het grootste paard wat je ooit hebt gezien!?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:36

Cinzano schreef:
Het grootste paard wat ik ken is Jewel van bokker Wennepen, hij is 183.
Flinke jongen dus.

jewel is denk ik ook de grootste die ik ken. wel eens shires op een show ofzo gezien maar die reken ik nu dus niet mee.

Gamble


Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:57

Een paardje wat ik regelmatig rijd is 1.80 hoog. Hij luistert (nu ja Knipoog ) naar de naam Passim, zijn papie is Balzflug. Voor de vergelijking: ik ben 1.65.

Afbeelding

Beetje donker maar het gaat om de grootte hé Knipoog
Afbeelding

Aanleg en renovatie van al je paardenaccomodatie: http://www.tuymansenzoon.be
Vertaling, copywriting, taalonderwijs, proofreading: http://www.pointfinal.be
PB voor meer info!

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:00

ooeh die is groot!! ik heb weleens op grote paarden gereden, maar weet niet de preciese lengte, en heb helaas ook geen foto's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:08

Mijn favo paardje Mondeo is een merrie van 1.85 Haha! Zij is echt een schatje! Hoe groot ze ook is, ze is heel erg langzaam maar houdt wel van racen Verward precies wanneer het niet moet Tong uitsteken!
Maar ja... ze is wel groot en daardoor dus ook tamelijk indrukwekkend op stal. Legt ook telkens haar oren in haar nek enzo, en dat schrikt de echte kleintjes wel af. Maar ja, als je laat zien dat je niet bang bent is ze (net als elk paard...) echt een schatje!!!! Haha!

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:39

Passim oogt ook indrukwekkend, maar zelf is hij zo bang Verward
Hij heeft bv super veel schrik van Quenta, een shetje bij ons op stal... Dan zou je toch denken Knipoog

Aanleg en renovatie van al je paardenaccomodatie: http://www.tuymansenzoon.be
Vertaling, copywriting, taalonderwijs, proofreading: http://www.pointfinal.be
PB voor meer info!

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:44

reddytobias schreef:
ik was afgelopen weekend aan het jureren bij het springen, de laatste combinatie was een meisje op een reusachtig paard, meisje was echt klein, want ze was kleiner dan mij en ik 1.69 ofzo
in de kantine hadden ze al gezegd dat het paard 1.85m was
ik geloofde dat eerst helemaal niet, ik zag hem namelijk staan, maar denk paardenmensen kunnen zo lekker opscheppen! maar na afloop ben ik er toch maar even naast gaan staan en heb even gevraagd hoe groot die was.........maar liefst 1.89m. echt ik kon er zowat onderdoor lopen! heb nog nooit van mijn leven zo'n reusachtig ding gezien Haha!


Op manege de hoefslag heeft er erg lang een reuze-wit-paardje gestaan van iets rond de 190 of 200 cm !

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:07

_Michelle_"]
[quote="Cinzano schreef:
Het grootste paard wat ik ken is Jewel van bokker Wennepen, hij is 183.
Flinke jongen dus.

jewel is denk ik ook de grootste die ik ken. wel eens shires op een show ofzo gezien maar die reken ik nu dus niet mee.
[/quote]

ja dat is die grote vos van de zilverster vroeger Haha! dat ik geloof ik ook de grootste die ik heb gezien.

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:47

Ik had het toevallig vorige week nog met iemand over megagrote paarden. Ik heb me laten vertellen dat het grootste paard van de wereld ooit 2,35m was. 2,35m! Supergroot! Wow! Hoe zal je daar op moeten klimmen? Of even het zadel erop leggen! *LOL* Zal waarschijnlijk ook wel geen klein zadel zijn... Voor de duidelijkheid: heb ik me laten vertellen: weet ik dus niet zeker!
Toen ik een jaar of 11 was reed ik op een paard van 1,80m. En hoe oud was ik toen: 11 jaar: 1,50m? Zoiets? Maar dat paard was zo mak als een lammetje! Alleen lastig met erop klimmen. Haha! Dat moest met de melkbus eronder. En het vreemde was dat dat paard uit een pony geboren was... Verward Arme moeder!

Pluk de dag
Voor je in een vaas eindigt...

Kana

Berichten: 9040
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:50

waar paola staat
stond eerst eeb groot paard ik schat hem echt wel tegen de 1,84 :
wat een joekel zeg werd er bang van Bloos

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:59

Mijn vorige paard was 176 vond ik al erg groot, ik heb eens naast een shire gestaam van 205cm!!! Eng gewoon, is toch geen paard meer!!! Ik weet eigenlijk niet meer waar dit was, maar niet in nederland.

