M'n pony heeft waarschijnlijk droes !!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 14:39

Marije_jiplover schreef:
Als de bult nog niet open is en de koorts verdwenen, is het waarschijnlijk geen droes. Want de koorts zakt pas na openbreken van de abcessen.
En als er wel abcessen zitten, dan geen antibiotica, want je bereikt de bacteriƫn in een abces niet. En de zwelling van de lymfknopen kunnen dan langdurig blijven zitten.
Verslagen droes (het 'naar binnen slaan') komt niet door de antibiotica, maar kan als complicatie altijd optreden bij droes.
Heb je geen foto van de bult op de kaak? Waar zit het op de kaak? Want misschien zijn het wel helemaal niet zijn lymfeknopen maar is het een of andere andere ontsteking.



Het is gister opengesneden... Er kwam een hoop derrie uit.
Hij had een tijdje geen koorts meer maar de bult bleef...
Nou maar hopen dat het over is en dat er verder geen andere paarden zijn besmet Knipoog Maar het lijkt me stug dat andere paarden het ook hebben want dan hadden die er al last van moeten hebben.

dewy007
Berichten: 358
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 19:43

maar die buld zit er nog en dat is wel raar maarje en wat gaa je er aan doen dan wand hij hebt het nog Verward

groetjes ricardo

bonfire13

Berichten: 52
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:47

droest is echt erg!!er heerste een x ook droest op onze stal hadden bijna alle paarden het!!! Verdrietig

Omar

Berichten: 175
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 23:07

De bult is sinds een aantal dagen al open en de eerste dagen kwam er behoorlijk wat vuil uit, maar het is wel al een heel stuk geslonken en er zit nu eigenlijk alleen nog een klein bultje. Al het vuil is eruit en m'n pony is weer helemaal de oude aan het worden. *LOL*

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 09:58

Als ik jou verhaal zo zit te lezen, zie ik Tess voor me.
Die stond gister ook lusteloos op stal en wilde niet eten. ok had ze een verdikking onder haar kaak.
Dus DA gekomen. Temperatuur was 39,3.
Hij heeft geluisterd naar haar longen ed. Hij kwam tot de conclusie dat het een luchtweginfectie is. Die verdikking onder haar kaak zijn, bij Tess dan, opgezette klieren, vanwege de infectie.
Zij heeft ook antibiotica gekregen en poeders.
Ik zou toch nog eens goed informeren bij de DA of het echt wel droes is!

In ieder geval sterke!