4 shetlanders opgesloten bij generatorhuisje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:09

doet me denken aan dat pennymeisje dat wel even een pony in een verlaten schuurtje in het bos zou zetten...

Arme beestjes! Fijn dat jij er in ieder geval een oogje op houd, en ik zou rustig nog een keer de dierenbescherming bellen als er vandaag niets gebeurd. Beesten staan daar tenslotte (naar het lijkt iig) zonder water en voer!

Cemlys

Berichten: 14958
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:14

raar hoor en vooral dat het hek dan gesloten is. hopelijk kunnen ze er snel weg.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:39

ArwenLune schreef:
doet me denken aan dat pennymeisje dat wel even een pony in een verlaten schuurtje in het bos zou zetten...

Arme beestjes! Fijn dat jij er in ieder geval een oogje op houd, en ik zou rustig nog een keer de dierenbescherming bellen als er vandaag niets gebeurd. Beesten staan daar tenslotte (naar het lijkt iig) zonder water en voer!


Pokemon rules nog steeds Haha! ( sorry even offtopic)

Weet je inmiddels al wat meer??

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:06

Heel benieuwd naar de afloop en waarom de 4 shetten op deze plek staan!
Te gek voor woorden eigenlijk voor mensen staat er bord levensgevaar,maar blijkbaar geldt dit niet voor dieren!
Laten we maar hopen dat ze snel weg worden gehaald daar!
Belachelijk ook dat die arme dieren zonder water en eten staan!
Sommige mensen zijn geen dieren waard,ik kan me er wel eens heel kwaad om maken!
Laat maar snel weten hoe het is afgelopen!
Groetjes Lundi

Hevonen

Berichten: 5626
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 17:26

The story continued...and ends!
Sommige dingen lopen gelukkig helemaal goed af. Ik was weer naar die beessies toe met water en hooi en er stopte een auto naast me. Een meneer stapte uit en zei dat hij inspecteur van de Dierenbescherming was. Hij bekeek de situatie en vond het ook al zo vreemd hoe die pony's daar binnen kwamen. Hij schudde aan het hek en waarempel, het ging zo maar open. Het leek op slot maar was dat niet. Ik ben natuurlijk weer veel te braaf geweest en heb niet aan dat hek zitten raggen. We konden er dus in en hebben de pony's bekeken. Merrie met veulen was heel schuw, de andere twee niet. Hij vroeg een en ander en besloot om de politie te bellen om de dieren zolang ergens onder te brengen. Dat moest dan maar bij ons in de wei. We hebben een kleine wei waar de geiten lopen. Dus mijn zoon die inmiddels langskwam naar huis gestuurd om de geiten op stal te zetten en de hekken open te doen.
Terwijl we op de politie wachtten heb ik heel voorzichtig die merrie gevangen, ze was heel schuw, maar het lukte wel (ze droeg ook geen halster). Ik heb altijd wel een lijntje bij me (op fiets en in auto), is al vaak handig geweest.
Ineens kwam een auto aanrijden en daarui stapte iemand hier uit het dorp. Hij heeft wat arabieren (nou ja, zoiets) en schetlanders. Bleek dit een stel te zijn wat ik wel ken en wat een paar kilometer verderop staat. Er hoort ook nog een grijze pony bij en die was er niet, die had hij nog en ik had ze zonder die grijze niet herkend. Normaal staan ze in een heel laaggelegen weitje en lijken ze veel kleiner.
Die man was ze dus al sinds gisteravond kwijt en blij dat hij ze terug had. De inspecteur van de DB vond wel dat hij de hoeven moest laten bekappen en zou dat controleren. Ik denk dat de eigenaar niet helemaal blij was met mijn bemoeienis wat betreft de DB.

Raar blijft hoe ze helemaal hier komen en wie ze heeft opgesloten.
Nou ja, ik wil geen 4 shetlanders hoe lief ik ze ook vind. We hebben een paard, een pony, 6 grote landgeiten, 6 kippen en 4 katten. Ik vind het wel genoeg. We hebben ook niet erg veel ruimte.
Ik kreeg laatst een prachtige (paard)merrie gratis aangeboden omdat de eigenaar wel wist dat ik haar heel mooi vond en haar goed zou verzorgen. Het gaat me nog steeds aan het hart dat ik nee moest zeggen, dus 4 shetlanders, nou nee.

Ben heel blij dat ze weer thuis zijn. Hij wil ze overigens wel verkopen, hij heeft zijn wei verkocht, ja... uiteraard|: huizenbouw. BAH! Gaat ons mooie paardrijbos verloren, komen allemaal villa's.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:07

Toch wel een beetje vreemd verhaal van de eigenaar dan,daar maak je toch melding van als je je dieren mist?
Of die eigenaar nou blij met je is of niet,maakt niet uit je hebt naar mijn idee super goed voor de beestjes gezorgt!
Hou het maar een beetje in de gaten bij die man,ik heb er het vertrouwen er niet in dat zoiets binnenkort weer zal gebeuren!
Super dat je ook zelfs je weitje beschikbaar had willen stellen voor deze arme dieren!
Groetjes Lundi