Nee, niet alweer... |(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Nee, niet alweer... |(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 15:51

aaah stinkmodderzooi ook weer Boos! Huilen
gisteravond denk ik wat hoor ik toch, ow zal ons pap wel zijn die thuiskomt, maar toen was het toch reclame dus ik denk, naja dan ga ik ok wel even kijken. Toen was het kwart over tien.
Maar toen ik beneden kwam was mn vader en mn broertje nog niet thuis. Nou toen sloeg me hart echt over hoor, dus gelijk naar starlight gerend, ik dacht nog, neee niet weer plies niet weer Huilen maar jawel hoor, stond ze buiten, terwijl ze een kwartier geleden hooi had gehad, dus toen zakte me hart helemaal in mn tenen..

en toen ik de lamp aandeed, jawel hoor, weer slokdarmverstopping Scheve mond Zelfs de muur zat deze keer vol met slijm en kwijl. Dus weer helemaal in paniek naar binnen (ondertussen omgekleed had me pyama nog aan)
Ons mam gelijk de dierenarts gebeld, die gelukkig meteen zou komen. Hoewel het op zo'n moment niet snel genoeg kan zijn (ff tussendoor, ik weet dat slokdarmverstopping niet gelijk dodelijk is, maar het is niet zo'n prettig gezicht om je paard met een bolle rug te zien 'kotsen')
Nou ik weer naar starlight gerend, ze stond nog steeds slijm proberen binnen te houden maar t kwam er ook via dr neus uit. Gelukkig was de da er binnen een kwartier ofzo en kreeg ze een spuitje met spierverslappers.
Dat hielp niet direct dus moest ie ook weer met een praam aan de slag, acherm, starlight heeft zo'n hekel aan dat ding Scheve mond. Die buis erin en hij blazen he, haha dat was wel grappig Tong uitsteken krijgt ie dat slijm in zn mond *LOL*
Maar daarna niet meer grappig , hij kreeg die prop niet weg, zat vlak voor de maag want de buis zat er helemaal in. Dus toen moest ook nog de waterslang gehaald worden en water door die buis erin Scheve mond
Daarmee was het wel zo over gelukkig en ik zag starlight gelijk weer opknappen Lachen ze deed dr hoofd weer omhoog en keek weer wat gezonder.
Toen ze los mocht (in de kleine wei even kijken wat ze deed) zag ik dat ze nog helemaal na stond te trillen en helemaal bezweet was.
De da moest nog even dr tanden nakijken (had ik gevraagd omdat dat weer een tijdje geleden was) nou starlight zag het niet zo zitten dat hij in de buurt kwam Tong uitsteken Dus die stond gelijk aan de andere kant, ik kon dr wel zo pakken en heeft ie alsnog even gekeken. Daar lag het iig niet aan zei die maar dr tanden moesten wel gevijlt worden.

En meteen toen ze weer los mocht (gewoon weer in de wei op advies van de da) gelijk dr stal in en kijken of dr nog eten lag Clown ze heeft er dus weer niks van geleerd

Het bleek achteraf waarschijlijk te komen door het handje lucerne brok wat ze schijnbaar te snel heeft opgefreten.

Omdat dit al de 3e keer is (1e keer is echt al 3 jaar geleden ofzo, maar de 2e is nog niet zo lang geleden geweest) denk de da dat ze er gevoelig voor is.
Nou ja hopelijk krijgt ze het nooit meer, want het is zo verschrikkelijk eng om je paardje zo te zien Scheve mond

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 15:56

Bah wat zal jij geschrokken zijn zeg!!! Dan heb je nog geluk dat je paardje bij je huis staat, want stel dat zoiets midden in de nacht op een manege gebeurt.... denk dan niet dat ze er optijd bij zijn

Gelukkig is het nu goed afgelopen, beetje uitkijken maar met wat je haar te eten geeft Knipoog
Sterkte verder.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 16:11

Jeetje, dat was vast heel eng om dat zo te zien! Gelukkig dat de DA zo snel kwam en dat je het nu wel gelijk weet te herkennen. Fijn dat ze alweer een beetje is opgeknapt en net als Cinzano al zegt: je mag wel blij zijn dat ze niet op een manege staat zonder toezicht!

