[volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 22:37

Jee, plotseling verhuisd!
Ik hoop dat het goed gaat met jullie, ik lees zeker nog mee.

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-23 23:06

Cera_D schreef:
Ik ben er ook nog steeds, vind jullie altijd zn fijn duo om te volgen <3

Ook heel benieuwd naar de clinics die je hebt gevolgd!

Leuk om te lezen!
Ik lig nu voor pampus op bed na een intensieve 1e workshopdag. Het was erg interessant, maar het erheen gaan an sich vond ik al een ding en een mijlpaal dat we dit dan eindelijk gingen doen!
Vanochtend vroeg hem opgehaald. De trailerlaadtraining werpt z'n vruchten af, zo blij mee en supertrots dat ik gewoon alleen in mijn auto met de trailer er achter op pad ging. Hij was superbraaf en ook bij aankomst op vreemd terrein lief en leergierig. De plek (TAKT Academy) straalt ook een en al rust uit, heerlijk. Fijne lessen gehad en morgen nog een dag.
Ik zal daarna wat beeldmateriaal delen, wel zo leuk!


swartbeessie schreef:
Jee, plotseling verhuisd!
Ik hoop dat het goed gaat met jullie, ik lees zeker nog mee.

Ja supertalent, maar nu wel blij dat we daar weg zijn en zin in de dingen die komen gaan. Lieve oude paardenvriendinnen die ik nu weer tref op de nieuwe stal dus dat is ook heel fijn en gezellig!
Ben ook benieuwd hoe het met jou en je paardje is inmiddels!

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 23:53

Je update is alvast veelbelovend, benieuwd wat jullie allemaal leren. En inderdaad een hele mooie ervaring, zo naar een vreemde plek samen gaan.

Met ons gaat het goed, gauw een keertje afspreken?

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-23 19:56

Zoooo wij zijn weer thuis na onze eerste keer samen weg! Het was zo leuk en interessant. Fijne lessen met zo'n fijne visie en omgang met paarden. We hebben gewerkt aan de hand maar ik heb mijn moed bij elkaar geraapt en na hele lange tijd er weer op gezeten! :o
Ik schrijf later meer, maar hier vast een beeldje 8-)

Afbeelding

Galeobdolon

Berichten: 1090
Geregistreerd: 27-06-07

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 21:46

Wat fijn dat je weer de flow met hem te pakken hebt:) moet inderdaad heerlijk zijn om ontspannen met z’n 2en op pad te kunnen. Vooral dat hij dan ook nog relaxed genoeg is op locatie om iets te leren, met z’n geconcentreerde koppie:) Heerlijk!

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 19:35

Britt1 schreef:
Zoooo wij zijn weer thuis na onze eerste keer samen weg! Het was zo leuk en interessant. Fijne lessen met zo'n fijne visie en omgang met paarden. We hebben gewerkt aan de hand maar ik heb mijn moed bij elkaar geraapt en na hele lange tijd er weer op gezeten! :o
Ik schrijf later meer, maar hier vast een beeldje 8-)

[ [url=m/AZIh5p.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh gaaf!! Bij Mireille op stal heerst inderdaad zn fijne sfeer, ook zo leerzaam! <3

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-23 21:18

Zo even een uitgebreidere update van de dagen die we hebben gehad. Ben nog steeds aan het nagenieten, maar oh het was ook superintensief!

We zijn vrijdagochtend vertrokken naar TAKT. Hier heb ik een paar jaar geleden een dagworkshop werken aan de hand gevolgd zonder eigen paard, wat al heel leerzaam was! Ik ben altijd al veel bezig geweest met dingen doen vanaf de grond en blijf dat een fijne manier van trainen vinden. En omdat ik zelf helaas angstig ben geworden na een val van een ander paard en minder makkelijk durf te rijden is werken vanaf de grond natuurlijk ook een uitkomst (voor mij althans en voor een jong paard sowieso altijd een goed idee). Samen met mijn paard die kant op was echt een doel op zich.

