Even de pennysite gecheckt ;)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:37

Citaat:
Hallo, kunt u mij vertellen of Obi-Dobi paarden echt bestaan. Volgens mijn vader is het een paard met twee benen en een standaard anders valt hij om. Mijn ome Joost heeft een foto gestuurd maar dat was een nepper. Bestaan ze wel of niet echt? Doei! Sharena

Haha, Sharena. Je vader zit je mooi voor de gek te houden hoor! Ze bestaan echt niet.


*Hik* *proest* *gniffel* Haha!

marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:42

whahah die uitspraken zijn echt hilarisch!!!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:52

schattig hoor al die uitspraken. Was ik vroeger ook zo?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:55

Waarom staat het haar van een Fjord soms naar beneden? Groeten Mandy Als de manen groeien worden ze te zwaar om overeind te staan, Mandy.
Dan vallen ze net als bij andere paarden naar beneden.
Nee hoor, Shanna, niks van waar. Zolang ze nog het zelfde ruiken en de paardentaal gebruiken worden ze echt wel herkend.

Ik heb wel eens gehoord dat paarden Fjorden niet aanzien als paarden/pony’s. Klopt dat? Groetjes Shanna het eng? Hoe kan ik er voor zorgen dat ze het niet erg meer vindt. Sophie
Waarschijnlijk heeft ze een keer een nare ervaring gehad en moet ze daar nu iedere keer aan terug denken, Sophie. Je kan het beste gewoon rustig blijven en en tegen haar praten. Als ze zich even netjes gedraagt beloon je haar met je stem.

Ik heb een verzorgpony en die heeft een sperriem aan zijn hoofdstel. Maar waar is die eigenlijk voor? Groetjes Linda
Door de sperriem kan een pony zijn mond niet te ver open doen, Linda. Sommige pony’s proberen dat om onder de hulpen uit te komen.

Als mijn pony bij ons in het land staat wordt het achter haar kaken helemaal dik en als ze ergens anders staat heeft ze dat niet. Kan ze dan voor die grassoort allergisch zijn?
Ja, dat kan. Maar het kan ook een plantje of een boom zijn die bij jullie anders is. Het is heel moeilijk om de echte oorzaak te vinden.

Is het gek dat ik altijd alles tegen mijn lievelingspaard zeg? Groetjes een paardengek
Nee hoor, helemaal niet! Er zijn een heleboel paardengekken die de oren van het hoofd van hun pony kletsen!


Ik heb een verzorgshetlander en daar rijd ik wel eens op. Maar stel dat het gaat sneeuwen en dan stopt het weer. Kan je dan wel pony rijden in de sneeuw?
Ja hoor, dat kan als je pony geen hoefijzers heeft. Maar je moet wel goed opletten want de sneeuw bedekt kuilen en stenen waar je pony zich in kan bezeren.

Ik vroeg me af hoe je op de voorkant van de Penny komt. Wat moet je daar voor doen? -xxx- Lavinia en Beauty
Een beetje geluk hebben. Lavinia. Onze Penny fotograaf gaat meestal op bezoek bij een manege en maakt daar foto’s van meiden die er toevallig zijn.

Carlijntjuh

Berichten: 87
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:26

Muhaha, dat soort dingen probeerde ik al in de penny te krijgen toen ik de leeftijd had dat ik er zelf nog lied van was... nooit gelukt helaas...

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:39

Hoi, hoi. Ik had een vraagje. Wanneer loopt een paard kreupel? Want bij ons op school hebben we een pony en zij loopt mank. Ik dacht dat als een pony mank loopt dan heet dat toch kreupel? Maar de leraar zegt dat het 2 verschillende dingen zijn. Hoe zit dat nou? Groetjes Suusje

[Waarom moet je een pony/paard iedere dag berijden? -xxx- Silke

Hallo Penny!!! Ik wil binnenkort mijn ruiterbewijs gaan halen. Maar als je nou ergens gaat rijden hoef je toch niet je ruiterbewijs mee te nemen? Dat zou wel lastig zijn. Verder wil ik nog heel veel liefs aan Vanessa (New Forest) en Wiske (Shetlander) doen. Groetjes Wieke en een lik van Vanessa en Wiske

Als je een slofteugel gebruikt, waar helpt die dan voor? En heb je nog wat sites van paarden? Bedankt, Vianne
het antwoord vind ik wel goed OK dan!
Nergens voor, Vianne, alleen om de rug van je pony te verpesten. Door een slof trek je het hoofd van je pony naar beneden. Dan lijkt het net alsof hij aan de teugel loopt, maar dat is dus helemaal nep. Er zijn andere hulpteugels die beter zijn. In Club Penny 10 van 2001 staan er een aantal beschreven. Kijk maar eens bij divoza.nl. Daar kan je leuke paardenspulletjes vinden en staan heel veel links naar andere paardensites.

