Zin in een balletje Duvel-gehakt?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Zin in een balletje Duvel-gehakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 20:24

O, ik kon Duvel vandaag echt wel door de gehaktmolen draaien! Extreme duivel

Ik dacht lief voor hem te zijn en in plaats van hem hard aan het werk te zetten in de bak lekker een buitenrit te maken. Nou we zijn wel buiten geweest, maar ik kan niet echt spreken van een lekkere rit.

Het begon al toen we het erf af gingen, meneer had er zin in en ging een beetje dribbelen. Nou komt dat wel vaker voor, maar meestal is dat na een lekker stukje draven wel over. Dus ik ging maar vrij vlug draven, zodat hij even lekker zijn benen kon strekken. Maar bij iedere auto die we tegemoet kwamen liep hij te klieren, te springen, te bokken en als ik hem dan terugnam met een lichte ophouding was hij meteen gepikeerd en kwam onhoog.
Nou, na een heel eind draven werd hij eindelijk een beetje rustig, dus konden we een stuk stappen. Gelukkig maar, want ik moest een stuk door de bebouwde kom en dat is toch lastig als hij dan zo springerig is.
Maar dat stuk was hij echt super, geen auto was meer eng en hij liep lekker ontspannen aan een lange teugel. We waren de bebouwde kom weer uit en het ge-etter begon weer.
We reden in de berm langs een fietspad en aan de andere kant van die berm (was een heel brede berm, met bomenstrook er ook nog tussen) was de weg voor de auto's. Ik was lekker aan het draven, gaat hij ineens helemaal scheef lopen met zijn hoofd richting de weg en zijn kont midden het fietspad op, terwijl er op die weg niet eens een auto reed! Maar er kwamen wel net een paar fietsers ons inhalen, die hij dus met zijn kont bijna van het fietspad afduwde Stoom uit je oren Inmiddels begon ik al een beetje te koken en heb hem schouderbinnenwaarts (met zijn kont richting de weg en de schouder richting het fietspad) en dat ging redelijk, tot hij bij elke auto die over de weg langs ons reed weer heel gek ging lopen bokken. Gelukkig kwam ik toen op een ander stuk van het fietspad, waar de berm aan de linkerkant van het fietspad een 'ruiterpad' had, dus als hij nu naar de weg wilde kijken, draaide hij met zijn kont de bosjes in, ipv het fietspad op. En toen werd dat gekke beest weer rustig en ontspande hij eindelijk...
Vervolgens op een lekker breed stuk gras, ver weg van het verkeer lekker gedraafd en zowaar een lekker relaxed galopje gedaan OK dan! dus mijn humeur werd weer wat beter en ik vond Duvel weer wat liever. Daarna ook heerlijk een heel eind rustig kunnen stappen zonder dat meneer begon te springen als er verkeer langsreed, het was weer even de gewone Duvel. Op een gegeven moment kwamen we langs een erf waar iemand met een enorme shovel een beetje onhandig aan het keren was, vlak langs de weg, dus dat hij daar van schrok, dat vond ik niet zo erg, hij maakte heel veel herrie en was heel groot, dus vooruit. Daarna was hij zelfs nog een soort van voorbeeldig toen die grote shovel ons ook nog een keer moest passeren en vlak daarachter een grote trekker.
En nog steeds lekker relaxed stappen en draven.
Daarna nog een stuk weg waar geen verkeer komt en daar nog een lekker relaxed galopje gemaakt. Aan het einde van dat pad moesten we een houten voetgangers-/fietsers bruggetje over, waar net twee wandelaars met honden liepen die Duvel wel errug interssant vonden, maar ook daar trok meneer zich niets van aan, hij stapte gewoon door alsof hij nooit een stap verkeerd zetten. En toen weer door de woonwijk en net zo makkelijk liep hij op zijn dooie gemak aan een lang teugeltje langs het verkeer en de spelende (en krijsende) kinderen.
Totdat... we de bebouwde kom weer uit waren. Toen begon hij weer te stieren en te etteren en vanaf dat moment was ik hard op zoek naar een gehaktmolen. Hij kon geen pas meer normaal stappen, alleen maar dribbelen en toen ik dan nog maar een stuk wilde gaan draven kon dat weer alleen maar scheef met zijn kont dwars. En bij de eerste de beste tegemoetkomende auto was het weer raak. Hij sprong als een idioot en ik werd nu echt boos Stoom uit je oren ~~}> en heb hem een knal voor zijn kop gegeven met mijn handschoen (die ik probeerde aan te trekken, maar dat ging niet zo makkelijk). Het scheelde maar een haar of hij was in de sloot gesprongen en het trucje op zijn achterbenen deed ook weer mee. Maar ik was inmiddels dat gestier van hem wel een beetje zat en heb me even heel erg boos gemaakt, en ik geloof dat hij toen toch wel begreep dat hij beter iets meer kon luisteren, dus uiteindelijk heeft hij hetlaatste stuk voornamelijk stappend afgelgd en hij heeft bij iedere auto doe nog passeerde met zijn kop in de krul moeten lopen en dat hielp, althans, hij sprong niet meer weg, hij was alleen een beetje pissig, maar ik was witheet, dus dat interesseerde mij niet heel erg wat hij er nou van vond.
Terug op de manege vroeg zijn eigenares hoe het was gegaan. Waarop ik vroeg waar de gehaktmolen stond, want daar ging ik hem acuut door heen draaien. "O," zei ze, "heb ik daar ook nog wat over te zeggen?" Maar ik vond in dit geval van niet, hij was gewoon strond vervelend.
Maar goed, ik heb hem netjes afgezadeld en geborsteld en toen had hij ook nog het lef om heel lief om wat lekkers te vragen! Al vond ik dat hij het eigenlijk niet verdiend had, 'k heb hem toch maar die appel gegeven die ik nog had, maar niet omdat hij zo lief geweest was.
Nou ja, uiteindelijk heb ik dus toch geen duvel-gehaktballen voor jullie, maar het lucht wel op om het zo even van mij af te schrijven.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 20:44