Ik was dus al supertrots toen ik in mijn eentje aan kwam met de trailer! Joehoee! Dat was een wens wat ik al zo lang had en nu was het dan zover. Paardje uitgeladen en lekker op de paddock gezet. Liep superbraaf mee en stond al snel aan wat lekker hooi te knabbelen.

Afbeelding

Afbeelding

Dag 1 stond in het teken van werken aan de hand en hierin kreeg ik fijne aanwijzingen en tips mee waardoor les 2 alweer heel anders voelde. Hieronder was niet de 1e les en liep hij niet met voldoende activiteit, maar er zitten wel mooie stukjes tussen!


Knap koppie <3
Afbeelding

Na dag 1 ging ik naar huis en dacht ik: ik moet er morgen echt op gaan. Het voelde goed, hij was superbraaf, zelfs op vreemd terrein, het voelde veilig en vertrouwd en ik wilde een doel stellen.
Dus 's avonds met dit voornemen naar bed gegaan, toch weer die kriebels en spanning, ik had immers al een jaar ofzo niet meer op hem gereden... :( maar ergens ook gewoon veel zin in.

En het is gelukt. Ik ben opgestapt en we zijn rond gaan sturen. Ik voelde me net een beginner en ben dat ook voor mijn gevoel na bijna mijn hele leven alleen maar recreatief in het bos gereden te hebben. Mijn handhouding was al een heel geklungel tijdens de lessen en het was een raar gevoel als ik ze voor
mijn idee in mijn oren moest stoppen, en als ik het terug zie op film dan is het allemaal zeker niet perfect, maar ik ben al zo blij! *\o/*

1e les onder het zadel, voorzichtig aanvoelen....
Afbeelding

2e les onder het zadel, hey, dat voelt al beter!
Afbeelding


En tja, spannend om te plaatsen, maar dan ook nog wat bewegende beelden. Nee, ik ben dus geen steramazone, maar ik ben er wel op gegaan en ben met een traantje van trots en geluk weer afgestapt :o


Nou, tot zover! Fijne avond!

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 22:03

Tof toch? Nu nagenieten!

Anoniem

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 22:26

Wat superfijn dat dit jullie gelukt is _/-\o_ , het spat ook van je bericht af! Ga zo door!
En blijf vooral delen :D

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 23:03

Zooo waarom heb ik dit topic al die tijd gemist..?
Ik heb het helemaal vanaf het begin bijgelezen haha
Om te beginnen, wat tof dat je paard in zo'n mooi natuurgebied mocht opgroeien! Stond hij in de Loowaard?

En dan, ik heb zoveel negatieve verhalen altijd gehoord van de Mariahoeve in Renkum, maar ik werd wel enthousiast van jouw filmpjes en verhalen. Maar nu ben je er toch weg..?
Details zijn uiteraard niet nodig, maar vindt jij de stal nu wel of geen aanrader?

Tenslotte: supertof dat je weer bent gaan rijden! *\%/*
Ik hoop dat het privé verder ook goed gaat en dat je tijd kunt blijven vinden voor Gino. Geweldig leuk om te zien hoe hij komt aangegaloppeerd als je hem roept. Lief, aandoenlijk.
Hij is nu al 6, klopt dat?
Leuk dat je nu een heel dagboek over hem voor jezelf hebt!

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 08:55

Humpiedumpie schreef:
Wat superfijn dat dit jullie gelukt is _/-\o_ , het spat ook van je bericht af! Ga zo door!
En blijf vooral delen :D

Ja het was erg leuk en voor herhaling vatbaar:)


Nikass schreef:
Zooo waarom heb ik dit topic al die tijd gemist..?
Ik heb het helemaal vanaf het begin bijgelezen haha
Om te beginnen, wat tof dat je paard in zo'n mooi natuurgebied mocht opgroeien! Stond hij in de Loowaard?