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:12

Dat is idd een goed antwoord!!! Lachen

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:33

ik heb ook een vragje gepost, eens kijken welk antwoord ik krijg Tong uitsteken
ik heb ook een vraagje,
ik heb een verzorgpony, maar die loopt altijd met zen hoofd in de lucht
nu dacht ik: ik wil hem ook zo mooi laten lopen als ANKY
dus heb ik nu een touwtje gebonden van de singel, naar zen bit, en zo weer naar het zadel, nu loopt hij zeer mooi, maar nu en dan stopt hij en wil niet meer verder, terwijl hij dit vroeger nooit deed, en op zen borst heeft hij ook 2 lange kale plekken, is dit een soort ziekte ofzo? anders zal ik hem groentesoep geven zodat hij vlug weer geneest
hebt u nog tips?


en zou ik het posten? Haha!

Alinda

Berichten: 1208
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 18:41

Lieve Penny, Kunnen Welshjes (b-pony’s) ritten maken van 40 km? Groetjes Anoek

Ik ken een meisje dat bij mij op paardrijden zit. Haar vader heeft een koe. Zij mag geen pony/paard dus gaat ze af en toe op de koe’s rug ztiiten! Ik vind dit best zielig. Ik heb haar al gezegd: Het is geen pony/paard waar je op kan zitten en rijden. Heb ik nou gelijk of mag ze gewoon op een koe zitten enz... Groetjes van een hele erge paardengek, Samantha P.s. Het is een scheet van een koe!

Is het waar dat je een Fries zelf moet leren galopperen?

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:45

SANEX schreef:
Whaha ik heb de hoogste score met het rakkerspel, sta nu op nr 1 met de naam Basje... Clown Haha! dit is echt slecht voor me, leef weer helemaal in de pennywereld

Verdrietig;( JE HEBT MIJN RECORD VERBROKEN!
Ik speelde het een keer en stond ook bovenaan! *LOL* Heette volgens mij Anne of Annetje van Bokt ofzoiets. Haha!

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:46

Is het een makkelijk spel dan? Knipoog

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:51

Blijkbaar wel, ik stond ook meteen bovenan Haha!
Wel allemaal kijken volgende week of ik er met een foto van Goliath insta! Tong uitsteken
Met mijn pony van 1.45 meter Haha!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:34

Het spel is heel makkelijk, ik stond wonder boven wonder ook bovenaan als fleury Tong uitsteken

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:45

Rakkerspel Verward ik kan t neit vinden ik ben bij games enne dr zijn veel spelletjes Verward

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:20

Wat een rot spel Tong uitsteken

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:31

Hoi Penny, Ik wil samen met mijn beste vriendin een fokkerij met Shetlanders of mini-Shetlanders beginnen. Hoe moet ik beginnen?

proest gniffel gniffel gna gna Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:25

Een kennis van mij heeft dit bit, maar mag dat wel?
Afbeelding

Zal ik het maar wel over een anonymous proxy versturen en een vals e-mail adres geven Schijnheilig

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:26

Marreke schreef:
Een kennis van mij heeft dit bit, maar mag dat wel?
Afbeelding

Zal ik het maar wel over een anonymous proxy versturen en een vals e-mail adres geven Schijnheilig



Schijnheilig joh wie doet nu zoiets

(fotopikker Tong uitsteken )

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:29

Annetje"]
[quote="SANEX schreef:
Whaha ik heb de hoogste score met het rakkerspel, sta nu op nr 1 met de naam Basje... Clown Haha! dit is echt slecht voor me, leef weer helemaal in de pennywereld

Verdrietig;( JE HEBT MIJN RECORD VERBROKEN!
Ik speelde het een keer en stond ook bovenaan! *LOL* Heette volgens mij Anne of Annetje van Bokt ofzoiets. Haha!
[/quote]


Ik ben dan dus ook wel een echte penny he Knipoog

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:33

Citaat:
Hoi Penny, Ik wil samen met mijn beste vriendin een fokkerij met Shetlanders of mini-Shetlanders beginnen. Hoe moet ik beginnen?

nou wat dacht je van met een paar shets??? maar ja ikke blont Clown

hoe vinden jullie deze.


