manegepaard ingeslapen na verkeerde afloop rit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

manegepaard ingeslapen na verkeerde afloop rit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 22:29

Huilen ik had vorige week zondag een strandrit met een groep met de manege.. en toen gingen we in gallop over t strand.. en t paard van me zus.. (manegepaard dan hea) die struikelde.. dus die liep al helemaal niet goed met zijn voorbeen. maar de leider dacht dat ie zich gewoon verstapt had en we gingen daarna dus gewoon weer in gallop, maar het ging echt niet..!!

dus toenw e aan het stappen waren ging hij helemaal raar op zijn been staan.. en hij wilde zowat gaan liggen Scheve mond dus toen was me zus maar afgestapt. en toen is de manege gebeld en moest hij met de trailer opgehaald worden..

toen op de manege.. t voelde niet warm, en het was maar een klein beetje dikker geworden, maar hij had er echt heel veel last van
Verdrietig maar goed, dan verwacht je dat het sowiezo wel beter zal worden..

en .. nu hoorde ik van een vriendin op msn, die ook mee was met de rit dat hij gister is ingeslapen Huilen zijn bot was gescheurd ofzo... k kan het nog niet echt gelove... dat ie zomaar weg is Huilen t was zo'n lieverd.. heel snel maar deed nooit iemand kwaad, bokte nooit,. ging er nooit vandoor. en nu issie er gewoon niet meer Huilen

pff k moest het ff kwijt.... kieni... k zal je nooit vergeten Verdrietig Huilen

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:34

Sterkte meid!
Vervelend dat een leuke rit zo moet aflopen.

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:35

Dat kan dan opeens zo snel gaan hè. Moet een hele schok zijn geweest voor je.
Ik vind het wel raar dat de begeleider dan gewoon nog een keer in galop gaat hoor Verward . Ik denk wel dat het beter voor het paard is dat hij ingeslapen is..

Veel sterkte nog hè..

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:35

Heel veel sterkte!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:43

Die begeleider moet zich schamen... met een paard dat al niet lekker stapt (en dan moet het goed pijn doen, de meeste kreupelheden zie je pas echt in draf) ga je in geen geval galopperen. Klaar.

Akelig hoor...

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:44

he das vervelend!
sterkte ermee!
en die begeleiding is ook lekker dan

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 22:45

ik vind het ook wel belachelijk.. kijk dat je een paard ffies door laat lopena als hij zich verstapt kan ik me voorstellen maar om dan gewoon nog in galop te gaan.. en toen wilde ze daarna weer in galop maar dat paard ging zowat liggen.. anders was ze gewoon in galop gegaan Boos!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:49

Aah wat rot!
Sterkte Ach gut

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 02:40

Tja niet echt slim van die begeleider. Die zal zich nu ook wel voor de kop slaan.

Hoe voelt je zus zich?

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 09:43

heel veel sterkte Ach gut

ik vind het trouwens ook stom om dan gewoon weer in gelop gaan of er niks aan de hand is, als ik aan het rijden ben gaat de gezondheid van het paard voor *LOL*

Ik heb het een keer met ilet gehad, priscilla en ik waren de beugels op maat aan het doen, toen zakte meneer door vier benen tot mijn knie (hij is 1.65 en ik 1.60)
Ik schrok me dood daarna stond hij ook heel zielig tegen mijn aan, we hebben dus gelijk alles gecontroleerd en ffe gestapt maar daar zagen we niks, toen had ik het aan mijn instructrice gezegd en die zij dat hij gewoon hooi wou pakken Boos!
Dat liet ik me niet afschrijven en heb in het begin goed opgeled hoe hij liep en dat we gingen draven ff aan pris gevraagd maar die zij dat alles goed was.

Maar die schrik zit er wel goed in zeg pfff.

