Eigenaresse van Okki gebeld...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Eigenaresse van Okki gebeld...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 16:26

Geschiedenis: ik ben sinds 3 weken gestopt met mijn bijrijdpaard Okki, ik heb hem bijna een jaar gedaan.

Ik heb net de eigenaresse van Okki gebeld. Het gaat hartstikke goed met Okki, het lukt haar tot nu toe prima alleen. Maar is dat eigenlijk wel wat ik wilde horen?! Het liefst had ik natuurlijk gehoord dat ze niet zonder me kan, bla bla bla... maar dat is natuurlijk niet eerlijk van mij. Scheve mond Natuurlijk ben ik blij voor haar dat het goed gaat.

Ze gaat sowieso niet op zoek naar een nieuwe bijrijder, ze weet hoe moeilijk het is om een geschikte te vinden. Ze vind het nog steeds jammer dat het niet meer goed ging met mij en Okki en het buitenrijden. Ze vroeg nog of ik hem misschien af en toe wilde doen, maar ik zei dat dat toch niet was wat zij wilde en dat dat IMO dus geen zin heeft. Ik heb wel gezegd, dat als ze echt omhoog zit, mij natuurlijk kan bellen.

Volgende week gaat ze me bellen om nog een keer af te spreken om me IRL te bedanken en zo.

Ik heb nu een beetje gemengde gevoelens. Het is gewoon jammer dat het niet meer ging met Ok, want ik was eigenlijk best tevreden daar. Ik mis het ook wel een beetje. Scheve mond


Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 16:31

Jammer dat je met je bijrijdpaard gestopt bent. Maar ik denk dat het zo wel beter was. Je kunt hem altijd nog een keer opzoeken als je wilt...
Sterkte in ieder geval!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:00

Ik weet niet waarom je gestopt bent met hem te rijden... ik lees dat het buitenrijden niet ging, maar was dat de enigste rede???
Want als je hem zo mist, waarom zeg je dat dan niet gewoon tegen de eigenaar en rij je hem desnoods 1x per week??? kendelijk horen jullie toch bij elkaar??? Of was er meer aan de hand?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 17:16

De eigenaresse wil graag een bijrijder die recreatief met Okki rijdt en ik wil graag dressuurmatig rijden. Dat werkt gewoon niet.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:18

ohh nee dat werkt idd niet... snap het niet, dressuur is juist een prima basis, ook als zij graag in het bos wilt crossen

Maargoed als zij dat niet wilt.... dan gaat het over, zonde...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 17:20

Cinzano schreef:
ohh nee dat werkt idd niet... snap het niet, dressuur is juist een prima basis, ook als zij graag in het bos wilt crossen


Ze rijdt hem juist zelf dressuurmatig, ze wil graag dat de bijrijdster wat anders met hem doet. Nou ja, aangezien buitenrijden niet meer ging, kwam het neer op wandelen en longeren en af en toe in de bak rijden. Dat is ook een beetje frustrerend voor mij natuurlijk.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:21

Kan je niet buiten wat dressuurmatig rijden? Of is dat ook niet wat je (en zij) wil?

זכור

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:22

Hum, ja da's minder.... ook niet echt eerlijk (weet zoiezo niet of je ervoor moest betalen, maar dat zou het helemaal absurd zijn!)
En nu.....? Al opzoek naar een ander paard???

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 17:30

lis schreef:
Kan je niet buiten wat dressuurmatig rijden? Of is dat ook niet wat je (en zij) wil?


Hij had ontdekt dat hij buiten kon omdraaien en dan als een gek naar de grote weg kon rennen. Na 3x had ik dat wel gezien, ik heb geen zin in een gevecht met zo'n paard.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 17:31

Cinzano schreef:
En nu.....? Al opzoek naar een ander paard???


Zie onderschrift. Haha!
Het wil alleen nog niet zo vlotten. Het is allemaal of te ver weg, of te duur, of niet wat ik zoek. Soms mail je naar iemand, maar hoor je er helemaal niets meer van. Verward Waarschijnlijk moet ik gewoon geduld hebben.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:37

Geen goed idee dus Haha!

Ik kan me je dubbele gevoel wel voorstellen trouwens. En het vinden van een bijrijdpaard is het meest lastig als je geen hebt. Als je er wel één hebt vliegen de aanbiedingen je opeens om de oren Scheve mond

זכור

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:37

Ohja ik zie het.... is Zoetermeer ook te ver weg?
ik weet misschien nog wel een paardje.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:39

Tessebes schreef:
Ik heb net de eigenaresse van Okki gebeld. Het gaat hartstikke goed met Okki, het lukt haar tot nu toe prima alleen. Maar is dat eigenlijk wel wat ik wilde horen?! Het liefst had ik natuurlijk gehoord dat ze niet zonder me kan, bla bla bla... maar dat is natuurlijk niet eerlijk van mij. Scheve mond Natuurlijk ben ik blij voor haar dat het goed gaat.

