(stomme) vraag aan toileteerders...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 19:20

Een kaars gaat zo weer uit en een aansteker is dan veel gemakkelijker! Doe het ook altijd buiten omdat er veel hoooooiiii ligt in de stallen....

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:34

Ik gebruik altijd een grote aansteker. Zoeen die in de keuken thuis hoort.
Doe het branden nl. buiten, verweg van hooi enzo. En deze waait minder makkelijk uit en vooral heel belangrijk, de aansteker zelf word niet warm.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 01:02

Over dat manen trekken: Als je paard flink gewerkt heeft zitten manen idd losser. Je kunt ook proberen om onderaan bij de schoft te beginnen, vaak reageren paarden daar minder heftig op, het lastige stukje bewaar je dan voor het laatste. Branden van de baard doe ik ook altijd met een aansteker. Als je het een keer gezien hebt stelt het niks voor, paarden vinden het prima, kunnen alleen soms wat schrikken van de stank/rook. meestal valt dit heel erg mee. De zwilwratten en de sporen snijd ik altijd bij en de sok knip ik bij het voorbeen horizontaal weg en achter alle haar. Tasthaar knip ik alleen voor keuringen, anders laat ik ze mooi zitten. Bijscheren van een staart is heel makkelijk. Je begint te scheren op de plaats waar je normaal zou eindigen met vlechten. Je zet de scheermachine op dat punt schuin tegen de staart en draait dan langzaam bij totdat je de laatste ca. 10/15 cm vertikaal recht omhoog gaat. Met een scheermachine kun je ook de kroonranden netjes opscheren en eventueel wat haar aan de achterkant van de kogel om een hol voorbeen te maskeren. Oren brand/scheer ik niet uit, hooguit ietsjes hol. Aangezien mijn paarden het grootste deel van de dag in de wei staan/liggen. Zand in de oren lijkt me geen pretje. Het plukje tussen de oren knip ik weg nagelang het beste staat bij het paard/hals tot maximaal de lengte van de oren. Eventueel staart en maantop nog wat bijtrekken.... en dan kan ie er weer een poosje tegen.

virginia
Berichten: 50
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 12:56

Ik heb ook zo'n goedkoop scheermachientje maar na regelmatig gebruikt te hebben doet ie nu niks meer, de haren zijn echt te dik. Je kunt dan misschien beter iets meer uitgeven voor een goede.