vind het zielig, wat moet ik doen??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:28

Chubby, bij verzorgen telt voor mij ook het mesten en het voeren, en dat het paard regelmatig naar buiten komt. Wij zien niet hoe die pony wordt gehouden, maar uit de verhalen lijkt het idd alsof de pony 24 h op stal staan, er niet gemest wordt en hij niet te eten krijgt als de eigenaresse niet langskomt.

Alleen, als iemand zijn eigen pony verkoopt, daar verder niet naar omkijkt, maar dan wel gezellig bij een ander wil komen helpen...hallo? Waar zijn we dan helemaal mee bezig? Je hebt verantwoording voor je eigen dier, die dan misschien niet dagelijks gepoetst dient te worden, maar wel wat aandacht verdient, en je staat te springen voor een verzorgpony van een ander?

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:34

lees degene die hier bedoelt word ook deze antwoorden, dan word je naar mij idee toch wel effe op de feiten gedrukt. lees ze het niet, print ze dan maar uit.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:35

ik vind het een aparte instelling van die vriendin van je. "ze gaat toch weg". Boos! daar kan ik me best kwaad over maken. ik zou ook niet willen dat ze dan mijn pony gaat verzorgen, met zo'n instelling blijft er niet veel van je paard over (dan behalve een rotte stal misschien)....
ik hoop dat die pony snel een ander 'lief' baasje krijgt! dit doe je toch niet zo maar!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:44

Citaat:
Chubby, bij verzorgen telt voor mij ook het mesten en het voeren, en dat het paard regelmatig naar buiten komt. Wij zien niet hoe die pony wordt gehouden, maar uit de verhalen lijkt het idd alsof de pony 24 h op stal staan, er niet gemest wordt en hij niet te eten krijgt als de eigenaresse niet langskomt.


Vraag me af waar jij dit allemaal vandaan haalt? Ik zie die pony dagelijks buiten staan aangezien ik 4x per dag langs de bewuste weides rijdt... Als een Tinker de hele dag op zulke mooie groene weides staat en verder niet hoeft te werken is er weinig behoefte aan bijvoeding! Als een paard in weer en wind buiten staat is het verstandiger om de tegen regen, wind ed beschermende huidlaag niet te veel uit te borstelen... Aangezien er meerdere ponies/ paarden gestald staan, en Tara elke dag buiten en binnen gezet wordt, heeft ze mi. voor een paard ruim voldoende contact met andere levende wezens.

Of het bevorderlijk is voor de verkoop is de vraag, maar daar gaat het in dit topic ook niet echt (meer) over.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:51

Citaat:
Alleen, als iemand zijn eigen pony verkoopt, daar verder niet naar omkijkt, maar dan wel gezellig bij een ander wil komen helpen...hallo? Waar zijn we dan helemaal mee bezig? Je hebt verantwoording voor je eigen dier, die dan misschien niet dagelijks gepoetst dient te worden, maar wel wat aandacht verdient, en je staat te springen voor een verzorgpony van een ander?


Weet jij wat haar redenen zijn om het paard te verkopen? Misschien is ze wel ontzettend bang voor dit paardje, verkoopt ze het om die reden en gaat ze er daarom ook niet graag heen. Er wordt voldaan aan de basisbehoeften van het paard, dus hoeft ze zich daar geen zorgen over te maken.
Of misschien heeft ze er ontzettend veel moeite mee dat haar paardje verkocht moet worden en neemt ze er daarom nu alvast afstand van. Wederom: er wordt voldaan aan de basisbehoeften van het paard, dus hoeft ze zich daar geen zorgen over te maken.

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:51

Ik merk het wel vaker bij mensen die hun pony 'toch al' verkocht hebben.
Ik heb mijn pony ook pas verkocht en ik ging er wel meer afstand van nemen toen ik dat besloten had, maar nooit ten koste van die pony, die merkte er eigenlijk nix van Ach gut
Ik hoop dat je voor dat beessie nog een leuk iemand vind, suc6!

groetjes lisette

Ladyspot
Berichten: 497
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:00

Als mijn paardje verkocht zou worden zou ik er heel veel moeite mee hebben, maar dan ga ik toch echt niet zeggen van nou hoeft het niet meer, want ze gaat toch weg. (ik zou er dan nog juist willen vertroetelen zolang het nog kan) En dan gewoon lekker een verzorgpaardje nemen. Als mijn paard weg zou gaan kan ik niet eens denken aan een ander paard, laat staan er een verzorgen. Ik vind dit wel heel makkelijk en vind ook dat zij geen paard waardig is. Zo iemand zou ik ook zeker niet als verzorgster willen hebben.

Citaat:
Citaat:
Chubby, bij verzorgen telt voor mij ook het mesten en het voeren, en dat het paard regelmatig naar buiten komt. Wij zien niet hoe die pony wordt gehouden, maar uit de verhalen lijkt het idd alsof de pony 24 h op stal staan, er niet gemest wordt en hij niet te eten krijgt als de eigenaresse niet langskomt.



Vraag me af waar jij dit allemaal vandaan haalt? Ik zie die pony dagelijks buiten staan aangezien ik 4x per dag langs de bewuste weides rijdt... Als een Tinker de hele dag op zulke mooie groene weides staat en verder niet hoeft te werken is er weinig behoefte aan bijvoeding! Als een paard in weer en wind buiten staat is het verstandiger om de tegen regen, wind ed beschermende huidlaag niet te veel uit te borstelen... Aangezien er meerdere ponies/ paarden gestald staan, en Tara elke dag buiten en binnen gezet wordt, heeft ze mi. voor een paard ruim voldoende contact met andere levende wezens.