En je zou ook blij moeten zijn... Met mijn oude verzorgpaard ging het dus helemaal niet goed, nadat ik weggestuurd was... Tijd tekort, ze konden niet meer buitenrijden, de bak was onbruikbaar, dus hij werd/wordt helemaal niet meer gereden.
Hij interesseerd zich niet meer voor zijn omgeving, en heeft helemaal geen respect meer voor andere mensen.
Door het tijdtekort van zijn eigenaar, zijn er nou heel veel verschillende mensen, die af en toe wat met hem aanklooien, waar hij sowieso een hekel aan heeft, aangezien hij veel beter reageerd op 1 persoon, die gewoon zijn maatje for life is...

En ik kan/mag dus niet meer terugkomen, dus ik moet op afstand toekijken, hoe hij, IMO, steeds meer verslechterd.

Het valt alles tegen, te merken dat ze niet zonder je kunnen... Leuke egoboost, maar het paard gaat erop achteruit Verdrietig

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:40

Cinzano schreef:
Ohja ik zie het.... is Zoetermeer ook te ver weg?
ik weet misschien nog wel een paardje.

Vertel!
Ken ik die

XANTHA

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:42

hi hi, nee debby Haha! niet van onze stal

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 17:44

Clitia schreef:
Het valt alles tegen, te merken dat ze niet zonder je kunnen... Leuke egoboost, maar het paard gaat erop achteruit Verdrietig


Daar heb je helemaal gelijk in! Ik ben ook wel blij voor haar hoor. Ik zou het niet eerlijk tegenover het paard vinden, als hij er erg op achteruit zou gaan.

Taruta
Berichten: 488
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: noordhoek in zuid-afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:44

oohw je zit met je eigen gevoelens in de knoop is het daarom dat je mijn gevoelens nu afkraakt?

Chrissie!!:+:

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:45

Taruta schreef:
oohw je zit met je eigen gevoelens in de knoop is het daarom dat je mijn gevoelens nu afkraakt?

Jij bent inderdaad zielig Taruta

XANTHA

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 17:45

Taruta schreef:
oohw je zit met je eigen gevoelens in de knoop is het daarom dat je mijn gevoelens nu afkraakt?


Nee hoor, ik kan dat perfect gescheiden houden.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:55

Clitia schreef:
Het valt alles tegen, te merken dat ze niet zonder je kunnen... Leuke egoboost, maar het paard gaat erop achteruit Verdrietig



Waar slaat dat nu weer op Verward
Alsof je het niet jammer mag vinden dat je niet gemist wordt....
Ze zegt toch niet dat ze het paard niet leuk vind, het sluit alleen niet aan bij de wensen van de eigenaar, ja dan houd het op

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 17:58

Cinzano"]
[quote="Clitia schreef:
Het valt alles tegen, te merken dat ze niet zonder je kunnen... Leuke egoboost, maar het paard gaat erop achteruit Verdrietig



Waar slaat dat nu weer op Verward
Alsof je het niet jammer mag vinden dat je niet gemist wordt....
Ze zegt toch niet dat ze het paard niet leuk vind, het sluit alleen niet aan bij de wensen van de eigenaar, ja dan houd het op
[/quote]

Volgens mij bedoelt ze het niet zo hoor. Ze heeft het over zichzelf, over haar verhaaltje daarboven. Zij kon dus eigenlijk niet gemist worden, het paard ging/gaat erop achteruit.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:58

ohh, oke dan heb ik het verkeerd begrepen, sorry dan Knipoog

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 19:28

Taruta schreef:
oohw je zit met je eigen gevoelens in de knoop is het daarom dat je mijn gevoelens nu afkraakt?



??????????? ligt het aan mij dat ik dit niet snap Verward

Tessebes, ik kan me je gevoel wel voorstellen.
Er komt binnenkort vast nog wel een geschikt paardje voor je

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 20:04

IngridM"]
[quote="Taruta schreef:
oohw je zit met je eigen gevoelens in de knoop is het daarom dat je mijn gevoelens nu afkraakt?



??????????? ligt het aan mij dat ik dit niet snap Verward

Tessebes, ik kan me je gevoel wel voorstellen.
Er komt binnenkort vast nog wel een geschikt paardje voor je
[/quote]

Nee snap er ook niks van Scheve mond

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 20:22

Heidilover13"]
[quote="IngridM"][quote="Taruta schreef:
oohw je zit met je eigen gevoelens in de knoop is het daarom dat je mijn gevoelens nu afkraakt?



??????????? ligt het aan mij dat ik dit niet snap Verward

Tessebes, ik kan me je gevoel wel voorstellen.
Er komt binnenkort vast nog wel een geschikt paardje voor je
[/quote]

Nee snap er ook niks van Scheve mond
[/quote]

.....mensen...taruto heeft net zelf een topic geopend over een gewond paard, waarop tessebes toch wel hard heeft gereageerd....
vandaar taruto's frustratie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Balou_k, Belker, Cjuan, DotBot, Padoertje, tessaenhenk en 68 bezoekers