Hopelijk was dit de derde en laatste keer, ga haar er maar even aan herinneren dat 3 maal scheepsrecht is!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 16:47

Lijkt me idd eng om te zien!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:05

Oh jakkes, je zult je vast een ongeluk geschrokken zijn.
Dit verhaal klinkt overigens zoals Mickey en Laiser ook redelijk vaak aan de hand hebben.
Maar gelukkig dat Starlight weer de oude is.
Ik hoop dat het de laatste keer geweest is, want dit is echt niet leuk

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:13

Heel herkenbaar en ook heel misselijk om te zien....Mijn merrie heeft dit ook heel snel. Vooral als ze brok heeft gegeten en daarna hooi bv, dan is het oppassen geblazen.
Ik laat regelmatig haar tanden nakijken, heb zo'n voerbak met spijltes zodat ze niet te vlug kan eten en geef haar aangepast voer, slobber.
Ik week een schep brokken met een schep zemelen en een flinke schep slobber en dat krijgt ze s' avonds. Werkt prima, ze heeft het al heel lang niet meer gehad. Misschien iets meer werk, maar ach, als je je paard toch bij huis hebt staan....Staat je paard op een schrale wei? Want als ze dan binnen komen om te eten is het schrokken...
Wat misschien ook helpt is eerst haar hooi te geven, en daarna brok of juist heel laat op de avond nog wat hooi, als de brokken allang de slokdarm gepasseerd zijn....
Heel veel succes, want leuk is het echt niet....

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:19

jakkie wat een verhaal zeg. maar gelukkig dat het goed is afgelopen!!!!!!! Haha!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:22

Jeetje, dat lijkt me idd echt schrikken!!
Maar goed dat de DA snel kwam en jullie er snel bij waren en gelukkig is het geod afgelopen!

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:26

Jeeej, das schrikken, Natal heeft het ook een paar keer gehad, in het begin de eerste keer was ik kei hard aan het roepen en je mag niet doodgaan, waarom noun jij, je bent nog helemaal niet oud en kei hard aan het janken was ik toen, echt ik wist eigenlijk niet wat ik moest doen... maar het is geod afgelopen, hopelijk dat ie er minderlast van krijgt

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:45

Akelig is dat hè.
Ik ken het. Laiser heeft het ook voor een handje.

Gelukkig is het weer goed afgelopen.
Moet je nu kleine porties geven?

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 19:18

dankjewel allemaal OK dan!
Heb haar vandaag maar stil laten staan, mag ze lekker een dagje uitzieken Lachen

Ik weet ook heel goed dat het niet gevaarlijk is, naja behalve de longontsteking die ze kunnen krijgen als ze er lang mee staan, maar het is zo vreselijk om te zien. En ze had ook echt pijn, ze is heel rustig en met dr oren zo naar de zijkant enzo, wat dus gelijk over was toen het eenmaal weg was.
Die da zei trouwens ook nog dat ie van de week een paard had geholpen waar ie het ook niet wegkreeg. Toen moesten die mensen hun paard zo (half kotsend, kwijlend en pijnlijdend dus) een halve dag moest staan. Dan zou hij wel terugkomen in de hoop dat het dan wel gaat.
Nou dat zou hier dus echt niet gebeuren, ik vond het eigelijk al te lang dat ik een kwartier op hem moest wachten eigelijk Bloos

Hij had het er ook over dat de brok ver voor het hooi gegeven moeten worden, maar dat had ik ook gedaan. Ze krijgt om half 6 brok+ muesli (na het rijden soms ook slobber) en dan voordat ik naar bed ga nog een plak hooi.
Nu had ik dus een handje luzerne brokjes gegeven voor het hooi, dat is dus schijnbaar fout gevallen. Hoewel de da zelf niet kon voorstellen dat het aan een handje brok lag, maar ze heeft toch echt niet meer gehad.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 19:19

PintoNatal schreef:
Jeeej, das schrikken, Natal heeft het ook een paar keer gehad, in het begin de eerste keer was ik kei hard aan het roepen en je mag niet doodgaan, waarom noun jij, je bent nog helemaal niet oud en kei hard aan het janken was ik toen, echt ik wist eigenlijk niet wat ik moest doen... maar het is geod afgelopen, hopelijk dat ie er minderlast van krijgt


Bloos
ik ben ook niet bepaald rustig gebleven Bloos
Ik wist wat ze had en toch paniek, maar ja, t blijft natuurlijk klote om te zien hoe je lieffie pijnlijd Scheve mond

