaard al ik alle andere leeftijden zie!

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 16:39

de allllleeereeeerste keer dat ik ooit op een paardje zat was op m'n 3 jaar, op de kermis Schijnheilig Ik vond het toen zo leuk, dat ik elke keer op een paardje van m'n vriendin mocht stappen als ze gedaan had met rijden Haha!
Ik was helaas nog te jong om naar de manege te gaan Verdrietig
Maar op mijn 4 jaar kreeg ik mijn allereerste 'lesjes' Haha!
(je moet je echt niet veel voorstellen bij die lesjes horen Bloos )


* ik heb mijn paardjes zelf betaald, en geef nu nog steeds veel geld uit voor de huur van de wei enzovoort,maar m'n ouders betalen natuurlijk mee Haha! *

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 16:59

Ik was 7. Had verder nog nooit bewust een paard meegemaakt, maar ging met een vriendin mee naar haar paardrijles en mocht natuurlijk aan het eind van de les nog even stappen....Vond het werkelijk vre-se-lijk, hobbelde me veel te veel

Een week later zat ik op les Verward hahaha....ach nou ja, ben nu weer 11 jaar verder en geniet er nog bijna dagelijks van.... OK dan! (kan me niet voorstellen hoe mijn leven zou zijn zonder dat ik ooit met haar naar de paarden geweest was...zal erg dicht in de buurt komen van saai denk ik)

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:12

toen ik 6 was ging ik wel eens met 2 nichtjes van me mee als die naar de manege gingen waar zij les hadden. Toen ik bijna 7 (nog 2 weken of zo) was mocht ik daar ook op les. (minimum leeftijd was daar 7 jaar) de pony waar ik in de eerste les op zat heette Touche.

Eerste eigen paard had ik pas 'wat' later. Toen ik 22 was, heb ik Prisca gekocht, helemaal van mijn geld en betaal haar nu dan ook van mijn geld...


Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:33

Als we de kermis rondjes niet mee tellen (die waren ongetwijfeld eerder) was ik 5 toen ik er voor het eerst op zat. Ik mocht namelijk op paardrijles . Ik was echt super trots!
(en niemand in de klas geloofde me )

Ow en nu heb ik mn eigen pony (ik ben nu 15). Mijn ouders betalen alles.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 18:56

Op mijn tweede mocht ik op het paardje van mijn tante "rijden".
Ma deed alle kleuren in haar broek terwijl ik alleen maar harder harder riep Haha!

Ik kreeg een paard op 11 jarige leeftijd, en werkte toen 2 keer in de week om mee te betalen in het onderhoud.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 19:11

Allereerste keer zitten op een paard weet ik echt niet meer, kom vaak foto's tegen van mij in peuterteneu op een paard, vastgehouden door broer of nicht ( die reden paard en ik mocht wel eens 'zitten' na de les )

Het echte rijden is bij mij op mn 8e/9e begonnen geloof ik, rond die tijd.

Ik heb een eigen pony, deze heb ik zelf betaald, en betaal onderhoud e.d ook zoveel mogelijk zelf.
Ik sta gratis bij een kennis en hoef geen stro en hooi te betalen dus dat scheelt al een heleboel, anders had ik hem niet zelf kunnen onderhouden.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 19:57

Toen ik 4 was mocht ik elke week naar les op een manege in Vaassen. M'n zus was toen 7 en toen zij op rijles mocht wilde ik natuurlijk ook. Haha!
Ik reed op een heel braaf pony'tje natuurlijk maar deed al wel alles. Sja, als je 'galop' zei zaten ze in galop dus zo moeilijk was dat niet. Haha!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 20:12

Zo lang ik me kan herinneren zat ik met me bakkes tegen een ruit geplakt als we met de auto langs een weiland (hoe ver dan ook) reden. Zo rond mijn 8 á 9 de is dat verminderd door een gezellige neusdruk im mijn rug dankzij een paard (hij beet niet Verward) Heb toen ik 5 of 6 was op paardjes gereden (lees op de kermis een rondje). Toen ik 12 was hobbelde ik wel eens op een vriendin haar paard en ben pas echt gaan lessen toen ik 13 á 14 was.
Paard heb ik zelf betaald.

