Gunther gevonden...maar kapot geschrokken!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:25

ik denk dat je gewoon geschrokken bent
om je oude liefde terug te zien
en hij is denk ik wat ouder geworden dus ingevallen
misschien door het werk op de manege
en mijn paarden schuren ook weleens en dan zijn ze ook weleens kaal
ik ken moeilijk 42/7 bij die stal gaan zitten en zeggen dat hij niet mag schuren dus dat doen ze op de manege ook niet

en ja vieze stallen wat is vies
spinnewebbe ga ik ook niet elke dag weglopen halen
donkere stal is inderdaad wat minder maar zovaak en lang zal de pony niet opstal staan

uitmesten doen ze ook niet elke dag op een manege

ik begrijp dat je de pony wilt helpen
maar misschien heeft de pony het juist wel naar zijn zin
en hobbelt hij lekker rond met die kids

jij vergelijk zijn leven met het leven van jou veulen
die in een geisoleerde stal staat
zonder stof en met goude knoppen

maar niet iedereen heeft de mogelijkheid om zo voor zijn pony te zorgen
en daar komt nog eens bij dat een manege meerdere paarden hebben waar ze voor moeten zorgen
en ook niet een heel erg hoog budet hebben
en elke manege eigenaar zou willen dat de paarden er goed bij staan
maar soms is het niet anders

en als je hem echt graag daar weg wil halen ga je op zoek naar iemand
die volgens jou wel goed voor hem gaat zorgen

veel succes ermee

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:35

Euhm, wat versta jij onder geisoleerd? Dat is toch zeker met lekker dikke muren, en geen open vensters (ramen zonder ruiten zeg maar), ontworpen om zo min mogelijk warmte te laten ontsnappen, of 's zomers zo min mogelijk warmte binnen te laten?
Mijn huis is ook goed geisoleerd, maar reken maar dat er nauwelijks frisse lucht mijn huis binnenkomt. Ik kan er tegen, maar mijn longen zijn dan ook heel veel minder gevoelig dan paardenlongen, en ik sta niet in mijn eigen urinedampen, en heb in verhouding ook heel veel meer ruimte tot mijn beschikking.

Een stoffige stal, is juist geisoleerd...

Begrijp je zelf wel, wat je allemaal zegt, of typ je maar iets (onduidelijks door de spelfouten) ?
Ik begin je steeds minder te geloven... Tijd voor foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:54

Clitia schreef:
Euhm, wat versta jij onder geisoleerd? Dat is toch zeker met lekker dikke muren, en geen open vensters (ramen zonder ruiten zeg maar), ontworpen om zo min mogelijk warmte te laten ontsnappen, of 's zomers zo min mogelijk warmte binnen te laten?
Mijn huis is ook goed geisoleerd, maar reken maar dat er nauwelijks frisse lucht mijn huis binnenkomt. Ik kan er tegen, maar mijn longen zijn dan ook heel veel minder gevoelig dan paardenlongen, en ik sta niet in mijn eigen urinedampen, en heb in verhouding ook heel veel meer ruimte tot mijn beschikking.

Een stoffige stal, is juist geisoleerd...

Begrijp je zelf wel, wat je allemaal zegt, of typ je maar iets (onduidelijks door de spelfouten) ?
Ik begin je steeds minder te geloven... Tijd voor foto's!



Urine dampen???? er zitten kleine gaatjes in de bodem waardoor de urine weggaat! En geloof je niet dat mijn paardje in zo'n stal komt? Oh dan zet ik zeker wel foto's van mijn paard en als ie op nieuwe pension staat hoor

Duhelo

Berichten: 28558
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:01

clitia wil zeggen dat een geisoleerde stal niet zo goed is voor paarden, het ruikt misschien wel fris voor jouw
maar een paard heeft buitenlucht nodig, ook snacht's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:03

dutske schreef:
clitia wil zeggen dat een geisoleerde stal niet zo goed is voor paarden, het ruikt misschien wel fris voor jouw
maar een paard heeft buitenlucht nodig, ook snacht's


Krijgt ie ook.....ook in een geisoleerde stal kan je een raampje ofzo open zetten...huisjes zijn ook geisoleerd en kan toch ook frisse lucht naar binnen?
En hoe denk je dat de stallen van veel beroemde ruiters zijn? Zoals Anky? Ook niet bouwvallig toch?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:05

jezus wat ben jij kortzichtig zeg! Heb bij beroemde ruiters gewerkt en ik zag daar meer leed dan bij koos op de hoek hoor........... maarja de stallen zagen er idd heeeeeeel mooooooi uit......... ik hou hiermee op, weet je hoe ze dat noemen........ schone schijn........ volgens mij altijd op dinsdag avond Frusty Doei, doei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:12

gijsenkim schreef:
jezus wat ben jij kortzichtig zeg! Heb bij beroemde ruiters gewerkt en ik zag daar meer leed dan bij koos op de hoek hoor........... maarja de stallen zagen er idd heeeeeeel mooooooi uit......... ik hou hiermee op, weet je hoe ze dat noemen........ schone schijn........ volgens mij altijd op dinsdag avond Frusty Doei, doei

Nou dan hoor jij helmaal te weten dat je een paard niet in een donkere stal moet zetten...en er zo uit moet laten zien ( heb het over Gunther ) En op een lekker laagje strooi moet zetten!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:13

Wanneer heb je de foto's?

