update luuk we zijn bij de da geweest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

update luuk we zijn bij de da geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 12:07

maandag was het de groote dag. eindelijk zou ik te weten komen wat er met hem aande hand zou zijn.
1 uur zouden we in de kliniek moeten zijn maarja ingrid zou ingrid niet zijn als ze weer de helft zou vergeten Haha!.
dus om half 1 reden we eindelijk weg ipv kwart voor 12 Bloos
we moesten om 1 uur in kalka ( duitsland ja) zijn. ik had deze da gevonden via een in oude instructeur van mij. hji had echt heel goede ervaringen met hem en ik vertrouw de instructeur echt gigantisch dus vandaar daarheen. deze man is naast dierenarts ook veel met van dat alternatieve geneeswijze. dus ook kraken maar ook accupunctuur.

maar goed in ieder geval half 2 waren we daar eindelijk *oeps*/
nou luuk uit de trailer gehaald en in een opstandbox gezet.
nou eerst even paar vraagjes gesteld wat er precies aan de hand was en wat voor een paard het is. toen zei ik dus links heel vast met springen vaak nog veel erger en af en toe linksvoor onregelmatig. nou eerst buigproef en daar herstelde die zich snel goed van.
nou de rug was ook helemaal super goed.
toen ging die met een soort pennetje langs zijn hals rechts dook die iets weg maar links viel die zowat aan de grond, het was dat die vast stond.

toen vroeg die dus of die ooit een keer gevallen was. de enige keer dat ik weet is een kee rmet losspringen in een oxer van 1.30m gevallen op zijn rug.
komt precies overeen met zijn blessure eigenlijk, zijn schoft en nek. daar heeft die tpen dus ook de hardste klap op gehad.

nouja hij heeft hem dus in de nek gekraakt, er zaten spieren "omgedraaid" en hi jheeft accupunctuur in de benen gedaan voor de schoft en zijn af en toe onregelmatigheid.

ik moest hem dinsdag gelijk weer oppakken en 3 weken lang elke dag rijden. het verschil zou niet gelijk te voelen zijn want luuk moet zijn hals weer leren dragen zonder pijn te hebben. is die na de 3 weken niet voor uit gegaan dan terug komen en anders pas na 3 maanden.

ik heb er nu dus 3 kee ropgezeten en hij begint echt heel fijn te sjouwen nou. ik ben hem langszaam aan te opbouwen want hij heeft dik een maand stilgestaan maar hij draagt zich eigen nu veel meer in de hals. eerder hing die heel erg in de hand.

dus gelukkig goed nieuws..

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 12:29

heee dat klinkt goed hoor ! Hopen dat het zo goed blijft gaan !

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 12:48

klinkt super!! hopen dat het zo volhoud OK dan!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 12:57

Mooi zo. Nu blijven volhouden he.