ponykamp van loon

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sjaslique

Berichten: 2094
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:50

Heey,

Ben er ook geweest. En heb bij betaling op BArt gereden, met ponykamp had ik ramon en met 5 uurs tocht had ik Bassie.En heb nog een keer een buitenrit gemaakt maar weet niet meer op wie kreeg toen alleen het nummer van die pony te horen Bloos!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:02

Bassie was nr 42 weet ik nu... nu ik de foto's heb opgescharreld Knipoog

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:07

Ik ben vorige jaar ook geweest en vond het ook niet echt leuk
Ik zat samen in de groep met nicegirl en we zaten echt in een k*t groep!
Echt geen leuke groep.
Maar het paardje waar ik op ree was wel heeel lief!
Woody! Lovers
Helaas heb ik de foto weggegooit. (van computer he)

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:29

in een grijs verleden ben ik daar ook op kamp geweest. we sliepen in van die portable cabines. de paarden hadden allemaal wondjes op hun rug van slecht passende zadel.
de zadeldekjes waren van schuimrubber, ze hadden onwijze grote groepen.

maar het was super gezellig, goed eten, en we hebben mooie ritten gemaakt.
ik reed toen op een paard dat webster heette, maar die zal inmiddels wel met pensioen zijn mag ik hopen

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:37

letizia80 schreef:
Ik ben daar een jaar of elf geleden op ruiterkamp geweest, ik reed toen op Alegro (ofzo Haha!) vond het wel leuk, alleen jammer dat alle paarden toen schimmel hadden.

ik ben daar ongeveer 10 /11 jaar geleden geweest en toen hadden ze ook schimmel en een kennes van mij is een jaar of 2 later gegaan en toen hadden ze het ook.
ik vond er trouwens niet veel aan

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:45

ben er tg keer geweest en heb er veel lol gehad ook met eigen paard op vakantie echt toppie!!!!!!!!!!!!!!!!!

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 21:30

Ben er ongeveer 7 jaar geleden geweest. Reed op Mery, wel een pittig beestje. De instructrice was niets, we noemden haar Clara de koe! Echt een rotmens.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 21:50

pff als ik sommige verhalen hier lees snap ik niet hoe andere er zoveel lol konden hebben?
of viel het dan toch allemaal mee?

maar sonja,ik las ook dat je je paard er voor vakantie kon stallen in jouw bericht?
kun je me wat meer informatie erover geven? Haha!


Ineke2"]
Ik ben een paar jaar geleden daar op ponykamp geweest. Vond het niet zo geweldig...Je mocht de paarden alleen poetsen met een plastic borstel en de zadeldekjes waren kussenslopen gevuld met stro.
Er waren best grote groepen en er werd niet op iedereen gelet. Was er iemand bang, dan was het ga maar achteraan dan gebeurt er niks...Gingen we in galop hup pleurt dat kind eraf en de leiding maar schelden...
Ik reed trouwens op Marco een groot lief paard Lachen
[/quote]


[quote="ikke_89"]
Ik ben er ook geweest vorig jaar, vond er niets aan.. Was helemaal niet goed georganiseerd, maar dat komt ook omdat er van de 4 leiders er 3 voor het eerst deden.
Ik had Tinkebell een leuke jonge fjord dat net onder het zadel was.
[/quote]


[quote="nicegirl"]
Ik ben er vorig jaar geweest... ik vond het echt helemaal niks ik zat waarscijnlijk in een rot groep dan maar er was echt helemaal niks aan... echt..de stallen vond ik verschrikkelijk stinken echt heel erg... stront was 40 centimeter dik in de stal... en de ratten liepen over het terrein... Bloos sorry als ik nu iemand beledig die het wel naar zijn zin heeft maar ik echt niet ga er ook nooit meer heen, maar de kinderen daar vond ik ook niet leuk, in die week waren er veel kinderen die... 'worden gedumpt door hun ouders' enz Scheve mond
[/quote]


[quote="Meyke"]
Heb ook niet zulke leuke dingen daar gezien hoor.. beessies met singelwonden en wonden in de mond.. en gewoon door moesten rijden.. echt zielig om te zien...
(maar dat bedenk je je niet echt als je zo jong bent)

het schijnt dat het wel beter is geworden hoorde ik..
[/quote]



[quote="helga schreef:
in een grijs verleden ben ik daar ook op kamp geweest. we sliepen in van die portable cabines. de paarden hadden allemaal wondjes op hun rug van slecht passende zadel.
de zadeldekjes waren van schuimrubber, ze hadden onwijze grote groepen.

maar het was super gezellig, goed eten, en we hebben mooie ritten gemaakt.
ik reed toen op een paard dat webster heette, maar die zal inmiddels wel met pensioen zijn mag ik hopen

