Reis om de wereld?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lente
Berichten: 27752
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Reis om de wereld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 10:07

Hai allemaal!

In een onbewaakt ogenblik heb ik weer een vlaag van verstandsverbijstering gekregen. Schijnheilig Op een dergelijk moment kom ik met ideeen en toekomstdromen. Nu een over paarden, dus misschien de moeite waard om te delen. Haha!

Ik zou namelijk ooit, in de toekomst, na mijn studie, als ik een paard heb (laten we hopen dat die dag er ooit komt), een wereldreis willen maken met een paard.

Het lijkt me geweldig om gewoon te beginnen in Zaandam, waar ik woon, en dan richting Duitsland, Polen, steeds verder naar het oosten richting Nepal en India, en dan het liefst via Rusland en Alaska naar Amerika.

Natuurlijk zal dit waarschijnlijk wel minstens een jaar duren, maar ik zou dan bijvoorbeeld willen kijken of hoefbeslag en harnachement gesponsord kan worden. Net als voer voor het paard en voor mij. Ik zou willen overnachten bij mensen thuis. Ik wil dan geld ophalen voor het WNF of zo, voor elke 10 kilometer die ik overbrug bijvoorbeeld.

Het lijkt me echt helemaal te gek. In principe loop ik dan gewoon, maar soms zal ik delen ook te paard afleggen. Ik neem dingen mee die lichtgewicht zijn. Veel draag ik zelf, andere dingen in zadeltassen.

Verklaren jullie me nu helemaal voor gek? Denken jullie dat het te zwaar zou zijn voor een paard, of dat het wel kan? En, ook niet onbelangrijk.... Hoe lang denken jullie dat ik erover zou doen?

Lenneke


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:40

ik zou laten sponsoren per meter...hoef je maar tot Enschede....

Zonder gekheid:
Al gedacht aan bepakking? Het weer, klimaat enz... en denk je dat je in Rusland in de middle off niets een smit vind die nederlands kan spreken?
Beveiliging? Zou me er eerst eens wat meer in verdiepen....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Lente
Berichten: 27752
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 10:42

Zou natuurlijk wel met een gids willen reizen... En misschien met zijn tweeen of zo... Tis ook maar een dagdroom hoor, en het zal nog heel wat jaartjes duren... Gelukkig spreek ik Engels.. Knipoog

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:43

Het lijkt me geweldig om gewoon te beginnen in Zaandam, waar ik woon, en dan richting Duitsland, Polen, steeds verder naar het oosten richting Nepal en India, en dan het liefst via Rusland en Alaska naar Amerika.


Je mag wel oppassen dat zijn beentjes er dan niet afgesleten zijn eer je in Alaska bent........

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

tamary

Berichten: 29051
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:44


[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Lente
Berichten: 27752
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 10:46

Levy schreef:
Je mag wel oppassen dat zijn beentjes er dan niet afgesleten zijn eer je in Alaska bent........


Begin ik met een Shire, eindig ik met een shetlandpony Knipoog

Lenneke

Lente
Berichten: 27752
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 10:51

tamary schreef:
ga eens op deze website kijken, http://www.thelongridersguild.com/LRG.htm
hier staan een aantal mensen die echt lange trektochten hebben gereden.


Heb nog een hoop te leren zie ik Knipoog En misschien is rijden naar Canada een beetje te hoog gegrepen gezien het feit dat het record is van de Poolcirkel naar de Evenaar Knipoog

Oh dreams Bloos

Len (misschien toch eerst maar beginnend met naar Maastricht te rijden)

Witney
Berichten: 169
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:54

Dat lijkt me wel leuk! Ik zou echt is een keer op paardrijvakantie willen gaan! *LOL*

xxx Natal

Friendship Is Like A Glass, HandlE It WitH CarE oneS it'S brokeN it'S harD tO reparE!!

PeOpLe wHo dOn'T LikE CaTs MusT hAVe BeEN MoUSe In A PrEvIOuS LiFE!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 11:46

Ga eerst maar eens een maandje op pad... Haha!

Ik heb het ook hoor, die ideeen. Een vriendin van mij staat daar op de Long Riders Guild onder 'finished expeditions' - Jen Delaney. Die heeft echt een prachtig avontuur meegemaakt. Zelf speel ik met de gedachte om na m'n studie van hier naar Gibraltar te rijden. Twee paarden mee, zeg 20 km per dag (soms meer, soms minder), elke 4 dagen een rustdag en na elke maand een week rust, en je komt op 7, 8 maanden. Zeg 8.
Logistiek blijft het lastig, maar het is ook wel een avontuur... Na dat ik de Veluwe Trail reed smaakt het naar meer. Maar dan wel anders ingericht...

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:51

Michellie"]
[quote="tamary schreef:
ga eens op deze website kijken, http://www.thelongridersguild.com/LRG.htm
hier staan een aantal mensen die echt lange trektochten hebben gereden.


Heb nog een hoop te leren zie ik Knipoog En misschien is rijden naar Canada een beetje te hoog gegrepen gezien het feit dat het record is van de Poolcirkel naar de Evenaar Knipoog

Oh dreams Bloos

Len (misschien toch eerst maar beginnend met naar Maastricht te rijden)
[/quote]

Mischien toch handiger om die trektocht in je droom te doen met een nachtmerrie.....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Lente
Berichten: 27752
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 14:44

Eerst eens aan een paard zien te komen... Dan wat trektochtjes binnen nederland maken... En dan maar eens zien of ik de zadelpijnen waarderen kan Haha!

En als je gaat zeuren over nachtmerries krijg je zo een HENGST van me! Boos!

Knipoog

Len


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BritHittepit, gonniee, Maaike_Ma, Pellelilly, sterregoud en 37 bezoekers