Beste redactie, Zijn trekpaarden met korte staarten geboren?

Nee, dat zijn ze niet. Die staarten zijn er af gehaald toen ze nog een veulen waren. Maar gelukkig is het nu echt verboden en mogen ook trekpaarden hun mooie staart houden.
laat je niet gek maken tuurlijk worden belgen geboren met van die korte staarten hihi Clown

Hoi Penny, ik krijg binnenkort misschien een Shetlander. Hoeveel weide heeft hij nodig? Bijv. 8x7 meter. Groetjes Els .

50x50 meter, Els. Dat deel je dan in stukjes, zodat je pony niet alles in een keer op eet. In het begin van de zomer zal dat best veel zijn, maar in de herfst heb je echt elk sprietje nodig. Je kan ook de helft nemen, maar dan moet je wel op tijd bijvoeren als het gras op is
tuurlijk niet 8 bij 7 is meer dan zat shets zijn toch altijd te dik Clown


Hoe kan je een paard het snelst inrijden? Soraya

Snel een paard in willen rijden is altijd dom. Je slaat dan dingen over die in het latere leven van een paard belangrijk zijn. Je kan beter de tijd nemen om alles goed te doen. Dan heb jij (of iemand anders) de rest van zijn leven plezier van het paard. Als je het te snel doet heb je kans dat het paard lastig of vervelend doet en dan blijft er weinig lol over. En paarden die niet fijn te rijden zijn veranderen erg vaak van baasje. En dat is toch wel zielig, he?

hoe verzin je het "zo snel mogelijk" Verward , maar hun antwoord is wel goed.


Beste redactie, Vanaf welke leeftijd mag je op een Tinker rijden? Groetjes van Cindy

Vanaf 3 jaar, Cindy. Net als bij de meeste andere rassen.
hier gingen mij de nekharen van overeind staan, meeste rassen wat nou meeste rassen elk ras gewoon Boos!

Mijn pony Smooky is nu ong. 9 jaar. Op welke leeftijd is een pony toe aan pensioen? Ik dacht ongeveer 20 jaar maar weet het niet zeker. Groetjes Anna

toen dacht ik gelijk nou daisy je hoeft nog maar 2 jaar Tong uitsteken Haha! ik heb er nl een van 18

maar de site is lollig te lezen.
Laatst bijgewerkt door rina op 11-02-04 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:35

dutske schreef:
ik heb ook een vragje gepost, eens kijken welk antwoord ik krijg Tong uitsteken
ik heb ook een vraagje,
ik heb een verzorgpony, maar die loopt altijd met zen hoofd in de lucht
nu dacht ik: ik wil hem ook zo mooi laten lopen als ANKY
dus heb ik nu een touwtje gebonden van de singel, naar zen bit, en zo weer naar het zadel, nu loopt hij zeer mooi, maar nu en dan stopt hij en wil niet meer verder, terwijl hij dit vroeger nooit deed, en op zen borst heeft hij ook 2 lange kale plekken, is dit een soort ziekte ofzo? anders zal ik hem groentesoep geven zodat hij vlug weer geneest
hebt u nog tips?en zou ik het posten? Haha!


Een hele redelijke vraag...

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 00:15

rina schreef:
[Vanaf 3 jaar, Cindy. Net als bij de meeste andere rassen.
hier gingen mij de nekharen van overeind staan, meeste rassen wat nou meeste rassen elk ras gewoon Boos!


Al aan ijslanders gedacht ? Die zijn meestal later, ik heb altijd geleerd met 5 jaar bij ijslanders Knipoog Denk dat ze dat ermee bedoelen

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 00:46

hihihi ik heb nu een echt penny bureaubalad.... hahahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 02:17

haha ik heb nu de highscore met het rakkerspel...yes!
eindelijk sta ik ook es op de penny site!!!!!!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 02:32

haha LOL Haha!