Dagje Otto -> longeren -> voor eerst met bijzet

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Dagje Otto -> longeren -> voor eerst met bijzet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 20:54

Zie fotos:
[ITP] Kalfjes, Winette (gelderse) en meer Lachen
[HAW] [Gelderse] Otto longeren!

Vandaag was het zo mooi weer, dat ik mijn wiskunde boeken achter me liet en richting Otto ging.
Aangezien ik niet van plan was te rijden vanwege mijn rug en marissie ook niet echt veel zin had gingen we maar longeren. De bak lag er ook mooi bij nu het een aantal dagen niet meer heeft gestort regend. En de kou tot vriezen snachts doet de bak ook veel goeds.

Ik stelde voor om eens met de bijzets te gaan proberen. Dus zo gezegt zo gedaan.
Eerst even zijn kleurrijke tuig op: bordeux dekje, met een zwart bontje erop en met een gele longeersingel vastgezet.
Ik bedacht me dat we een hele tijd terug ook peesbeschermers hadden gekregen die vast nog wel ergens zouden liggen. En ja hoor, weliswaar onder het stof en ouderwetse dingen, maar toch om gedaan.
Otto was tijdens het poetsen overigens een brok dinamiet. Hij steigerde zelfs een keer Verward Was zo gespannen als een veertje, en sprong maar heen en weer op de poetsplaats. Helemaal niets voor hem Verward

In de bak lekker aan het werk gezet. Eerst even zonder bijzets, toen met. Lekker los gehouden, aangezien wij het nog nooit hadden gedaan, en de laatste keer dat Otto bijzets had gebruikt al weer jaren terug was. En we willen geen spierpijn natuurlijk Lachen Hij liep lekker op het bit te knabbelen steeds, en later ging hij lekker met zijn koppie naar beneden Lachen Iets anders dan dat stofzuigen wat hij altijd doet, en die neus naar voren steken. Hij liep ook veel beter op zijn voeten, lette beter op.

Hij deed het heel braaf, en liep lekker. Ik zei tegen maris dat ze maar even erop moest met longeren. Maar ik moest natuurlijk al eerste. Mijn rugpijn even verdrongen, aangezien ik toch wel erge zin had. Dus hup erop en gaan met die banaan. Gewoon aan de longe, maar met enkel een beugelriem om de hals. Was wel erg leuk, hij zat heerlijk dus al snel de handjes los. TOen in galop, echt SUPER! Losse handen, heerlijk galoperen zonder zadel!! Echt geweldig! Ik helemaal blij Haha!

En ook Mariska heeft haar handen los gedaan! Ze durfde eerst niet, maar toch haar zover gekregen :top: Echt super! Het was zo leuk en gezellig! Ik wil morgen weer Haha!
Daarna nog even het pad op geweest om te stappen. Weer een brok dinamiet onder onze kont Rolleyes

Echt een super braaf ventje, hij had een lekker slobbertje verdiend, en daar heeft hij ook echt van genoten (alles zat weer onder Rolleyes)
Er waren ook 2 schattige kalfjes, en Winette die de stal half afbrak...

Het was weer een geslaagd dagje en heerlijk genoten a:

Fotos bij horsepics (natuurlijk Haha!)

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:19

Fijn dat het zo goed is
gegaan!!

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:26

Uhm misschien een stomme vraag: maar je was daar toch gestopt?
Foto's zijn leuk. Hij heeft een beetje een iwan hoofd Haha!

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 22:30

_inge_ schreef:
Uhm misschien een stomme vraag: maar je was daar toch gestopt?
Foto's zijn leuk. Hij heeft een beetje een iwan hoofd Haha!


Ben daar gestopt. Maar ga nog wel eens mee met Mariska naar haar Otto. Veelte gezellig om dat niet te doen...