Een beetje geluk zou wel fijn zijn...............

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
natte

Berichten: 152
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: zwaag

Een beetje geluk zou wel fijn zijn...............

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 20:52

Ik begon met rijden dat ik 8 jaar oud was (ben nu inmiddels 31). Mijn allereerste pony was een welsh arabier..Geert heette hij. Ik had hem van mijn opa gekregen, met een grote roze strik stond hij daar zo trots als een pauw in de wei.......ik was het gelukkigste meisje van de heeele wereld mijn eigen droompony eindelijk. (ik was toen 12 jaar) Maar Geert at niet meer en werd lusteloos conclusie ......hij had heimwee. Geert stond op de esdoornmanege in stadskanaal en was daar ook erg geliefd. Mijn opa had ervoor gezorgd dat Geert weer terug ging naar waar hij vandaan kwam en hij liep zo vanuit de trailer zijn eigen trouwe stalletje weer in en daarna ging het stukken beter ondanks dat ik erg veel verdriet had, maar toch ook besefte dat dat het beste voor hem was. Mijn opa kwam te overlijden en mijn ouders gingen scheiden, dus van paardrijden kwam er niet veel meer. 9 jaar geleden ontmoette ik mijn vriend met wie ik nu nog samenwoon. Ik ben de draad weer gaan oppakken, en begonnen met rijden op een manege. Mijn vriend die zag dat ik zo vreselijk besmet was met het paardenvirus, dat hij me verraste met de woorden van......moppie wat denk je ervan, zullen we eens gaan kijken voor je eigen paard Lovers Aangezien ik net een broodje aan het eten was dacht ik dat ik er in stikte, maar met een grote slok thee en na een brok in mijn keel te hebben doorgeslikt ging het wel weer. En zo kreeg ik mijn tweede paard Iduna. Maar we waren toen nog leek en niet echt ervaren en wisten niet dat je een paard moest laten keuren enzo.....Iduna heb ik precies 10 dagen gehad, bleek dat er voor de aankoop al een ziekte in haar benen zat en zij dus niet meer geschikt was voor de sport. Ik was er natuurlijk doodziek van. Maar mijn vriend heeft een heel positief karakter en zei.........lieverd nu weten we meer (dat het paard gekeurd moet worden enzo) we gaan gewoon weer opnieuw beginnen en we gaan weer zoeken. Toen kreeg ik Inara een hele lieve mooie koffievos. Ik heb heel veel van haar geleerd, Inara was rontgen goedgekeurd, en klinisch dus eindelijk een goede aankoop! Anderhalf jaar later heb ik haar helaas in moeten laten slapen, ze had aan beide voorbenen hoefkatrol (klasse 4) en ze had erg veel pijn. Ik heb er toen een paar maanden overheen laten gaan om te gaan kijken voor een ander paard, want ik zag het gewoon niet meer zitten. Uiteindelijk trof ik een paardje aan waar ik eigenlijk meteen dolverliefd op was! *LOL* Het was een ruin van zeoliet en hij had een hele scheve bles op zijn koppie. Hij had vroeger als veulen de borculo gelopen en hij had zich voor de IAN gekwalificeert als 5-jarige met springen op het hoogste niveau. Ik ape trots natuurlijk!!! Dat is nu 4 jaar geleden waarvan ik twee en een half jaar plezier van heb gehad. Het begon met de aankoop alles was goed gegaan hij was klinisch goed en rontgeologisch ook goed! Een kleine twee maanden later kwam er iemand naar mij toe met het verhaal dat ze dacht dat ze mijn paard hoorde luchtzuigen!! En ja hoor het bleek waar te zijn schijnt dat hij het waarschijnlijk had overgenomen of misschien wel door de stress, want hij stond vroeger ook vaak op de wei en bij ons op de manege hadden wij die faciliteiten nog niet. Gelukkig dat een vriendin van mij adviseerde om een miracle band om te doen en dat hielp... en nog hij zuigt er gelukkig niet door heen. Dressuurmatig ben ik L2 met hem geworden en aangezien hij wel goed kon springen maar ik de ervaring niet had en het lef niet (nu nog niet hoor) had ik besloten om dressuurmatig met hem verder te gaan in combinatie met een laag sprongetje af en toe. Ik ben bij de manege weggegaan en naar een privestoeterij gegaan met alle accommodatie die je maar kunt bedenken inclusief weidegang! Had ook zeer goede begeleiding en er een fijn stel vrienden aan overgehouden, maar de donkere wolken schenen alweer gauw voor dat zonnetje te gaan schijnen, want langzaam begon mijn paard zich vreemd te gaan gedragen. Het is altijd al een mannetje geweest, maar van de een op de andere dag begon hij narriger te worden en zelfs te staken! Ik heb hem helemaal binnenste buiten laten keren in emmeloord, en bleek dat hij zeer gevoelig was op zijn rug conclusie dat ik een nieuw zadel moest laten aanmeten. Heb ik gedaan bij hulsebos. Alles was weer goed......dacht ik.........niet dus. Ik ging rijden van het een op het andere moment was hij weer stokkreupel begon heel erg stram te lopen. Gelukkig zijn we erachter gekomen dat het nieuwe zadel te veel bleek opgevuld te zijn, toen de vulling eruit was gehaald bleek het een hele verademing voor hem te zijn en liep hij ineen keer helemaal los in zijn lijf.
Zoals ik al zei mijn paard is echt een mannetje en hij heeft er ook een behoorlijk koppie op zitten. Hij zal nooit gemeen doen hoor zo bedoel ik het niet, maar met rijden begon ik technisch problemen te krijgen en hij is van zichzelf al wat dominant en dat moet je de kop indrukken. Omdat mijn paard een aantal keren flinkt heeft gestaakt en gesteigerd ben ik eigenlijk het vertrouwen in hem kwijtgeraakt. Hij staat op dit moment bij mijn vriendin al vier maanden, en zei heeft hem goed op zijn falie gegeven. Hij is gelukkig helemaal weer de ouwe, maar in overleg met mijn vriend en ook na een heel goed gesprek en een eerlijke mening van mijn vriendin heb ik besloten om mijn paard een nieuw goed tehuis te geven, omdat ik het gewoonweg niet meer op kan brengen om die strijd opnieuw aan te gaan. Mijn paard heeft iemand nodig die durft te rijden. Ik ben gewoon bang van hem geworden en dat is niet de bedoeling. Ik wil graag kijken met de tijd voor een dressuurpaard, maar eerst wil ik mijn paard een goed tehuis bieden want dat verdient hij!
Eerst moet ik maandag naar emmeloord, want hij loopt nu al een week niet helemaal lekker en ik wil wel graag weten wat of er aan de hand is voordat ik hem te koop kan zetten, ik hoop dat het meevalt want het zit mij nu al een jaar flink tegen. Het is misschien een heel verhaal maar ik moest dit eventje van mij af schrijven. Buiten het feit dat het toch een beetje oplucht, wil ik dit ook gewoon graag delen om dat er echte paardenmensen op dit forum aanwezig zijn die dit ook begrijpen en voelen!
Veel liefs