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:13

Wil je alsjeblieft die foto nu inscannen en hier neerzetten ? Dit topic heeft me heel erg nieuwsgierig gemaakt ! Schijnheilig

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:14

Mij ook

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:15

staat je veulen in de winter ook overdag buiten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:18

Cheveyo schreef:
staat je veulen in de winter ook overdag buiten?


JA tis een fjordje dus waarom niet?

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:19

Mag ik antwoord op m'n vraag:

Wanneer krijgen we foto's te zien?

Of heb je je bedacht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:20

SpLaSh_ schreef:
Wil je alsjeblieft die foto nu inscannen en hier neerzetten ? Dit topic heeft me heel erg nieuwsgierig gemaakt ! Schijnheilig

Ik zei al..ik heb die foto's zelf niet! Die heeft iemand anders en die zie ik vandaag ook niet meer...misschien van't weekend

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:21

Cinnepin"]
[quote="Cheveyo schreef:
staat je veulen in de winter ook overdag buiten?


JA tis een fjordje dus waarom niet?
[/quote]

Fjord of niet dat is het niet, maar ik vraag me af jullie weiland met dit weer nog wel begaanbaar is. That's the reason of my question.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:24

Cheveyo"]
[quote="Gast9373"][quote="Cheveyo schreef:
staat je veulen in de winter ook overdag buiten?


JA tis een fjordje dus waarom niet?
[/quote]

Fjord of niet dat is het niet, maar ik vraag me af jullie weiland met dit weer nog wel begaanbaar is. That's the reason of my question.
[/quote]

OOkal was dat niet zo of wel zo...je heb ook nog buitenbakken waar ze in kunnen?

Nicky123
Berichten: 68
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: wilde westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:26

Ben ook erg nieuwsgierig geworden!!! Dus James100 en Cinnepin waar blijven die fotootjes

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:29

en daar kan ie de hele dag in? moeten mensen daar niet rijden dan?

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:29

gijsenkim"]
[quote="Cinnepin"][quote="gijsenkim schreef:
Nogmaals spinnewebben intresseert zo een dier werkelijk helemaal niks........ tis zelfs beter......... ivm vliegen ed


Wat dacht je van een goeie geisoleerde stal?
[/quote]

een goeie geisoleerde stal, is funest voor een paard. Frisse lucht moeten ze hebben
[/quote]
Wilde ik eigenlijk ook net zeggen!Bij ons staat de deur lekker open.Niks isolatie.Ook bij ons hangen spinnewebben Schijnheilig .

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:32

Cinnepin"]
[quote="gijsenkim"][quote="Cinnepin"]
[quote="Cheveyo schreef:
waar staat jouw veulen nu?? ben je daar wel tevreden over?
Nog 11 dagen op een manege aan de pension kant ( met nog 4 veulentjes ) maar gaat naar een pension stal waar het super schoon is! Mooie ruime boxen 3,5 bij 4!
EEn bodem in de stal die het vocht ( van urine bijvoorbeeld ) wegzuigt! Goed geiosoleerd...in de winter niet te koud...en in de zomer lekker koel!
Het zijn boxen die met rood afgewerkt zijn met gouden knoppen aan de bovenkant! En geen ene stoffie of spinnenweb te bekennen
[/quote]



aaaarrrccchhh mis cruciaal woordje

LAND als in WEILAND....... weet je wel waar veulens op horen te staan tot
ze 3 zijn......... Verward
[/quote]

Overdag wel ja..maar s'nachts niet...weet je niet dat er tegenwoordig paarden mishandelaars rondlopen??????? S'machts staat ie gewoon op stal!
[/quote]

Il heb helaas voor mijn paarden geen koperen knoppen op de boxen Cool En over dat er mishandelaars 'snachts rondlopen?Dat doen ze ook IN de stal hoor!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:35

Cheveyo schreef:
en daar kan ie de hele dag in? moeten mensen daar niet rijden dan?


Neehoor.....op de manege hebben we 2 binnenbakken en 2 buitenbakken...en op het pension waar ik dus heen ga ( waar ik al over vertelde ) staat 1 anderpaard..dus kan je goed verdelen toch? en komt een vriendin van mij met haar paard!..en op een steenworp van het bos waar vel gereden word

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:37

Foto's

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:38

jeetje wat een luxe 4 bakken. Speelt hij daar op de nieuwe stal dan in zn eentje buiten omdat er 1 ander paard staat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:41

Nee er komt een vriendin van mij daar ook te staan en die's ook nog niet zo oud en die staan wel vaker samen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:53

Ben wel benieuwd naar fotos eigenlijk Scheve mond