Pff, hoop dat we snel een ander zadel hebben!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Pff, hoop dat we snel een ander zadel hebben!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 18:45

Op mijn bijrijdpaard ligt nu een zadel wat helemaal niet goed meer ligt, ze kan er niet meer goed door lopen en ik zit scheef door het zadel.
Mijn instructrice had eens een tip gegeven om een keer het (Kieffer) zadel van een van de manegepaarden te lenen en kijken hoe ze daarmee liep. Hebben we vandaag eens uitgeprobeerd, en wat een verschil! Scheve mond

Het zadel lag niet helemaal goed, maar ze liep al stukken beter onder dit zadel. Ik zat er ook veel beter op, ik legde mijn benen veel minder naar achteren en kon veel beter rechtop in het zadel zitten.
Ze liep veel makkelijker nageeflijk met dit zadel en ik merkte het vooral tijdens het buigen in de volte, hoe makkelijk ze het deed met dit zadel!
Ik hoefde alleen mijn hand opzij te leggen zonder te vragen zeg maar en ze volgde mijn hand meteen. Met dat andere zadel lukte het heel moeilijk om haar te laten buigen en probeert ze zich 'eruit te drukken', dan is het net een plank Knipoog .

Pff, hoop echt dat we snel een beter zadel hebben!
We rijden nu tijdelijk met dit zadel met een gelpad eronder, en volgende week gaan we eens bij een paar zadels kijken..

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:11

aha, is denk ik wel beter voor je paardje;)
en ik hoop voor je dat je snel een nieuw zadel hebt

Carlijntjuh

Berichten: 87
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:14

idd, zucces met het kopen van een nieuw zadel dat beter past!!!

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:28

hopen dat je snel wat vind!
succes met zoeken naar een GOED zadel Haha!