Oorzaak Tinka's ziek zijn waarschijnlijk bekend

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23311
Geregistreerd: 09-04-01

Oorzaak Tinka's ziek zijn waarschijnlijk bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 00:15

Afgelopen maandag was de dierenarts op stal om te enten en Katinka te chippen.
We hebben het er nog wel even over gehad dat het nu (goddank ) goed gaat met haar.
Ze had het op een cursus (o.i.d.) nog eens aangekaart en waarschijnlijk heb ik weereens iets bijzonders Haha!

Heel af en toe komt het namelijk voor dat het veulen bij de geboorte al ziek is of zo'n lage weerstand heeft dat ie wel ziek moet worden. Dat was bij Katinka dan ook het geval. De oorzaak is dan dat de combinatie hengst-merrie eigenlijk niet mogelijk is. Dat verklaard waarschijnlijk ook haar miskramen bij de vorige eigenaar. Het lijkt erop of ze er nu overheen gegroeid is (dat kan), maar ze heeft me ten sterkste afgeraden om deze combinatie nog een keer te proberen.
Dus hoe mooi Katinka ook is, een vol broertje of zusje zal ze helaas nooit krijgen. Ik ben wel heel blij dat ik nu weet wat het (waarschijnlijk) geweest is.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Kendra

Berichten: 8711
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 01:00

Misschien off topic, maar als je veulen weinig weerstand heeft, kun je in geval van ziekte misschien eens immu forte proberen van de Paardendrogist. Ik heb ook zo'n veulen gehad (nu inmiddels 5 jaar - dus toch groot geworden), die regeert vrijwel niet op antibiotica, maar immuforte doet wonderen........
Maar natuurlijk hoop ik voor jou dat Tinka er over heen is gegroeid!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23311
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 07:56

Het stomme is dus dat ze wel reageerde op de antibiotica maar elke keer als we stopten werdt ze net zo hard weer ziek (ook na bijna 2 wkn gebruik). Inmiddels is ze over die periode heen maar als ze ziek wordt zal ik er inderdaad eens aan denken om dat te gebruiken. Moet je het voor ze ziek worden gebruiken of als ze al ziek zijn?

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Dennis

Berichten: 31447
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 09:43

Dat is toch wel goed nieuws dat je het eindelijk weet.
En idd, geen Joepie meer voor Polly. Dan moet Tinka het maar doen met een half broertje/zusje ipv een vol broertje of zusje. Zal ze vast weinig moeite mee hebben Lachen .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 08:29

Ik ben blij dat jullie nu eindelijk weten wat het is!
Ach....Joepi heeft al een andere ambitie,springen Haha!

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 10:27

Dennis schreef:
En idd, geen Joepie meer voor Polly.



Leuke hengsten genoeg in de buurt hoor Schijnheilig Tong uitsteken OK dan! OK dan! *LOL* Vingers aflikken

Maar goed, gelukkig weet je nu ong wat het is... Nu maar hopen dat je een tijdje zonder zieke pony's door het leven kan Cool Je hebt er de afgelopen tijd genoeg ziek gehad geloof ik.. Scheve mond

keep calm, I'm engaged!!! <3

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 10:40

misschien moet ik ook wel met die imuunforte aan de gang. Spirit is er ook nog steeds niet. Hoe sterk hij was tijdens de geboort. Een joekel van een veulen en zo druk binnen een minuut stond hij zonder te vallen of te wiebelen, heeft biest van zijn moeder in overvloed gehad maar nu is hij al 3 maanden niet goed. Hij blijft hoesten en verkouden ondanks de antibiotica.

Vakantie in USA? doe eens wat anders kom naar Kentucky http://www.hiddencaveranch.com/
Een CURLY horse? wat is dat, wij hebben ze kijk op http://www.hcrcurlyhorses.com

Kendra

Berichten: 8711
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 21:29

Immuforte helpt niet bij alle paarden, heb ook mensen gehoord die er niks mee opschoten. Maar nogmaals; bij mijn Syl doet het wonderen.
Ik weet niet hoe oud ie is, maar misschien moet je wel extra vitaminen geven. Niet via een spuit maar gedurende langere tijd. Opkikker bijvoorbeeld (kan er niks aan doen; ook Paardendrogist).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Crista en 27 bezoekers