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:09

ik ben er 4 of 5 jaar geleden geweest, de enige keer in mn leven dat ik ooit heimwee had. ik vond het helemaal niets... die week dat ik er was liepen de pony's 5 tot 8 uur per dag, die shabrakjes waren kussenslopen het stro, en we kregen alleen maar limonade (roze en gele) en thee te drinken. Ik reed op een haf, Jerry heet ie geloof ik, en zelfs met 2 zwepen was ie niet vooruit te krijgen, echt om te huilen dat beest.
nee, het spijt me maar van mijn kant niet echt veel positiefs... ik kan nog wel meer dingen noemen maar om nou via bokt een heel kamp zwart te gaan maken gaat me ook wat ver...

trouwens wel iets heel positiefs, ik heb sinds daar nooit meer in zo'n ontzettend mooie omgeving gereden (zo lang, 1x in de rocky mountains gereden, in de VS, dat was mooier Knipoog)

SPCB
Berichten: 162
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 23:33

Ben er 1x geweest en vond het niks. Het is dierenmishandeling hoe ze met de paarden omgaan. Een paard inrijden doen ze in 2 uur tijd.....even flink longeren, zadel erop kwakken, aan die paardenwagen vastzetten en een ruiter opzetten, om het dan nog maar niet over de verzorging te hebben.....

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 09:15

in ben vorig jaar geweest....wie nog meer? ik was in de week van 5 t/m 12 juli, ik zat in groep 3 en ik reed op marco Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 10:28

beautyfull_mickey schreef:
maar sonja,ik las ook dat je je paard er voor vakantie kon stallen in jouw bericht?
kun je me wat meer informatie erover geven? Haha!


Wij slapen dan zelf in een hotelkamer daar op het terrein, en de paarden in een fijne box met halve deuren. Zelf voeren, je mag brok, stro en hooi pakken zoveel je wilt. Ik ben er erg tevreden over.
Kijk maar op www.hotelmanegevanloon.nl

Dat er ook mensen negatief over zijn is logisch, maar ook begrijpelijk. Het is een enorm complex geworden (manege, hotel, trekkershutten, slaapzalen, restaurant, terras), met heel veel paarden en ponies. De groepen met ruiterkampen daar kunnen wel 50 kinderen per week in zitten, die dan in groepen van 10 verdeeld worden voor het rijden enzo.
Als je van heel klein en knus houdt, kan dit dus gewoon te groot voor je zijn. Persoonlijk vind ik dat het in gezelligheid niet ingeboet heeft sinds ze zo groot zijn, maar ik ben "gekleurd" in mijn mening. Daar ligt een stukje jeugd en vakantielol van mij, ik ben gewoon dol op die tent, de mensen, de omgeving...

Vroeger (in mijn tijd) was het veel kleinschaliger. Toen ik er zelf op kamp ging waren we een keer met 7 kids, en eigenlijk nooit met meer dan 20. Toen ik de kampen leidde ook niet meer dan 30 ofzo.

Maar zoals gezegd, ik vind het altijd keigezellig. Nette kamers, goede stalling, lekker eten, en vooral heel gezellig. Maar voor mij is het natuurlijk ook een stukje thuiskomen he, ik heb er gewoond....

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 12:04

Sonja schreef:
Het is een enorm complex geworden (manege, hotel, trekkershutten, slaapzalen, restaurant, terras), met heel veel paarden en ponies. De groepen met ruiterkampen daar kunnen wel 50 kinderen per week in zitten, die dan in groepen van 10 verdeeld worden voor het rijden enzo.
Als je van heel klein en knus houdt, kan dit dus gewoon te groot voor je zijn. Persoonlijk vind ik dat het in gezelligheid niet ingeboet heeft sinds ze zo groot zijn, maar ik ben "gekleurd" in mijn mening. Daar ligt een stukje jeugd en vakantielol van mij, ik ben gewoon dol op die tent, de mensen, de omgeving...

Vroeger (in mijn tijd) was het veel kleinschaliger. Toen ik er zelf op kamp ging waren we een keer met 7 kids, en eigenlijk nooit met meer dan 20. Toen ik de kampen leidde ook niet meer dan 30 ofzo.

Maar zoals gezegd, ik vind het altijd keigezellig. Nette kamers, goede stalling, lekker eten, en vooral heel gezellig. Maar voor mij is het natuurlijk ook een stukje thuiskomen he, ik heb er gewoond....


Er zijn zelfs plannen om nog verder uit te breiden met een groot hotel erbij, maar dat laat nog even op zich wachten. Hij wil wel al voor de zomer beginnen met de uitbreiding van de stallen.

Er is nu een maximum van 60 kinderen en die worden verdeeld over 4 groepen, dus max. 15 kinderen.

Dat gevoel van thuiskomen heb ik nou ook altijd als ik daar ben en ik heb er niet eens gewoond, maar vind het altijd weer heerlijk daar.
Niet iedereen kan zich vinden in de manier hoe ze het bedrijf runnen en hoe ze met de paarden omgaan, maar ja, dat hou je altijd wel.