En dan, ik heb zoveel negatieve verhalen altijd gehoord van de Mariahoeve in Renkum, maar ik werd wel enthousiast van jouw filmpjes en verhalen. Maar nu ben je er toch weg..?
Details zijn uiteraard niet nodig, maar vindt jij de stal nu wel of geen aanrader?

Tenslotte: supertof dat je weer bent gaan rijden! *\%/*
Ik hoop dat het privé verder ook goed gaat en dat je tijd kunt blijven vinden voor Gino. Geweldig leuk om te zien hoe hij komt aangegaloppeerd als je hem roept. Lief, aandoenlijk.
Hij is nu al 6, klopt dat?
Leuk dat je nu een heel dagboek over hem voor jezelf hebt!

Leuk dat je ook volgt en met teruglezen ben je weer helemaal bij :)
Het natuurgebied was inderdaad prachtig en een heerlijke tussenfase voor hem! Was niet Loowaard nee.
Wat betreft de stal: we hebben daar grotendeels echt fijn gestaan, maar ook wel de bekende grilligheden met de nodige zorgen. Voor mij ook een plotseling vertrek maar nu ben ik ook blij dat ik er weg ben en hoop ik op rust en vooral ritme en stabiliteit voor mijn paardje.

Hij is nu inderdaad net 6! Gaat hard en toch vind ik 'm nog zo'n puppy :) .

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 14:18

Ik ben wel benieuwd hoe je in zo'n natuurgebied terecht komt?

Wat is zijn stokmaat nu geworden?

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 16:52

Nikass schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe je in zo'n natuurgebied terecht komt?

Wat is zijn stokmaat nu geworden?

Dat is via via zo gebeurd. Ik hoorde ervan en heb navraag gedaan. Er staan alleen wat pony's van een handelaar en zo mocht ik die van mij er bij zetten. :) Gino is nu 1.55!

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-23 13:45

Groot nieuws! Ineens voelde ik het: ik durf weer voorzichtig te gaan rijden! *\o/*
Ik was op vakantie en bij terugkomst stond een afspraak met een lieve stalgenoot met haar brave paardje om samen een rondje bos te gaan maken. Ik heb er echt naar uitgekeken en dat was al een goed teken!
Gisteravond was het dan zover. Ik heb op mijn eigen paard in het bos gereden en dat ging goed! Rustig aan gedaan, maar hee, dit is een begin toch? <3
Op naar de volgende keer!

Bewijsmateriaal :)



Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 21:20

Jeetje wat stoer!! En wat genieten zo, die omgeving is ook echt prachtig <3

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-23 08:45

Cera_D schreef:
Jeetje wat stoer!! En wat genieten zo, die omgeving is ook echt prachtig <3

Ja super he! Ben ook blij en het was heerlijk en mooi! De omgeving is inderdaad prachtig. Een soort van sprookjesachtig bos vind ik het door de vele varens en smalle paadjes <3 Nu alweer zin in de volgende keer!

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-23 10:08

Joehoe! Even een update! In juli heb ik mijn paard dus plots moeten verhuizen naar een andere pensionstal en sindsdien is mijn wereld met hem veranderd :j In positieve zin! Door het gaan wandelen met hem in het bos merkte ik dat er meer rust in hem zat. En dus ook in mij. Ik bouwde meer vertrouwen op en kreeg weer zin om te rijden :) We zijn inmiddels een aantal bosuitjes verder. Hoera!

Afgelopen week had ik bedacht dat ik ook in de bak er op wilde (durfde) en heb hem gewoon opgezadeld en ben gegaan! Heb het bij stap gehouden, want ik wil heel graag dit eerst goed bevestige en van daaruit door naar meer. Het moet ook fijn voelen voor hem.
Mijn paard is echt super gegroeid, letterlijk en figuurlijk en is hierbij ook echt stabieler geworden sinds hij op zijn nieuwe plekje woont. Dit doet ons zoveel goed!
Nogmaals, ik had niet gedacht dat ik ooit nog zou rijden en nu heb ik weer enorme plezier met en van mijn paard inclusief rijden, dit had ik echt nooit verwacht. Zo zie je maar hoe dingen kunnen veranderen.
Ik ben en blijf heel veel met hem bezig, waarbij grondwerk echt steeds de basis vormt. Dit is zo belangrijk merk ik en we plukken hier echt te vruchten van.

