extra (leer)paardje rijden

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

haike

extra (leer)paardje rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 13:33

Heyzz

gisteren had ik weer priveles met Okidoki, ging erg druk maar wel goed. Mijn instructeur, waarvan ik nog niet zolang les heb (vanaf kerst eens in de twee weken), was erg tevreden dat we het zo snel oppikte, maar ik moest opletten niet sneller te gaan als Oki.
Kwam ik thuis, ging de telefoon: de vriendin van mijn instructeur. Of ik mss een keer wilde komen rijden op een paard van hun (23 jaar, jarenlang Z2), anders stond ie weer de hele week stil, ander die hem wel eens reed had het te druk. Dus 's middags teruggegaan, voor de eerste keer op een paard is wel iets anders als die pony's. Ging eigenlijk best wel goed, vanalles geoefend alleen de travers ging totaal niet. Na het rijden zeiden ze dat ik wel vaker mocht komen, dan werd ie nog eens aan het werk gezet. Ben van plan het wel te gaan doen (een keer per week), kan er erg veel van leren (zodra ik mijn been bv. verkeerd leg reageert ie daarop door zijn kont naar binnen of buiten te gooien, over de teugel weg te vallen). Ook leer ik zo verschillende pony's/paarden rijden: rijd momenteel Oki 5x per week, Haike 2/3x per week en dan die nog.

Volgende week vakantie, heb ik weer even veel tijd.

Amanda
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 14:19

Klinkt leuk! Ik rij ook zo'n paard. Toen ik Kas ging doen, was ik manege ruiter en zij kent een aantal Z oefeningen. Helaas is ze nooit gestart, maar toch. Ik heb echt wel geleerd mijn hulpen anders te geven. Ik werd er gewoon op afgestraft. Het leuke is nu dat je bij andere paarden ook wel eens voor elkaar krijgt, wat een ander niet lukt. En op een goede manier.

Veel plezier in ieder geval!

≈≈≈ ...paarden zijn de spiegel van onze ziel... ≈≈≈
★ Jim ★ L4+15

Hoe komt het dan toch dat ik zo'n eigenwijs stuk vreten heb? :')
Bijrijdster gezocht: http://www.bokt.nl/markt/ad/422314/bijr ... -haflinger

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 17:55

leuk!!!!!!!
veel plezier he

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie