Wolfstanden getrokken bij mijn pony (onder narcose

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chocogirl

Berichten: 216
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Kaatsheuvel

Wolfstanden getrokken bij mijn pony (onder narcose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 13:01

Vanochtend was het dan zo ver....
Mijn pony had wolfstanden (meer wolfskiezen, zo groot). Nu was de tandarts een paar weken gelen geweest en zij durfde ze niet te trekken omdat ze zo vast lagen.
Toen heeft de veearts erna gekeken en moest ik naar de kliniek komen om foto's te maken van haar kiezen.
Gisteren hebben we foto's laten maken, maar de wortels van die wolfstanden zaten zo diep in het kaakbot dat hij ze niet kon trekken. Nu moest ze daar blijven afgelopen nacht en heeft de da de tanden er vanochtend uitgetrokken. Gelukkig is de hele wortel meegekomen Lachen en is ze al wankelend weer aan het bijkomen van de narcose.
Gelukkig mag ik haar vanmiddag weer gaan ophalen en kan ze verder bijkomen in haar vertrouwde stal.

Het goede nieuws is dat naar alle waarschijnlijkheid (volgens da) de problemen met het rijden veroorzaakt werden door die wolfstanden en dat ik dit over twee weken weer mag uitproberen . Tot die tijd mag ze geen bit in en moet de wond iedere dag met de tuinslang uitgespoeld worden. (Dit wordt een heel gevecht, Choco houdt absoluut niet van de tuinslang in de buurt van haar hoofd Verward )

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 13:04

Gelukkig zijn jullie heel op de kliniek aangekomen (sneeuw) en is het goed gegaan. Veel succes met het spoelen verwen haar maar flink.

chocogirl

Berichten: 216
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 13:09

Nu moet ik haar nog heelhuids terug zien te krijgen Haha! . Het sneeuw hier nu nog, dus ik hoop dat de wegen een beetje begaanbaar zijn vanmiddag!!