natte Lachen


prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:14

arme jij.
Ik vind het goed dat je, je hart lucht
En dat je ook voor het welzijn van je paard kiest OK dan!

Ik hoop dat hij bij iemand terecht komt die weer voor hem gaat

maak lol met je paard, doe gek met je paard!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:35

wat een hoop ellende... Sommige mensen maken nooit zo'n situatie mee en bij anderen is het de ene na de andere... Ik wil je heel, heel erg veel sterkte wensen en ik hoop dat je ooit het ideale paardje tegen het lijft loopt, zodat je er toch nog van kunt genieten, want dat is natuurlijk de bedoeling...

natte

Berichten: 152
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 21:43

tja dat hoop ik ook, maar dat zal vast wel lukken. Ik ga gewoon weer opnieuw beginnen met alle liefde en geduld zal ik gaan zoeken naar mijn beste vriend die nu ergens op dit moment in zijn stalletje staat. Al moeten we door heel nederland (we zijn zelfs in duitsland geweest) we nemen broodjes mee en de landkaart en de thermoskan met koffie en we gaan weer op pad............
Dit keer moet het gewoon goed gaan
Maar bedankt voor jullie reaktie alvast
dikke kus n

natte

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:04

ik vind dit zo ontzettend erg voor je ... maar ik vind echt wel dat je een goede keuze maakt ... als het niet meer klikt, kan je hem beter verkopen ... dit is de juiste keuze !! en meis, ik hoop dat je écht snel een paardje vind, die helemaal kerngezond is,en blijft,en waarmee je een band kan opbouwen,die nooit meer stuk geraakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:10


EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:16

Jeetje, het zit je idd niet mee.
Hopelijk mankeert hij niks ernstigs en kan je hem aan een goede andere baas verkopen. Veel sterkte

natte

Berichten: 152
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 22:18

ik zal er zeker een kijkje gaan nemen in ieder geval heel erg bedankt, en ik hoop ook echt dat ik weer een maatje voor het leven zal vinden want ik heb er gewoon weer zo een zin in om lekker wedstrijden te gaan rijden en als het zo'n regenachtige dag is gewoon lekker te gaan rommelen met je paardje (wassen, toilleteren.....knuffelen) ach..voor ik het weet zal het wel zover zijn ik rij mijn paard nu al vier maanden niet meer, hij word nu proffesioneel gereden door mijn vriendin die al young rider is dus dat is gelukkig het probleem niet. Ik heb voor mijn gevoel nog zo'n weg te gaan. Eerst naar emmeloord dan de uitslag afwachten en als ie goed is dan nog verkopen. Ik weet niet of ik het kan opbrengen om bij de verkoop erbij te zijn. Ik voel me net zo'n verrader, vreselijk vind ik het, dit gaat me ook echt aan mijn hart. Ik hou heel veel van hem, maar daarom dat ik dit ook besloten heb. Ik vind dat hij dat verdient, want hij heeft een goed hart.

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:28

jeetje wat een verhaal en wat een ellende heb jij gehad.
ik wens je veel sterkte en je maakt de juiste beslissing
voor je paard ik vind het knap van je. sterkte....

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:43

jeetje het zit ook niet echt mee neej...hoop voor je dat je paard een goed nieuw baasje krijgt..en jij weer opnieuw gelukkig word met een gezond paardje wat goed bij je past ! succes !!

Karaat_the_newforest op Instagram

sheda

Berichten: 262
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Boetele

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 00:49

tot nu toe heb je echt pech gehad zeg
nu ben je vast aan de beurt voor een boel mazzel
dus niet de moed opgeven, nu MOET het gewoon beter worden SUCCES

..

scallie

Berichten: 168
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 08:53

heel veel moed toegewenst
mensen als jij die zo met paarden begaan zijn, verdienen gewoon niet beter dan eens gelukkig te worden met een goed paardje

als je even doorzet moet het echt lukken

heel veel sterkte

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:20

èven afkloppen`....,mijn paardjes hebben gelukkig nooit wat gehad,buiten eentje een keer mok...
als er een iemand is die nu wat voorspoed kan gebruiken ben jij het wel!!
ik weet zeker dat er ergens een goed,lief ,gezond paardje op je staat te wachten..
alleen voor jou de kunst om hem te vinden..
neem lekker de tyd,en ik weet zeker dat het goed gaat komen!!! *LOL*

Delias

Berichten: 406
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:25

Ik wens je heel veel sterkte toe en ik hoop dat er niks ernstigs met je paardje is zodat hij naar een fijne baas kan.
Ook wil ik je veel geluk toewensen met het zoeken naar een leuk paardje waarmee het wel super klikt!

FB: Carpe Diem Reptiles

natte

Berichten: 152
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 14:08

OK dan! *LOL* *LOL* Heel erg bedankt voor jullie fijne reakties.
Ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden hoe het maandag is gegaan. Ik ben blij dat dit forum bestaat!! Knipoog Heerlijk om dit soort dingen te kunnen delen, je wordt tenminste begrepen Lovers

Hele dikke kus

liefs natte

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:12

Het zit je idd niet mee he Ach gut
Sterkte!
En ook ik hoop dat je gauw een nieuw paardje vind waar je heel lang plezier van kunt hebben!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:03

INderdaad neit veel geluk gehad ik hoop dat je bij de volgende aankoop weer een droompaardje tegenkomt waar je langer plezier van hebt. Zonde hoor.

Sterkte en succes

gr Nicole


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BritHittepit, dierenfan, Earth, Leedebee, mamabird, mino1, mooney, Patriesje, Saaams, SentiBot, Taartje, YvonneV en 92 bezoekers