[volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 23:21

Ondanks de stilte hier, even een klein hoogtepuntje delen: ik heb namelijk de afgelopen weken best veel buiten gereden (met barebackpad want mijn zadel is weg voor een aanpassing) en gisteren met mijn hondje mee! Op de foto's niet te zien, maar voor wie het leuk vindt meer te zien aan bewegende beelden, we zijn ook te volgen op instagram (gino.not.latino).
Ben al wel superblij met deze foto's! Leuk voor mijn online dagboekje, dacht ik zo <3 *\o/*

Afbeelding


Afbeelding

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 01:20

Wat een prachtig beestje is het geworden <3 :~

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 08:49

Wat super leuk zeg! Ik lees altijd in stilte mee en vind de updates erg leuk!

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-24 10:00

DJZ schreef:
Wat een prachtig beestje is het geworden <3 :~

Jaa echt he! <3


wendy1987 schreef:
Wat super leuk zeg! Ik lees altijd in stilte mee en vind de updates erg leuk!

Superleuk en bedankt voor je reactie!

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 10:28

Ik ken jullie uit het "Beleerd in"-topic, wist niet dat je een volgtopic had. Wat doet hij het toch goed zeg, leuk om te zien. Heerlijk toch, om op de barebackpad met je jonge paard naar buiten te kunnen.

En wat heb jij een mooi buitenrijgebied, ik ben stikjaloers.

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 11:55

Kom dit topic nu tegen , even alle posten van TS gelezen ! Bijzonder mooi verhaal over samen groeien met prachtige momenten maar ook angsten en twijfels.
Prachtig paard je Gino . En je positieve ervaringen met Takt academie, geeft mij de motivatie een Takt instructeur te zoeken .
Heb zelf een " beetje aparte " merrie die nogal verreden is en met Takt zouden we op de juiste weg verder kunnen raken denk ik .

Kimddddd

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 15:50

Mooi dier :) :j

nicolanca
Berichten: 934
Geregistreerd: 20-07-07

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 19:24

Prachtig dier!

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-24 20:08

miereneter schreef:
Ik ken jullie uit het "Beleerd in"-topic, wist niet dat je een volgtopic had. Wat doet hij het toch goed zeg, leuk om te zien. Heerlijk toch, om op de barebackpad met je jonge paard naar buiten te kunnen.

En wat heb jij een mooi buitenrijgebied, ik ben stikjaloers.

Ah leuk dat je ons topic gevonden hebt! :o
Ik ben ook erg blij met hem, en tegelijkertijd voelt het soms zo gel dat ik hem alweer bijna zes jaar heb. Time flies :D


Zinzi_jewel schreef:
Kom dit topic nu tegen , even alle posten van TS gelezen ! Bijzonder mooi verhaal over samen groeien met prachtige momenten maar ook angsten en twijfels.
Prachtig paard je Gino . En je positieve ervaringen met Takt academie, geeft mij de motivatie een Takt instructeur te zoeken .
Heb zelf een " beetje aparte " merrie die nogal verreden is en met Takt zouden we op de juiste weg verder kunnen raken denk ik .

Wat lief en leuk dat je alles gelezen hebt, zijn inmiddels toch al een flink aantal pagina's. Ik ben het ooit gestart om het leuk bij te houden voor mezelf. Mooie herinneringen, bepaalde fases en foto's vervagen toch vaak snel en nu kan ik alles terug lezen en denk ik huh, oja, jee dát lijkt alweer lang geleden. Maar ook de ontwikkeling in zijn lijf, de ups en downs die er waren, wat een proces! De grootste hobbel is natuurlijk ontstaan toen ik meer angst ontwikkelde voor het rijden zelf en ik dacht dat ik nooit meer zou gaan rijden en hem vorig jaar zelfs besloot te verkopen. Brr. Als ik er nu aan terug denk... wat ben ik ontzettend blij dat ik al snel terug kwam op dit besluit, want alles voelt nu zo anders dan toen. Ik had dat echt niet meer verwacht. Het is nog steeds zoeken, voelen, proberen, maar we zitten echt in een goede flow.
Had ik al verteld dat we zelfs gaan starten met de opleiding bij Takt? Na de zomer start de leergang technisch trainen weer en ik wilde dit zo graag, dus mijn inschrijving staat! Ik kijk er zo naar uit.
We gaan ook nog een weekend naar Humpfrey Dirks in mei, samen met een vriendin en haar paard, ook véél zin in!
Super als je ook op zoek gaat naar een takt- instructeur trouwens! Ik weet zeker dat ze je verder kunnen helpen. In welke omgeving woon je?