Ruitershop Bolsterbos: http://www.stalbolsterbos.be
Facebook: Boomloze zadels België
Ruitershop Bolsterbos

KiKaDay 2018 :
Op 2 Juni 2018 organiseren we de 3de editie van KiKaDay bij de Wolfshoeve training in Hoogerheide.
Een paardensportevenement voor het KiKa Kinderkankerfonds.

Een dag vol clinics, workshops, demonstraties, strodorp en de KiKa Battle

http://www.kikaday.com

Ethelate

Berichten: 21108
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:45

Onze reus van stal, (helaas vorige week verkocht) was 1.86.
Zijn maatje van 1.78 was ook een vos ruin, allebei 4 witte benen, zelfde soort bles...
Ze gingen vaak samen naar buiten en dan had echt iedereen zo iets van wat komt daar aangedenderd Haha!
Was echt een Grote Vriendelijke Reus!
De grootste op stal is nu 1.82

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 09:14

Het hoogtste waar ik op het gereden is een paard van 1.85, gelukkig was die even braaf als dat hij hoog was want ik was pas 12 ongeveer Haha!

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 11:04

de grootste was 1.83,4m.Hij hete ook Mambo Jambo.

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:17

Nee die waar ik op reed heette Victor, had dus weinig met zijn lengte te maken Tong uitsteken

Lente
Berichten: 27739
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:34

Mijn lievelingetje op de manege: Red Rock Lachen Al een tijdje bij ons aan de leiding met zijn 1.83m En toen ik er vorige week afviel toen ik er zonder zadel op klom (en dat is een kunst) kwam ik tot de conclusie dat dat toch niet zo hoog was als ik had gedacht! Lachen

Annash
Blogger

Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:39

1.86, en daar reed ik als klein meisje van 1.40 een paar x op

superbraaf, liep M2 Knipoog

SPCB
Berichten: 162
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:37

Lijkt me wel leuk om te zien! Zo maak je nog eens wat mee.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 00:00

Bij mijn vorige stal stond een reus van 1.86m, genaamd Nabucco.
En als ik me niet vergis heb ik ooit Imke Schellekens-Bartels zien rijden op een enorme vos met een witte vlek onder zijn buik. Hier deed zijn mee in het M of Z geloof ik. Ik weet zeker dat die boven de 1.80 was.

Anja85

Berichten: 122
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 11:53

Ik heb zelf een BWP'er die richting de 1.80 gaat. Hij s echt super lief ofzo, maar k had toch wel liever gehad dat hij 15 cm kleiner was geweest!! Zelf ben ik ook niet zo groot (1.65 ofzo).
Maar wat ik me afvroeg, je was toch aan het jureren bij het springen?? Kreeg dat meisje haar paard goed rond dan??
Want ik wil met die van mij ook graag gaan springen op concours, maar ik vrees dat het niet zo makkelijk is om hem overal naartoe gestuurd te krijgen in het parcours... Maar ging dat bij dat meisje wel goed?? Welke klasse was het trouwens?
Groetjes!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 12:00

Anja85 schreef:
Ik heb zelf een BWP'er die richting de 1.80 gaat. Hij s echt super lief ofzo, maar k had toch wel liever gehad dat hij 15 cm kleiner was geweest!! Zelf ben ik ook niet zo groot (1.65 ofzo).
Maar wat ik me afvroeg, je was toch aan het jureren bij het springen?? Kreeg dat meisje haar paard goed rond dan??
Want ik wil met die van mij ook graag gaan springen op concours, maar ik vrees dat het niet zo makkelijk is om hem overal naartoe gestuurd te krijgen in het parcours... Maar ging dat bij dat meisje wel goed?? Welke klasse was het trouwens?
Groetjes!


Dat ligt denk ik ook aan de lenigheid en soepelheid van je paard. Het heeft dus niet direct met de hoogte te maken hoe goed jij je paard een parcour door kan rijden. Lachen

Bentuh

Berichten: 3394
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 16:35

mij nieuw verzorg paard is ook best wel groot
ik weet niet zeker maar ik denk wel dat hij 185 is

bente Schijnheilig

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:13

Een tuiger bij ons op de manege is ook enorm. In ieder geval over de 1.80m.

Dreamy

Berichten: 24062
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:19

Sonja schreef:
Ik heb vroeger wel eens op een paard gezeten dat niet voor niets Big Ben heette. Was ook iets van 1.85. Is niet grappig meer.... Haha!


Het paard van mijn vriendin heet ook Big Ben en is ook ongeveer zo groot!
Ze heeft 'm nog niet zo lang!
Was het toevallig een schimmel?
Kan best zijn dat het die Big Ben was!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 20:44

Wow.. Dies groot! Ik ken ook een heel groot paard, dies ook wel 1.80 of misschien wel groter!

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 20:47

ravel, een paard van 1.92 en ook nog eens mooi!

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dark7, Eekie, ola42, paardje2013, Rije, Rijsa, Sjafrane en 32 bezoekers