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 19:22

Jac schreef:
Heel herkenbaar en ook heel misselijk om te zien....Mijn merrie heeft dit ook heel snel. Vooral als ze brok heeft gegeten en daarna hooi bv, dan is het oppassen geblazen.
Ik laat regelmatig haar tanden nakijken, heb zo'n voerbak met spijltes zodat ze niet te vlug kan eten en geef haar aangepast voer, slobber.
Ik week een schep brokken met een schep zemelen en een flinke schep slobber en dat krijgt ze s' avonds. Werkt prima, ze heeft het al heel lang niet meer gehad. Misschien iets meer werk, maar ach, als je je paard toch bij huis hebt staan....Staat je paard op een schrale wei? Want als ze dan binnen komen om te eten is het schrokken...
Wat misschien ook helpt is eerst haar hooi te geven, en daarna brok of juist heel laat op de avond nog wat hooi, als de brokken allang de slokdarm gepasseerd zijn....
Heel veel succes, want leuk is het echt niet....


Dr wei is op zich wel schraal, ze staat er dag en nacht in dus echt veel staat er niet meer. En ze valt idd wel heel erg aan op het eten, maar dat is dus vooral bij de brok.

Ach ik ben toch superblij dat die da zo snel kwam! ik was ook nog even gestresst of hij zo laat nog wel zou komen Bloos

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 19:47

Sommige mensen leggen een steen (zo'n afgeronde vijversteen) in de voerbak om te voorkomen dat het paard te snel eet ? ik weet niet of het enig nut heeft ?

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 21:06

Mijn paard had laatst ook zoiets. Ik schrok me ook wezeloos en heb meteen de DA gebeld. Na een prik ging het gelukkig een stuk beter met haar. De volgende dag kwam de DA nog even kijken en het bleek dat het aan haar gebit lag, ze had enorme haken op de kiezen! Daardoor kon ze haar hooi niet kwijt, daar maakte ze allemaal propjes van. Nadat het bijgevijld is heeft ze er gelukkig geen last meer van gehad. Pling

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 21:16

ik wist niet dat een paard kon kotsen... weer wat geleerd

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 21:17

klaske schreef:
ik wist niet dat een paard kon kotsen... weer wat geleerd

Kunnen ze ook niet, maar de slokdarm overstroomd als het ware met kwijl, speeksel en voedsel wat er dan vervolgens door neus en mond weer uitkomt.
Het is dus geen kotsen maar t ziet er wel zo uit Knipoog

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 21:20

ah... en alweer iets geleerd... maar ik wil t klaske niet zien doen hoor.. lijkt me verschrikkelijk...

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 21:34

he, gadver, hopelijk doet ze het niet weer. Ach gut

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 21:43

zoiets heeft luck ook een keer gehad, wel iets minder erg maar echt alles kwam uit zn neus Scheve mond
zag er echt super eng uit Huilen
ik hoop dat dit de laatste keer was! Ach gut

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 21:57

Heel herkenbaar
Mijn pony heeft het 2 jaar terug ook gehad.
Had er nog nooit van gehoord toen, en raakte helemaal in paniek omdat ik niet wist wat ze had Scheve mond
Gelukkig was de dierenarts er binnen 10 minuten en was het zo verholpen, maar ben onwijs geschrokken toen.
Bij mij hielp het om het hooi/kuil in een hooinet te voeren, dan kunnen ze ook minder snel eten

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 10:31

Gelukkig dat het bij jullie ook goed afliep

Het hooi krijgt ze over het algemeen in een ruif, maar omdat ze het er toch uitgooit allemaal krijgt ze het soms ook op de grond.

Ik hoop echt dat ze het nooit meer krijgt, laat binnenkort dr tanden weer vijlen (volgens de da lag het daar niet aan, maar ik kan geen andere reden bedenken)

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:41

Ik ken het Scheve mond twee van onze paarden hebben het ook gehad. Tammy had het ook omdat ze te snel at, een tijdje later zijn haar kiezen ook bijgevijld. Ik hoop voor je dat het daar beter van wordt! Het is geen fijn gezicht nee...

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 16:00

Beterschap voor je Floempie!!!!

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 16:06

ooh vervelend hoor! ik hoop voor je dat het niet weer gebeurt!