Jam lekker, doe maar een balletje Knipoog

Volgende keer beter. Ze hebben af en toe gewoon hun kuren, ik kan erover mee praten.

Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:33

Geen Duvel- gehakt? Ik heb wel Ascot-gehakt...heft me er vorige week afgebokt omdat...nou ja, waarschijnlijk omdat het toch weer heel grappig was om te chekken hoe hoog z'n kont kon komen met ruiter op de rug. Om me vervolgens heel onschuldig aan te staan gapen als ik op de grond lig... Schijnheilig

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 22:06

Ja, dat onschuldige aanstaren dat ken ik. Dat deed Duvel ook, toen hij op stal stond en trek in een appeltje had!
En ja, het zal wel aan het weer liggen denk ik, dan weer koud, dan weer warm, die beesten zullen daar ook wel gek van worden.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 22:17

Volgensmij past die naam dus echt bij 'm Haha!

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 22:20

Ik zie echt totaal niet welk rondje je in hemelsnaam gereden hebt ! Clown

Ben ik zo ont-Tinte-d tegenwoordig Verward *LOL*

Irritant is dat he , dan doe je die dieren een handreiking en dan krijg je dat als beloning Slim-

Ik rij Rena de laatste maanden steeds eigenlijk alleen in het weekend ,
zit te wachten op nieuwe hoefschoentjes en haar voetjes zijn nu al vrij kort , vandaar.

Dus vandaag weer naar buiten , langs de Shell-pomp bij Oostvoorne , brede stuk gras met de boompjes , naast het fietspad , bij het Carpool-plaatsje weet je wel Lachen

Schrikt die geit van een eend ofzo die ineens met luid kabaal wegvliegt vanuit die sloot naast het fietspad , ze zet die reet eronder en stuiterd scheef ZO de weg op daar Bloos!

Achtelijke eppo Boos!

Schrikken okee , maar hoe halen die knollen het toch in hun botte kop om altijd maar richting de auto's te springen ??!

Ook altijd zo leuk op die dijkjes , komt er een auto aan en kiezen ze ervoor om zich scheef onder je vandaan te wringen IN DE RICHTING VAN DIE AUTO Stoom uit je oren omdat er een ontzettend gevaarlijk paaltje in de berm staat ofzo *raaaaaah!!!*

Daarvan krijg ik ook ZEER destructieve neigingen...grrrr.

Ze was een beetje ADHD vandaag , maar toch een lekkere rit gemaakt al met al OK dan! Rustig en zonder teveel ergernis , best lol gehad saampjes.
Zijn over de prairie geweest , die kabelstrook achter de vogelboulevard , richting Europoort , weet je wel Lachen

Even kijken of we daaroverheen aansluiting hebben om van de zomer een rondje Oostvoornse Meer te doen , en dat kan dus OK dan!

Waren we niet eerder geweest.

Stresskip gedroeg zich boven verwachting eigenlijk Lovers

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 22:33

Ja, dat rondje van jou ken ik wel, en dan helemaal rond het Oostvoornse meer kom ik ook minstens 1x per zomer, vaak nog wel vaker. Kun je lekker galoperen daar, richting de Europoort.

Ik ben andere kant op gegaan dan de richting van het strand, Zuurlandsedijk, door 't woud, dan langs de rijkstraatweg richting het Spui, langs Stal Flicka en dan richting Vierpolders en dan voor Vierpolders links de Middelweg, en via de Oude Dijk het Spui weer op en via het bruggetje Kleine Goote in en via het Woud en Zuurland de Zuurlandseweg weer op (en daar begon dus het ergste gestier) en dan ben je alweer bijna thuis (alleen dat bijna duurt nog best lang met zo'n stierend paard!
Maar goed, ik ben erg blij dat ik niet de enige ben met een af en toe suicidaal paard, hoewel hij normaal gesproken echt niet zo is als hij vandaag was, het monster. Hij is vaak wel een beetje druk, maar echt blijven klieren doet hij normaal niet. Kennelijk was ik niet overtuigend genoeg. Ach ja, morgen heeft hij dus pech, zal hij lekker flink aan de bak moeten met zijn dressuurtraining Tong uitsteken ~~}>
En volgende week gaan we het misschien wel weer proberen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 22:47

Bonnie van Gerrit had ook altijd van die neigingen bij het Zuurland , het heet ook niet voor niks zo geloof ik Haha!

