Oproep aan alle beroeps Gromen!!/stal Wiemselbach

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 10:37

ik zou lekker blijven zitten waar je zit en je paardjes als hobby houden.
Ken hans horn natuurlijk alleen maar van naam en toenaam, maar schijnt wel erg streng te zijn ja. Tis maar net ook wat je kan hebben..........mij niet gezien...

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:34

Mischien een idee om vakantie op te nemen op je huidige werk en een week of 2 proef te draaien daar? Bevalt het niet kun je weer terug, bevalt het wel....kun je kijken wat je doet, maar je weet wel waar je over praat.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:37

vaak kun je idd wel een dag proef draaien.

over de slechte verhalen over grooms, het is niet overal ideaal. En ik denk zeker op de grotere bedrijven die vaak toch topruiters in dienst hebben kom je moeilijk iets hogerop en blijf je toch echt de groomingklusjes doen. Je moet er alleen tegen kunnen.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:47

Ik zou het doen. Je kan toch stoppen als het niet bevalt? Je hebt dan iig een ervaring erbij.. Wat je nu doet kun je altijd weer gaan doen.

somexx

Berichten: 119
Geregistreerd: 22-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:35

wat ik ook nog even kwijt wil:

heb je er wel voor gestudeerd???
zoniet, dan vind ik het zowiezo al erg vervelend want mensen zoals ik b.v hebben een opleiding van 4 jaar gevolgd en vervolgens komen wij van school af en kunnen we geen baan vinden doordat er mensen met onvoldoende ervaring daar al werken....dat is toch gek Verward

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:01

Waarom onvoldoende ervaring, ik weet dat het gek klinkt en zeer off topic is, maar er zijn genoeg zonder opleiding die helaas wel beter zijn.
Dus daar vindt ik niks geks aan eigenlijk.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:11

Ik heb zelf ook zo'n soort aanbod gehad van een trainingsstal hier in de buurt. ( en ook toen ik zei dat ik geen enkel diploma had etc, geen probleem)
Ik stelde mijzelf toen de vraag:
Leef ik om te werken, of werk ik om te leven?
Zelf heb ik toen voor het laatste gekozen, ik heb mijn kantoorbaan toen aangehouden. Misschien dan geen werk in de paarden maar wel genoeg tijd en geld over om daar toch in verder te gaan. Dus juist in mijzelf investeren.
Leef je om te werken dan zou ik wel op zo'n stal gaan werken Knipoog
En last but not least ben ik liever een meisje met paard dan een paardenmeisje Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:19

Zo heb ik ook op het punt gestaan. Maar heb nu leuk werk + nog een beetje school. En daarnaast alle tijd om te rijden en naar de paarden te gaan. Het moeilijke van dit soort banen is dat als je ouder wordt, ze heel snel en gemakkelijk een nieuwe voor je hebben en je dus gewoon aan de kant geschoven wordt! Ook ik had geen opleiding (hoefde ook niet) maar heb nu zo gekozen en ben er ontzettend blij mee!

Mijn vriendin werkt wel als groom, maar of die er nu ook echt baat bij heeft Knipoog Ik vraag me af of zij het wel vol houdt! Het is toch best zwaar werk en je wordt *****uitgetaald. Het geld gaat naar de 'grote' bazen!

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:52

somexx schreef:
wat ik ook nog even kwijt wil:

heb je er wel voor gestudeerd???
zoniet, dan vind ik het zowiezo al erg vervelend want mensen zoals ik b.v hebben een opleiding van 4 jaar gevolgd en vervolgens komen wij van school af en kunnen we geen baan vinden doordat er mensen met onvoldoende ervaring daar al werken....dat is toch gek Verward


Heb jij 4 jaar lang gestudeerd voor Groom?? Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:56

Je hoort altijd de negatieve verhalen, maar nooit de positieve. De GOEDE grooms zeiken namelijk niet, die krijgen alle kansen bij een bedrijf, en werken hard. Die krijgen voldoende mogelijkheden om wat te rijden, om vrachtwagenrijbewijs op te doen, de wereld te zien en nog veel meer leuke dingen.