IK hoop dat je zus zich niet super schuldig voelt want zij kan er ook niks aan doen lijkt mij, zij deed wat de begelijder zij Ach gut

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 09:57

wat naar hey!
de begeleider moet zich diep gaan schamen, hoop dat ze zich flink schuldig voelt Boos!
hoop dat jij en je zus het snel een plekje kunnen geven en niet het plezier in rijden verliezen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:10

wat een vreselijk zielig verhaal voor dat paard.
Die begeleider moet zich idd schamen. Maar zulke dingen gebeuren sneller op maneges omdat begeleiders meestal goedwillende vrijwilligers zijn die voor een zakcentje meehelpen. Dus eigenlijk moet de manegehouder zich schamen dat hij geen beter gekwalificeerd personeel in dienst neemt.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:21

ja jippie, das ook wel weer waar.... maar iemand die enigszins wat van paarden weet, of om ze geeft gaat toch niet doorrijden!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:23

Jeetje wat een zieig beestje zeg Verdrietig

Stom van die begelijder daty hij gewoon laat doorlopen zeg !! Meestal stap je gelijk af en kijk je of je zo niks kunt voelen enz.

Nou iig sterkte ermee Ach gut

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:29

arm paard om zo tot zijn einde te komen.
sterkte

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:40

Sterkte ermee Ach gut

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:45

Begeleiders zijn soms ook vrijwilligers die helemaal niets krijgen. Die zelfs op hun kop krijgen als ze een paard komen terug brengen (want dat is gewoon stijvigheid en wordt vanzelf beter als je gewoon doorrijdt).

Om alle schuld richting de begeleider te schuiven is wat gemakkelijk.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:45

Veel sterkte ermee Ach gut
En indd die begeleider moest zich schamen....

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:52

Bah wat afschuwelijk!
Heel veel sterkte ermee

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 11:19

ze begeleider is geloof ik een zus van de eigenaresse.. en is voor zover ik weet dr hele leven al bij de manege betrokken.. tis niet zomaar iemandd ie ff meerijd.. dus ik had dit ook niet helemaal verwacht eigelijk
me zus voelt zich nu echt heel schuldig.. ze kan er echt niks aan doen maar ik snap best dat je je dan ff k*t voelt... ik heb het zelf ook jaren geleden gehad, ook met een manegepony... was oook kreupel toen we terugkwamen en moest toen ook weg was wel een oud ponytje.. maar je blijft altijd een naar gevoel eraan over houden Verdrietig

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 11:20

echt heel erg... Verdrietig
en idd die begeleider Boos!
heel veel sterkte!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 11:30

Vriendjes zijn? Ook namens mij heel veel sterkte!

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 11:38

Echt een supernaar verhaal, maar toch wel het beste dat het dier is ingeslapen. Maar om nou alle schuld te schuiven op één persoon, die door de verkeerde conclusie te trekken, alle schuld ineens op zich krijgt, dat vind ik ook niet netjes. Iedereen maakt wel eens een erge fout, maar daar leer je van en daar zal zij denk ook wel van geleerd hebben, dat ze dat voortaan voorzichtiger moet zijn met conclusies trekken. Maar het moet wel een grote schok zijn geweest voor jou en je zus etc. Ach gut
Een vriendin van mij was op een onderlinge wedstrijd en reed op een manegepaard, maar dat paard was kreupel geraakt toen zij er op zat dus tijdens de wedstrijd, en ze mocht gewoon doorrijden van die manegehouder Lips are sealed Dus dat deed ze ook, had ze later ook nog een winstpunt gehaald, nou.. Als manegehouder moet je toch wel weten dat je gelijk moet stoppen maar in plaats daarvan zeggen ze 'rij maar door' Lips are sealed En die vriendin had ook beter moeten weten Lips are sealed Maar goed, het paard is er wel weer bovenop gekomen en dat gebeurt dus ook op maneges die heel hoog staan aangeschreven..Scheve mond

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 12:57

Het is inderdaad raar, maar om nou alle schuld af te schuiven? Zij heeft ook niet verwacht dat het zo ernstig zou zijn. Kieni heeft gewoon echt pech gehad. Op het strand moet je nou eenmaal snel beslissingen maken met zo'n groep, en helaas het was de verkeerde. oliebol happends. En waarschijnlijk als ze gelijk gestopt waren dan was het alsnog errnstig geweest.
En met strandritten gaan nooit vrijwilligers mee. Alleen de eigenaresse en haar zus.

Zondag avond is zoals ik hoorde, de hele avond de dierenarts erbij geweest, maar die stelde vast dat het niet gebroken was. Kieni kreeg pijnstillers. Paar dagen later kwam hij terug, en bleek het dus wel gebroken te zijn en hebben ze hem meteen in laten slapen. Beter voor Kieni.

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 14:54

nou das ook niet leuk!!
heel veel sterkte!