Dat rondje Oostvoornse Meer is er vorig jaar helaas niet van gekomen met al die kwaaltjes , dus ik hoop dat we dit jaar eens naar die ritten van + 3 uur toe kunnen.

Hoe lang doe jij daarover , rondje Meer ? Lachen

En Brielse Meer lijkt me ook wel wat als ze zover is ,
maar dat is helemaal een flink stuk natuurlijk.

Enig idee hoeveel kilometer / waar je aan een leuk plattegrondje kan komen ?

Wil toch graag weten hoeveel kilometer het is Lachen

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 23:01

Hee Marije wat een lieverd dat paardje van jou,ben je ook nog langs de Veckdijk gekomen want dan had ik je wel even willen zien "schuinmarcheren"langs het fietspad.Soms zou je je paardje inderdaad wel door de molen willen halen maar wie weet is hij morgen weer zo mak als een lammetje. Knipoog

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 23:02

Oostvoornse meer doe ik vanaf Tinte de 'gewone' weg naar het strand, dan 'vogelstjes strand' (officiëel heet het geloof in Groene strand) Osstvoornse Meer, prairie, boulevard en dan door Oostvoorne terug, langs het Agathahuis ongeveer 3,5 uur over, geloof ik. Het mag van Atie door voor een 3-uurs rit met de kinderen.
Brielse meer heb ik nog nooit gedaan, mij lijkt de Brielse brug te paard nogal een opstakel. En met de pont zie ik mijzelf ook nog niet gaan! Schijnheilig
Maar als je dus helemaal rond gaat en over de brug is het een kilometer of 25-30 geloof ik, Atie heeft dat rondje nogal eens geskate.
Ik zelf rij wel eens langs het Brielse meer vanaf de camping, zeg maar bij Bonnie langs naar het meer en dan doorrijden tot bij Zwartewaal en dan weer via Vierpolders terug naar Tinte.
En vanaf Meeuwenoord richting Kruiningergors schijnt ook leuk rijden te zijn, maar dat heb ik zelf nog niet gedaan. Achter het Brielse meer ben ik nog nooit geweest, dus hoe het daar is? Laat het me weten als je daar een keer geweest bent!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 23:20

Toen ik Rena op proef had en ze nog aan de Bollaarsdijk stond , heb ik hele stukken langs de Brielse Maas gereden , iid heerlijk rijden daar , over Zwartewaal of Gors....mooie rondjes zijn dat hoor.

Toen was het ruiterpad er alleen nog niet , dat is ook wel mooi nu !

Vanuit Tinte vond ik het nooit leuk om zoiets te doen , zitten we hier nu in Oostvoorne beter Lachen

Tenminste wat fijne bermpjes bij de hand waar je nog eens aan galopje toekomt , dat kon je in Tinte wel vergeten bij een door-de-weeks rondje Scheve mond

Helemaal het strand af is ook een leuke , bij het autostrand erop en dan ergens bij Rockanje er weer af , via de polder terug naar huis.

Is ook een goeie 25 kilometer.

Vanaf Tinte helemaal om het Oostvoornes meer heen in 3,5 uur joh Verward
Ik dacht dat het langer was Lachen

Hoop ZO dat Rena haar hoeven niet weer raar gaan doen..heb plannen voor ritten zat ! Brielse Maas moet ook nog een paar keer hoor , is ook wel leuk vanaf Oostvoorne natuurlijk OK dan!

Rena krijgt nu al weer rode dooschemerende plekken aan de buitenkant van haar hoeven , zullen wel een soort kneuzingen zijn... geen idee hoe , waarom en wat , ik baal er wel van want het is toch misschien een aanwijzing dat er nu al weer iets niet goed zit in die hoeven. Is verder niet gevoelig ofzo , maar waarom ze die rooie plekken nu krijgt Verward

Hoop niet dat daar weer gedonder van komt

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 10:38

Wij hebben verleden jaar een dag tochtje gemaakt over Voorne-Putten en onderweg hadden we twee stops ingelast.
We vertrokken van de Veckdijk in Vierpolders -> Spui bij Brielle->langs de bunker (weet niet hoe dat dijkje heet)->Tinte de Rietdijk->Oostvoorne duinen en langs vogeltjesstrand ->langs Kruininger Gors->Brielse meer->stukje door Brielle en nog een stuk langs Brielse meer en weer terug naar stal,Ik weet niet hoeveel kilometer het is maar ik weet wel dat je genoeg mooie stukjes tegenkom onderweg en het is beslist de moeite waard. OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo, Vlindy en 43 bezoekers