Goede grooms worden ook best heel netjes betaald! Dus het ligt geheel aan jezelf of je het wel of niet leuk zal krijgen bij de wiemselbach.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:58

Gulpje"]
[quote="somexx schreef:
wat ik ook nog even kwijt wil:

heb je er wel voor gestudeerd???
zoniet, dan vind ik het zowiezo al erg vervelend want mensen zoals ik b.v hebben een opleiding van 4 jaar gevolgd en vervolgens komen wij van school af en kunnen we geen baan vinden doordat er mensen met onvoldoende ervaring daar al werken....dat is toch gek Verward


Heb jij 4 jaar lang gestudeerd voor Groom?? Ach gut
[/quote]
Schijnheilig Haha!

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 23:57

hmmm ben net terug van me werk en ben de reacties allemaal aan het doorlezen....Ik heb nog steeds niet wat weer gehoord en laat het zo ook denk ik....Het is mischien ook wel zo somexx dat het een beetje maf is dat genoeg mensen staan te springen om een baan en dat hij juist mij er uit zou pikken als groom...neej ik heb geen opleiding gedaan als groom zijnde maar heb wel veel ervaring op gebied van paarden ik rijd nu 20 jaar en heb diverse paarden gehad. Op dit moment rijd ik twee paarden van andere mensen wat mij super bevalt....misschien dat hij mij gezien heeft ofzo??? ik heb redelijk goede contacten in de paardenwereld en mensen wisten dat ik werk zocht...dus misshcien is ie getipt door iemand..Nahja ik zie het allemaal wel. Als hij mikj beld dan vraag ik hem gewoon wat de tijden etc zijn. Als die mij niet bevallen dan doe ik het niet....Kijk ik kan wel een dag meedraaien maar die dag zullen ze me vast de leuke dingen laten doen om mij maar te houden daar...dat denk ik dat er gebeuren gaat...Meerdre weken meedraaien is beter natuurlijk maarjah ik kan helaas nu geen vrij krijgen 2 weken dat word pas in de zomer....


pffff ik word helemaal gek van gepieker heb er gewoon een zeer hoofd van....

Nogmaals bedankt voor jullie reacties ze hebben me echt aan het denk gezet..

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 00:10

Claudia je moet niet gaan piekeren door somexx misschien ben jij wel 10 x beter!!
Kom op een beetje assertief zijn!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 11:19

Gulpje"]
[quote="somexx schreef:
wat ik ook nog even kwijt wil:

heb je er wel voor gestudeerd???
zoniet, dan vind ik het zowiezo al erg vervelend want mensen zoals ik b.v hebben een opleiding van 4 jaar gevolgd en vervolgens komen wij van school af en kunnen we geen baan vinden doordat er mensen met onvoldoende ervaring daar al werken....dat is toch gek Verward


Heb jij 4 jaar lang gestudeerd voor Groom?? Ach gut
[/quote]

En wat zijn we wederom toch weer vriendelijk..... Boos!

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 11:30

imker"]
[quote="Gulpje"][quote="somexx schreef:
wat ik ook nog even kwijt wil:

heb je er wel voor gestudeerd???
zoniet, dan vind ik het zowiezo al erg vervelend want mensen zoals ik b.v hebben een opleiding van 4 jaar gevolgd en vervolgens komen wij van school af en kunnen we geen baan vinden doordat er mensen met onvoldoende ervaring daar al werken....dat is toch gek Verward


Heb jij 4 jaar lang gestudeerd voor Groom?? Ach gut
[/quote]

En wat zijn we wederom toch weer vriendelijk..... Boos!
[/quote]

Ach zeur niet. Als er iemand onvriendelijk doet en hoog van de toren blaast is het somexx wel.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:31

Zit liever tegen iemand anders te piepen... Sjongejonge, jij bent ook met je verkeerde been uit bed gestapt.

