Wat moet ik nou doen met mijn lieve oude pony???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 19:29

nee, hij kan niet zonder pijnstillers lopen, in ieder geval niet op dit moment, maar kijk met die pijnstillers stel ik het wel allemaal nog langer uit denk ik...

Nicky123
Berichten: 68
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: wilde westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 19:30

Ik denk dat je zelf het antwoord op je vraag ook wel weet maar het nog niet wil weten..... Logische reactie.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 19:31

Citaat:
Als twee bruine ogen vragen,
Help mij, want ik voel me niet fijn,
Mag je dan, omdat je voelt dit is het einde,
Egoistisch zijn?


Met dit stukje heb ik heel wat moeilijke beslissingen gemaakt.
En eigenlijk zegt het genoeg, wil ze nog wel?

Als je haar aan gaat kijken en compleet eerlijk bent heb jij dan het idee dat het dier nog een keer er door heen wilt gaan?

Zo niet, dan is het tijd om afscheid te nemen.
Ze is dan niet helemaal weg, ze is alleen echt op pensioen.

Je moet nu echt gaan bedenken of het een dierwaardig bestaan is om elke dag pijn te hebben, niet meer lekker te kunnen rennen en doen zoals zij wilt.
Pijnstillers zijn tijdelijk en met de tijd zullen de zwaarste niet meer genoeg zijn.

Succes met deze moeilijke beslissing, ik weet niet hoe het beessie is en hoe ze het heeft.
Jij kent haar, jij ziet aan haar of ze het nog wel wil...en jij moet dan een eerlijke beslissing nemen, heel erg veel sterkte met deze.... Ach gut

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 19:39

hee,
je hebt helemaal gelijk, het zou gewoon wel denk ik beter voor hem zijn, maar ik kan die stap nog niet zetten, hoe moeilijk ik het ook vind, hij is gewoon mijn maatje, ookal heb ik er nu een ander paard bij, hij doet geen vlieg kwaad, en gister avond ook hij lag lekker te slapen in zijn stalletje en ik kon er gewoon lekker bij gaan liggen, hij verdiend het ook gewoon niet om zo zijn oude dag te hebben, maar ik vind het gewoon nog heel moeilijk, mijn moeder zei ook al want die had hem vandaag gezien, toen hij niet eens naar een appeltje kwam, toen zei ze meteen van Maud, dit heeft hij niet verdiend, hij heeft heel veel leuke jaren bij ons gehad, maar zo hoort het niet! hij is op, en dit is gewoon zielig, ze zei als het zo blijft maken we gewoon een afspraak bij de dierenarts want dan ga je gewoon alleen aan jezelf denken, zeheeft helemaal gelijk, maar zoals ik al zei, ik wou gewoon dat hij lekker mijn jonge beestje op de wei kon als gezelschap, en lekker van zijn oude dag kon genieten, en waarom zou het dan zo moeten eindigen?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 19:42

Ik snap wel wat je zegt...maar zijn oude dag wordt er niet beter op als je nog langer wacht....als je moeder het zegt, jij het diep in je hart weet, en de hoefsmid en veearts het ook zeggen weet je denk ook wel wat nu het beste is.

Lekker op de wei met je jongere paard zal die niet meer lopen, en beter tsja...denk jij dat ze beter wordt?

En dat is het moeilijkste, en dat snap ik wel, maar dan zal je het egoistische gedeelte wat zegt ik wil haar nog niet kwijt en het is zo oneerlijk opzij moeten schuiven......heel erg hard, maar in dit soort gevallen gaat de pijn van een dier voor jouw eigen belangen....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 19:45

Ik zou hem de mogelijkheid geven om hele dagen buiten te zijn...gaat dat niet, (helemaal met het voorjaar zal hij niet hele dagen op de wei kunnen) dan moet je de konsekwenties nemen.

katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 20:11

als ik jouw zou ik hem laten inslapen. zo te horen heeft hij veel pijn als die al bijna niet loopt Scheve mond het is een hele moeilijk beslissing maar je kan t ook zo zien hij heeft rust en geen pijn meer Ach gut

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 20:16

Slaap er een nachtje over. Zet het idee dat dat weer goedkomt uit je hoofd en geef jezelf een nachtje om erover te denken. Je hoeft niet in 5 minuten zo'n grote beslissing te maken, je mag best even nemen om aan het idee te wennen. Laat het geen tijden duren, maar neem even de tijd.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 20:19

Ik denk eerlijk gezegd dat je die moeilijk stap naar inslapen toch zal moet zetten. Ik denk eerlijk gezegd dat dat beste beslissing voor haar zou zijn.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 22:06

Hoi,
ik ben wel tot de conclusie gekomen dat het het beste voor hem zou zijn, ik kijk morgen nog even hoe het met hem is, en laat er de manege eigenaar nog even naar kijken... alleen ik ben er nog niet helemaal uit of ik het wel kan... maar ja net zoals je al zei het hoeft niet in 5 minuten beslist te worden..

Nicky123
Berichten: 68
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: wilde westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 11:16

Hoe is 't met 'm? En met jou?

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 11:44

Hoi, met mij gaat het wel goed, heb wel heel de nacht na liggen denken, en weet wel wat het beste voor hem is, maar moet het toch nog even laten bezinken het hoeft niet 1 2 3.. maar ik ga vanmiddag naar stal, en dan zal ik wel even kijken hoe het met hem is, ik zal hem wel een paar rondjes stappen en de manege eigenaar er naar laten kijken, maar gisteren werd me wel verteld dat hij wéér lag in zijn stal, dan staat hij ook gewoon niet op, dan kan je erbij gaan zitten en al of je gaat er over heen... normaal zou hij al meteen op hebben gestaan, maar goed ik zal wel even kijken hoe het er straks mee is, we hebben nu toch vakantie dus kan ik goed nadenken,
nogmaals bedankt voor de lieve reacties Lachen

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 12:25

Ik heb in januari precies hetzelfde meegemaakt, mijn paard was vijf maanden kreupel en zelfs in stal zakte hij door zijn voorbeen. Ik wilde het nog proberen en de dierenarts zei ook dat ik hem weer mee mocht nemen, uiteraard met pijnstillers, maar niet langer dan twee maanden.
Als ik er was dan was hij vrolijk, maar zodra ik weg was dan stond of lag hij in en hoekje. Als het aan mij had gelegen had ik hem meegenomen naar huis, maar hij had geen paard-waardig bestaan meer en nu achteraf weet ik ook dat ik de goede beslissing heb genomen. Ik wens je heel veel sterkte met het besluit en hoop dat je wel beseft dat als je het doet dat je aan je paard heb gedacht en dat hij je heel dankbaar is. Ach gut

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 13:59

Op het moment dat een paard zich niet lekker voelt zal hij in bijzijn van mensen of andere paarden altijd proberen om zich sterker voor te doen komen dan hij werkelijk is. Laat een paard in een kudde zien dat hij ziek is, vormt hij het gevaar voor de kudde en wordt hij uitgestoten, en een paard alleen is een prooi voor de roofdieren.

Dus als er mensen bij zij (wij zijn zijn kudde) zal hij altijd vrolijk proberen te zijn. Doet hij dat niet, dan is hij al heel erg ver heen....

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 18:57

is er al iets bekend hoe het met de pony gaat en uiteraard met Rockey?

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 19:25

ben ook benieuwd, en wens haar sterkte en wijsheid...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 19:37

Een heel moeilijke beslissing. Denk dat je al weet wat je te doen staat. Sterkte met de knoop doorhakken. Ik weet er helaas alles van heb 2 maal die beslissing moeten nemen...sterkte Ach gut

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 20:31

Hé lief Maudje... Dit is minder nieuws zeg Lieve Rockey...