Ja jij ziet die pony, maar wij niet en ze zei ook het LIJKT uit de verhalen. Ik vind alleen buiten en binnen zetten niet genoeg contact, mijn paardje vind het heerlijk om gepoetst te worden, staat ze helemaal te genieten en alleen al om geaaid te worden en dan heb ik het nog niet eens over rijden. Dan vind ik buiten en binnen zitten weinig contact.
[/quote]

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 15:04

Hoi mensen ,
Ik vond het zielig omdat ze al 3 weken geen aandacht kreeg , maar ze loop gewoon op de wei hoor en als je dat terug leest zie je dat ook staan als het goed is.
Maar ik zei toch dat ze de draad weer opgepakt heeft .
Ze is er lekker geweest gepoetst gereden enz en zal nu ook wel weer vaker gaan.....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 15:31

Chubby schreef:
Weet jij wat haar redenen zijn om het paard te verkopen?
Misschien
is ze wel ontzettend bang voor dit paardje, verkoopt ze het om die reden en gaat ze er daarom ook niet graag heen. Er wordt voldaan aan de basisbehoeften van het paard, dus hoeft ze zich daar geen zorgen over te maken.
Of misschien heeft ze er ontzettend veel moeite mee dat haar paardje verkocht moet worden en neemt ze er daarom nu alvast afstand van. Wederom: er wordt voldaan aan de basisbehoeften van het paard, dus hoeft ze zich daar geen zorgen over te maken.


Als je een paard neemt, dan moet je klaar staan voor alle situaties die er mogelijk zijn, hoe moeilijk ze ook zijn. En daar hoort voor mij ziek en zeer bij, en ja, ook een eventuele verkoop.

En als er verder goed voor het paard gezorgd wordt, snap ik niet wat er zielig is aan dat paard, en dan snap ik niet waarom dit topic oorspronkelijk in het leven is geroepen? Ik weet dat een paard dat heel de dag op de wei staat voldoende beweging heeft, en ook niet gepoetst mag worden. Wat betreft de voedingswaarde van het gras vraag ik me dat af of er niet bijgevoerd hoeft te worden (maar nogmaals, jij zult het beter weten want je rijdt er 4x per dag langs). en misschien wordt dat dan wel gedaan. De drollen zullen ook wel uit het weiland worden gehaald, dus wie ben ik om me zorgen te maken over de weidehygiene.

Maar als iemand zo ontzettend bang is voor zijn paard dat hij er niet meer heengaat, is het dan idd niet de beste oplossing dat de pony verkocht wordt? In dit geval zou ik hem persoonlijk naar een handelaar brengen, dan is het afscheid snel gebeurt, en kan de persoon in kwestie doorgaan.

Ook als iemand moeite heeft met het feit dat de pony verkocht gaat worden, breng hem naar een handelaar. Dat is voor de persoon in kwestie beter dan geconfronteerd te worden met het feit dat er niemand komt kijken.

En voordat ik nu heel bokt over me heenkrijg: nee, niet alle handelaren zijn slecht.

Ladyspot
Berichten: 497
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 15:44

Hoi,

Je zegt dat ze de draad weer heeft opgepakt. Maar als ze al 3 weken niet naar hem heeft omgekeken vraag ik me af voor hoe lang ze het nu volhoudt. Vraag eens aan haar zo van wat vind je ervan als je paard geen aandacht krijgt? Vind dat je dat goed?
En er is me 1 ding nog een beetje onduidelijk, waarom staat hij te koop eigenlijk? En verzorgt ze al bij jou paardjes?

moon65
Berichten: 60
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 15:44

Ik vind het ook zielig, tuurlijk hij staat lekker buiten maar een beetje aandacht is altijd leuk

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 18:38

Ten eerste verzorgt ze nog niet bij mij
ze staat te koop omdat ze er dus te weinig tijd voor heeft .....
en daarom gaat ze weg , maar ze wil niet helemaal stoppen met paarden en daarom komt ze verzorgen waar ik ook verzorg als ze tijd heeft want dan MOET ze niet snappie???
groetjes

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:45

heb je een foto van die tinker? ik zoek er namelijk 1tje...xxdevica

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:49

bakkie schreef:
Ten eerste verzorgt ze nog niet bij mij
ze staat te koop omdat ze er dus te weinig tijd voor heeft .....
en daarom gaat ze weg , maar ze wil niet helemaal stoppen met paarden en daarom komt ze verzorgen waar ik ook verzorg als ze tijd heeft want dan MOET ze niet snappie???
groetjes


Waarom zoekt ze dan zelf geen verzorger erbij?

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 18:54

omdat ze zelf vaak geen tijd heeft en je gaat toch niet speciaal je paard houden en betalen voor een ander????/
het is n dure hobby hoor.....
verder weet ik niet

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:55

En anders zoekt ze er een betalende bijrijder bij?

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 18:02

Ja kan maar zij wil haar verkopen ze vindt het zonde zelf alleen de weekenden te gaan en de rest een ander doet...
k weet het niet

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:26

idd wel erug verwend dat ze dr paardje zo laat staan omdat ze m toch te koop heeft staan, hellaas heb geen geld voor nog een paardje anders had ik m wel genomen hihi maar denk dat dat voor wel meer geld hoor!
strekte en hoop dat ze m nu wel beter gaat verzorgen.

SassieSjaak

Berichten: 2250
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:18

paardjuhsgek schreef:
3 weken niks meer eraan gedaan Bloos!
Zo ga je toch niet met een paard om?!
Ik hoop dat dat paard snel een ander goed baasje krijgt!


Indd. daar ben ik het zeker mee eens.
En dan als haar paard is verkocht nog gaan huilen ook nou nee dan zou ik gelijk in Haha! uitbarsten zeker als ze hem 3 weken voor rotte vis op het land laat staan.
Dat is geen stijl tegen over je EIGEN paard.