- Offline -

Carlijntjuh

Berichten: 87
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 20:34

Ik was ook 8 toen ik voor het eerst les kreeg. Toen ik 13 was kreeg ik mn eigen paardje, die heeft mn moeder betaald, maar we rijden haar dan ook samen. Helaas heeft mn moeder het de laatste tijd heel druk met haar werk, dus heeft ze nauwelijks nog tijd voor Pepper.

Pepper, je t'aime!!! NU ZELFGEMAAKTE STRIP IN MN PROFIEL: lachuh!!!!!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 20:37

ik was 7 toen ik voor het eerst les kreeg

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 20:39

Ik was 6. Mijn eerste les was op Dilles, dat weet ik nog goed Haha!

:D

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11565
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 21:45

Ik was precies 4 dagen 15 Tong uitsteken
Een halfjaar de oren van mn ouders hoofd gezeurd en toen kreeg ik eindelijk rijlessen bij Manege Tinte
Ik helemaal blij natuurlijk en heb welgeteld 3 maanden alleen bij de manege gereden, toen kreeg ik mijn verzorgpaarden en heb ik nog even mijn kaart volgemaakt en nu rijd ik alleen nog maar mijn verzorgpaarden, waar ik ongeveer 5 keer in de week ben. ik rij niet elke keer, maar ben er wel regelmatig.
En daar betaal ik dus 8 euro, dan kom ik dus 5 keer in de week, mag rijden wanneer het uitkomt (is 3/4 keer in de week) en op de manege was het 9 euro per les
En voor die 8 euro krijg ik dan ook eens in de zoveel tijd les

*Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam*
12-05-2016 Esmee Simone <3
28-12-2018 Dafne Joëlle <3

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 12:58

ik was 4 en toen reed ik op een shetlander,vanaf mijn 9e ben ik wedstrijden gaan rijden op een manege.

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 13:00

Ik heb van mijn 3e tot mijn 13e/14e geturnd...

Voor de gein een keer een ponyles meegereden,
daarna gelijk gestopt met turnen en begonnen met manege lessen.

Sindsdien niet meer gestopt Lachen

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 13:27

Echt de eerste keer? Als baby, hebben we nog een foto van Knipoog
Maar de eerste echte "les" kreeg ik op m'n 5de verjaardag.

ariekkie

Berichten: 896
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Klaaswaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 16:44

ik was een jaar of 6/7... ik heb nu een verzorgknolly.!

    It's just how life goes.. step by step

Diplodocus

Berichten: 160
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: borssele

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 17:52

Ik was 3 jaar toen ik voor het eerst op een pony zat,maar ben pas met 9 jaar gaan rijden op een manege. Ondertussen heb ik een eigen paard,die heb ik eerst 5 jaar verzorgd en daarna zelf gekocht. Ondertussen heb ik hem nu 6 jaar van mezelf. Mijn ouders betalen helemaal niks mee aan mijn paard en moet er zelf hard voor werken. Maar dat geeft niet,want ik zou hem voor geen goud meer willen missen Lachen

Groetjes Knipoog

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 17:57

Ik was een jaar of 3 toen ik voor het eerst op een pony zat. Dat was op de kinderspeelplaats. Daar kwam toen een schimmel langs. Daarna was ik pas 9 toen ik op een pony zat. En van mijn 9de tot nu rij ik nog steeds elke week paard Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 18:01

Volgens mij was ik een jaar of vijf. Ik weet het niet eens meer precies, maar ik was zes jaar toen ik bij de manege op rijles mocht Haha! Helemaal geweldig vond ik die eerste les Haha!

Aan mijn pony's heb ik helemaal niets betaald, en ik betaal ook geen stalling of voer. Soms, heel soms koop ik zelf een zak muesli. Maar verder betaal ik wel andere dingen die je nodig hebt Bloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blacky94, ComscoreBot, Dandy200, herr_balou, Hobbyhorse, J30d, karinmanon, marinst, paard1970, Slmt9 en 156 bezoekers