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 20:53

Hoi,
nou ik kom net van stal, en heb eerst mijn paardje gereden, zal straks nog een topic maken met de nieuwe foto's er in, toen heb ik Rockey gedaan, ik ging hoeven krabben, en ik pakte zijn voorvoetje en hij viel zo in elkaar was echt heel zielig, hij lag in eens in zijn stal. dus hij stond weer meteen op, dus ik d8 bij mezelf ik krab de hoefjes maar niet meer uit, en wilde hem meenemen, en hij stond echt helemaal te trillen op zijn benen, dus ik nam hem mee naar de wasplaats, en hij liep heel gek, helemaal wijt achter leek wel, en voor ook niet normaal. toen heb ik hem gepoetst was hij nog steeds heerlijk vind, en zijn hoefjes geoliet, en toen heb ik hem geprobeert nog een paar rondjes te stappen, maar dat wou hij niet echt en toen heb ik hem weer op stal gezet, en lekker vertroeteld, en appeltjes gegeven. ik heb ook nog wat foto's gemaakt dan hebben jullie nog een beeld van hem hoe hij er uit ziet, is wel zo leuk... het is echt een teddybeertje...

Hier staat ie in de wasplaats...
Afbeelding

zijn koppie
Afbeelding

zijn lieve koppie weer Kwijl
Afbeelding

Rockey voor zijn stalletje
Afbeelding

Ja af en toe doet ie ff gek haha
Afbeelding

zijn koppie weer haha
Afbeelding

En weer ff gek doen haha
Afbeelding

Snappen jullie nu waarom ik hem nog niet kwijt wil Verdrietig

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 11:03

als ik zo je verhaal hoor is het echt niet goed hoor .
Ik kan je foto's niet zien, zie alleen maar kruisjes, hoe kan ik ze alsnog zien?

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 11:18

Jammer dat het zo moet eindigen Maud.. Veel sterkte nog met je beslissing!
Ik zie trouwens ook kruisjes, misschien moet je ze ergens anders uploaden.

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 12:00

Als hij pijn heeft en geen zin in heeft zou IK hem laten inslapen.
Maar dat moet jij natuurlijk beslissingen.
Ik zie ook kruisjes.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 12:27

hoe moeilijk het ook is, je kan je pony zo niet langer door latren gaan

hij valt om,. hij blijf liggen, hij wil niet lopen, duidelijk dat hij heel veel pijn heeft.
da heet hij niet verdiend, hoe moeilijk het ook is, je kan beter morgen de dierenarts bellen en vragen of hij hem voor bv een week pijnstillers wil geven, heeft rockey een week geen pijn, kan jij een week afscheid van hem nemen, en hem dan laten inslapen.

Ik snap dat het heel erg moeilijk is om die beslissing te maken, maar geef hem dan op zn minst tot die tijd pijnstillers

hem zo laten staan, met pijn, dat heeft hij niet verdiend!

geef hem pijnstillers en stel voor jezelf een termijn bv 1 week of 2 weken, in die tijd geef je hem pijnstillers zodat z leventje wat beter is, zo met die pijn moet je hem geen dag langer laten staan
na die tijd laat je hem inslapen

maar laat hem niet er gewoon zo met die pijn bijstaan, dat heeft hij niet verdiend

sterkte

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 12:38

Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om een beslissing te nemen, je wilt hem natuurlijk nog niet kwijt. Het blijft altijd moeilijk. Maar als ik zo je verhaal lees heeft je pony veel pijn en moet je toch hoe moeilijk het ook is een beslissing nemen voor je pony.
Heel veel sterkte ermee, en ik zie ook kruisjes.

Hevonen

Berichten: 5615
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 13:20

Ik heb van de DA Equipalazone gehad voor onze pony die ook voor de tweede maal hoefbevangen was, tweemaal daag 1/2 zakje. Heeft echt heel goed geholpen (onze pony is een A-welsh). Heeft jouw DA dat al geprobeerd?