Keuring niet zo goed..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-01 19:08

..gisteren de shows gingen geweldig, maar het was duidelijk teveel geweest voor Imi.
Vandaag uit zijn stal liep ie helemaal niet goed helaas.
Veel gestapt, weet uit ervaring dat het tijdelijk is, stijfheid.
Maar met het voorbrengen was hij nog steeds niet rad.
Onder het zadel gekeken hoe het ging, want hij meestal gaat het dan heel goed. Inderdaad, hij liep gewoon zuiver. Allerlei mensen erbij gehaald, waaronder de fokker en iedereen zei dat hij goed liep.
Voor mijn gevoel liep hij de proef ook gewoon, maar andere mensen vonden hem weer niet goed en lieten dat ook weten.
Het was echt zonde. Later sprak ik nog wat mensen en de meningen waren heel verdeeld. Als ik vertelde dat ie 17 is (de andere hengsten waren jonger) en spat heeft begreep iedereen het, maar tijdens zo'n keuring weten ze dat dus niet.
Maar ach, Imi heeft super zijn best gedaan. Hij was fijn in de aanleuning, makkelijk te rijden. En de shows gisteren waren echt super.
Vandaag was hij 3e (van de 3...grijnz..), hebben we toch nog een beker!
Ik doe hem een paar dagen aan de longe nu, anders wordt hij helemaal stijf. Daarna zet ik hem een paar dagen op rust en dan kijken we weer verder.
Een goede les, en shows en een keuring in een weekend is gewoon teveel voor hem. Hij was ook niet happy daar, wilde niet goed eten, viel nog meer af. We kwamen thuis vandaag en hij was helemaal blij, leefde helemaal op.
Zo'n show is leuk voor hem, maar daarna moeten we gewoon inpakken en weer naar huis....dat weten we dus voor de volgende keer.
Toch was het een leuke ervaring, voor mij is hij nog steeds de geweldigste Lovers

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 20:14

ach ja dat is het belangrijkste toch? maar hij is toch nog wel steeds goedgekeurd?
welke klasse reed je hem?

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-01 21:05

Hij is nog steeds goedgekeurd als dekhengst! Het was een soort competitie tussen hengsten. Hij zat in rubriek ouder dan 8, maar de andere hengsten waren toch nog een stuk jonger dan hij.
Imi is net ziek geweest en is nog niet echt aangekomen, dus we wisten al dat we het niet van het voorbrengen moesten hebben, maar van de zadelrubriek...die telde alleen maar voor 25%.
Hij zag er ook niet zo mooi uit als anders, gewoon wat te mager, niet happy (eenmaal thuis weer wel!), het was gewoon niet zo'n succes.
Ik moest een proef rijden met verzamelde gangen en een uitgestrekte draf en galop, verder geen zijgangen. In de uitgestrekte draf liep ie ook niet lekker, maar voor de rest wel.
Misschien had ik hem beter niet kunnen starten, maar ter plaatse moet je snel beslissen. Kenners zeiden dat ie goed liep, hij voelde goed, dus toch maar gegaan.
Hij was fijn en makkelijk te rijden en als hij echt last heeft van zijn been is hij voor geen meter te rijden.
Nou ja, we weten het voor de volgende keer. Ik houd het bij af en toe een show, niet te zwaar, niet teveel.
De Spaanse pas clinic heeft hem genekt zaterdag. Dat was, achteraf gezien, teveel. Veel en lang spaanse pas en de pirouette (voorbeen gestrekt en op de achterbenen draaien), dat is gewoon ontzettend zwaar. Thuis doe ik het ook niet zo vaak, omdat het zo'n zware belasting is.
Spaanse Pas mag eigenlijk niet van mijn instructrice, omdat je de stap ermee verknalt, hij krijgt zo'n huppelstapje, terwijl we inmiddels zijn stap weer mooi ruim hadden.
Hij staat nu weer tevreden in een dik pak stro, lekkere plak hooi en een bak biks. We doen een paar dagen rustig aan...

Ineke2

Berichten: 33111
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 23:18

Wat jammer, maar toch fijn dat de shows wel heel goed gingen!! Volgende keer kom wel kijken hoor, ik wil Imi ook wel eens IRL zien en jouw natuurlijk ook *LOL*
Knuf voor Imi die toch zo goed zijn best had gedaan Lovers
_________________
<FONT COLOR="deepgreen">
Je bent nooit te blond om te leren.
</FONT COLOR="deepgreen">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ineke2 op 2001-09-23 23:19 ]</font>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 09:23

Tja, zo'n paard mag je eigenlijk niet meer stilzetten he, want dat is funest voor zo'n dier. Die moet je altijd blijven berijden, anders takelt die in no time af.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 09:51

Dat klopt Desiree, maar dat begrijp je niet als je in een publiek zit natuurlijk. De voorgeschiedenis wordt er niet bijverteld, zijn leeftijd ook niet.
Maar hij is echt wel te zwaar belast geweest dit weekend, dus een paar daagjes longeren op ontspanning en dan 1 a 2 dagen losgooien en stappen aan de hand en dan weer verder gaan. Als ik hem echt stil zou zetten gaat het van kwaad tot erger....
Ach, hij heeft super zijn best gedaan, ik ben heel trots op 'm! Lovers

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 10:34

En dat is het belangrijkste, niet dan???? Knipoog Knipoog Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 10:45

Ik zou hem nu juist niet longeren, ik vind longeren namelijk heel belastend. iones wordt ook nog niet gelongeerd. ik rij liever rechte lijnen en zo min mogelijk wendingen met hem. Daarnaast probeer ik hem zo rond mogelijk in te stellen. En ik denk dat je met buitenrijden ook niet zoveel schade zult kunnen aanrichten.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 11:27

Daar zit idd wel wat in Desiree.
Maar buitenrijden betekent helaas voor hem wel veel belasting, omdat hij absoluut niet rustig kan stappen. Hij maakt een buitenrit in passage... Scheve mond\
Maar rechte lijnen, rond, over de rug...daar heb je gelijk in....

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 11:56

Jammer Suzanne, maar evengoed heeft die kanjer zijn best gedaan!!! Het is zoiezo heel knap van jullie!!! Groetjes Monique.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 12:04

Jammer voor je Suzanne, zeker als hij zich daar zelf al niet gelukig voelde. Ach, hij blijft toch jullie kampioen en daar gata het om, nietwaar.