We hebben iets leuke gewonnen bij BIT/Cap, *\o/* dus we gaan vanmiddag op pad met de trailer naareen toffe locatie...wordt vervolgd+

Hier nog 2at beelden van ons van de afgelopen tijd.


Eerste keer in de bak, opgezadeld en gáán! Stalgenootje die mijn angst kent trof me met opgezadeld paard "huh, wat doe jij nou?" :D



Ook mijn nichtje van 11 kan er leuk mee rond sturen <3

Afbeelding

Lisa_22
Berichten: 340
Geregistreerd: 26-04-16

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 10:42

Wat een fijne update zeg! Super leuk om te zien!

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-23 15:28

Lisa_22 schreef:
Wat een fijne update zeg! Super leuk om te zien!

Bedankt! En ja zo kan het veranderen. Superblij!

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 11:11

Wat super goed!! Wat een verschil een stal dan kan maken, dat merk je altijd pas achteraf <3

Het stappen ziet er ook echt heel fijn uit! Wat een mooie ruimte stap kan hij dan zo hebben.

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-23 09:24

Ja die stap is fantastisch! En dat werd bevestigd tijdens de gewonnen longeerinstructie afgelopen week.
Dinsdag gingen we daarheen. Hij was weer superbraaf en zen daar. Heel dankbaar voor. Complimenten van Mireille gekregen hoezeer hij in balans is en qua stap is er eigenlijk niets op aan te merken. Heel erg tof! In draf lukte het hem niet na te geven, dat was ook het probleem waarmee ik ons heb opgegeven.
Het was zo leerzaam én met resultaat! De manier van trainen van takt is die volgens de klassieke rijkunst. Vanuit verticale balans en activering van het paard gaat het vanzelf nageven (dus nee, nooit hulpmiddelen). En dat gebeurde! Hij vond het weliswaar moeilijk, want hij zal zijn lijf anders moeten gebruiken, zijn gewicht anders moeten verdelen, maar hij zocht het op en steeds een beetje meer. Heel erg mooi om te zien. En ik dacht oooo jaa, dit gevoel dus!
Superblij weer naar huis gegaan. Er wordt een artikel en video van gemaakt en dit zal een keer in BIT/Cap. verschijnen. Heel leuk!

Thuis ook weer aan de slag gegaan en zowaar ook echt meteen verschil. Het gaat echt goed en ook heb ik weer in de bak gereden, blij blij :)


Afbeelding

renatexx

Berichten: 19
Geregistreerd: 17-07-19

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 11:38

Zo leuk om jullie samen bezig te zien!

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-23 22:10

renatexx schreef:
Zo leuk om jullie samen bezig te zien!

Ahww thanks! <3

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 21:17

De longeerinstructie van een paar weken geleden werpt z'n vruchten af!
Hij gaat echt lekker!) *\o/* <3

Ik ben hier echt zo trots op! Hij vind als vanzelf een fijne aanleuning, het kwartje lijkt te zijn gevallen :)


Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 10:57

Hier weer een leuke update! De stijgende lijn gaat door!
Zeker wat betreft mijn eigen rijden en het terugvinden van het vertrouwen en zonder angst rijden gaat echt de goede kant op! *\o/*
Ik heb hele fijne instructie van een TAKT-instructeur (ik ben fan!) en afgelopen week heb ik mijn 3e les gehad waarin ik voor het eerst heb gedraafd. Hoera! :o
Wat kun je blij zijn met ogenschijnlijk kleine dingen he? Op naar meer!

Hier wat bewegende beelden :)