Even weer wat meer terug on-topic.
Ik heb vorig jaar ook een week voor leiding gespeeld en heb een hele leuke week gehad. Helaas kan ik deze zomer niet, maar hoop volgend jaar er wel weer bij te mogen zijn.
In ieder geval heel veel plezier en zou het leuk vinden om te horen hoe je het gehad hebt.
We hebben afgelopen zondag toevallig een reunie gehad met de kampleiding van vorig jaar en een hoop mensen gaan ook komend jaar weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 12:40

Klopt ja, Jan en Joep hebben de laatste keer zitten vertellen over de uitbreidingsplannen.
'k Ben nu net zelf verhuisd naar een schitterend en groot natuurgebied, maar ik denk dat we volgend jaar gewoon puur voor de gezelligheid wel weer een weekje naar 't zuiden afzakken.... Lovers Tja, 't leven is goed in het Brabantse land.... Eens een Brabo, altijd een Brabo denk ik....

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:28

Sonja schreef:

Vroeger (in mijn tijd) was het veel kleinschaliger. Toen ik er zelf op kamp ging waren we een keer met 7 kids, en eigenlijk nooit met meer dan 20. Toen ik de kampen leidde ook niet meer dan 30 ofzo.....



he grappig, wat ik me nog kan herinneren is dat 1 van de leiding inderdaad sonja heette, zij heeft op ons veel indruk gemaakt wat ze reed altijd met 1 hand.

ben jij dat toen geweest, het is echt al heel wat jaar geleden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:35

Yep, dat was ik. Ik heb ook maar 1 hand, dat verklaart misschien wel wat Haha!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 16:44

Op m'n 12e ben ik in de meivakantie een week op ponykamp geweest. we waren toen met 30, lekkere kleine groep dus. was supergezellig. we sliepen toen allemaal in het kampgebouw. Ik had Bambi toen als pony, een haflinger.
Op m'n 17e ben ik in de zomer een weekje met m'n eigen pony geweest. SUPER was dat! Van te voren was ik wel een beetje 'bang' of ik hem nog wel zou kunnen stoppen als hij in een hele groep voluit ging en of hij zich wel zou gedragen. Maar hij gedroeg zich de hele week fantastisch en de rem deed het gelukkig Haha! Toen sliep ik in een huisje.
Die omgeving daar is echt fantastisch.
En de plastic borstels en de kussenslopten als dekje kan ik goed begrijpen. Ze willen voorkomen dat ze nog een keer schimmel krijgen, want daar ben je niet zo snel vanaf. De kussenslopen worden na elke keer gebruiken gewassen, en de borstels ontsmet.
Als ik wat rijker was zou ik graag weer eens zo'n 4-uurs rit willen maken, echt zo relax! (2 uur rijden, 1 uur op een terrasje zitten, dan weer 2 uur terug rijden)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:22

stagave schreef:
Ben er ongeveer 7 jaar geleden geweest. Reed op Mery, wel een pittig beestje. De instructrice was niets, we noemden haar Clara de koe! Echt een rotmens.



Heyhey, Clarabella he!
Was best een lief mens trouwens, alleen had ze toen ik er was (10 jaar geleden ofzo) een groep met van die huppelkutjes tegen zich.
Meri heb ik bijna gekocht (als we het over dezelfde meri hebben) alleen toen was ze al niet meer van van loon

nicegirl
Berichten: 105
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 18:43

Hmm ik was in de week van 26 juli tot en met 2 augustus.. maar neej niks voor mij... de ratten liepen er over eht terrein.... maar 1 plus punt is wel dat het er een super mooie omgeving is.. ze moeten alleen idd aan de verzorging vand e paarden werken... een vriendin van me reed op een pony die al hoogzwanger was.. en die moest nog ff een 8 uurs rit mee...dat vind ik niet kunnen, die pony kon niet meer!!!

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 18:49

nicegirl schreef:
Hmm ik was in de week van 26 juli tot en met 2 augustus.. maar neej niks voor mij... de ratten liepen er over eht terrein.... maar 1 plus punt is wel dat het er een super mooie omgeving is.. ze moeten alleen idd aan de verzorging vand e paarden werken... een vriendin van me reed op een pony die al hoogzwanger was.. en die moest nog ff een 8 uurs rit mee...dat vind ik niet kunnen, die pony kon niet meer!!!


Idd die pony die drachtig was was dus echt zielig! Scheve mond
Dat beest moest echt super veel lopen en had er totaal geen zin meer in.
Voor het meisje dat er die er die week op moest was het ook helemaal niet leuk.

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 23:18

ik ben daar 2 of 3 jaar geleden geweeste n toen reed ik op sylvester.
Het was een haflingertje echt een poepie en het was een van de eerste keren dat hij mee deed met pony kamp.
In de lessen reed ik op een fjord maar ik weet niet meer hoe die heette.
Ik vond het opzich wel gezellig maar de groepen waren wel een beetje te groot