Weer op Razinda gereden (13)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-01 21:49

Vanavond heb ik het weer eens geprobeerd. Ik heb maar kort gelongeerd want achteraf gezien longeerde ik veel te lang voor ik er op ging, en was ze al een beetje leeg.

Ze was weer super braaf, met opstijgen bleef ze weer keurig stilstaan zoals altijd. Stappen ging meteen lekker voorwaarts, draven ook. Sturen ging ook nog goed. Ik heb dit keer wat meer druk op de teugels genomen in de hoop dat ze wat ging nageven erop. Ze was wat onrustig in de aanleuning maar even later begon ze toch af en toe wat ronder te lopen. En schuimen!! De schuimvlokken vlogen alle kanten op! Maar op een gegeven moment was ze het zat en wilde ze niet meer. Toch even doorgezet. Ik baal achteraf dat ik moest schoppen maar anders wilde ze echt niet. Ik wilde ook even galopperen. Maar ze wilde echt niet meer, toch blijven proberen en uiteindelijk had ik mijn zin; de eerste keer officieel in galop!! Party!!

Helaas mocht het niet lang duren, maar een half rondje. *LOL*
Maar ik kon niet meer dus ik vond het wel best, heb haar laten draven en toen uitgestapt. Morgen koop ik een springzweepje en dan probeer ik het daar voorlopig eens mee, want ik wil haar eigenlijk niet schoppen. Misschien dat ze dan iets beter voor het been wordt. Maar ze was weer erg braaf! Lovers

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 21:56

Kool dat het zo goed gaat!! echt stoer voelt het nu als alles goed gaat he?

Jonge paarden zijn vaak slecht aan het been omdat ze nog niet zo snel kunnen reageren als oude paarden. Ze missen daar nog de handigheid voor. Na veel oefenen gaat het vaak wat beter.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 23:12

hahaha, ik dacht dat je ging stoppen met updates na 10e keer hihi...maakt niet uit hoor, erg leuk om te lezen!!! Gaaf dat het zo goed gaat!!! Enneuh...een schop overleeft ze ook wel weer hoor, anders was mijn Jur nu allang bont en blauw. *LOL*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 08:51

Lekker hoor!
Gaat helemaal volgens schema, of niet?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 08:59

Jurga op speciaal verzoek gaat ze door met verslagen Haha! .

Goed dat je door bent gegaan ook al moest je schoppen. Ze moet niet haar zin krijgen als ze het zat is Lovers. Ben blij dat alles nu goed gaat.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 11:45

Oh, okay, ben ik ook weer op de hoogte!!! Maarre..erg goed plan, ben het helemaal eens met Razinda Updates!!! Haha! Niemand mijn berichtje hier lezen??? Snik...heb ik nog wel zoooo mijn best gedaan *grijns*

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-01 12:59

Steef, ik ben blij dat je dat zegt, dat meer jonge paarden nog slecht aan het been zijn. Dan is Razinda kennelijk toch normaal haha *LOL*

Ze begint heel voorwaarts, reageert ook onmiddellijk als ik aandraaf op mijn been en stem, maar na een poosje zakt ze in. Ik ga zometeen even een springzweepje halen bij de ruitersportzaak bij ons in het 'dorp', kijken hoe ze daar op reageert.

Jurga, ik blijf voorlopig doorgaan met de updates, niet iedere keer als ik rij natuurlijk, maar gewoon als er weer iets 'nieuws' is ofzo! Lachen