Ik draaf hier al een tijdje mee, dus je hoeft MIJ niet te veroordelen over wat ik zeg of doe...

Verder zal ik nu wijselijk mijn mond dichthouden, ik hoop dat jij dat ook doet.
Vervelende PB's kun je naar Somexx zelf sturen, daar hoeven wij niet van mee te genieten .

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:57

En klaar. De vredespijp is aan Lachen
Laatst bijgewerkt door Gulpje op 12-02-04 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:00

ik heb ook een keer op een blauwe maandag als 'groom' gewerkt. Werd zwaar onderbetaald (zwart) en heeeeeeel veel uitmesten daar kwam het eigenlijk op neer. Mij werd ook rijden beloofd enzo. De pensionklanten daar waren heel aardig. Als ik stond te mesten had ik veel aanspraak enzo. Toen dacht ik zei zijn lekker met hun paardje bezig en van mijn loontje kan ik nooit zo'n dure stal/paard betalen. Dus koos ik er voor gewoon weer een kantoorbaan te nemen. maar toch het blijft kriebelen..... kantoor en binnen zitten is eigenlijk niets voor mij.
Ik zou sowieso een daagje gaan proefdraaien ook al is het beeld dan niet altijd reeel. Je kunt dan toch even de sfeer proeven en even een praatje maken met je collega's. Anders blijf je later misschien denken als je het besluit niet te doen wat als...succes met het maken van je keuze

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:04

gouda schreef:
. Dus koos ik er voor gewoon weer een kantoorbaan te nemen. maar toch het blijft kriebelen..... kantoor en binnen zitten is eigenlijk niets voor mij.



Ik snap wat je bedoelt. Ik heb voor mij dé droombaan bij een platenmaatschappij, heb ik altijd gewild, maar als ik 's weekends en in de vakanties op stal help met mesten en de hele dag bezig ben met m'n paard en lekker in de buitenlucht gaat het ook kriebelen bij mij. Als ik hetzelfde salaris zou kunnen krijgen zou de keuze misschien wel heel makkelijk zijn Knipoog

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:06

Ja zeker want vind het zo lekker om lekker jezelf te kunnen zijn tussen de paarden. Lekker smerig te worden enzo dat heb je op kantoor niet zo. Stilzitten grrr

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:08

gouda schreef:
Ja zeker want vind het zo lekker om lekker jezelf te kunnen zijn tussen de paarden. Lekker smerig te worden enzo dat heb je op kantoor niet zo. Stilzitten grrr



Ja! Lekker tussen het stront, lekker zweten!
En ook een groot verschil; als je 's avonds thuiskomt van het mesten ben je lékker moe, als ik thuiskom na een drukke kantoordag ben ik meer verdoofd..

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:19

ja lekker moe en niet moet van het gezeur en gezever wat er vaak op kantoor is en van het hersenbreken. Jeetje mijn twijfel gevoelens worden steeds groter (en ben toevallig ook weer bijna werkeloos) oh oh

somexx

Berichten: 119
Geregistreerd: 22-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:56

ik heb zeker niet 4 jaar op school gezeten om als groom door het leven te gaan!! mijn punt is om voor mezelf te beginnen en omdat ik nog maar 20 ben werk ik nu tijdelijk als groom op een goed bedrijf waar ik goed word betaald en behandeld!!
tja jullie vroegen toch om comentaar?? en vervolgens kunnen jullie dr niet tegen en krijg ik een hoop ellende over me heen,


en bedankt he

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:41

Waarom? Ik vindt dat iedereen een eerlijke kans verdiend! Ik heb geen paardenhouderij opleiding gedaan, maar als ik een baan krijg aangeboden sla ik die niet af omdat er ook meiden van paardenhouderij opleidingen zijn.

somexx

Berichten: 119
Geregistreerd: 22-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 22:40

nou dan ga je dr toch werken ik hou je echt niet tegen hoor!!!!!