Furst
Berichten: 604
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:10

Wat een knap dier is het geworden!

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 19:12

@britt1 , wij wonen in de Brabantse kempen, niet ver van Eindhoven.
We maken hier de prachtigste buitenritten
Afbeelding

Zou graag meer leren over de takt manier. Het longeer boek heb ik al in de kast staan :D

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-24 20:00

Zinzi_jewel schreef:
@britt1 , wij wonen in de Brabantse kempen, niet ver van Eindhoven.
We maken hier de prachtigste buitenritten
[ [url=m/3yE4Qy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zou graag meer leren over de takt manier. Het longeer boek heb ik al in de kast staan :D

Wat heerlijk ja zeg! Ook een mooie omgeving daar ook inderdaad!
Op de website van takt vind je allerlei info, ook organiseren ze leuke workshops met of zonder je eigen paard. Zo ben ik er een paar jaar geleden mee in aanraking gekomen en dus al meerdere keren terug gegaan en nu ook les van een Takt-instructeur. Heel blij mee! En nee, heb géén aandelen bij ze hoor :D

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 00:08

Zo, na even geduld is dan eindeljk mijn zadel terug! *\o/* Tussen alle buien door ben ik nog een paar keer het bos in geweest afgelopen week én heb ik gisteren dus weer voor het eerst echt in de bak gereden (de nieuwe passessie niet meegeteld). Buiten begonnen, ineens veel regen, dan is de luxe van een binnenbak wel heel fijn. Lief stalgenootje die wat beelden heeft gemaakt, vind ik zelf altijd fijn en leerzaam om terug te zien. Mijn paard viel enorm op zijn binnenschouder steeds, ook wel te zien in het filmpje, dus daarmee aan het puzzelen. Wennen ook wel weer met zadel, en zal Gino vast ook weer even anders vinden. Paardrijden is zo makkelijk nog niet, maar oh wat geniet ik er weer van!! <3



Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 22:07

Een paar dagen geleden ons eerste galopje meegemaakt! Dit kende hij natuurlijk al, maar met mij er op een primeur. Zo leuk! <3


NailB

Berichten: 416
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Tilburg

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 18:50

Leuk!!! Ik word zo blij van jouw updates, zeker als ik denk aan waar jullie een tijd geleden nog waren (niet meer rijden, denken aan verkoop).

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 11:27

NailB schreef:
Leuk!!! Ik word zo blij van jouw updates, zeker als ik denk aan waar jullie een tijd geleden nog waren (niet meer rijden, denken aan verkoop).

Superleuk om te lezen! Ik ben zelf ook verbaasd dat het zo is gelopen, super happy mee natuurlijk om weer écht te genieten van de hobby. <3

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 16:01

Misschien is het ook nog leuk om te delen dat het artikel van de longeerinstructie bij Takt die ik heb gevolgd op uitnodiging van Bit/Cap inmiddels in de editie van maart is verschenen! Ontzettend leuk om terug te lezen en zien, "helaas" alleen voor de mensen met een abonnement.
Mocht iemand het toch willen lezen, stuur me dan even een berichtje, dan stuur ik het artikel door! Leerzaam voor als je aan de slag wil met een paard wat "sterrenkijkt" en hoe je dit op kunt lossen :)

Afbeelding

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 18:16

Wat gaaf een bit artikel.
Heb het blad nog niet opengedaan :D

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 18:31

Britt1 schreef:
Misschien is het ook nog leuk om te delen dat het artikel van de longeerinstructie bij Takt die ik heb gevolgd op uitnodiging van Bit/Cap inmiddels in de editie van maart is verschenen! Ontzettend leuk om terug te lezen en zien, "helaas" alleen voor de mensen met een abonnement.
Mocht iemand het toch willen lezen, stuur me dan even een berichtje, dan stuur ik het artikel door! Leerzaam voor als je aan de slag wil met een paard wat "sterrenkijkt" en hoe je dit op kunt lossen :)

[ [url=m/E671aC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe tof dat je in de Bit/Cap staat. Je bent dus tevreden over de instructie? Was het eenmalig of een reeks lessen?

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 19:48

Zinzi_jewel schreef:
Wat gaaf een bit artikel.
Heb het blad nog niet opengedaan :D

Superleuk! En ja, de moeite waard :D Mijn tijdschriften en ook BIT blijven vaak lang liggen, maar leuk om op een rustig moment lekker doorheen te bladeren :)


miereneter schreef:
Hoe tof dat je in de Bit/Cap staat. Je bent dus tevreden over de instructie? Was het eenmalig of een reeks lessen?

Ja echt zo leuk en grappig om mijn eigen paardje er in terug te zien! <3
Dit was een eenmalige instructie, maar het heeft zoveel opgeleverd. Alsof er een kwartje is gevallen bij Gino sinds hij zelf voelde dat het echt lekkerder loopt met een ontspannende vallende hals. Ik longeer best regelmatig en eigenlijk gooit hij nu nooit meer z'n hoofd in de lucht, waardoor we veel beter kunnen trainen aan de longe, superblij mee, want nu gebruikt hij zijn lijf tenminste stukken beter!

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Re: [volg] Van vrije natuur naar 'huis'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 21:50

Geen nieuws, maar wel even een mooie foto van mijn lieve paard!

<3
Afbeelding

Wij gaan het lessen volgende week weer oppakken en hopelijk daarover dan weer wat meer te melden :) Verder zijn we lekker bezig en mag het van mij wel stoppen met regenen, want de nattigheid is nu wel echt genoeg geweest he? :(

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 22:19

Vandaag weer een ervaring rijker met mijn mooie paard Gino. Een buitenritje maken met een stalgenoot was niet nieuw, maar een andere route wel . Deels door een woonwijk, wandelaars, honden, fietsers, de lijnbus, het was zo veel dat ik geen tijd had om me druk te maken ...
en het ging goed, in alle rust! Superblij ♡


Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-24 13:21

Update! *\o/*
Wij hebben vorige week een intensieve week gehad.

Ik heb héle leuke dingen gedaan met Gino, heel veel stappen gezet, letterlijk en figuurlijk, maar soms toch ook wat stappen terug.

De buitenrit over de weg was natuurlijk een heel ding, maar kijk er met een supergevoel op terug!
Hiernaast zijn we naar een clinic geweest over ontspannen paardrijden. Op vreemd terrein gingen we bezig met o.a. "emergency dismounts": van je paard af in noodsituaties, waarna je paard stilstaat. Interessant en gewoon heel fijn te merken dat Gino zo goed samenwerkte!

Verder een keer gereden in de buitenbak met heel veel wind en ter voorbereiding van de les die ik de volgende dag had. Het constante bezig zijn met het rechtrichten, de juiste stelling én mijn houding loopt voor mijn gevoel even niet zo lekker, en dit thema voelt dus wel even als "terug bij af", maar goed, daar zijn lessen voor natuurlijk. Ik hoop dat we hier snel weer wat meer vooruitgang in boeken!
Oh en als bonus heb ik een nieuw zadel gekocht! Het is een Kent en Masters geworden en ik ben er tot nu toe heel tevreden over.



Voor wie het leuk vindt: meer aan beelden van de afgelopen week hier te zien:



En een stukje rijden en keihard bezig met mijn houding. Mijn arm-en handhouding behoeft de nodige aandacht na hier ruim dertig jaar niet echt mee bezig te zijn geweest :+